Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

За какъв картел говориш? ЕКОНТ са много далеч пред втория в състезанието, ама много. Картел може да има при услуги с близко качество, при транспортните фирми не е така.

Написах го малко по-рано, ще го напиша и специално за теб! - Това е пазар! Щом продължават да са пазарен лидер при тези цени, значи всичко е в реда на нещата.

Бизнеса трябва да се адаптира към условията! Ти искаш да адаптираш условията към бизнеса, което няма как да стане. Така или иначе, каквото е за теб, това е за всички, така че проблем няма!

Точно с такова мислене стимулираме картела и помагаме на монополистите да стават все по-силни.
Ниските цени за доставки дават повече възможности за предлагане на безплатна доставка ако не за всички продукти то при определени условия. Тя ти идва от джоба.
Ниската цена на доставка стимулира купувача да прави по-чести и необмислени поръчки, вкл. на стоки с ниска стойност, които иначе би купил от физически магазин.
 
Добре де, транспорта на твоите пратки ти ли го покриваш или клиента? Какво ми пука, че съм спестил 2400 лв. на 1000 човека за една година?
Тези 100 пратки са само от доставчици към физическите ми магазини така че аз поемам разходите по транспорта . Крайните клиенти са съвсем друга тема.Когато предложиш опция БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА на клиента той е склонен да купува без да обмисля сравнение с други конкурентни фирми , където за същият продукт струващ 15.00 лв получаваш доставка с еконт 6.50лв.За него няма значение дали на куриера пише Лео или Еконт .
 
Първия и втория са със сходен пазарен дял и финансови резултати. Всички други са далеч зад тях.
На хартия Еконт са втори.
Картела е повече от явен, просто едните са по-силни в една област, другите в друга. Разпределиха си пазара и решиха да не се натискат и бият с цени.
Спиди завишиха цените за крайни клиенти и ги направиха възможно най-неатрактивни точно в момент, в който предлагаха добри условия, с които привличаха клиенти от Еконт, а Еконт бяха направили промени, с които всички смятаха, че ще си прогонят клиентите. Всичко обаче е било добре премислено и стиковано. Сега се чудя кой нормален човек отива в офис на Спиди и изпраща пратка без да използва някакви преференции.
Нищо не е наред в нещата, услугата е с много завишена стойност за да си хранят франчайза, но не виждам как на пазара ще се появи трети играч, който да развие такава мрежа от офиси. Единствения вариант е обединение между по-малките играчи но в българските условия това ми се струва невъзможно.
 
Защото изпращаме продукти, а не камъни :)

Не напразно зададох този въпрос :) Ето и отговора - искаме качество голямо с много услуги като: прегледи тестове, доставка на следващ ден, богата офис мрежа, но ако може за 2 лв да дойдат куриерите да ми вземат пратката от вкъщи и тя да отиде на следващ ден рано сутрин на другия край на БГ. Какъв картел като има богат избор на куриери с ниски цени : Лео които трудно изплащат Наложените платежи, БГ пощи возещи камъни и т.н. Прав е колегата един коментар нагоре относно тва, че бизнеса трябва да се ориентирва спрямо условията, а не обратно!
 
Не напразно зададох този въпрос :) Ето и отговора - искаме качество голямо с много услуги като: прегледи тестове, доставка на следващ ден, богата офис мрежа, но ако може за 2 лв да дойдат куриерите да ми вземат пратката от вкъщи и тя да отиде на следващ ден рано сутрин на другия край на БГ. Какъв картел като има богат избор на куриери с ниски цени : Лео които трудно изплащат Наложените платежи, БГ пощи возещи камъни и т.н. Прав е колегата един коментар нагоре относно тва, че бизнеса трябва да се ориентирва спрямо условията, а не обратно!
Ами с това мислене отдавна се адаптирахме към условията - картела на горивата , нелоялна конкуренция въввсеки бранш , лошото обслужване в общината , и хиляди други условия.Викаите Марешки да ви направи и куриерска фирма .
 
