За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

От: От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Няма да има отлив. Самолетите в повечето случаи нямат алтернатива. А и който пътува често със самолет знае, че това е най-сигурният начин за транспорт. Мен лично не ме е страх от инцидентите. Ако трябва да летя за някъде, ще летя. Полет до западна Европа е 2-3 часа, а с автобус пътуването отнема 2-3 дена.

Ya wrong, buddy - от контактите ми в Expedia & Booking и няколко други източника ми казаха, че си е ейбъл-мейбъл, и спадовете само първата седмица са в NOT-FOR-YOUR-EYES проценти...и продължават да потъват. Не е намалял самия трафик, но е намалял драстично човекопотока, както и отказаните билети са нарастнали вероломно, и анархията е повсеместна - представи си каква е лудницата с банковите операции само.

Самите превозвачи правят в момента трескави ходове, за да си вържат гащите, и рекламните им отдели пушат от креативност как да привлекат клиенти, а пък финансовите им отдели се чудят какви отстъпки и пакети да им измислят, за да си напълнят рейсовете ( т.е. полетите ).

Моментът, всъщност е много подходящ за да удариш кьоравото, с извинение за стрелковата асоциация, тъкмо имам пътуване в SE Asia скоро :D
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Имах пътуване до SE Asia преди 3 години. Естествено избрах най-евтиния превозвач, който намерих. Преди около година реших пак да проверя цените. Оказаха се с 300 евро отгоре!!! Току що направих пак проверка - резултатът е с 100 евро надолу, т. е. е с 200 евро над цената, която предлагаха преди 3 години. Така да се каже не е станало евтино. Трябва да разгледам маршрутите на Malasia Air, че току виж те дават добри цени...
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Средната цена на самолетните билети зависи основно от това как се търгува петролът. Другите фактори, които влияят са незначителни. Въздушният транспорт е без алтернатива. Можеш да отложиш малко някое пътуване, но не и да пътуваш по друг начин, с малки изключения.
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Средната цена на самолетните билети зависи основно от това как се търгува петролът. Другите фактори, които влияят са незначителни. Въздушният транспорт е без алтернатива. Можеш да отложиш малко някое пътуване, но не и да пътуваш по друг начин, с малки изключения.

Ако беше така нямаше да има нормални и нискотарифни, бизнес луксозни класи и натъпкани самолети като консерви. Нали харчат един и същ петрол? Всъщност горивото е едва 35%-40% от общите разходи на авиокомпаниите, само разни ултра лоу кост превозвачи като Ryanair в добрите им години можеха да стигнат до 50%.

Средната цена на самолетните билети зависи основно от това колко може да плати пазара, съответно каква е конкуренцията по дадена линия. Преди две години, когато България Ер бяха единствените, които летяха до Берлин цените им бяха по 230 евро средно. Сега освен тях летят и easyjet и Air Berlin, съответно двупосочен на България Ер може да се намери и за 70 евро. Със сигурност петрола не е паднал три пъти от последните две години, нали? Може да видиш и защо билет от Европа до Гренландия струва доста често почти двойно от такъв от Европа до САЩ, при положение, че втория лети по-далеч и харчи много повече гориво. И т.н. и т.н., примери бол.
 
Re: От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Средната цена на самолетните билети зависи основно от това как се търгува петролът. Другите фактори, които влияят са незначителни. Въздушният транспорт е без алтернатива. Можеш да отложиш малко някое пътуване, но не и да пътуваш по друг начин, с малки изключения.

