Дайте съвет за старт на афилиейт програма

kirilbug

Member
Здравейте.

Из Интернет е пълно с афилиейт програми. НО ... дайте идея как може да се направи афилиейт програма за продукти ОФЛАЙН. Т.е. продукт, който не можеш да натиснеш бутона BUY NOW и да си го купиш.

За какво става дума: един познат прави бутикови кухни. Само по поръчка и само след взимането на размери. Та ... искам да предложа на хората (уебмастърите), които имат желание да поставят по един банер-линк или подобно и при ИЗПЪЛНЕНА поръчка да получат примерно 5-10% от стойността на поръчката. Не става дума за реклама на клик или на импресия.

Тук имам нужда от съвет:
1. Как да разбера от къде е дошла поръчката, за да знам при кого да отиде комисионната?
2. Как да ми вярват хората? (голям въпрос). Имам в предвид, че от даден сайт ще дойдат да речем 100 посещения, от които 10 ще станат запитвания, а само 1 ще стане поръчка. Нещо съвсем нормално, но как да убедя хората в това?

Всякакви съвети са добре дошли!

Поздрави на всички!
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Този модел е от доста време на пазара и се нарича LEAD. Същото е като да направиш ордър, но реално тук се попълва заявка, която след доуточнение става ясно дали става на ордър. Комисионата се определя от големината на поръчката, която вече тук няма как да споделиш при положение, че цената зависи от това да се види обекта или съответната кухня.

Тук просто ти вярват. Може да се измисли нещо като поле във формата за цена, която би могло да струва на база другите полета, но реално тя е доста обща сума, винаги може да излезе повече или по--малко. Реално е повече на доверие, отколкото да се измислят някакви неща, които могат да предизвикат недоволство. Поръчката се траква от самия аф. софтуер. Вижда се кой потребител (Aff. ID) я е докарал и заявката отива на негово име. Ако си коректен, ще изпишеш заявките със статус "чакаща", както и ако има отказана, да има коментар защо. На никой не му е приятно някой да не му монетиризира трафика, щом и той се е обвързал. И в друга тема писах, че прозрачността е много силна черта при правенето на афилиейт програма.

Същото важи и за програмата. Ако я видят и преценят, че ще има силна конверсия, няма да се замислят. Но ако някой от персонала там сдухва заявките поради ред причини, то тогава няма да има сърдити, просто оставаш без афилиейти. Тук вече много зависи от това колко силен селс екип има компанията. Няма какво да си говорим - конверсията е определящ фактор за всеки webmaster, искаш да помотира афилиейт програма.

Всеки ги гледа интереса и с аф. програма си идея по-зависим от успехите на служителите. Това седи зад всяка такава програма. Сори, но това е принципа.
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Много благодаря за отделеното време.

Два въпроса само:
1. какво е LEAD? - питам за съкращението, за да си намеря повече информация за модела и да прочета.
2. под афф. софтуер в случая не се разбира нещо точно определено, а модул, където афилиейт партньора може да се логне и да проследи статуса на всяка заявка.

И едно малко уточнение. От думите ти да разбирам ли, че формата за запитване трябва да бъде при афилиейт сайта т.е. запитванията да се пускат оттам, а не банер линк към форма на моя сайт?
Това от една страна ще даде възможност на всеки да види реално дали посетител е пуснал запитване, защото ако е банер и ги препраща към мой сайт, реално афилиейт партньора няма да знае дали това посещение е генерирало запитване или не.
От друга страна, по този начин всеки афф партньор трябва да отдели място за формата за запитване на своя сайт, но пък ще има по-добра представа колко посетителя се конвертират в запитвания.
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

LEAD е водя буквално, но в афилиейт маркетинга или селс процесите се води като оставена заявка или начало на продажба. Но и често се наблюдава като Action, в смисъл CPА - Cost Per Action, но това е синоним за друг тип програми. Не е съкращение, просто си е наименование, което се дава на оставена от потребителя след/заявка, която после хората обработва и правят на продажба.

Под аф. софтуер се разбора програма, която има не само тракинг модулите, но и всичко останало нужно за съществуването на програма - административен панел, генериране на аф. линк, кукита (бисквитки), пеймънт процесинг и др. В самия панел може да се логне с user & password и да си гледа всякакви статистики, ако софтуера ги предоставя - кликове, продажби, реферали (ако е на няколко нива програмата), нови кампании (банери, материали, услуги, продукти), общност (ако има персонал да поддържа такава) и още много неща. Това е като цяло фронта на една програма, бека е при теб.

