Въпрос за връщане на повреден автомобил

silvia ivanova

New Member
добър вечер.преди около месец закупих автомобил от една автокъща,автомобилът изглеждаше като нов и на малко километри.Пътувах за чужбина всичко беше наред но в един момент се оказа че автомобила е бил ударен,и беше започнал да издава шумове.не може да се разбере от къде идва шумът.Въпросът ми е,мога ли да върна по някакъв начин тоз автомобил на автокъщата или по някакъв съдебен път.Защото не съм била осведомена че е бил катастрофирал.
 
От: въпрос

добър вечер.преди около месец закупих автомобил от една автокъща,автомобилът изглеждаше като нов и на малко километри.Пътувах за чужбина всичко беше наред но в един момент се оказа че автомобила е бил ударен,и беше започнал да издава шумове.не може да се разбере от къде идва шумът.Въпросът ми е,мога ли да върна по някакъв начин тоз автомобил на автокъщата или по някакъв съдебен път.Защото не съм била осведомена че е бил катастрофирал.

Добър вечер какви шумове се чуват? Може и да ги изтананикаш?
 
Re: въпрос

Добра да бъде и добре дошла. :)

За жалост, азот опита си, не съм чувал за връщане след взимане, особено за коли втора ръка от къща, която го е внесла на ххх ххх километри, но това не пречи да си потърсиш правата пред него. Нужно е всичко да си пазиш - договор, фактура, всички документи около колата. Но това, че не са те уведомили реално не знам как би могло да има тежест, защото той ще мине с това, че си я видяла, харесала и взела, той по всяко време може да се направи на ударен, че и той не е знаел, че е ударена. Нека и други се изкажат.

П.П: Моля те следващия път напиши по-описателно заглавие, че много ще се дзерят какво точно има в теми, а други ще я пропуснат, защото не им се занимава да отговорят само на "въпрос". Оправих го сега. ;)
 
От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Няма вариант да върнеш нищо, нали за това минаваш през нотариус, един вид си съгласна да я закупиш в това и състояние с подписа си ...
 
От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Можеш да я върнеш единствено ако се купува от физическо лице през лизингова компания - законовия срок за това е 14 дни. Но тъй като лизинговите компании не са глупави, 2 седмици след подписване на договора реално не купуват колата а изчакват да мине срока и тогава ти я дават...
 
От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

От джамбази кола се купува, като се ходи с тенекеджия и майстор поне с по 10 години опит в ремонта на автомобили!
 
Дай повече инфо за това как се с случила продажбата, как са се провели разговорите около покупко-продажбата и някакви такива подробности, за които може да се закачим и да дадем съвет къде да копаеш в тази история. Има нещо, което е нещо като "прието", а именно купувайки кола от борси като Горубляне и подобни, по подразбиране се знае, че ще имаш проблем, ако не веднага, то след определено време. Тъпите им селс умения са много по-силно изразени от моралните им черти, така че шанса и да попаднеш на боклук се увеличава значително. Лично аз почерпих добре един сервизчия, който дойде с мен при избора на кола. Точно в Горубляне се разви това. Та той ми казваше "Това не е затеб", "С това ще береш грижи с хидравликата след х месеца" и ей такива, което вече ме кара да си мисля, че ходенето с някой навъте в това е задължително вече. Може да ти кажат и всичко някои сервизджий, но винаги ще има нещо, което да пропуснеш. Нещо, което окото на специалиста ще види още в началото.
 
От: Re: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Дай повече инфо за това как се с случила продажбата, как са се провели разговорите около покупко-продажбата и някакви такива подробности, за които може да се закачим и да дадем съвет къде да копаеш в тази история. Има нещо, което е нещо като "прието", а именно купувайки кола от борси като Горубляне и подобни, по подразбиране се знае, че ще имаш проблем, ако не веднага, то след определено време. Тъпите им селс умения са много по-силно изразени от моралните им черти, така че шанса и да попаднеш на боклук се увеличава значително. Лично аз почерпих добре един сервизчия, който дойде с мен при избора на кола. Точно в Горубляне се разви това. Та той ми казваше "Това не е затеб", "С това ще береш грижи с хидравликата след х месеца" и ей такива, което вече ме кара да си мисля, че ходенето с някой навъте в това е задължително вече. Може да ти кажат и всичко някои сервизджий, но винаги ще има нещо, което да пропуснеш. Нещо, което окото на специалиста ще види още в началото.

