Ефективен Маркетинг в Facebook или как да увеличим продажбите си многократно

Blinky

Owner
Напоследък стана мода да се говори за рекламиране в социалната мрежа Facebook. Почти всеки българин, който ползва компютър има профил в FB. По последни данни в България има над 4 милиона компютъра. Това е една огромна армия от потребители, които само чакат да научат за услугите или продуктите, които предлагате.

До тук всичко звучи прекрасно. Но дали е достатъчно само да пуснете отдясно едно рекламно каре с някакъв текст и картинка, да насочите връзката към вашият уебсайт за да може да кажете: „Аз рекламирам в Facebook“?

Да рекламирате ефективно в Facebook е едно наистина голямо предизвикателство и включва много повече от това да си направите профил и да пуснете реклама. Съберете фенове, поддържайте интереса им, не се опитвайте да набивате бранда си още в началото, а по скоро създайте една голяма общност от потребители, които имат интерес и проявяват любопитство към вашите продукти.

В тази статия няма да наблягам на стандартните неща от рода на: как да си създадем профил, как да си пуснем реклама, как да си направим фен страница и т.н.
Целта е да ви дам поглед над нещата, от един друг ъгъл на маркетинг експерт, а не от техническа гледна точка.

Приемаме следното: вие знаете какво е Facebook потребител, фен страница, приятели, реклама, създаване на кръг от приятели, група или с две думи имате основни познания как да работите със социалната мрежа.

Хората искат да купуват от вас, не от вашия уебсайт

Отдавна отмина времето когато беше достатъчно да направите уебсайт, да докарате посетители и продажбите сами тръгват. В условията на глобална криза, на свръх предлагане, хората се замислят 10 пъти преди да си дадат парите.

Затова процеса от запознаването с продукта, убеждаването, че точно това му трябва и това е най-доброто за него, до създаването на един комфорт, че той плаща много малко за това което получава е дълъг процес. Ако не успеете да създадете това чувство в потребителя, бъдете сигурен, че ще остави парите си другаде.

Хората искат да купят от вашата компания защото ви познават, защото ви вярват, защото знаят че няма да ги излъжете. Запомнете: Те купуват от вас, а не от вашия уебсайт.

Как да накарате потребителя да ви слуша и да ви вярва?

Създайте профил на вашия бизнес. Свържете го с вашия персонален акаунт, но бъдете внимателни. Разрешете толкова персонални детайли, колкото смятате, че вашите потенциални клиенти трябва да знаят за вас. По този начин вие ще свържете вашата идентичност със своя бизнес в социалната мрежа.

Накратко казано – „Хей, хора, ако имате някакви въпроси, възражения или притеснения относно това което предлагаме, аз сам човека, който ще ви помогне.“. Хората имат проблем и търсят решение. Ако успеете да ги убедите, че вие сте решението тогава продажбата ви е в кърпа вързана.

Изглеждайте професионално

Сложете подходяща, описателна картинка за вашия бизнес на профила му. Нека цветовете са такива, че да привлича окото на потребителя. Така когато коментирате, всеки ще клика вашия профил.

Сложете добра главна картинка за кавър фото на timeline интерфейса. Нека всичко, до най-малкия детайл изглежда професионално. Повечето бизнеси не отделят внимание и ресурси на това да изглежат професионално в мрежата – голяма грешка.

Не стойте сам в мрежата

Както не е хубаво да сте сам в реалния живот, така не е хубаво да сте сам в социалните мрежи. Добавяйте приятели, създавайте връзки, не чакайте просто ей така – започнете от вашите приятели на персоналния акаунт, ако е възможно помолете ги да поканят и своите приятели, колкото повече, толкова по-добре. Не правете грешката да добавяте който и да е, защото прекалено бързото добавяне на приятели може да доведе до затваряне на вашия акаунт.

Поствайте, коментирайте, споделяйте, добавяйте картинки и видео


Пуснете нещо интересно на вашата стена, споделете го от вашия персонален акаунт. Вашите приятели ще дадат харесвам, ако решат могат и да го споделят. Следете какво коментират вашите приятели, ако е свързано с вашия бизнес задължително коментирайте и вие.

Именно така създавате връзка със своите потенциални клиенти. Ако имате добра картинка за профил, която привлича вниманието заявките за приятелство бързо ще започнат.

Фен страници и групи

Създайте си фен страница или група за вашия бизнес.

Хубавото при групите е, че може да пращате масови съобщения до участниците, докато при фен страниците не можете и трябва всичко да се слага на стената или ръчно да пращате до всеки съобщение.

