Електрически велосипеди. Електрически тротинетки.

Blinky

Owner
Искам да отворя тема за тях, тъй като скоро става топло и всеки ще излезе с всякакви такива превозни средства по улиците. Да не говорим, че до още няколко месеца направо ще ни го направят на далавера отколкото да се въртим с колите на 3.50 бензин / дизел.

Та въпросът ми е някой има ли електрически велосипед или електрическа тротинетка? Искам да сподели мнение. Повече ме грабват колелата честно казано. Тези с пробег 40 км, ето тук:


За джиткане из града подходящо ли е? Чупи ли ви се честно с нашите прекрасни улици.
 
Имаше една подобна тема преди време, но не е чак за това, което ме интересува:

 
Нямам аз лично, но от клипчетата на онзи YouTube-р който оправя макбуци знам, че лесно могат да се самозапалят ако ти е калпава батерията, за това трябва добре да проучиш модела дали има такива потенциални проблеми и най-вероятно да го държиш на място, където няма какво да подхване ако случайно пък нещо стане.
 
Ти направо ме разубеди. Много ми се иска да направя един тест драйв на колелото. Просто се замислям, какво безсмислие ще е с кола в града, с маска в градския и се опитвам да намеря нещо компромисно, дори удобно за топлите месеци.

Велосипедът ми се вижда добра алтернатива, разбира се ако няма много откачалници и по пътищата. Но съм забелязал, че лятото колите намаляват и се увеличават повече колоездачите и тия с тротинетките. Тротиненките не ми харесват, а и не е много здравословен начин на придвижване в сравнение с велосипеда. Не, че може да си говорим за нещо здравословно покрай тези 15+ годишни европейски коли, но е идея по-добре.

Знам, че като въртиш педалите, при някои модели, се дозарежда, защото има и динамо. Също така от познати знам, че хубавите почват от 1500 лв. Абе май не знам много, и това с батерията ме разби. Някъде има ли да се тества, някой има ли идея.
 
Виж го първо това нещо:

Иначе, ако се спреш на колело, пък било то и електрическо обърни специално внимание на седалката. Тоест, като си избереш колелото, ако трябва му смени седалката. Това беше първото нещо, което ми казаха, когато пипитах какво колело да си купя. Не толкова от ергономична, а от здравословна гледна точка.
 
Човече, наистина съм фен на идеята да си оставяме колите възможно най-често, но мен лично ме е яко шубе да джиткам с колело или тротинетка по софийските улици. Не за друго, ама на моменти е страшна джунгла и изобщо няма да се чувствам в безопасност :)

Ако решите обаче да съберем група за малко маунтинбайк в планината, бих се включил. От дете не съм карал велосипед и ще ми е тръпка да пробвам пак. В града обаче - абсурд. Едно, че има доста малко адекватни велоалеи, и друго, че нямам доверие на българските шофери.
 
Аз имам, китайче.
Предпочетох щото "дава" възможност да премахнеш спийд лимита ( не че вдигна 100 след това :) ) и възможността да му сложиш режим онли на батерия.. т.е. без да въртиш педалите да си джиткаш, което по принцип е забранено тук, ма се оказа, че не я ползвам много тая екстра.. И цената де...
Иначе минавам по 20-25км с един заряд на "висока" предавка, т.е. максимум хелп при въртенето на педалите.
След близо 2 години батерията си е за смяна.. около 200-300 юро. Има и китове направи си сам..
Карал съм и в дъжд и сняг, ма не е препоръчително щото батерията е "открита", при тия скъпите модели е друга бира.. :)
 
Да не придобиете форма овал с това електрическо задвижване?
super-fat-man-on-a-scooter.jpg
 
Аз си джиткам нормален велосипед, вече няколко познати минаха на електрически, доволни са, на изкачванията почти не се потят.
Хубавото на тия велосипеди, е че може да зададеш колко да ти помагат, и колко усилия ти да влагаш. Имай предвид друго нещо, по нормативите на ЕС софтуерата е така нагласен, че да ти помага до 25км/ч , ако искаш по-бързо или трябва някой китаеж да вземеш, дето е без лимит, или някой да ти хакне софтуера.
При по икономичен режим на каране може спокойно да изминеш 100км.
 
