1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Групажен внос по море от Китай-няколко въпроса?

Дискусията в 'Онлайн Магазини' стартирана от webstil, Дек 29, 2016.

  1. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,459
    Харесвания:
    44
    Точки:
    48
    1) Има ли някой във форума, който се е занимавал с такъв тип внос и иска да помогне с малко информация, ако трябва срещу заплащане?
    2) Възможно ли е да се осъществи изпращането на стоката и товаренето и на контейнер и после на кораба от доверен търговец, който праща част от своята стока в контейнера или задължително трябва да се търси агент, който да събере стоката и на когото да се доплаща допълнително?
    3) Дали си струва да се внася на групаж стока около 5 кубика и дали ще е по-евтино отколкото по въздух? Предполагам да, но още нямам всички суми и не мога да направя финалните калкулации?
    Става въпрос за чанти, точно 1 път и половина внасях по въздух и е много скъпо, за това търся друг вариант, ето от последният път:
    155 чанти, 700$ доставка с DHL - по 4.5$ на чанта
    4) Да приемем, че китаеца свърши всичко по изпращане и товарене, едва след като е пратена стоката, тогава ли търсим българска логистична фирма, която да осъществи митническото представителство и превоза на товара в България? Коя фирма ми препоръчвате да ползвам?
    5) Тeзи цени от китаеца добри ли са и кое какво значи:
    O/F:USD15/CBM
    CFS:RMB5.2/CBM
    DOC:usd29.2
    CUS:usd43.8
    ENS:USD25
    bill charge : 21.9usd
    6) Има ли някаква възможност за гаранция преди пращането на парите или пускам всичко и после евентуално очаквам да ми пратят нещо?
    7) По-скоро ме притесняват нещата, когато пристигне контейнера в България, никой не може да ми каже таксите какви ще са докато не знам точно колко ще тежи пратката, казаха ми че ако тежи повече отколкото е обема, се изчисляват таксите на КГ. Как процедирам в България, чак след като е пратена пратката и знам точно КГ и друго инфо, си намирам спедитор за митническо представителство и за доставка в страната?
    Тоест трябва да разделя процеса на 2 фази:
    1 фаза - по събиране на 1 място на стоката в Китай, тъй като нещата са в 2 различни провинции
    2 фаза- митническо представителство и доставка в България, чак след приключване на фаза 1
    8) Има ли някакви по-особени документи, които трябва да имам при този тип внос? Досега, когато съм внасял по въздух имам нужда от:
    - EORI
    - пълномощно
    - платежно
    - фактура
    - описание/деклариране на стоката
    Какво още ще ми трябва?
    Ще се радвам, ако някой иска да помогне в темата, на ЛС или да се видим в София, ще му платя за отделеното време или пък ще му върна с нещо услугата.
     
  2. ¦•••SHERIFA•••¦

    ¦•••SHERIFA•••¦ Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 1, 2010
    Съобщения:
    1,530
    Харесвания:
    300
    Точки:
    83
    Идеалният човек, отговарящ на гореописаните условия:

     
    Blinky харесва това.
  3. Torbalan Trolski

    Torbalan Trolski Well-Known Member

    Рег.:
    Авг 1, 2013
    Съобщения:
    1,964
    Харесвания:
    321
    Точки:
    83
    Като изключим, че всичко това съществува само във въображението му и според търговския регистър за 2015 паричните потоци на великата фирма бяха от порядъка 6-7К ...
     
    Krumov харесва това.
  4. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,459
    Харесвания:
    44
    Точки:
    48
    Да, дори да не е човек, който е внасял толкова много пъти. Просто някой, който има опит с 2-3 вноса и има желание да сподели информация. Ако не и сам ще се мъча и после ще кажа какво е станало :)
    Писах на това момче: https://www.predpriemach.com/members/zarrini.8821/
    Но не отговаря или може би не влиза тук често :)
     
  5. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,459
    Харесвания:
    44
    Точки:
    48
    Изтрезняхте ли след празниците? :D
    Има ли някой да помогне, най-вече ме интересува като пристигне тук контейнера какво правим, може ли едва след като е изпратен от китаеца да търсим кой да го освободи тук от митница и да ми транспортира стоката или всичко трябва предварително да се подготви?
     