Всъщност много влияе и часовете, за които се договарят с летищата.
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Да, цената се променя в зависимост от сезона, часовете и много други работи, но тези неща се повтарят в цикъл. Затова казах средна цена, за да изключа частните случаи. Нискотарифните компании наистина харчат по-малко гориво, защото там нямаш право на безплатен багаж. Отделно не дават храна, като пестят още малко пари. Не включват в цената на билета някои такси и услуги, които плащаш по друг начин и в крайна сметка разликата не е голяма. Увеличената конкуренция при определени дестинации също е частен случай и не променя съществено средната цена на самолетните билети.
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Да, цената се променя в зависимост от сезона, часовете и много други работи, но тези неща се повтарят в цикъл. Затова казах средна цена, за да изключа частните случаи. Нискотарифните компании наистина харчат по-малко гориво, защото там нямаш право на безплатен багаж. Отделно не дават храна, като пестят още малко пари. Не включват в цената на билета някои такси и услуги, които плащаш по друг начин и в крайна сметка разликата не е голяма. Увеличената конкуренция при определени дестинации също е частен случай и не променя съществено средната цена на самолетните билети.

Това ти казвам, горивото е един от факторите, но хич не най-важния и бих го сложил доста надолу в списъка. Една авиокомпания ще таксува по дадена линия точно толкова колкото може, а не като пряка функция на цената на петрола. Самолетния билет не е хляба в магазина, който е пряка функция на цената на пшеницата. И толкова различни и разнообразни примери има, че не можеш да ги сложиш под общия знаменател "частни случаи". Например билетите от Европа до Африка почти винаги са чувствително по-скъпи от тези до САЩ или далечна Азия, при положение, че географски Африка ни е по-близо (респективно по-малко гориво се харчи). Много често е възможно билет София - Виена - Амстердам да е по-евтин от само билет Виена - Амстердам при положение, че втората отсечка от полета е в абсолютно същия самолет! Ценообразуването на самолетните билети е висша форма на шаманство и твърдение, че едва ли не зависи само от цената на петрола, а всички други фактори са маловажни е супер погрешно.
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Средната цена на самолетните билети зависи основно от това как се търгува петролът. Другите фактори, които влияят са незначителни. Въздушният транспорт е без алтернатива. Можеш да отложиш малко някое пътуване, но не и да пътуваш по друг начин, с малки изключения.
Е и това какво променя. Това си е и естествено, защото другите разходи (които са в пъти по-скъпи от другите видове транспорт) са с почти фиксирана цена. Човешкият труд е относително постоянен, цената на ценните редкоземни метали служещи при производството на двигатели и други критични компоненти по самолет - също. А и ти казаха, че горивото е около 35% от общите разходи - пак средно, според всички полети.
 
От: От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Ето например транспортът с влакове стрела - при тях статистиката какво сочи? Надеждни ли са? А не съм чувал досега такъв влак да е катастрофирал.

Това, че ти не си чувал, не знаеш, не означава, че няма такива катастрофи. Разбира се, че има, но самият ти коментар означава, че говориш без да разбираш нещата.
 
Re: От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Нищо подобно. Във всеки един момент в небето летят над 10 000 самолета, а около 100 000 души пътуват с тях за някъде. Същевременно катастрофите са много малко. Дори за най-малкия едноместен самолет се съобщава в новините ако падне. Шансът да умреш при самолетна катастрофа е едно към 25 милиона. При всеки друг вид транспорт е много по-вероятно да се претрепеш.

Това ти го казвам съвсем сериозно просто бях много зает с работа от вчера за да се включа в темата

като статистиката е на бройка пътувания а не минати километри самолетите са на 6 място просот не мога да я намерия таблицата и аз остнах учуден

Или ако всеки ден пътуваш със самолет и автобус (работиш пилот - автобус до летището полет автобус до хотела и на следващия ден обратно ) е много по вероятно да умреш в самолета отколкото в автобуса...
 
Re: От: От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Това, че ти не си чувал, не знаеш, не означава, че няма такива катастрофи. Разбира се, че има, но самият ти коментар означава, че говориш без да разбираш нещата.