Разбирам, че си голямата работа, ама и ние пушим цигари КЕНТ и ядем бонбонки тик так, ако ме разбираш. :) Ако си си свършил правилно работата, транспорта е последното нещо, което клиента гледа. Казвам ти го на база няколко десетки хиляди пратки за последната година и нещо две.
Ще ти го кажа пак! Каквото за теб, такова и за всички останали. Щом на тебе ти е проблем, преразгледай си бизнеса. На мен не ми пречи, защото разходите за транспорт си ги покриват клиентите. Нещо повече! От общите разходи за транспорт, за мен са към 14-15%, което е чудесно.

Скъпо, евтино, тука е така и се съобразяваме с реалностите. Все картели, все мафия, все глупости са ни в главите, да си търсим оправдание, че не ни вървят нещата, както ни се иска на нас.... Повярвай ми, евтиния транспорт няма да ти вдигне продажбите по никой начин! То и колко може да е по-евтин всъщност. От 4 лв. на 3 лв, какво ще помогне това?



Тези 100 пратки са само от доставчици към физическите ми магазини така че аз поемам разходите по транспорта . Крайните клиенти са съвсем друга тема.Когато предложиш опция БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА на клиента той е склонен да купува без да обмисля сравнение с други конкурентни фирми , където за същият продукт струващ 15.00 лв получаваш доставка с еконт 6.50лв.За него няма значение дали на куриера пише Лео или Еконт .
 
Толкова глупости изписа, че даже не ми се коментират една по една. Транспорта е фактор по цял свят. Огромна част от клиентите обмислят с часове или забавят с дни покупките си заради транспорт от 2-3$, €, £ а в клошарската ни държава транспорта нямал значение.
Това че всички тук се правят на велики ми е ясно, вкл. и ти с десетките хиляди пратки на който не му пукало за цената на транспорта защото клиента си го плащал.
Да сме се съобразявали с реалностите, драйфа ми се от подобно мислене.
 
Здравейте , аз отдавна не работя с Еконт , използвам го само когато клиента желае това .Работя с Лео Експес и Европът .
Лео Експрес от врата да врата с доставка на следващият ден - до 1кг - 3,90лв
Лео Експрес от врата до врата с доставка на следващият ден - от 1 до 3кг - 4,50лв
Същата тарифа иважи и за Европът
Еконт с най - висока 30 % отстъпка - до 1кг - 5.46
Еконт с най - висока 30 % отстъпка - до 2кг - 6.51
Разлика 2 лв на всяка пратка при най леките а за големи пратки да не говорим.
При най - малко 100 пратки на месец и разлика от 2 лв на малките пратки 200лв по - малко всеки месец , или 2400 всяка година.Ако обаче ползвате само 10 % отстъпка от Еконт разликата става ......


Извинявай, но реалните цени нямат нищо общо с написаното от теб. Пратка с Еконт до 1 кг само с 10% без наложен платеж е 3.60 лв. С наложен платеж до 100 лв не надминава 4.68 лв.

Цените на двете подобия на куриерски фирми са доста над показните от теб и да не говорим, че доставка на следващия ден могат да направят само в София или в още 3-4 населени места
 
Дадените от KA7 цени са за куриерски пратки от/до адрес. Ти даваш пример с пощенска пратка по Еконт от офис до офис, в която за разлика от куриерските в неговия пример не се начислява ДДС.
Другия абсурд е че пощенските и куриерските пратки са почти на изравнени цени след приспадането на ДДС.
 
Отивай да протестираш пред централата на ЕКОНТ в Русе тогава, какво правиш тука? Като си некадърник и един транспорт ти спъва бизнеса, аз какво съм ти виновен...

Ще ти го напиша като на бавноразвиващ, белким се сетиш колко си жалък. Транспортните разход са инструмент, от който можеш да извлечеш ползи, при определени условия, които сам трябва да създадеш. Ама няма да ти обяснявам какви, щото на такива като тебе не си струва да им отваряш очите. Продължавай да страдаш, че са ти високи транспортните разходи.