Групите са добри ако сте сигурен, че може да създадете дискусии около вашия бизнес, ако искате да има ограничен достъп до част или цялата информация която споделяте.
Фен страниците са публични и като цяло са по-добрия вариант за изграждането на дългосрочна връзка. Те са по-добрият вариант и ако искате да създадете шум около вашия бизнес.

Ами сега накъде?

Сигурно се питате, какво толкова ми казахте до тук? Това и аз го мога и какво от това?

Със сигурност вашите маркетингови усилия не свършват до тук. Има още много работа, която да се свърши но всичко по реда си.

1) Създайте събития свързани с вашия бизнес. На отворени събития с публичен достъп може да поканите и хора, които не са ви приятели. Това е един чудесен начин да създадете шум около себе си.
2) Правете снимки на публични събития, и помолете феновете ви да се тагнат или ги тагвайте вие. Това е един добър начин за увеличаване на видимостта за вашия бизнес.
3) Често задавайте въпроси и карайте феновете ви да гласуват
4) Пускайте състезания с награди. Нямате си представа как едно състезание може да увеличи феновете ви с десетки хиляди.
5) Намерете други подобни на вашата тема страници и активно коментирайте
6) Сложете Like бутон на вашия сайт, или още по-добре – интегрирайте социалния плъгин на Facebook. Ако го сложите на видно място или ако активно приканвате посетителите ви да се включат към групата ви, бързо ще натрупате таргетирани фенове.

Ефективното използване на Facebook рекламата

Един от най-бързите и ефективни начини да натрупате фенове е да стартирате рекламна кампания за своя бизнес. Лошото е, че не е безплатно а хубавото е, че цената на клик е много по-ниска в сравнение с тази на Google Adwords.

За парите които инвестирате, вие може да получите наистина тясно таргетирани посетители, за които може да бъдете сигурни, че се интересуват от продукта ви. В Facebook Advertising Center може да зададете вашата реклама да се показва само на потребители за които сте сигурни, че са вашата таргетирана аудитория.

Facebook се грижи доста добре за събирането на персоналните данни на своите потребители, за да показва вашата реклама само на такива, които отговарят на зададените от вас критерии.

След всички хубави неща казани дотук, има два проблема, на които ако не обърнете внимание, вашата Facebook рекламна кампания може да се провали.

1) Нисък рейт на кликаемостта на вашата реклама – Ако направите тъпа, постна и като цяло безлична рекламка, точно такава ще е и посещаемостта на вашия сайт – нулева.
Посетителите на Facebook определено не са там за да гледат реклами. Вие колко пъти сте кликали по реклами? За мен лично рекламното каре остава незабелязано, докато не изникне някаква гъделичкаща снимчица в дясно. Тогава спирам погледа си, прочитам какво пише и ако ми хареса кликам.

Точно това трябва да имате в предвид когато създавате своята реклама – хващаща окото картинка, която сама да говори за това какво предлагате и атрактивен текст, който да предизвивка интерес в потребителя.

2) Потребителите може да нямат нужда от вашия продукт в този момент

Когато рекламирате в Google Adwords, потребителите търсят по ключови думи. Тоест, те търсят решение на своя проблем точно в този момент, и ако вашия продукт е решението, те ще направят поръчка.

В Facebook, потребителите проявяват интерес, идват на вашия сайт, стават ви фенове, присъединяват се към групата ви, но точно в този момент може да нямат нужда от вашия продукт.
Пример: Ако някой има мишки в къщата си, ще направи търсене в Google за капани за мишки и ще си купи капан. Ако няма мишки в момента но в миналото е имал, определено ще има интерес да се присъедини към вашата група – как да се отървем от мишките в дома. В момента в, който види мишка в дома си, веднага ще купи от вас капан.

Създайте различни landing pages (страницата на която ще пращате посетителите) за всяка аудитория

Какво е landing page? Това представлява страницата, на която пращате от вашата реклама.

Ако пращате потребителите към главната страница, а тя е нещо общо за сайта ви и не предлага това което рекламата ви обещава най-вероятно вие плащате за кликове а не получавате отговора, който искате от потребителите.

Ако ползвате Google Adwords, вие няма как да разберете от каква възрастова група и пол са вашите посетители. С Facebook, този проблем е решен и според мен е добра идея да се направи различна landing page за всяка аудитория. Гарантирам ви, че това ще увеличи конверсията ви.

Как да поддържаме интереса на фенове ни?

Да поддържате интереса на вашите фенове е от изключително значение за бъдещето на вашата група/страница. Виждал сам страници с по 200 000 фенове, които обаче отдавна са станали неактивни и не проявяват интерес към нови постове.