Да има катастрови с в германия знам за ТВГ една от колело с пукнатина от тогава ги проверяват по редовно... (дискавъри чанъл)

но например новото поколение влакове Маглев (електро магнитна левитация) като на китайците до летището какъвто им е не може да се случи това...
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

http://www.cbc.ca/news/world/airline-safety-is-it-safer-to-fly-drive-or-take-the-train-1.1409337
Arnold Barnett, a statistics professor at M.I.T., has been widely quoted as saying a person could fly every day for an average of 123,000 years before dying in a plane crash.

Why has air travel become safer? The structural and mechanical parts of planes have become more reliable while navigation systems have become more sophisticated, thus mitigating the chance of collisions due to poor visibility.
 
Тест човек казахти че авикомпаниите набиват страшно много пари за да илзиза само последната колонка на статистиката вярна за 1 милярд изминати километри която ги поставя на първо място... ако ровиш в Г само такива статии намираш а иначе

по броика пътувания и по броика прекарани часове във превозното средство не са първи (статистиката е много трудна за намиране)

11l1mkh.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety
 
От: Re: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Тест човек казахти че авикомпаниите набиват страшно много пари за да илзиза само последната колонка на статистиката вярна за 1 милярд изминати километри която ги поставя на първо място... ако ровиш в Г само такива статии намираш а иначе

по броика пътувания и по броика прекарани часове във превозното средство не са първи (статистиката е много трудна за намиране)

11l1mkh.jpg



http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety

Добре де, питах те по-горе, защо сравняваш безопасността на това да излезеш до кварталното магазинче с колата с дългия полет до Австралия и защо ти се струва подобно сравнение по-вярно и по-рентабилно? Статистиката в уики между другото е доста стара и също е донякъде неточна, но показва в известна степен колко относително понятие е това. Проблемите идват и от това, че говорим за съвсем различен тип транспорт. При авиацията най-често срещаните инциденти са при излитане и при кацане, във фазата на летене са редки, точно за това със самолет може да натрупаш много километраж само с едно излитане и кацане, които са критичните в големия процент. При колите е друго, там запалването и изключването на двигателя при пристигане не е никакъв критичен проблем, но иначе на всеки метър може да ти се случи нещо, за това и статистиката така рязко се обръща.

Да не говорим и колко много други променливи има, които оказват огромно влияние от рода на размер на самолета, размер на автобуса, включените държави в статистиката и т.н. Не са толкова прости нещата като да извадиш 1-2 цифрички от уикито.

Нека всеки сам си прецени коя статистика е по-отговряща на неговите нужди, но последната колонка е точно толкова достоверна колкото и първата и трябва да се приема с много ясна идея какво точно означават числата.

И стига с тая параноя, авиокомпаниите плащали, иначе статистиката била трудна за намиране. Статистиката я има в уики, какво и е трудното?
 
по ключови думи като търсиш не излиза трябваше да си спомня как съм я намерил няма начин да я намериш през гугъл почти

При колата може да си планираш маршрута така че да е максимално безопасен и имаш пълен контрол като се прецакаш поне контролирал ситуацуята колкото си могъл....

при авиокомпниите нямаш никакъв контрол

иначе аз не съм противник на летеното нищо че съм изгледал всичките сезона на Air Crash Investigation ама с малки турбовитлови самолети (не падат от гъски във двигателя) който си собственик (може да скочиш с парашут) бъкани със скъпа електроника (която големите авиокомпании отлагат да въведът по 10 години понеже им скъпо) от малки летища (а не някъде където диспечарите са претоварени или някой идиот ще рулиран напряко през пистата - наскоро имаше кадри по новините как се разминаха ) по добре да се разчита на това което е във самолета като авионика а не на летището че сие ъпдейтвало да кажем радарите... и най вече да знаеш как е свършена поддръжката и какъв маршрут си избираш а не да пестим гориво и да летим на пряко ...
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Тая статистика е съмнителна по много причини. Не е случайно, че в Уикипедия са сложили уточнение "better source needed". Просто източникът на изследването е повече от недостоверен. Единственото, което може да се намери като информация е, че данните са от 2000 година на някаква организация DETR. Това всъщност е агенция за обучение по безопасност на работната среда от щата Невада. Откъде са взели данните и как са направили таблицата никой не знае.

