Външен вид на пратката?

webstil

Well-Known Member
Седя и си мисля днес, гледах един филм преди време, за някакъв американски онлайн магазин за дрехи. Вярно там пазара няма нищо общо с нашия, и ако ни бяха там магазините, а не тук, сигурно вече щяхме да сме милионери. Но помня във филма че създателката държеше всяка пратка да е опакована така, че да изглежда като подарък и клиента да се радва като я е получил. Та в този ред на мисли, как може според Вас да опаковаме нещата си по-атрактивно? Аз изпращам малки и леки неща примерно по 100 грама, но са чупливи и ги опаковам с балончеста хартия да не се счупят и слагам рекламни материали. Но с това балончестото е ясно, че пратката няма да изглежда много готино. Мисля си за някакви торбички- хартиени или пък друга опаковка, но не знам дали си струва инвестицията и пак не знам дали ще изглежда добре. Как процедирате Вие?
 

ElenaEC

Member
Ами, за хора е подобре, ако пратка ще пристигне 1) здрава 2) красива.....Но не наобратно :) И още не е нарет, че хартиени опаковки (красиви, с панделки) струват доста на български пазар. А ако искаш с надпис/бранд - и това повече. За големи магазини - хубаво, за малки - не.
 

hristonev

Active Member
М-у другото има една фирмичка Mikrotik, та техните опаковки са от кафевия картон/мокава май се казваше. Няма нищо лъскаво, но на мен ми харесва повече.
 

Wllb

Active Member
От наблюденията ми през годините съм стигнал до извода, че всички тръгнали с идеята да "впечатляват" клиентите си чрез опаковки и малки подаръчета са фалирали или са били разочаровани на даден етап.
Не разчитай на "лоялност" от клиента, той се вълнува преди всичко от цената. Болшинството си чакат стоката цяла и на възможно най-ниска цена. Единици ще бъдат тези, които ще бъдат впечатлени от вида на опаковката. Не е оправдано заради тях да влагаш нито средства и още по-малко време в тази посока. Всичко зависи от продукта но ако говорим за масови стоки - избий си го в главата и насочи средствата и енергията в друга посока.
 

tripledeuce

Active Member

Не е задължително да бъде картонен таг, може да бъде и брандиран етикет. Себестойността на цялата опаковка е пренебрежима, освен това става и за различни форми.
 

hristonev

Active Member

Не е задължително да бъде картонен таг, може да бъде и брандиран етикет. Себестойността на цялата опаковка е пренебрежима, освен това става и за различни форми.
Хубава опаковка.
ПП също така е с евтина хартия.
 

tanipo

Well-Known Member
Ако можеш да си позволиш да похарчиш 10на ст. за да си брандираш пратките прави го. Като цяло хубавите кутии и брандиране са си задължителни за луксозните и скъпи неща. В България обаче ако са ти по-евтини нещата никой не му дреме за брандиране и.т.н., навремето Сила БГ са ми пращали добавките завити с откъснати парчета от кашони въразани с ластиче и какво да не би да не успяха?
 

biaaro

Well-Known Member
Парите за опаковката е доста по-рентабилно да се вложат в маркетингови материали - флаери, физитки, ключодържатели, химикалки, ножки, талони за отстъпки и каквото още се сетите в тази посока. Опаковката, ако ще и най-мега яката да е, в крайна сметка отива на боклука. Химикалка или ножка никой няма да изхвърли. Всъщност, ако маржа го позволява, и торбичките и опаковките не са лоша идея и играят своята роля. Но както някой спомена по-горе, глезотиите може и да те закопаят, тъй че внимателно...
 

