Губите ли продажби като давате на клиентите си твърде много избори

От: Губите ли продажби като давате на клиентите си твърде много избори

Много интересна статия. Аз съм напълно съгласен с нея. Колкото по-голям е избора, толкова по-малко ще са продажбите, особено ако клиентите не са запознати с продуктите, които купуват.

Когато, да речем, един нормален клиент влезе в един голям супермаркет и види 30 вида избелващи пасти за зъби, той ще започне да се чуди коя ще му свърши най-добра работа и съответно коя да си вземе. "Страхът" да не си хвърли парите за нещо по-малко ефикасно, когато до него може да има десетки други по-ефикасни, го кара да пропусне покупката, поне докато не се консултира с някой приятел да речем. Ако обаче клиента беше влязъл в някое малко магазинче, в което има 3 вида избелващи пасти за зъби, той все ще вземе някоя, казвайки си подсъзнателно: "Това би трябвало да са 3-те най-купувани и най-ефикасни пасти за зъби. Ако тази, която взема, не ми хареса, следващия път ще взема другата и така докато не ги пробвам и 3-те".

Това според мен въжи с още по-голяма сила за онлайн магазините, където липсва продавачът, който би могъл да насочи клиента към най-доброто решение и по този начин да улесни избора му.
 
От: Губите ли продажби като давате на клиентите си твърде много избори

От няколко месеца мисля върху една бизнес стратегия и без да съм чел тази статия или други подобни по въпроса, пак стигнах до абсолютно същия извод. И за двете страни е по-добре да има избор от малко, но внимателно избрани артикули, отколкото да има море от продукти, от които стават едва 5-6 и клиентът да трябва да ги търси с лупа.
 
От: Губите ли продажби като давате на клиентите си твърде много избори

ТУК ОБАЧЕ ИМА НЕЩО ДРУГО...
Има голяма разлика между клиентите, а те са два основни вида...
ЖЕНИ И МЪЖЕ :)
Това е писано от мъж и аз съм така и повечето мъже...
като му предложиш голям избор и той почва да се чуди какво да вземе за да не се прецака, най-доброто и изгодно...
но женския клиент не мисли така... той обича да рови и да избира. Колкото повече разнообразие му предложиш толкова повече ще купи...
Представи си магазин за чанти...
ти отиваш и си купуваш една която най-ти допада... а женското ще купи поне две -три ако има пари и избор...
личните наблюдения и опит ми говорят така... не знам дали съм прав
 
От: Губите ли продажби като давате на клиентите си твърде много избори

Точно така е! Коконите се нуждаят силно от ровене, гъделичкане, глезене... Това е лекарство :)
Мъжете са по-практични. Големият избор им докарва главоболие. Ако може да не купуват, даже е най-добре :D Обаче пък имат друг проблем. Обикновено робуват за нещо, което им е в главата :) Могат да минат години, но ще си го купят на всяка цена. До там са зомбирани, че дори ще го купят там където са го видяли независимо, че го има по-евтино в друг магазин и дори по-добро :)
 
От: Губите ли продажби като давате на клиентите си твърде много избори

Аз с това за големия избор съм го открил преди 20 год. още, когато бях прохождащ бизнесмен. По онова време първ3ия ми бизнес беше да правя визитки. Не се смейте, не е смешно. Тогава визитката не беше това, което е сега. Имаше 20-30 печатници в цяла България, единствения лазерен принтер във Варнс беше в моя офис и т.н. И аз като млад бизнесмен слушал тъпите легенди, че клиента е цар и вяажен е оборота а не печалбата започнах бизнеса. Като поръча някой нещо и аз му правя 3-4 макета да си избере, ако избере 2 или повече макта по 100 бр. - отстъпа. И така 2-3 месеца докато ми светна, че много ми губят времето. Като види 3-4 модела за него направени и почва: сега ще питам жената, ще ги покажа на баджанака, ама може ли горната част да е от едната, долната от другата а по средата да има нещо друго и т.н. докато един ден ми светна - на всеки клиент по един модел - или поръчва или не поръчва - удвоих цените - никакви отстъпки - и какво - работата се увеличи, прихода се увеличи, печалбата се увеличи, а аз започнах да работя доста по-малко и бях много доволен... То стана като приказка. Ако ви интересува как свърши приказката - ами стана 95 г. дойде Жан Виденов на власт и и*а мамата на всичко, вкл. и на моя първи бизнес. Та от тогава рекламата ми е тръпка, макар че сега съм доста далеч от този бизнес, но и в момента не предлагам на клиентите си варианти. Един вариант - или го правим или не.
 

Горе