Факта, че не се и опитваш да разбереш какво искам да ти кажа, говори достатъчно колко ти е ограничено мисленето.

И не, не съм велик, напротив, скромен съм ;)


Толкова глупости изписа, че даже не ми се коментират една по една. Транспорта е фактор по цял свят. Огромна част от клиентите обмислят с часове или забавят с дни покупките си заради транспорт от 2-3$, €, £ а в клошарската ни държава транспорта нямал значение.
Това че всички тук се правят на велики ми е ясно, вкл. и ти с десетките хиляди пратки на който не му пукало за цената на транспорта защото клиента си го плащал.
Да сме се съобразявали с реалностите, драйфа ми се от подобно мислене.
 
Извинявай, но реалните цени нямат нищо общо с написаното от теб. Пратка с Еконт до 1 кг само с 10% без наложен платеж е 3.60 лв. С наложен платеж до 100 лв не надминава 4.68 лв.

Цените на двете подобия на куриерски фирми са доста над показните от теб и да не говорим, че доставка на следващия ден могат да направят само в София или в още 3-4 населени места
Това са цени посочени на услугата ОТ ВРАТА ДО ВРАТА с договор на фирмите а не пощенски .Прав си че са подобие на куриер но доставят пратките ми в рамките на 24 часа до 50 най -големи града на страната за 3-4лв .Цените на Еконт с 30% отстъпка са от сайта на ЕКОНТ към днешна дата.Досега имам само три четири оплаквания за няколко хиляди пратки през годините.
 
Отивай да протестираш пред централата на ЕКОНТ в Русе тогава, какво правиш тука? Като си некадърник и един транспорт ти спъва бизнеса, аз какво съм ти виновен...

Ще ти го напиша като на бавноразвиващ, белким се сетиш колко си жалък. Транспортните разход са инструмент, от който можеш да извлечеш ползи, при определени условия, които сам трябва да създадеш. Ама няма да ти обяснявам какви, щото на такива като тебе не си струва да им отваряш очите. Продължавай да страдаш, че са ти високи транспортните разходи.

Факта, че не се и опитваш да разбереш какво искам да ти кажа, говори достатъчно колко ти е ограничено мисленето.

И не, не съм велик, напротив, скромен съм ;)

Ох жалко човече....
Щял да ми обяснява като на бавноразвиващ неща дето очевидно не са му ясни на него. Големите, казвам големите не въшки като теб избиващи комплекси по форумите, та те големите гледат по всеки възможен начин да свалят транспортните разходи защото са основно перо. Правят дори собствени транспортни фирми за целта. Става ми ясно колко си незначителен щом за теб тези разходи не били от значение. Сигурно си от ония с договорите за комисионни, дето се радват на мижавите левчета дето им капят от транспорта до клиента.
 
Важна ли е цената на доставката за клиента ?
Продавам продукт за деца на цена 16лв които предлагат само още 5 фирми в България.Другите колеги предлагат продукта с доставка по Еконт .С изчисление във виртуалния офис на Еконт от сайта на колегите излиза сумата 6.45 за доставка до адрес на клиента .Аз съм обявил безплатна доставка с Лео и Евро път до адрес на клиента.
РЕЗУЛТАТА - 60 % КУПУВАТ МОЯТ ПРОДУКТ
 
Ти нормален ли си!? Разходите по транспорт основно перо.... Сигурно е преди разходите по продукти, реклама, заплати, данъци и тн. :) Обърна търговията нагоре с краката, с неадекватните си мисли. Чул си нещо за икономия от мащаба, ама нищо не си разбрал!

