ЕООД фирма

Дискусията в 'Юридически и Счетоводни Въпроси' стартирана от stanangelov, Апр 20, 2019.

  1. stanangelov

    stanangelov New Member

    Рег.:
    Апр 1, 2019
    Съобщения:
    16
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Пол:
    Мъж
    Здравейте,

    Ще регистрирам ЕООД фирма съвсем скоро и ме интересува, ако първите 3-4 месеца нямам никакъв доход какви разходи имам като данъци и други
     
  2. cross

    cross Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 2, 2015
    Съобщения:
    2,281
    Харесвания:
    273
    Точки:
    83
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Копирайтър, WordPress специалист
    Място:
    София
    Привет, откриване на фирма и започване на дейност са две отделни неща. Тоест, можеш да откриеш фирмата сега и след 3 месеца или колкото ти трябват, след първото ти постъпило плащане, се започва дейност на дружеството. Преди това не дължиш нищо на държавата - осигуровки, данъци или такси. После в зависимост на какъв доход се осигуряваш - при минималната заплата е около 180 лева на месец, корпоративният данък е винаги 10% и при разпределяне на дивидент по личната ти сметка след преминаване на годишния финансов отчет е 5%. Нещата трябва да се калкулират добре, за да не работиш на загуба. И недей да се блазниш по това да извършваш търговия без откриване на дейност, защото глобите са много солени.

    *Не съм счетоводител или адвокат, но имам фирма и това го знам от моя счетоводител. Преди да започнеш с процеса по регистрация е най-добре да направиш консултация с такъв, за да избегнеш проблеми след това.

    Успех!
     
  3. stanangelov

    stanangelov New Member

    Рег.:
    Апр 1, 2019
    Съобщения:
    16
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Пол:
    Мъж
    Много ти благодаря за отговора !
     
  4. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    23,491
    Харесвания:
    2,071
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Доколкото съм запознат дейността на фирмата започва от първо финансово събитие или издадена или приета фактура. Това е. Иначе от началото се дължат осигуровки на управителя й.
     
  5. stanangelov

    stanangelov New Member

    Рег.:
    Апр 1, 2019
    Съобщения:
    16
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Пол:
    Мъж
    Аз в момента работя на трудов договор и ми се плащат осигуровки. Като регистрирам фирма, какво трябва да кажа на шефа ми и тъй като вече тук си нямам абсолютно никаква идея. Мога ли да получавам парите за осигуровки кеш и аз да си ги плащам или такова нещо е невъзможно. Ако ме осигурява сегашната ми фирма, то задължен ли съм да плащам осигуровки през моята ?
     
  6. tedkata_m

    tedkata_m Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 5, 2012
    Съобщения:
    1,220
    Харесвания:
    143
    Точки:
    63
    Място:
    София
    Задължен си само когато започнеш да получаваш плащания по фактура. Тогава фирмата ти има дейност и дължиш минимум 153 лв за осигуровки. Внасяш си ги ти, работодателят ти няма общо.
     
  7. stanangelov

    stanangelov New Member

    Рег.:
    Апр 1, 2019
    Съобщения:
    16
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Пол:
    Мъж
    Тоест в момента в който извърша първата продажба във фирмата ми, то тогава започвам с осигуровки, данъци и тн?
     
  8. tedkata_m

    tedkata_m Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 5, 2012
    Съобщения:
    1,220
    Харесвания:
    143
    Точки:
    63
    Място:
    София
    Ако получиш пари по банковата фирмена сметка, да, фирмата ти става активна и дължиш осигуровки и данъци, точно така.
     
  9. hap23

    hap23 Active Member

    Рег.:
    Окт 30, 2015
    Съобщения:
    223
    Харесвания:
    58
    Точки:
    28
    Професия:
    Счетоводител
    Място:
    София
    Получаваш първия приход - в 7-дневен срок падаваш декларация ОКД-5 в НАП /предполагам ще се самоосигуруряваш/. Започваш да дължиш осигуровки. Всеки месец подаваш декларация обр. 1 и т.н.
     
    s.ivanova харесва това.
  10. s1yf0x

    s1yf0x Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 12, 2012
    Съобщения:
    2,429
    Харесвания:
    921
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    System administration
    Място:
    Sliven/Sofia
    Няма такъв термин "финансово събитие", термина е "данъчно събитие"...
     
  11. Blinky

    Blinky Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    23,491
    Харесвания:
    2,071
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Dev
    Място:
    Sofia
    Да, така беше. Моя грешка. ;)
     
  12. MUTI

    MUTI Member

    Рег.:
    Дек 5, 2010
    Съобщения:
    156
    Харесвания:
    8
    Точки:
    18
    Да ти кажа моето мнение накратко. Регистрираш фирма или ти или си плащаш на някои, който го е правил. Решаваш дали ще имаш касов апарат или не. Ако имаш то ще трябва да дадеш още 200 лева и да се занимаваш с бумащината, и го регистрираш мобилен или както се казваше термина. Ако ще получаваш пари само по банка то не ти трябва апарат. Намираш си счетоводител за малка фирмичка или за такава без оборот ще ти вземат 50 до макс 100 лева. След като имаш счетоводител то тогава тои ще се занимава с нещата а не ти да се главоблъскаш и да искаш да разбираш от всичко.
     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice