Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

pa_lta

Well-Known Member
Тъй като смятам скоро да отварям онлайн магазин, а доста от вас имат такива, имам нужда от съвет, как най-безболезнено и коректно за двете страни - аз /като клиент/ и търговеца да разреша проблема! :|
Варианти - предявявам рекламация на стоката:
1. и чакам да ми я сменят/ ремонтират нам си колко дни? :(
2. искам си парите обратно и поръчвам пак? :shock:
3. друго??????!!!!!!!!!!! :?:
Днес съм си взел пратката от куриера и тази стока ми трябва. Стоката е китайска и е нормално да има дефектни бройки, ама защо точно на мен. :cry:
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Ако е чуплива търговеца е длъжен да я опакова "порядъчно", за да не се повреди. Ако вече е смазана (разбирай на пихтия, случвало ми се е ... :) ) куриера поема вината, но само ако е застрахована иначе са ми давали бонуси 3 пратки май беше безплатни, когато нямаше застраховка на стойност около 20 лева :lol:
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Стоката не работи, не, че е повредена/ наранена или счупена. Да го кажа по друг начин има известна електроника вътре и се очаква да прави едни неща :wink:
Нарочно, за сега, не желая да съм по-конкретен.
Сумата не е голяма, но 100 лв са си ....100 лв!!!
 
Последно редактирано:
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Можеш да я върнеш без обяснение по закон във видът в който си я получил( разбира се не на мекица:) без обяснения в 7 или сега май вече стана 14 дневен срок от получаването и, разбирай опакована с лепенки мепенки и така нататък, това е по закон обаче само и трее да бачка.
При положение, че не работи няма как да докажеш, че не си я повредил ти и на практика нема връщане, следват сервизи мервизи, ако се докаже фабричен дефект евентуална замяна.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

ако търговеца е коректен би трябвало да ти я замени без възражения.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

И аз знам, че по закон ако стоката е закупена онлайн, можеш да я върнеш без никакви обяснения в 7-дневен срок. Но това е по БГ законодателството. Иначе би следвало да ти я заменят, особено ако има някаква гаранция, а доколкото знам по закон би следвало електроуред (считай вътре да има някаква електроника) да има гаранция от две години. Не твърдя обаче нищо със 100% сигурност.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Звъниш на търговеца и се разбираш да ти я смени, защото не работи и то за негова сметка. Няма какво да го мислиш, той е длъжен да ти го смени, щом не работи.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

И аз знам, че по закон ако стоката е закупена онлайн, можеш да я върнеш без никакви обяснения в 7-дневен срок. Но това е по БГ законодателството. Иначе би следвало да ти я заменят, особено ако има някаква гаранция, а доколкото знам по закон би следвало електроуред (считай вътре да има някаква електроника) да има гаранция от две години. Не твърдя обаче нищо със 100% сигурност.

Не само от онлайн, а от всички магазини на територията на ЕС. Дори от кварталната железария да си купиш 1 болт, трябва да ти го сменят веднага когато отидеш в рамките на 7 дни.

Болта е само пример. :D
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Благодаря за вниманието, мислех че ще се стигне до някакви сериозни риторики /и за това исках съвети/, но излязоха разбрани и ще заменят стоката за тяхна сметка.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Милойков, дали можеш да цитираш закон за тая работа за "всичките", различни от онлайн магазини и седемдневния срок?
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Милойков, дали можеш да цитираш закон за тая работа за "всичките", различни от онлайн магазини и седемдневния срок?

Това е част от закона ЗЗП, Чл. 123. мисля, точно не мога да го цитирам.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Няколко пъти ми се е случвало да ми заменят електроника или дрехи в рамките на 7-дневния период по закон, като някои търговци предлагат и 15-дневен срок. Скоро периода от 7 дни ще бъде удвоен.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Няколко пъти ми се е случвало да ми заменят електроника или дрехи в рамките на 7-дневния период по закон, като някои търговци предлагат и 15-дневен срок. Скоро периода от 7 дни ще бъде удвоен.

До няколко месеца трябва да станат 14 дни, да.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Това е част от закона ЗЗП, Чл. 123. мисля, точно не мога да го цитирам.

Членът, който си посочил няма нищо общо със срокове за връщане на стока и възстановяване на пари, а за предявяване на рекламации.

Въпросният седемдневен срок важи само и единствено за покупки на стоки/услуги дистанционно (т.е. без физически контакт).
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Членът, който си посочил няма нищо общо със срокове за връщане на стока и възстановяване на пари, а за предявяване на рекламации.

Въпросният седемдневен срок важи само и единствено за покупки на стоки/услуги дистанционно (т.е. без физически контакт).

Както казах, мисля че беше той не съм сигурен. Срока от 7 дни важи за всичко. По-късно днес когато имам време ще се разровя и ще постна тук къде точно е упоменато.
 
От: Дефектна стока поръчана от БГ онлайн магазин - как да процедирам?

Варианта да върнете дадено нещо до 14 дни "без въпроси" важи, ако върнете работещо и НЕПОЛЗВАНО "нещото". За това е този "кулинг офф" период. А не да си направите 1-2 тека с надуваемата кукла и да я върнете.

Ако върнете нещо, което не работи позовавайки се на тази опция няма да стане.

Ще направите рекламация, където вече е според зависи от търговеца и неговите практики, но закона би го задължил да ви върне парите единствено след като не може да отстрани повредата, не искате друга аналогична или превъзходна стока и не можете да се спогодите за друго.

Ако нещото е пристигнало повредено правите рекламация към търговеца като следвате изискваните от него практики (например да има протокол за щета при транспорта и бла-бла-бла).

Четете си правата, ама и не си мислете, че търговците и те не си ги четат.

Не само от онлайн, а от всички магазини на територията на ЕС. Дори от кварталната железария да си купиш 1 болт, трябва да ти го сменят веднага когато отидеш в рамките на 7 дни.


Болта е само пример. :D
Прочети пак евродирективата и ЗЗП и ела да ни кажеш дали не ни излъга в това мнение... :) При олдскуул поръчките "онсайт" няма кулинг офф период, едно е да броиш кеша или да търкаш картата и да си изнесеш сам телеФизора, друго е да поръчваш нАбогато в нета и после да размислиш...
 

Горе