Формата трябва да е при теб, и при афилиейтите може, но става сложно, защото ще е нужно формата, която им предоставят да си сложат на сайта, да препраща към твоя база данни. Практикуват се и двете, но едното е по-лесно. Ако предложиш и двете, ще може да привлечеш повече хора. Защо, защото едните сами ще искат да си оформят така формата, че да са си сигурни, че ще им конвертира. Достигането на"Thank You" страницата е индикация, че заявката е направена. Нали се сещаш, когато след попълване и събмит ти изписва този надпис. Той може да бъде и доукрасен с други неща - ъпсел или други неща. Аз залагам винаги на ъпсела. Защо да не знаят, че е посещение от банера към формата, то пак си го траква като клик. Имаш няколко неща тук - клик/заявка/продажба. Хубаво е всичките да се представят на афилиейта. Не го казвам като човек, който работи с такива програми, а като човек, който иска да помогне в създаването на един силен бизнес модел.

Както казах и двете опции е добре да ги има. Но каквото позволява бюджета, естествено.
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Много полезен отговор Блинки.
Кажи нещо за бюджета !
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Много полезен отговор Блинки.
Кажи нещо за бюджета !

Мерси много. Добре, каквото мога ще дам като бюджети. Ще започна с едно линче, което е ориемтировачно: www.qualityunit.com/postaffiliatepro/in-house-affiliate-program-hosting/ - един добър софтиер, който в пълния му вариант има много опции. Естествено има много други, евтини, скъпи, безплатни. Внимавайте с евтините и безплатноте, там винаги има нещо, което е за оправяне, доработване, а понякога са и хвърлени пари на вятъра.

След това следва любимата ми част - инсталация, настройване и консултация. Много хора си мислят, че последното е излишно. Консултацията е важна, не защото ще се получят точни напътствия, но ще се научи и какъв ще е включа към успеха на програмата. В тази част стават ясни няколко неща - оформяне на комисионни, възможна ли е опцията да стане 2-tier (с реферали), начални кампании за привличане на афилиейти, материали, плащания, обучения (вътрешни), представяне. Не изключено и разработчика да знае, но тук всеки разбира толкова доколкото е оперирал с подобни, независимо от коя страна е бил - афилиейт или афилиейт мениджър.

Идва и процеса с изготвяне на материалите и комуникационните канали. Всички знаем за материалите, тук може и да се прехвърли общото и да се предложат повече неща. Комуникационните канали. Много е важно програмата, която има силна връзка с афилиейтите си има голямо бъдеще. Под комуникационини канали се разбират различни неща, но най-често съм виждал да е използват;

1. Skype
2. Форим - общност, която има общ интерес - да стана добър афилиейт
3. Тикитинг система
4. Мейл
5. Телефон
6. Блог - предимно новини и събития
7. Съобщения директно при първо логване в системата за деня
8. Социални канали - пак за новости и съобщения

Това е като цяло. Всичко друго е донагласяне, което се прави с човек запознат с това, като собственика само му подсказва какво може да предложи бизнеса, както и пазара. Колкото е голяма сумата, толкова по-добре ще се получи. А тук собственика преценява какво ROU ще има, за да задели бюджета. Но това за мен е най-силното позициониране на пазара. Може да струва както хиляда, така и няколко хиляди. Тук цената пак се определя от нуждите на бизнеса.
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Тази тема определено ме заинтригува.

Разработвам афилиейт програма за офлайн услуги, по-точно Пест Контрол услуги - http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=39082. Много мислих как да направя програмата максимално прозрачна, за да ми се доверят бъдещите партньори. И стигнах до извода, че все опира до малко доверие.

1.Клиента прави заявка онлайн.
2.Афилиейта получава автоматично известие.
3.Ние се чуваме с клиента и доуточняваме подробности.
4.Пращам известие на афилиейта за потвърдена поръчка и стойността й + размера на комисионната.
5.До няколко дни поръчката е изпълнена и отново уведомявам афилиейта, че всичко е ок и начислявам комисионната. Понякога някои поръчки отпадат, но са малък процент и се надявам, че афилиейтите ще разберат това и ще се доверят, че не ги мамя.

Всеки афилиейт може да тества с фалшива поръчка и след това да изчака обаждане от наша страна за доуточняване. И после да види дали ще му изпратим съобщение. След това да я откаже и да види какво ще му пишем. Но пак опираме до доверие, т.е. да не ни проверяват постоянно, защото ще ни луднат.

Измислил съм вариант да засичам поръчки и по телефона, т.е. ако някой клиент прескочи формата за онлайн заявка. Тогава направо ще пратя съобщение на партньора, че има поръчка. Направо почваме от точка 4.