Wllb

Active Member
Но както някой спомена по-горе, глезотиите може и да те закопаят, тъй че внимателно...
Няма да го закопаят самите глезотии, а мисленето в грешна посока и загубата на време, което може да се инвестира в нещо носещо реални приходи.
За луксозни стоки ОК, там не го коментираме, то се предполага. За евтини стоки дори и 10ст в допълнителна опаковка са твърде много. На 1000 продажби даваш 100лв, които дори изразходени в реклама ще имат по-добър ефект.
 

hristonev

Active Member
Няма да го закопаят самите глезотии, а мисленето в грешна посока и загубата на време, което може да се инвестира в нещо носещо реални приходи.
За луксозни стоки ОК, там не го коментираме, то се предполага. За евтини стоки дори и 10ст в допълнителна опаковка са твърде много. На 1000 продажби даваш 100лв, които дори изразходени в реклама ще имат по-добър ефект.
А опаковката сама по себе си не е ли реклама. Пример с торбичка на Била, плащаш за да ги рекламираш. Една опаковка като по-горните можеш да си я запазиш и да си завиеш примерно питата кашкавал за влака ;) и хората наоколо ще забележат рекламата. Докато ножчето и запалката ги вижда само ползвателя им, то опаковките ги виждат и другите около ползвателя.
 

Sky

Well-Known Member
А опаковката сама по себе си не е ли реклама. Пример с торбичка на Била, плащаш за да ги рекламираш. Една опаковка като по-горните можеш да си я запазиш и да си завиеш примерно питата кашкавал за влака ;) и хората наоколо ще забележат рекламата. Докато ножчето и запалката ги вижда само ползвателя им, то опаковките ги виждат и другите около ползвателя.
:eek:
 
Опаковката на пратките ви има изключителна сила да рекламира магазина ви и да изгражда физическата връзка с клиентите ви.
Истина е, че като си поръчаш от Китай то идва опаковано по най-семплия/евтин начин. Даже си спестяват благодарствени писма, продуктови наръчници, листовки. Но от там се пазарува изключително с намерение за най-ниска цена и самата low cost опаковка е демонстрация и реклама как от всичко се пести, за да постигнат ниските цени.
У нас са много магазините, които не си дават никакъв зор за опаковките. Карат си по най-лесния начин - взимат си стандартните найлонови пликове от куриерите и това им е достатъчно. Вашите пратки безплатно рекламират куриерските фирми. Вие губите много евтин и ефективен рекламен канал.
Не е случайно, че куриерските фирми си правят тези опаковки - рекламата е много ефективна. Брандинг - тотален - пред чиито очи мине, марката се набива. Отделно на опаковките има телефон, сайт, email - начини, потенциалния ви клиент да се свърже веднага. На опаковката може и трябва да имате актуална промоция. Самите големи куриерски фирми как наложиха нововъведените си и непознати към даден момент услуги? - главно чрез рекламирането им върху опаковките. В сайтове те им имаше подробна информация, но налагането дойде чрез опаковките.
Пропускате хубави пари, като не правите рекламни опаковки.
Така, както сайтът ви си има лого, дизайнът му е в определени цветове и с определени графични символи, така трябва да използвате всеки друг контакт с клиента да пренася същото графично-текстово послание.
За мои клиенти сме се отказвали от работа с конкретни куриерски фирми, само защото отказваха да доставят пратките ни в наши опаковки - трябвало задължително да са техните. Нашите кашончета напъхани в пликове на куриерската фирма - направо загубени пари в разходите за отпечатване на послания върху опаковката ни.
Има и много други аргументи, но на конкретния въпрос от темата, само ще спомена, този който е пряко свързан с подаръчните пратки. Нне става, когато ваш клиент направи подарък на свой познат, пратката да замине неглиже. Някои слагат цена за по-специална опаковка и подаръчен сертификат.
Не на последно място, уверен съм, всеки го е изживял - има особен трепет и чар, като получиш пратка, да си я отвориш сам, с нетърпение и желание миг по-скоро да видиш какво са ти изпратили. И да разгледаш всичко, което са ти сложили вътре. Ако в такъв трепетен момент спечелите вниманието на вашия клиент, то ще го имате спечелен за дълго време. Създайте приятно преживяване, чрез опаковката. Много се подценява реалната страна на взаимоотношенията с клиентите в онлайн търговията. Докато разглеждането на сайта и поръчването са виртуални преживявания, то получаването на пратката е истинския физически контакт между магазина и клиента. Не е достатъчно само да е навреме и здраво. Всяка стотинка инвестирана в качествена индивидуална за магазина ви опаковка, лично благодарствено писмо, че е поръчал, рекламни листовки, представящи магазина ви като цяло, upsell или cross-sell рекламен материал, се възвръща многократно. А тези неща наистина струват стотинки.
Участвал съм в кампании за дистанционни продажби с до 12 рекурентни степени на комуникация с клиентите. Всяка поръчка води към следващата. Във всяка пратка се съдържа персонализирана промоция - обикновено, оферта, която не можеш да си позволиш да откажеш - толкова хубава. От десет изпратени, 4-5 връщат нова поръчка, като следствие.
 

