Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка страна?

От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Спрях се на вариант мулти сайт - различни домейни за всяка държава, един админ. Всеки домейн с език според държавата + ЕН. Един отделен домейн, който ще е с всички езици - не мисля, че ще пречи тъй като ще имам всички езици от отделните домейни...
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Спрях се на вариант мулти сайт - различни домейни за всяка държава, един админ. Всеки домейн с език според държавата + ЕН. Един отделен домейн, който ще е с всички езици - не мисля, че ще пречи тъй като ще имам всички езици от отделните домейни...

Първо и най-важно, горещо ти препоръчвам да се фокусираш само върху един език и пазар и да пуснеш 2-ри и т.н. едва след като бизнесът ти е развит и си направил продажби и имаш приходи и съответно можеш да си позволиш да инвестираш повече време и пари.

Ако все пак си държиш на езиците, най-добрият вариант е да имаш 1 домейн и множество поддомейни, по един за всеки език. Под всеки поддомейн има отделна инсталация на шопингкарта с продукти и описание на съответния език.

Може да го направиш и множество домейни - по един за всяка държава, но задължително домейните трябва да се еднакви - domain.com, domain.bg, domain.ru. domain.fr и така нататък. "Domain" трябва да е уникална и лесно запомняща се търговска марка, а не популярна ключова дума или продукт.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Може да го направиш и множество домейни - по един за всяка държава, но задължително домейните трябва да се еднакви - domain.com, domain.bg, domain.ru. domain.fr и така нататък. "Domain" трябва да е уникална и лесно запомняща се търговска марка, а не популярна ключова дума или продукт.

Защо?
Искаш да ми кажеш, че е по-добре домейн.com пред парфюм.com ако продавам парфюми? Как първото ще ми е по-добрият вариант за класиране от 2рото? Още повече на чужд пазар...
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Много е важно да имаш уникален и лесно запомнящ се бранд или по-просто казано име. Ще ти дам примери, за да ме разбереш по-лесно:

Google.com, а не SearchEngine.com, Amazon.com, а не OnlineBookstore.com, Yahoo.com, YouTube, Vbox, ABV.bg, Skype, eBay, .... мога да продължавам още много, но трендът е ясен - повечето популярни интернет сайтове имат уникални имена/брандове. Целта е твоя домейн да е лесен за запомняне, но и уникален, за да не бъркат потребителите и да си задават въпроса "Кой беше онзи сайт за..."

Ако името на магазина ти е onlineperfumes.com, дори и хората да те открият веднъж в Гоогле, после ще им е трудно да те запомнят. Ще те потърсят отново, но този път могат да попаднат на сайт на твоите конкуренти, който се казва online-perfumes.com. "Тайната" на успеха е да си изградиш име, и то да е лесно за помнене и уникално. Пари се правят от клиенти, които идват 3-ти и 10-ти път в магазина ти, без да инвестираш пари за реклама за тях.

Домейни от сорта на keywords.com може да използваш за сателити на основния ти сайт, нещо като doorway страници, които да хващат трафик от търсачките и да го насочват към основния ти сайт.

Естествено, това което ти казвам е ако имаш сериозни намерения да правиш онлайн бизнес. АКо ще си affiliate на някой и целта ти е да правиш 500 лв на месец, по-добре си карай с exact match домейни, ако все още имат ефект.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Защо?
Искаш да ми кажеш, че е по-добре домейн.com пред парфюм.com ако продавам парфюми? Как първото ще ми е по-добрият вариант за класиране от 2рото? Още повече на чужд пазар...

lqllqlq.ком е по-добро от парфюм.ком
И от търговска, и от гугъл точка. Ако ще правиш нещо сериозно, прави име.
Ако търсиш сайт за адсенс реклами може и друго.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

НЕ казвам, че не сте прави и разбирам логиката ви, но също така виждам и резултатите в търсенето. Може би, някой ден ако съм с обема на някой голям - да, но иначе за сега все още не виждам как това би могло да стане.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

НЕ казвам, че не сте прави и разбирам логиката ви, но също така виждам и резултатите в търсенето. Може би, някой ден ако съм с обема на някой голям - да, но иначе за сега все още не виждам как това би могло да стане.

Бранд бие всички SEO техники в дългосрочен план. Така ни учеха, така и се преподава в много курсове. Естествено трябва да комбинираш двете и да инвестираш някаква сума в оптимизация, но името е по-важно. Това ако става въпрос за сериозен бизнес.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

Пак повтарям - разбирам ви, но отново да поставя въпроса - защо тогава има толкова домейни на магазини регистрирани като подаръци, часовници, почивки, оферти и тн? При това не малка част са на хора и от тук. Да, не знам вие имате ли подобни, но разбирате за какво говоря.
 
От: Дайте съвет: 1 магазин, няколко езика или отделни магазини и домейни за всяка стр

НЕ казвам, че не сте прави и разбирам логиката ви, но също така виждам и резултатите в търсенето. Може би, някой ден ако съм с обема на някой голям - да, но иначе за сега все още не виждам как това би могло да стане.

Ти какво търсиш - резултати за един месец, или за години напред?
"Някой ден" - като се пенсионираш ли? Или смяташ по някое време да преработваш всичко на цяло?
След като правиш международен проект, не се халосвай.
Но изборът си е твой...
 

Горе