Разбрах, че има вариант, формата за онлайн заявка да е направо при афилиейта. Това не го знаех, като вариант, но изглежда супер. Така няма как да се сбърка при засичане. Но не разбирам афилиейта сам ли си прави каквато той иска форма и препраща данните към мен със своя ID.
 
Последно редактирано:
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Аз също мислих над вариант формата за запитване да е при афилиейта, но според мен ти трябва да му кажеш какви полета (каква информация) да съдържа тази форма. Както и едно скрито поле с Афилиейт ID-то, за да се следи от къде е дошло запитването.

А това със запитването по телефона е добро, но тънкия момент тук е да се определи с точно от къде клиента е намерил твоя телефон?! За да се знае към кой афилиейт да се начисли комисионната.

Колкото до процента на отпадане, според мен колкото е по-голяма и скъпа стоката, която се предлага (както съм посочил бутикови кухни), толкова по-голяма е степента на отпадане, НО ... пък толкова по-голяма е и комисионната.
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

@ops5, реално наистина трябва и да си имате доверие. Това е в основата, но другото, което предоставящ само дава някакви положителни насоки, то да има силни основи. Нещо като статистиките в реално време, коментари на отказани ордъри. Това с прескачането на формата може да се защити реално с код, който се визуализира на сайта ти, ако дадения потребител кликне на линка, който го препраща с неговото ID. НЕщо такова:

screenshotqt.png


Промо кода е сложен, за да може след обаждането да бъде издиктуван, като той се показва и след ако затвориш сайта и неизчистването на бисквитките. Полезно е. И не се подлъгвайте, че се казва промо код, просто дава отстъпки, но реалната му функция е да тракне от кой афилиейт е дошъл звънящия. :)

Формата е възможно да се сложи и на сайта на самия аффилиейт. Реално доста CPA програми са ветерани в това и там най-често съм го наблюдавал. :) Хората, опериращи с тези програми мисля, че могат да потвърдят това. Най-вече за програми искащи безплатна регистрация уж за някоя томбола или игра, като продукта от това е лиид, който програмата печели. За жалост подобни неща са най-достъпни за американците, тъй като се водят от най-плащащите клиенти и явно при тях конверсията е по-голяма. За кредити, застраховки и т.н. също използват такива форми. Това вече се предоставя от програмата. Трудно ще накараш някой средно образован в онлайн маркетинга уебмастър да си програмира сам форма на php.

Не само му казваш полета, но му даваш готова, която може да се интегрира в сайта, като неговата работа се свежда (може би най-много) до слагането на неговото ID, като пристига на мейл. Или полето реф. което е важно за тракинга седи пълно и непроменено с ID-то на афилиейта. Но ако ще е така, по-добре и да не се показва.

@kirilbug, в твоя случай наистина е важно да има прозрачност. Особено да става ясно какво точно е поръчал и ще има ли някакъв ъпсел, където вече ти преценяваш дали ще възнаградиш допълнително дадения афилиейт. По принцип е честно да го направиш, но го има и момента, че ти на място си доуредил останалото. ;)
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Ако някой афилиейт ще си прави сам формата за заявка е ясно, че ще му трябват и полета за информация. По-скоро мислих, че ако уебмастъра сам си я прави, може да я направи по-готина, отколкото аз съм я направил.

Ще проверя какви възможности предлага софтуера и да я предоставям. Така всеки афилиейт, който иска, може да сложи на свой сайт форма за поръчка.
 
От: Дайте съвет за старт на афилиейт програма

Ако някой афилиейт ще си прави сам формата за заявка е ясно, че ще му трябват и полета за информация. По-скоро мислих, че ако уебмастъра сам си я прави, може да я направи по-готина, отколкото аз съм я направил.

Ще проверя какви възможности предлага софтуера и да я предоставям. Така всеки афилиейт, който иска, може да сложи на свой сайт форма за поръчка.
Определено няма да може толкова добре да се изработи, но и малко хора имат познанията да направят такава форма за заявки. Малко трудно си е, а за някой си е съвсем ново преживяване. Може да се има една дефолтна, а ако някой иска сам да си я прави - е добре дошло. Но трябва да се обясни как да препраща със съответното ID, за да може да се проследи самата заявка, която потребителя му ще направи. Друг вариант е направо се изготви готов лендинг пейдж с тази форма, която да се интегрира на сайта и с инструкциите към страницата кое да се подмени, за да сработи с трекинга. Пример за това е Cashburners, които от скоро са с отворени регистрации за нови афилиейти. Та там сваляш цял темплейт и променяш ID-то в конфигурационния файл и вече тракинга е на лице. И това е добро решение.

Други програми дават възможност за генериране както на кода за банера, така и на темплейта, който ще използваш, за да привлечеш потребители натам, респективно и продажби. ;)
 

Горе