Въпреки че ти обясних като на бавноразвиващ, пак не разбра :) Затова ще ти го повторя по друг начин! Аз разходи за транспорт нямам, на мен не са ми основен разход, затова и не им обръщам голямо внимание. Имам някакви транспортни разходи естествено, по върнати не взети пратки и други такива, но са пренебрижимо малко, към 1000 лв на месец. Които се покриват от комисионната и съм на малък +. Стана ли ти по ясно сега? Или още да ти обяснявам?

Виждам че високите транспортни разходи доста са те изнервили :) Внимавай да не получиш някой инфаркт, като те те гледам как си се запенил :) Не можеш да ме обидиш по никакъв начин, така че не се хаби. Все пак на лъва не му пука какво мисли мишката за него, ако ме разбираш .... :)


Ох жалко човече....
Щял да ми обяснява като на бавноразвиващ неща дето очевидно не са му ясни на него. Големите, казвам големите не въшки като теб избиващи комплекси по форумите, та те големите гледат по всеки възможен начин да свалят транспортните разходи защото са основно перо. Правят дори собствени транспортни фирми за целта. Става ми ясно колко си незначителен щом за теб тези разходи не били от значение. Сигурно си от ония с договорите за комисионни, дето се радват на мижавите левчета дето им капят от транспорта до клиента.
 
Поредния дървен философ с 40 форумни санта. Тук и на лъв и на змей може да се правиш стига да има кой да ти върже.
То е ясно, че си на комисионна, ясно е и че си някой мишок. Като си говорим за комисионни трябва да им стане ясно на хората, колко голям процент от цената на куриерската услуга е горница след като в нея има оставено за даване на комисионни, за който се сетиш, та и за такива като теб.
На търговеца работата му е да си пласира стоките и да предложи най-ниската възможна цена за доставка до клиента. При определени условия да предложи безплатна доставка, т.е. разход за търговеца. Такива като теб изкривиха представите за този бизнес и започнаха да печелят от комисионни от куриер. Много са тези които пращат пратки само заради печалбата от комисионна.
Нормално е да се замисли човек колко е надута една услуга след като някакви франчайз куриерски офиси правят 20-30-50хил месечно от раздаване на пратки и куриерстването се е превърнало в едни от най-печелившите бизнеси без да си инвестирал почти нищо.
На мен пратките в БГ въобще не са ми приоритет, раздразнението идва от това, че има много хора, вкл. тук поставени да се молят за някакви 10-15% отстъпка от една супер надута услуга. Принуждават ги да използват отстъпки от продавалници и базари (които също са на комисионни) щото са им отказали нещо по-добро. Има такива продаващи стоки с печалба жалките 2-3лв -тениски, сувенири и подобни боклуци, носят си пратките на крак готови да пътуват и не си дават сметка, че това е колкото печели куриерския офис за да му маркира пратката а ако пратката я върнат офиса на куриера ще спечели повече от него.
 
Целта на всеки бизнес е да е на максимална печалба, щом ти мислиш, че целта на бизнеса е да жали парите на клиента, така да бъде. Не знам за кой път трябва да ти повторя, че аз не печеля от комисионни! С тях си покривам косвените загуби от транспорт.

Какво лошо има в това, хората да се възползват от възможностите за печалба? Какво значение има всъщност!? Щом пазара го позволява, значи не само може, а и трябва. Говоря за франчайзерите. Значи според тебе, по-добре, по-евтин транспорт, а офиси да няма, всичко до адрес на 2.50 лв., че на клиента да му е по евтино.... Типична бай Ганьовска селска логика е твойто. Все в чуждата паница да гледаме и да обвиняваме другите за собствената си нищета!

Много пъти ти повтарям едно и също, но ще ти го напиша пак, този път бавно :) Цените за транспорт са такива, каквито са! Еднакви са за всички, така че ти като търговец не си ощетен по никакъв начин. Пазара е свободен и всеки си избира стратегиите сам, съобразно условията. Схващаш ли! Ти като искаш покривай целия транспорт, щом си на плюс ОК, браво цар си, аз не мога, затова транспорта си го плащат клиентите.