tanipo

Well-Known Member
Станко, супер го описа човек и наистина си е така. Само дето в Булгаристан не е точно така. Булгар няма да се поласкае от хубавата опаковка ами ще си помисли, че му е включена в цената. В случая говориш за свои клиенти. Някой който е достатъчно умен да те наеме най-вероятно се занимава с премиум продукт с голям марж и там няма как да се измъкне от хубавите опаковки. Обаче някой дето поръчва калъф за телефон от olx профила на магазина ти като му сложиш пликче от няколко стотинки ще си помисли как дава четвърт пакетче семки повече за това удоволствие.
 

webstil

Well-Known Member
Добре, а какво слагате като рекламни материали в пратките си? Или не слагате нищо?
Аз слагах визитки до сега. Скоро мисля да почна да пускам флаери с промо код, но трябва май добре да пресметна нещата.
 

tipto

Active Member
Станко, супер го описа човек и наистина си е така. Само дето в Булгаристан не е точно така. Булгар няма да се поласкае от хубавата опаковка ами ще си помисли, че му е включена в цената. В случая говориш за свои клиенти. Някой който е достатъчно умен да те наеме най-вероятно се занимава с премиум продукт с голям марж и там няма как да се измъкне от хубавите опаковки. Обаче някой дето поръчва калъф за телефон от olx профила на магазина ти като му сложиш пликче от няколко стотинки ще си помисли как дава четвърт пакетче семки повече за това удоволствие.

Бинго, другото е празни приказки и излишни разходи
 
Станко, супер го описа човек и наистина си е така. Само дето в Булгаристан не е точно така. Булгар няма да се поласкае от хубавата опаковка ами ще си помисли, че му е включена в цената. В случая говориш за свои клиенти. Някой който е достатъчно умен да те наеме най-вероятно се занимава с премиум продукт с голям марж и там няма как да се измъкне от хубавите опаковки. Обаче някой дето поръчва калъф за телефон от olx профила на магазина ти като му сложиш пликче от няколко стотинки ще си помисли как дава четвърт пакетче семки повече за това удоволствие.
Става въпрос за възвращаемост, не за лукс. Ако с 30 стотинки инвестиция в опаковка ще си увеличиш продажбите от този клиент с 10% (например), нещата си струват. В директния маркетинг, какъвто е този, нищо не е прости логически разсъждения, а въпрос на тестове. Пробваш си опаковките, ако клиентите ти не ти отвръщат с резултати, инвестираш в нещо друго или се отказваш от инвестиции и просто си чакаш.
 
