ЕКОНТ - аматьорско отношение от страна на IT отдела

Diyan1234

Member
Здравейте,

Бих искал да споделя аматьорското отношение на Еконт Експрес към модула им за Prestashop.

1. Преди време им сигнализирах за куп липси по техния модул, като една от тях е че модула им няма опция за пощенски пратки, а само за куриерски услуги офис-офис. При положение, че около 70% от пратките им са пощенски под 2 кг. е нелепо и недомислено да нямат опция за пощенска пратка.
2. При покупка на повече от 1 артикул и след генериране на товарителницата, в описанието на товарителницата се изписва само 1-вия артикул. Редно е да има опция преди генериране на товарителницата да може да се изписва ръчно описанието на пратката.

За тези липсите по модула им бях сигнализирал преди повече от година и ме бяха уверили, че до няколко месеца ще бъдат доработени от Extensa (Разработчика на модула на Еконт). Без никакво учудване от моя страна, Extensa ми дадоха оферта за същите доработки и след заплащане ги направиха до 48 часа. Странно, как за Еконт щеше да им отнеме месеци.

От скоро Еконт си смениха политиката за заплащане на пликовете уж заради нас потребителите. Цитирам "Посоката, която следваме, е да Ви даваме още по-добри възможности за развитие." Ала бала!

В модула им за онлайн магазини така и не добавиха опцията на клиента да му се изчислява крайната цена с включена цена за плик. Можеха да заложат опция в модула им, към крайната цена за доставка да се прибавя стойността на най-големите им пликове, а вече клиента, ако получи по-ниска с няколко стотинки доставка, надали ще се разсърди.

От около седмица отново друга безплатна опция от безплатна стана платена. Става въпрос за СМС известяването на получателите. 99% от клиентите са свикнали да си търсят пратките, когато получат смс. Ако не получат смс от Еконт в повечето случаи не си търсят пратката докато от офиса на Еконт не им се обадят, че пратката престоява повече от 3 дни. Вече платената опция за СМС известяване на получателите е добавена във Виртуалния им кабинет, но не и за модулите им за онлайн магазини.

Нямам нищо против пликовете и смс-ите да се заплащат, но след като добавят някаква опция за тяхната платформа, логично е тази опция да бъде добавена и към модулите им. Преди 2 дни им пратих запитване относно опциите за смс известяване и платените пликове и ми върнаха отговор, че тези опции щели да бъдат добавени, но все още нямаме краен срок кога ще бъде готова доработката.

Тотална аматьорщина! В моите очи, Еконт са пълни аматьори въпреки, че близо 50% от пазарния дял е техен.

Скоро се опитах да инсталирам модула им за престашоп, който е качен в сайта им за да видя дали сигнализираните преди година липси са добавени, но при опит да инсталирам модула ми дава грешка. Помолих ИТ отдела им да инсталират модула, а от там ми върнаха следния нелеп отговор: "Ние съдействаме само с настройки във вече инсталиран модул. За съдействие при инсталации е необходимо да се обърнете към разработчика." Сигурен съм, че инсталирането на един модул (без настройването му) отнема по-малко време отколкото писането на един имейл. Само искам да добавя, че се опитвам да инсталирам модула им на прясно инсталиран престашоп 1.7.5.1 и по него не е правено абсолютно нищо.

Вече съм пуснал запитване до Спиди и ще направя всичко възможно повече да не работя с тях.
 
Да смениш компания с бъгове в модула, за компания с бъгове във всичко останало, вкл. в модула. Гениално.
Еконт се дънят в тази област, както и с липсата на работещо приложение но пък Спиди се дънят в най-същественото - куриерстването, както и връзката с клиентите.
И докато за проблемите с Еконт има решения, то за тези със Спиди е безнадеждно и ще накажеш както себе си, така и клиентите.
 
Аз ползвам Presta и не ползвам модула след като начислява 100лв за доставка и на последната страница в чекаута дава -97лв отстъпка за транспорт, което разбира се отказва клиентите. Затова направих ръчно доставка до офис на Еконт за 3,99 и разликата покривам аз.
 
Смяната на Еконт със Спиди би ти навредило много повече от бъгавия модул. Казвам го, защото имаш доста приятели с онлайн магазини и всичките те намират много голяма разлика в обслужването между двете куриерски фирми, което за жалост е тъжно много. :(

По-добре направи нещо с модула на Еконт, плати на някой разработчик, отколкото да вземеш такова решение. Дори, направи си експеримент преди да почнеш да сменяш куриера. Виж кой с какво обслужване е. То ако някой се издъни, ще стигне до теб. :) Иначе Спиди като цени са добре, дори са доста добри. Вече там обслужването. Това, което съм чувал...и ми се случва като клиент с тях, не знам.... :)
 
Хахахахха
ИТ отдела на Еконт са си винаги били зле (от ден едно)! Да смениш Еконт със Спиди - същото е да се застреляш в крака, ама два пъти.

