Дигитални агенции - цени

EvaStone

New Member
Здравейте,

Към тези, които работят с професионални дигитални агенции за управление на реклама във ФБ и Инстаграм:
Може ли да споделите какви са обичайните проценти, които плащате?

Пример:
Аз развивам интернет магазин за дамски дрехи. Рекламна агенция ми иска примерно при 3 к.лв. месечен рекламен бюджет, 3 к. лв. месечна такса към тях за управление, т.е. 100% от рекламния бюджет. Други агенции, с които говорих, смятат че повече от 30% е нереалистично и е обирджийство, но пък признават, че нямат клиенти в сектор е-комерс конкретно с дрехи, при които да имат сериозен успех. Първите управляват основно рекламата на бизнеси в моя сектор и като проверявам клиентите им в адс библиотеката на ФБ, всички имат активни реклами.

Моля да споделите мнения и коментари за месечен рекламен бюджет и таксите на агенциите, които ползвате, както и дали сте доволни от резултатите.
 
Има тук един специалист по Фейсбук реклама - юзърнейм Mat.
Доста е словоохотлив, а и май предлага услуги в сферата.

Съмнявам се тук да има много плащащи за такава услуга - всичките сме дребни тарикатчета и не даваме пари за таквиз работи...
 
Те не че агенциите гарантират нещо, ама си искат своето, нормално е. И аз да бях агенция под 20 процента плюс твърдо нямаше да падна. Успех все пак!
 
Благодаря за отговорите. Аз смятам да работя с агенция и ако някой се интересува, след 2-3 месеца мога да постна впечатления и резултати.
 
Според мен агенция с високи цени и някакви минимална гаранция за резултати е не лоша комбинация. Не, че тук всеки не иска качествено и евтино, но за жалост не се получава много добре тази комбинация. Нужно е да се намери и баланс - това какъв бюджет може да си позволи бизнеса и какви виждания има за резултатите. Аз бих бил навит човека да си гледа бизнеса и друг да му върти маркетинга (аутсорсинг), а след време си взима хора инхаус. Няма как иначе. Да движиш 100 неща в един момент не приключва добре. Или правиш екип или наемаш външен. Ако ще даваш 3К на агенция, според мен е по-добре да се вземе човек на пълно работно време. За тези пари ще вземеш доста добър специалист. ;)
 
Не вярвам да вземеш доста добър специалист Inhouse да ти бачка по 8 часа на ден за 3к.
Има и performance агенции, при които се разбирате за определен ROAS или CPA и си залагаш spend-a.
Ако не се получават нещата просто ти казват fuck off и си гледат успешните клиенти.
Моите наблюдения са, че дори и сайта да ти е outdated или кофти като цяло, пак може да се постигнат добри резултати с къстъм лендинг страници.
Обаче, ако offer-a ти не става (цени, качество и т.н.) няма смисъл да рекламираш. Няма по-лошо нещо от добра реклама на лош бизнес идеал.

 
Добрите PPC специалисти не работят на заплата, като цяло. Junior-ите и стажантите може да работят на заплата.

Често си работят фрийланс или са създали свои агенции. Ако искате да ви кажа колко приблизително трябва да давате за PPC management, ще трябва да ми кажете поне :

Държава
Разход
Сектор
Марж/Очакван ROAS или Средна печалба от Lead
 
Здравейте,

Параметрите са най-общо тези:

Държава - България
Покритие - FB и Instagram (освен рекламата, услугите включват 3 инфлуенсърски поста на месец, 3 органик на седмица за инста профила. FB feed си го правим сами).
Разход - 4 к на месец (2 к рекламен бюджет и 2 к за управление)
Сектор - Дамска мода в ценови клас 80-160 лв. (европейски бранд)
ROAS - 9 лв. (9:1) - Цел в средата на третия месец



Добрите PPC специалисти не работят на заплата, като цяло. Junior-ите и стажантите може да работят на заплата.

Често си работят фрийланс или са създали свои агенции. Ако искате да ви кажа колко приблизително трябва да давате за PPC management, ще трябва да ми кажете поне :

Държава
Разход
Сектор
Марж/Очакван ROAS или Средна печалба от Lead
 
Изключвам инфлуенсърските постове, за които има много относителни и хвърчащи фактори.
Изключвам и органичните постове в инстаграм страницата ви, защото те са maintenance.

За дамска мода средния mark up е около 2.0-2.5, ако бранда е бранд. За да break even ви трябва около 250% ROAS. Поправете ме, ако греша.

Ако наистина сегашната агенция ви постига резултат от 900% ROAS, това означава, че за 1 месец :

2000 лв разход x 9 = 18 000
18 000 - 9 000 (стока) - 2000 (cost) - 2000 (monthly fee) = 5000 лв печалба (разбира се от нея трябва да калкулирате и текущи разходи)

Таксата не е лоша, ако се постигат резултати. Малко е високичка, но предполагам заради maintenance-а и инфлуенсърските постове.

Какъв е начина на таксуване? Винаги ли е 50% от спенда или е от сорта на от 2000лв до 5000лв спенд = такса 2000лв. ?
 
Засега договорът ни е за 3 месеца. Ако в края на третия не са постигнали целта, приключваме работа. Ако са я постигнали, ще преговаряме отново за по-голям бюджет.
 
Дано да успеят, тогава всички от форума ще се радваме да научим името на агенцията.
Договорът ви е добър, имайки предвид, че цикъла на продажба за този ценови клас е по-дълъг от обичайните парцали по 20-30лв.
Как смятате да измерите успеваемостта ?
 

Горе