Добре, а какво слагате като рекламни материали в пратките си? Или не слагате нищо?
Аз слагах визитки до сега. Скоро мисля да почна да пускам флаери с промо код, но трябва май добре да пресметна нещата.
Във визитката няма Call-to-action. Трябва да е рекламен материал, който да провокира продажба. Най-добре реклама на допълващ продукт спрямо закупения или нещо генерирано от поведението му в сайта - ръзглеждани/търсени от клиента продукти, но не закупени (behaviour targeting). Колкото по-персонализирана е офертата, толкова по-резултатна ще е. И обикновено се маскира като благодарствено писмо. Давайки и промокод за отстъпка, увеличаваш шанса за поръчка още. Би могло да програмираш тези промоции с pURL - лична лендинг страница, която той ще види, когато се върне в сайта ти. Правиш си темплейт, с персонално обръщение, лично подписано от теб, и добавяш и една цветна листовка. Follow Up през email. Ако не ти се занимава с толкова подробни тактики (които обаче носят много добавена стойност), поне се придържай към това да има рекламен материал, който го провокира да купи нещо. Всички тези неща работят не само за допълнителни продажби до няколко дни след получаването на пратката, но и създават лоялност у клиента.
Още веднъж искам да наблегна, че изпращането и подготвянето на пратките и съпътстващата ги "трогателна" комуникация са връзката ви с клиентите и пред дях представят грижата ви за тях. Разбира се заедно с удобния сайт, комуникацията през email, онлайн чат, телефон формират цялостната ви визия пред клиента.
Някой пак ще ме репрликира, че това са "скъпи" усилия, които клиентите не оценяват, ще кажа - опитайте и тогава говорете. И не са скъпи, пак да подчертая. Особено ако повечето неща се автоматизират.
Ако бизнесът ви расте достатъчно бързо и ви затрупва с работа и без това, работете си с минималните усилия и еднократтни клиенти. Ако искате да расте, инвестирайте малките и евтини неща, но с голяма възвращаемост.
 

WPNewbie

Active Member
Истина е, че като си поръчаш от Китай то идва опаковано по най-семплия/евтин начин. Даже си спестяват благодарствени писма, продуктови наръчници, листовки.

С всичко друго съм съгласен, но напоследък доста често получавам от китайски търговци заявените артикули опаковани в брандирана опаковка.
Към тъчскрийните за таблети редовен бонус (необявен) са инструменти за демонтаж/монтаж и/или стилус . Към SD картите също се случва да има (необявен) бонус адаптер микро сд/сд .
Ясно е, че за продукт който на мен ми струва $ 0.50 (това включва стойност на продукта, печалба на минимум двама в Китай, транспорт в Китай, международен транспорт до БГ, доставка от офис на БГ пощи до офиса в който работя, таксата за банковия превод извършен от мен ) няма как да получиш фирмена опаковка и подарък ...

Ето пример за опаковка и съдържание - каишка за часовник.
Тук ми я подменят за между 50 и 70 лева. Доставката от Китай ми струва по-малко от 8 долара.
Снимките са на фирмен плик на Maikes и торбичка с инструмент за демонтаж + допълнителни няколко броя ос + базова закопчалка.
Снимка 1 Снимка 2
Каишката се приема за консуматив - сменя се средно по 1-2 пъти на година.
Аз съм клиент - качеството е добро, цената е великолепна (на фона на Българските, но в Китай има и за 3 долара), обслужването, доставката и опаковката са добри.
Как мислите вие - от кой ще си купя нова каишка след пет месеца ?
 

kris44

Member
Станко, супер го описа човек и наистина си е така. Само дето в Булгаристан не е точно така. Булгар няма да се поласкае от хубавата опаковка ами ще си помисли, че му е включена в цената. В случая говориш за свои клиенти. Някой който е достатъчно умен да те наеме най-вероятно се занимава с премиум продукт с голям марж и там няма как да се измъкне от хубавите опаковки. Обаче някой дето поръчва калъф за телефон от olx профила на магазина ти като му сложиш пликче от няколко стотинки ще си помисли как дава четвърт пакетче семки повече за това удоволствие.
Моето лично мнение е, че така разсъждава потребителят по отношение на отделните рекламни материали, като химикали и други подобни. Тях е много по-разумно да се раздават напълно безплатно по различни поводи, а не да се добавят към поръчки. По отношение на опаковката нещата не са точно така. Примерно ако залепиш върху кутията една хубава гланцирана картинка, свързана с продукта и фирмата ти - то много малко хора ще си помислят, че това е направено в последствие и струва някакви пари. По-скоро ще си кажат, че тази картинка си е била част от кутията, в която ти предоставят стоката.
 

webstil

Well-Known Member

Не е задължително да бъде картонен таг, може да бъде и брандиран етикет. Себестойността на цялата опаковка е пренебрежима, освен това става и за различни форми.

Някой има ли идея, къде мога да си поръчам подобен род опаковка?
Или такава, която не е като плик, а направо на ролка хартиена да речем с лого на сайта да си направя?
Сега е момента за реклама :D
 

Горе