И още нещо, ти не ме познаваш, но много хора от форума ме познават, с някои дори сме приятели. Та в тази връзка смятай колко бих си позволил да пиша небивалици, при положение, че има сумати народ, който добре знае колко струвам. А ти всъщност си поредния анонимко, дошъл тука да си развива безумните теории за злите транспортни фирми, дето му ядът от парите и му спъват бизнеса.

Поредния дървен философ с 40 форумни санта. Тук и на лъв и на змей може да се правиш стига да има кой да ти върже.
То е ясно, че си на комисионна, ясно е и че си някой мишок. Като си говорим за комисионни трябва да им стане ясно на хората, колко голям процент от цената на куриерската услуга е горница след като в нея има оставено за даване на комисионни, за който се сетиш, та и за такива като теб.
На търговеца работата му е да си пласира стоките и да предложи най-ниската възможна цена за доставка до клиента. При определени условия да предложи безплатна доставка, т.е. разход за търговеца. Такива като теб изкривиха представите за този бизнес и започнаха да печелят от комисионни от куриер. Много са тези които пращат пратки само заради печалбата от комисионна.
Нормално е да се замисли човек колко е надута една услуга след като някакви франчайз куриерски офиси правят 20-30-50хил месечно от раздаване на пратки и куриерстването се е превърнало в едни от най-печелившите бизнеси без да си инвестирал почти нищо.
На мен пратките в БГ въобще не са ми приоритет, раздразнението идва от това, че има много хора, вкл. тук поставени да се молят за някакви 10-15% отстъпка от една супер надута услуга. Принуждават ги да използват отстъпки от продавалници и базари (които също са на комисионни) щото са им отказали нещо по-добро. Има такива продаващи стоки с печалба жалките 2-3лв -тениски, сувенири и подобни боклуци, носят си пратките на крак готови да пътуват и не си дават сметка, че това е колкото печели куриерския офис за да му маркира пратката а ако пратката я върнат офиса на куриера ще спечели повече от него.
 
Целта на всеки бизнес е да е на максимална печалба, щом ти мислиш, че целта на бизнеса е да жали парите на клиента, така да бъде. Не знам за кой път трябва да ти повторя, че аз не печеля от комисионни! С тях си покривам косвените загуби от транспорт.

Какво лошо има в това, хората да се възползват от възможностите за печалба? Какво значение има всъщност!? Щом пазара го позволява, значи не само може, а и трябва. Говоря за франчайзерите. Значи според тебе, по-добре, по-евтин транспорт, а офиси да няма, всичко до адрес на 2.50 лв., че на клиента да му е по евтино.... Типична бай Ганьовска селска логика е твойто. Все в чуждата паница да гледаме и да обвиняваме другите за собствената си нищета!

Много пъти ти повтарям едно и също, но ще ти го напиша пак, този път бавно :) Цените за транспорт са такива, каквито са! Еднакви са за всички, така че ти като търговец не си ощетен по никакъв начин. Пазара е свободен и всеки си избира стратегиите сам, съобразно условията. Схващаш ли! Ти като искаш покривай целия транспорт, щом си на плюс ОК, браво цар си, аз не мога, затова транспорта си го плащат клиентите.

И още нещо, ти не ме познаваш, но много хора от форума ме познават, с някои дори сме приятели. Та в тази връзка смятай колко бих си позволил да пиша небивалици, при положение, че има сумати народ, който добре знае колко струвам. А ти всъщност си поредния анонимко, дошъл тука да си развива безумните теории за злите транспортни фирми, дето му ядът от парите и му спъват бизнеса.