  6. onyx74

    onyx74 New Member

    Рег.:
    Март 24, 2015
    Съобщения:
    2
    Харесвания:
    1
    Точки:
    1
    Аз ползвам фирма в Китай, която оправя всичко там и ги праща- като с контейнер друг ги оправя, а с авио сам си ги оправям. Но в твоя случай китаец да поравя всичко - авио или контейнер няма разлика, само митниците са различни. Контейнера къде ще престигне - Бургас, Варна, Гърция. Ако е за Бургас - аз имам агент там , супер оправна, всичкото авио китайско карго го оправям с нея. Транзит от София до Бургас, документите при нея-фактури, товарителници, транзити и т.н. и е готова преди физическия транспорт от летище София да е стигнал Бургас. Специално за чантите, кожата има символично мито, и бях забелязал че за по-обемните имаше манимална разлика в разходите авио контейнер. Цена около 2-2,5$ за PIU, и около 8-10$ за кожа са добри за фактура за обмитяване. Говориш за 5м3 - на обемни чанти е нищо, това задължително е групаж и задължително трябва фирма и ли някой китаец да ти го прави в Китай. При мен за за авио цена около 35 RMB за кг е нормална. За контейнер аз плащам около 3000 RMB за м3 около 430-440$, при нормални мъжки чанти , да не са кубове големи, ще събереш около 300 бр (може и повече), значи около 1,5$ на чанта има и други малки разходи - опаковки, трансфер пари и т.н, но тази цена ти е край на и не ходиш по митници и т.н но и чака; повече 2 месеца. Имам доста хора да доставят от Китай. така че прецени. Ако друго те интересува, питай.
     
    ElenaEC харесва това.
  7. Plamen_80

    Plamen_80 New Member

    Рег.:
    Февру 2, 2017
    Съобщения:
    1
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Пол:
    Мъж
    Здравй, това може би ще ти свърши работа : www.bgcargo.com
    Аз лично не съм работил с тях но предполагам ще ти свършат работата за комисион от около 3-5 % от фактурата.Фирмата е на българка която живее в Китай.
     
  8. webstil

    webstil Well-Known Member

    Рег.:
    Март 21, 2009
    Съобщения:
    1,459
    Харесвания:
    44
    Точки:
    48
    Интересно ми е сега за фактурата, китаеца иска първо да му платя продуктите, а после като види точно колко ще излязат като обем и материали за опаковане, да му пратя и парите за опаковка и FOB пристанището (truck fees, export and doc). Чудя се се сега тези пари за доставка FOB пристанището в Китай и за опаковане, да ги слагаме ли във фактурата допълнително, което ще доведе до повече ДДС или може просто да се пише FOB пристанището като условия на доставка и цената на продуктите, като се има предвид че опаковането и другите такси са включени в цената на продуктите и така ще се спести малко от ДДС? Как го правите? :)
     
  9. Hrist0

    Hrist0 Member

    Рег.:
    Авг 8, 2016
    Съобщения:
    63
    Харесвания:
    3
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Място:
    Sofia, Burgas
    Привет, ако още не си си решил проблема - пиши едно лично - имам вносове от Китай /и не само/ по няколко пъти седмично и почти няма казус с който да не съм се сблъсквал.
     
  10. smit

    smit New Member

    Рег.:
    Март 13, 2017
    Съобщения:
    5
    Харесвания:
    1
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
     
  11. smit

    smit New Member

    Рег.:
    Март 13, 2017
    Съобщения:
    5
    Харесвания:
    1
    Точки:
    3
    Пол:
    Мъж
    Здравей,
    от скоро съм във форума ,но имам известен опит с вноса от Китай - та на въпроса ти :опаковка и тем подобни се включват в общата фактура и плащаш ДДС върху това освен ако сте се разбрали с китайската фирма да ти пусне занижена фактура или да не отчита тези допълнителни плащания като твой разход.Но това е от предварителната уговорка китайците.
    А до Бургас с наш агент може да получиш само цял контейнер с твоя стока защото няма терминал за разкомплектоване на групажни пратки.Варианта е човек в Китай да ги обедини и да ги пусне като една ,а вие тук да се оправяте.
     

Сподели страницата