Аз имам, китайче.
Предпочетох щото "дава" възможност да премахнеш спийд лимита ( не че вдигна 100 след това :) ) и възможността да му сложиш режим онли на батерия.. т.е. без да въртиш педалите да си джиткаш, което по принцип е забранено тук, ма се оказа, че не я ползвам много тая екстра.. И цената де...
Иначе минавам по 20-25км с един заряд на "висока" предавка, т.е. максимум хелп при въртенето на педалите.
След близо 2 години батерията си е за смяна.. около 200-300 юро. Има и китове направи си сам..
Карал съм и в дъжд и сняг, ма не е препоръчително щото батерията е "открита", при тия скъпите модели е друга бира.. :)
Я дай да видим модела. То тази батерия не може ли да се закрие и саморъчно?

И мен ме е шубе да джиткам измежду старите софийски коли, но то пък в един момент трябва някой да поведе крак. В началото ще се мислят маршрути без много трафик и алеи, които яко липсват. Нито да си в колата в задръстването, нито да си на колело до димящите стари коли. Никаква ситуация.
 
Я дай да видим модела. То тази батерия не може ли да се закрие и саморъчно?

И мен ме е шубе да джиткам измежду старите софийски коли, но то пък в един момент трябва някой да поведе крак. В началото ще се мислят маршрути без много трафик и алеи, които яко липсват. Нито да си в колата в задръстването, нито да си на колело до димящите стари коли. Никаква ситуация.

Може да е закриеш саморъчно, аз така още от далече си лича, че не съм местен :D
 
Аз откакто си взех електрически велосипед съм много доволен и бих препоръчал на всеки. А по принцип много рядко препоръчвам нещо. Дори го взех втора употреба, малко по-стар модел, с не толкова голям рейндж като сегашните, и все пак повече от 40 км. Двигател и батерия Bosch. Тия в Технополис не знам... бих разгледал по-лачени марки, макар и по-скъпички.

Намирам голяма разлика между обикновено колело и електрическо. Обикновеното на мен ми е значително по-изморително, явно не съм в най-добрата си форма. Но електрическото не само не е изморително, а даже е кефско да му се въртят педалите. Но когато съм в настроение да изгоря повече калорийки, намалявам подпомагането или дори го изключвам напълно. Както @NovaPS каза горе, въобще не се усеща необходимост да има екстра само да върви.

Лимита от 25 км/ч може би зависи от човека. През повечето време ми е достатъчен, само понякога на дългите прави ми се иска да можеше да развива повече, поне 30-35. Повече от това не ми е комфортно, имам чувството че ще се утрепа някъде.

Тротинетка не съм имал, но един приятел си беше взел и сме карали с него - той с тротинетката, аз с колелото. На настилка, която иначе изглежда сравнително равна му вибрираше, докато на мен с колелото не ми прави никакво впечатление. Да не говорим за качване и слизане от тротоари. Тротинетките изискват по-равен път, което на мен ми се струва ограничаващо. Но ако трябва да се минава ясен, равен и не чак толкова дълъг път, може да са и по-добрата опция.

Между другото, колелетата си имат размери според ръста на човека. Хубаво е да е правилния размер, а не по-малко или по-голямо.
 
@AseasRoa , супер добро мнение, Мерси много. Знаех, си че има хора тук минали към този начин на превоз. Да попитам няколко въпроса тогава. Първо, какво е точно колелото каквото имаш и втората употреба нали няма как да ти дойде с нещо скофтило се - батерия, колела, одраскана рамка, което може да се види де. Аз съм високичък и определено ще ми трябва нещо голямо, предполагам и ти не си нисък.

Не съм фен на тротинетките, защото много лесно може да се пребиеш, много тресат, и както каза - много по-трудно проходими са.
 