Е тва е логика - цените са такива каквито са. Разбиваш! По същата логика трябва да приемем всичко, което ни бъде поднесено.
Цените са такива в момента но от хора тук зависи дали ще ги приемат във вида, в който им ги поднасят и дали ще поощряват такова поведение. Основното, което трябва да разберат всички е - не се оставяйте да ви залъгват с мижави отстъпки и да се държат сякаш ви правят услуга, когато ви ги дават.
Аз също за пореден път се опитвам да ти обясня - по цял свят търговците се опитват да предложат възможно най-ниска цена за доставка а това трябва да важи с особена сила за бедни, клошарски държави като нашата. Ти обаче се опитваш да наложиш мнението, че е нещо нормално една услуга в държавата с най-ниски заплати в ЕС да струва, колкото и в тези, където заплащането е най-високо. 50% от населението работи 2 часа за да си плати една тъпа доставка и ти ще ми говориш, че тя не била фактор.
Не, не говоря за 2.50лв доставка, нито гледам в чуждата паничка.
 
Не знам що за търговец си, ама основни пазарни правила и принципи не са ти ясни. Това дали ти приемаш нещо или не, няма никакво значение. Пазара определя цените, не аз или ти. Щом пазара го позволява, това са цените, край на въпроса. Бизнеса се нагажда по това, който не може отпада, който се адаптира продължава. Не знам как да ти го обясня по-просто. Когато се появи Марешки на транспортните услуги, отиваме при него, дотогава работим с каквото има.

Как е по света също няма никакво значение, защото пазарите са различни. Едните оперират на 100 милиона пазар, наще на 1 милион. Намираш ли разликата?

Примерно, ако ЕКОНТ намалят цените, ще намалят и приходите на франчайзерите. Като намалят приходите на франчайзерите, ще почнат фалити на офиси, особено в малките населени места. Като почнат да окапват офисите, до много места ще се доставя само до врата или офиса ще е на майната си, което ще оскъпи транспорта и със сигурност ще намали потреблението. Което пък ще рефлектира обратно при търговците. Почна ли да ти се изяснява защо цените са такива, каквито са?




Е тва е логика - цените са такива каквито са. Разбиваш! По същата логика трябва да приемем всичко, което ни бъде поднесено.
Цените са такива в момента но от хора тук зависи дали ще ги приемат във вида, в който им ги поднасят и дали ще поощряват такова поведение. Основното, което трябва да разберат всички е - не се оставяйте да ви залъгват с мижави отстъпки и да се държат сякаш ви правят услуга, когато ви ги дават.
Аз също за пореден път се опитвам да ти обясня - по цял свят търговците се опитват да предложат възможно най-ниска цена за доставка а това трябва да важи с особена сила за бедни, клошарски държави като нашата. Ти обаче се опитваш да наложиш мнението, че е нещо нормално една услуга в държавата с най-ниски заплати в ЕС да струва, колкото и в тези, където заплащането е най-високо. 50% от населението работи 2 часа за да си плати една тъпа доставка и ти ще ми говориш, че тя не била фактор.
Не, не говоря за 2.50лв доставка, нито гледам в чуждата паничка.
 
Направих си труда да проверя как стоят нещата в Румъния и Урайна. Близо 11 лв. до врата с румънския лидер Cargus и 6-7 лв. с Украйнския лидер НОВА ПОШТА, така че не те знам за какво говориш всъщност!
 
Последно редактирано:
Това са цени посочени на услугата ОТ ВРАТА ДО ВРАТА с договор на фирмите а не пощенски .Прав си че са подобие на куриер но доставят пратките ми в рамките на 24 часа до 50 най -големи града на страната за 3-4лв .Цените на Еконт с 30% отстъпка са от сайта на ЕКОНТ към днешна дата.Досега имам само три четири оплаквания за няколко хиляди пратки през годините.

Нещо не излизат сметките. Стандартната услуга Пакети (колетни пратки) врата-врата на Лео Експрес е 10.30 лв дори с 30% е 7.21лв.

Опитвал съм да има договорни отношения с Лео, Спиди, Рапидо и т.н. Нито един не можа да ми даде цена под 5 лв врата-врата на 500 пратки месечно. При Еконт дори с 10% рядко минава 5-6 лв до врата
 

Горе