Малко по-нагоре в страницата от Уикипедия, която си цитирал има друга таблица с много по-актуална статистика.

2014_08_04_193752.jpg


Статистиката е за брой излитания и не всеки инцидент е катастрофа с жертви. Често има дребни проблеми без пострадали. Въпросът е, че от година на година сигурността драстично се повишава, а ти се опитваш със съмнителна статистика отпреди 15 години да доказваш, че имало по-сигурни начини за транспорт. Ако това беше вярно, щеше да има и други данни, а не противниците на въздушния транспорт навсякъде да цитират все една и съща агенцийка от щата Невада.

Всъщност това DETR може да е и някаква британска организация. Няма как да се разбере. Твърде малко е информацията.
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Не съм ви чел мненията ама моето виждане за формулата е примерно на полет/курс.
Демек колко катастрофи има с самолети и колко с автобуси?
Може с самолет да минаваш 10 000 километра а с автобус 10 километра но пак си има риск. Това с дължината на полета не мисля,че е фактор.
 
От: Re: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

по ключови думи като търсиш не излиза трябваше да си спомня как съм я намерил няма начин да я намериш през гугъл почти

При колата може да си планираш маршрута така че да е максимално безопасен и имаш пълен контрол като се прецакаш поне контролирал ситуацуята колкото си могъл....

при авиокомпниите нямаш никакъв контрол

иначе аз не съм противник на летеното нищо че съм изгледал всичките сезона на Air Crash Investigation ама с малки турбовитлови самолети (не падат от гъски във двигателя) който си собственик (може да скочиш с парашут) бъкани със скъпа електроника (която големите авиокомпании отлагат да въведът по 10 години понеже им скъпо) от малки летища (а не някъде където диспечарите са претоварени или някой идиот ще рулиран напряко през пистата - наскоро имаше кадри по новините как се разминаха ) по добре да се разчита на това което е във самолета като авионика а не на летището че сие ъпдейтвало да кажем радарите... и най вече да знаеш как е свършена поддръжката и какъв маршрут си избираш а не да пестим гориво и да летим на пряко ...

С колата може да планираш максимално безопасен маршрут, сериозно? Можеш да планираш на кой път няма да те отнесе олигофрен от насрещното и знаеш точно по коя отсечка никога няма пияни шофьори в другите коли?

За съжаление останалата ти част от мнението показва доста повърхностно познаване на материята, но то и цялата тема тук е доста повърхностна. И макар и гледане на Air Crash Investigation да помага до някаква степен, то е много малка част от нужните познания. Нито гъските свалят самолети, нито модерната електроника увеличава безопасността... спирам до тук.
 
От: За Самолетният Бизнес и Последните Катастрофи

Нито гъските свалят самолети
Как пък ще не свалят. Вярно може да е само един случай, но го има. Преди 2-3 години бивш военен пилот и текущ на граждански самолет точно гъски му отнесоха и двата двигателя. Пилотът успешно се приземи в реката, без да има жертви. Между другото и скорци са сваляли няколко пъти точно определен вид самолет, но това е твърде стара история...

Това, че ти не си чувал, не знаеш, не означава, че няма такива катастрофи. Разбира се, че има, но самият ти коментар означава, че говориш без да разбираш нещата.
Е, ти разбирача на нещата дай тогава статистика кое е по-безопасно: Влаковете стрела или самолетите? И ти говориш наизуст, ама яко се перчиш. Нали разбираш, че аз казах точно: "Аз не съм чувал досега такъв влак да е катастрофирал", а не казах "такъв влак не е катастрофирал". Усещаш ли "тънката" разлика или логиката ти куца явно.
 

Горе