Затова според мен е от изключително значение да се пускат интересни, хумористични картинки, вицове, неща свързани с известни личности, интересни новини и т.н.

Често задавайте въпроси, правете състезание и томболи. Ако е възможно дайте нещо безплатно. Например ако сте фитнес център може да пуснете няколко безплатни карти например.

В никакъв случай не прекалявайте с постовете и офертите. Така най-много да получите ядосани фенове, които напускат страницата ви за да се отърват от спама.
 
Това е доста добър "Step in" за новите потребители, дано им е от помощ. Ако някой реши да задава и въпроси, ще стане още по-обширно. ;)

И не правете като повечето скапани страници, пускат спам към скапани сайтове, които ви карат да лайквате, шервате, не дай си Боже и даунлодване. :)

Както каза един приятел, до там е докаран този социален маркетнг, че след всяка визита на сайт си влизам във Facebook профила, за да проверявам какво съм лайкнал или шернал. :)
 
От: Ефективен Маркетинг в Facebook или как да увеличим продажбите си многократно

Добро е!
Зародиха ми се някои идеи по игрите и въпросите
Благодаря
 
От: Ефективен Маркетинг в Facebook или как да увеличим продажбите си многократно

Благодаря за полезната информация. Но ми се ще да задам няколко въпроса.

1. Колко публикации на ден е препоръчително да се правят във фейсбук страница?
Четох статии, че 5 поста през 2 часа е добра схема.

2. Подходящи часове предвид възрастова граница?

Например:
Сутрин към 9 - 9.30 ч.
Вечер?

Работещи...
...

3. Какви са наблюденията ви по отношение на ефективност при пускане на линк, статус, снимка или видео?

4. Разликите (по отношение на поддържането) между фб страници насочени към точно определен бизнес и страници с обща, развлекателна тематика с цел генериране на трафик към сайтове?
 
Здравей,

Аз лично бих казал за минимум 3 - в двата пика и някъде, където виждаме, че ни е активна аудиторията като допълнително - обяд, вечер късно и т.н. Иначе това с по 5 поста през 2 часа ми идва малко спамарско, но яко само ще забавляваш, може и да се получи. Това е много публикации на ден. Само медии и сайтове за картинки могат така да го правят. С такава активност. :)

Подходящи часове са обикновено сутрин между 9-11 и вечер между 6-9. Но според аудиторията, може да има и други активни часови зони. :) Това е само стандарт, който споменах. Може да има и други. Зависи си от аудиторията. Някои неработещи си стават след 11, та трудно ще са активни между 9 и 11.

Най-добре се възприемат видеата, картинките и после линковете. Поне при мен. НО е и много важно какво споделяш. Има и статии (линкове), които са хиляди пъти по-споделяни от видео, просто е важно съдържанието. ;) И ако е еднакво яко, знаем, че по-интересния начин, по който се поднася, този ще е по ефектен. ;)

Еми няма голяма разлика. Еднаква методика се следва, но различно неща вълнуват аудиторията. ТО там е разликата - аудиторията,то за това е и социален сайт. Константата си е човека. :)
 
От: Ефективен Маркетинг в Facebook или как да увеличим продажбите си многократно

Тук идва и въпроса за това как да се разчитат правилно данните в статистиката. Да кажем "говорят за това" какъв процент е ок да бъде от общия брой фенове, за да се счита страницата за активна.
Има страници, за които "говорят за това" е цифра по-голяма дори от броя на феновете.

Дали алгоритъмът на фб отчита по някакъв начин активността на страницата и я предлага по-често и на повече хора за харесване? Или ако страницата е с все повече лайкове и коментари дали няма това да повлияе на фб, за да я допуска да е видима за повече хора.
 
Колкото е по-висок реално %, толкова по-добре. За нормално не знам, всяка страница си има нейните фенове. Например, тези страници със забавни картинки и видеа, реално няма как да има голям % в сравнение с някоя, която е идея по-нишова, да речем страница за фешън часовници. Активността се определя също така и от това, което споделяме на тези страници. По един начин ще е ако имаме нещо уникално и добре замислено - видео, инфографика, гифче, по друг начин, ако нещо сме взели и сме споделили, което не е и толкова уникално и атрактивно. Зависи си.

Ако страницата е активна - хората я споделят, харесват и говорят в нея, то няма как да не е популярна и алгоритъма на FB да я толерира по собствен си начин. Но самата идея, че е активна води след себе си другите ползи - лайкове, споделяне, говорене в нея, шерване в други страници и още много ползи. :)
 

Горе