Само да добавя още една щриха при закупуването на велосипед, електрически или обикновен:
Освен размера на рамката, трябва да знаете и къде ще го карате. Дали да е с двойно окачване, само предно окачване или изцяло твърд, да има ли багажник или не и тн.
Ако се кара в града и около него по асфалт по-добре да има багажник
 
Не е зле, доста приятели карат явно работи, карал съм около месец колело и съм доволен, но продължавам по-старо с нормално колело. Тротинетка в големите градове като софия, пловдив и други, доста се кара, даже е нещо нормално вече последните 2-3 години.
 
Само да добавя още една щриха при закупуването на велосипед, електрически или обикновен:
Освен размера на рамката, трябва да знаете и къде ще го карате. Дали да е с двойно окачване, само предно окачване или изцяло твърд, да има ли багажник или не и тн.
Ако се кара в града и около него по асфалт по-добре да има багажник
Аз ако ще взимам електрически велосипед, определено ще се го карам само в града. Такъв тип предвижване се опитвам да си измисля, нещо хем с физическо натоварване, хем да е икономично. Ходя честно, ако трябва да хвана градски за няколко спирки, гледам да ходя пеш, разбира се ако имам време да си позволя лукса на разходката. С кола - трябва да е наистина недостъпно или да се стига с комбинация от няколко превозни средства, и далеч, разбира се. И мисля, че едно такова колело би могло да ми реши проблема. Далеч съм от мисълта, че ще е много безопасно и в същото време ненатоварващо, имайки предвид тежкия трафик на столицата ни, мръсния въздух, кофти шофьорите и пресечените местности, наречени улици и алеи.
 
Аз ако ще взимам електрически велосипед, определено ще се го карам само в града. Такъв тип предвижване се опитвам да си измисля, нещо хем с физическо натоварване, хем да е икономично. Ходя честно, ако трябва да хвана градски за няколко спирки, гледам да ходя пеш, разбира се ако имам време да си позволя лукса на разходката. С кола - трябва да е наистина недостъпно или да се стига с комбинация от няколко превозни средства, и далеч, разбира се. И мисля, че едно такова колело би могло да ми реши проблема. Далеч съм от мисълта, че ще е много безопасно и в същото време ненатоварващо, имайки предвид тежкия трафик на столицата ни, мръсния въздух, кофти шофьорите и пресечените местности, наречени улици и алеи.
Наистина е опасно. Неслучайно в ЕС фабрично ограничават скоростта.

Фен съм на хибридните колела. Започнах от едно хибридно колело, което взех. А на полу-теория минах през чисто ел-китайки до манящини с по-три огромни батерии. Смисъл покарвал съм такива и ми се губи смисъл от чисто електрическо.
Добре е едната спирачка да е обикновена и да има контра също е добре. Събрал съм доста материал.

Според мен хибридите са много добре хем да се раздвиждаваш, хем да ти помага по изкачвания, или когато си уморен и т.н.
 
Сериозно съм се зарибил по хибридните колела, но явно няма интерес по темата да си поговорим.
 
Тротинетката има сериозни разлики, в сравнение с колелото, които ако са от значение за човека са ключови при избора. Тротинетката тежи малко, сгъва се, носи се като чанта и може да се качи в автобус, метро, асансьор, качва се лесно и по стълби. Колелото заема място и трябва да планираш къде да го паркираш като ходиш някъде и как ще го съхраняваш у вас. При тротинетката за такива неща не се мисли.
 
Тротинетката има сериозни разлики, в сравнение с колелото, които ако са от значение за човека са ключови при избора. Тротинетката тежи малко, сгъва се, носи се като чанта и може да се качи в автобус, метро, асансьор, качва се лесно и по стълби. Колелото заема място и трябва да планираш къде да го паркираш като ходиш някъде и как ще го съхраняваш у вас. При тротинетката за такива неща не се мисли.
Да, така е. Тротинетката е по-подходяща да отидеш до офиса.
 

Горе