След още 2/3 поста ще се появи някой с линк към автокъща спокойно.
 
От: Re: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Лично аз почерпих добре един сервизчия, който дойде с мен при избора на кола. Точно в Горубляне се разви това. Та той ми казваше "Това не е затеб", "С това ще береш грижи с хидравликата след х месеца" и ей такива, което вече ме кара да си мисля, че ходенето с някой навъте в това е задължително вече. Може да ти кажат и всичко някои сервизджий, но винаги ще има нещо, което да пропуснеш. Нещо, което окото на специалиста ще види още в началото.

Същата схема ползвах и аз :) Дойде с мен, разгледа колите, каза кои стават и кои не, избрах една от ставащите, купих си колата и вече 3та година все при същият този монтьор я карам за прегледи, смени на филтри, масло и т.н.
 
От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Купуването на автомобил от автоборса тук е руска рулетка. Винаги са ги карали едни баби и са ходили само за хляб до магазина и зимата е бил в гараж и т.н.

САМО със монтьори се ходи на покупка. При това силно наши хора иначе се берат ядове.
 
От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

И аз да добавя нещо. Водете автомобилите да ги закачат на компютър, за да ви покаже всичко, колко реални километра е, дали е прегрявана, каква е компресията, колко часа е работил двигатела каква е средната скорост абе всичко излиза при сервизи с оригинални системи за диагносрика. Аз имах един случай с един бус преди години беше на 40 хиляди километра от Англия много хубав всичко точно нали от приказките на автокъщата. Взех го, отидахме в IVECO, закачиха го и оле майко, те явно си мислеха, че все пак ше мине номера от автокъщата, незнам от луната ли падаха, прости ли си бяха...както и да е. И въпросните 40к км се оказаха 260 хиляди. Буса беше прегряеан десетки пъти и някакви луду часове беше каран на максимална скорост :).
 
Това е повече от задължително последно време. Просто като гледаме какви търговци има, направо да отидеш в селия сервиз да гледаш - единият да ти каже как е електрониката, другия ламарината, третия тапицерията, четвъртия двигателя и всичко по ходовата част и така за всяка отделна част. Аз бях с един много добър приятел на баща ми, който си оправя колите на военните и първоначално отидохме да видим един Голф 5 (много се кефех преди 4 години на тази кола и исках такава), но само я погледна вътре, после отвън и каза "С това ще береш много грижи, а не ти я препоръчвам". Което ми бе достатъчно, дори не съм питал какво и е, самата идея, че беше Голф, а от там следва и какво е рпавил предишния собственик с нея, и отделно моя човек намери повече от 2 неща, които не са ОК, вече нещата бяха предопределени. Каза ми "Абе я ела тук при един мой човек дали няма нещо за теб..." и дори без да се колебае, погледа му се спря на една и каза "...изчакай тук....". Провери една Тойота Авенсис на местата, на които си гледат тези специалисти и каза "Това е колата за теб..." И до ден днешен съм му адски много благодарен. Наистина бе колата за мен. С другата в момента щях да съм по сервизите, в най-добрия случай.

Казвам го това, за да може и хората да си го наложат като практика, защото една почерпка на такъв човек ще ви спести хиляди левове в ремонти и да не забравяме и нервите. Да, всички знаем основните неща - да гледаме колко е протъркан волана, дали е мит двигателя, да чуем дали вие хидравликата, да проверим отдолу дали е тръгнала ражда по ходовата част и други, но има много повече неща, които само човек, занимаващ се с това всеки ден може да знае по-детайлно от който и да е любител, защото аз лично дори и в категорията Любител не попадам, което е доста рисковано, ако тръгна сам да си избирам кола.

В конкретния случай, дори и да не се е случило както съм описал при мен, то е малко кофти, защото реално си е спор, който трудно се доказва от обвиняващата страна, а обвиняваната може да го играе какво нищо не разбиращ, така и напълно контра, че го е казал и въпреки това е взета. Той ще си намери свидетели, ти имаш, но като цяло това ще е до никъде наистина. Плюс скоростта, с която се решават такъв тип спорове в нашата държава, направо си е голям филма, но както казах, може да опиташ. Най-малкото, което може да му издействаш е някаква проверка, ако нямате извънсъдебна договорка. :)
 
От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

И въпреки всичко - кола и жена са на късмет. Консултациите с професионалист и диагностиката могат само да ви спестят евентуални първоначални главоболия или да ви изработят отстъпка - всеки търговец има по едни 5-10% предвидени за отстъпки :)
 
От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

И аз да добавя нещо. Водете автомобилите да ги закачат на компютър, за да ви покаже всичко, колко реални километра е, дали е прегрявана, каква е компресията, колко часа е работил двигатела каква е средната скорост абе всичко излиза при сервизи с оригинални системи за диагносрика. Аз имах един случай с един бус преди години беше на 40 хиляди километра от Англия много хубав всичко точно нали от приказките на автокъщата. Взех го, отидахме в IVECO, закачиха го и оле майко, те явно си мислеха, че все пак ше мине номера от автокъщата, незнам от луната ли падаха, прости ли си бяха...както и да е. И въпросните 40к км се оказаха 260 хиляди. Буса беше прегряеан десетки пъти и някакви луду часове беше каран на максимална скорост :).
Това се манипулира много лесно и няма сервиз в който да го открият/
 
Re: От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

И въпреки всичко - кола и жена са на късмет. Консултациите с професионалист и диагностиката могат само да ви спестят евентуални първоначални главоболия или да ви изработят отстъпка - всеки търговец има по едни 5-10% предвидени за отстъпки :)

Мислех, че те отпадат най-вече при договорки с плащанията в кеш, на ръка, без фактури и прочие, не толкова при дефекти по колата, там вече май минава и неговата граница. :) Факт е, че колкото по-голям боклук са подготвили, толкова повече си е оставил да отбива, защото го има и сценария да му цъфнете със сервизджия. :)
 
Re: От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Това се манипулира много лесно и няма сервиз в който да го открият/

Да, но някои не го правят, незнайно защо, след като купуваш нещо за няколко бона. :)
 
От: Re: От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Да, но някои не го правят, незнайно защо, след като купуваш нещо за няколко бона. :)
Имам предвид, че лесно се подменят данните и в никой сервиз няма да разберат това.
 
От: Re: От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Мислех, че те отпадат най-вече при договорки с плащанията в кеш, на ръка, без фактури и прочие, не толкова при дефекти по колата

Място за пазарлък винаги има. Дори на доста от обученията по продажби в страниците с развит пазар те карат да отидеш в закусвалнята и аргументирано да си поискаш отстъпка (като в повечето случаи опита ти е обречен на провал, важно е преживяването).

Иначе зависи от ценовия сегмент, но при по-скъпите коли се плаща това което е като минимум оценка за съответната година по банков път (за да послужи пред нотариуса), останалото в кеш - най-вероятно се прибират безотчетно от автокъщата. После отиваш при застрахователя да правиш каско и те там ти казват друг минимум на който може да е оценен автомобила... и така :)
 
Re: От: Re: От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Имам предвид, че лесно се подменят данните и в никой сервиз няма да разберат това.
Aa, да, Виждал съм да читват през препрограмиране, за това освен всичко се вика и един по олд скул майстор, защото просто някои неща няма как да се скрият, маншони, волани, свещи и подобни. Дори и да се излъскат, както правят повечето неопитни търговци, миейки двигателите, то просто си личи износените и повредени елементи от колата. Не е задължително да гледа всичко, просто някои определени, които са цифра.

@Georgi, говорим за Горубляснките търговки, които ако питаш да ти разказва за колата, може да напишеш няколко книги за това "Как се продава?" :) Няма начин да не се отбие от цената, защото повечето търговци там са сместили нещо.
 
От: Re: От: Re: От: Въпрос за връщане на повреден автомобил

Aa, да, Виждал съм да читват през препрограмиране, за това освен всичко се вика и един по олд скул майстор, защото просто някои неща няма как да се скрият, маншони, волани, свещи и подобни. Дори и да се излъскат, както правят повечето неопитни търговци, миейки двигателите, то просто си личи износените и повредени елементи от колата. Не е задължително да гледа всичко, просто някои определени, които са цифра.

@Georgi, говорим за Горубляснките търговки, които ако питаш да ти разказва за колата, може да напишеш няколко книги за това "Как се продава?" :) Няма начин да не се отбие от цената, защото повечето търговци там са сместили нещо.

А пък колко обичат масйторите да до ходят по автокъщи...
 

Горе