От: Губите ли продажби като давате на клиентите си твърде много избори
Много интересна статия. Аз съм напълно съгласен с нея. Колкото по-голям е избора, толкова по-малко ще са продажбите, особено ако клиентите не са запознати с продуктите, които купуват.
Когато, да речем, един нормален клиент влезе в един голям супермаркет и види 30 вида избелващи пасти за зъби, той ще започне да се чуди коя ще му свърши най-добра работа и съответно коя да си вземе. "Страхът" да не си хвърли парите за нещо по-малко ефикасно, когато до него може да има десетки други по-ефикасни, го кара да пропусне покупката, поне докато не се консултира с някой приятел да речем. Ако обаче клиента беше влязъл в някое малко магазинче, в което има 3 вида избелващи пасти за зъби, той все ще вземе някоя, казвайки си подсъзнателно: "Това би трябвало да са 3-те най-купувани и най-ефикасни пасти за зъби. Ако тази, която взема, не ми хареса, следващия път ще взема другата и така докато не ги пробвам и 3-те".
Това според мен въжи с още по-голяма сила за онлайн магазините, където липсва продавачът, който би могъл да насочи клиента към най-доброто решение и по този начин да улесни избора му.