-Нека силата бъде с теб
 
Аз бих сменил онлайн шопа. Има много видове различни, като OpenCart, WordPress... Еконт е голяма Корпорация с милиони, ти си някакъв малък търговец. Не знам защо си мислите, че на някаква Корпорация й пука за малкия търговец.
 
Аз бих сменил онлайн шопа. Има много видове различни, като OpenCart, WordPress... Еконт е голяма Корпорация с милиони, ти си някакъв малък търговец. Не знам защо си мислите, че на някаква Корпорация й пука за малкия търговец.
То бате, нали се сещаш, че още към 1000 такива търговци го изпитват този проблем. А най-якото е някой да си е повярвал и да е стигнал до момента с това, че е прекалено голям да се занимава с проблемите на малките. Това води след себе си вълна от недоволни. То реално трябва само на един "доволен" да се "похвали" някъде и готово. :)
 
То бате, нали се сещаш, че още към 1000 такива търговци го изпитват този проблем. А най-якото е някой да си е повярвал и да е стигнал до момента с това, че е прекалено голям да се занимава с проблемите на малките. Това води след себе си вълна от недоволни. То реално трябва само на един "доволен" да се "похвали" някъде и готово. :)

Ако трябва да сме честни, от много отдавна още Еконт са си повярвали. Откакто на практика монополизираха пазара в Беге, всичко е в техните ръце. В тях хляба, в тях и ножа. Въвеждат нови правила, някои от тях тъпашки, и никой не може да направи нищо. Огромната им офис мрежа им позволява да правят каквото си искат. Колкото и да се оплакваме, колкото и глоби да им налагат, ще си ги платят, и комар ги е ухапал.

Всичко вече им е дигитално, еволюират. Подписваме се на таблети, и с новите си Еконтомати също дърпат още повече напред. А в Спиди още се пише на хартия, камо ли да говорим за такива 24/7 станции.
 
Всички са зле - куриери. Но Бизнес, който разчита на куриери - да им върши всичко е кофти тръпка.

Модули никога не ползвам - на никоя фирма. Като им падне сървър - пада и количката или дори сайт. Тоест услугата "модул" не я препоръчвам на никой.

Това, че Бизнеса разглезва клиентите и после се сърди на Еконт - Спиди - Рапидо :) нали го осъзнавате.... като ИСТИНА.

Щом Икея не пращат до офис на Еконт - когато работиха с Еконт - смятайте колко е удобно на БИЗНЕСА - ОФИСА на Куриера............................ без коментар.

И ако не може БИЗНЕСА да си уведоми клиента и да изгражда две групи:

- Лоялни
- На първа поръчка

Какъв бизнес е това............. до 20-50-70 поръчки дневно /24 часа/ - айде 100 и при добри Общи условия и условия от всякакъв характер и посрещаш НЕ-АВТОМАТИЧЕН отговор от оператор зад магазина - може да управлявате срок на изпращане от 1 до 3 дни при 100 поръчки и пак да не се дъните... и всички ще си получават нотификация и дори обаждане.

С лоялните ми клиенти - нотификацията или комуникацията е под 0,5% тоест - нямаме нужда да се информираме. ТОВА СА ОБУЧЕНИ КЛИЕНТИ - свикнали с даден сайт - фирма или магазин. С тая група нямам никакви проблеми.............

Другите просто ги прозвъняваме - пращам им едно писмо с информация и ги забравям. Върнати пратки от Еконт /работя с него/ за 365 дни - 3 броя.

Нямам никакви проблеми :) и не виждам как не наблюдавате изоставащи товарителници при изплащане на НП /един човек трябва обучен/ звъни на ден 3-ти и всичко се оправя.
 
Цена за SMS - 8 стотинки :) имах преди договор с една фирма от София.

Събираш телефоните на клиентите в един тхт файл и ги подреждаш по определен метод.

Влизаш в сайта на услугата - пействаш телефоните и алгоритъма разметква предварително зададен темплейт в есемеса на латиница одобрен от всички оператори.

Какъв е проблема. 8 стинки си ги плаща клиента - НЕ АЗ............... защото при цено-образуването залагате %%%%% надценка за разходите ви.
 
Пликове си купувам от ЕКСТРАПАК - по-тънкана са от тези на Еконт и не са Брандирани :)
 
А и да не забравяме, че за София - вече 10-30% от сериозният бизнес - който има и физически магазини - и склад - имат свои хора, които разнасят поръчките им. Цената е 2 лв или 2,50 лв.... и плаща на 100% целият разход по заплатата на този човек и осигуровки всичко. Понякога дори са на печалба...

Но не върви при бизнеси с едри продукти - върви при поръчки до 1-3 кг.

Пример: https://www.zoya.bg/
 

Горе