За фирмата

ivanpetrov

New Member
Здравейте пичове,

Първо да каже че се занимавм с онлайн бизнес от няколко години и не съм предполагал че съществува български форум на толкова високо ниво.Поздрави:D

Смятам че вече е крайно време да си спретна една фирмичка и искам да ви питам за малко информация за това.Консултирах се с счетоводител и четох тук няколко темички, но все още не мога да си изясня някои неща, а и на счетоводителката не и беше съвсем ясно.

Основното нещо, което не ми е ясно е че тези афилиейтни програми не издават документи(поне аз незнам), следователно как ще се докаже пред данъчните колко пари си получил?Това изисква ли се?Също така кои пари се декларират тези които си спечелил или тези които идват тук.При някои начини има малка разлика в сумите.Да не говориме ако тръгнат да те проверяват да не переш пари, тогава става още по сложно като нямаш документи, а и сумите над които преверяват не са чак толкова високи:wink:.
Дали би имало някоя афилиейт програма, която би издала документ за получените пари.Аз досега съм се занимавал с комишън джункшън, кликс галор и др, сега смятам да се регистрирам още в генбъкса, кликбанк и видгет бъкс.

Основно се занимавам с Адуордс, та следващия ми въпрос е могат ли да се отчитат разходи, също и може ли да се приспада ДДС то адуордса?

Трябва ли касов апарат за такава дейност?

Ще съм благодарен и на всякакви съвети относно фирмата.Каква фирма ме съветвате и т.н.:)
 
От: За фирмата

Здрасти и добре дошъл тук. Мерси за якоте думи. След малко ще получиш някой друг отговор по въпроса си, но възприемай така - фирматата ти има дейност "онлайн маркетинг", и си винопвен само за популяризирането на сайтовете. Договорите преставляват terms and condition-a който си дал: "I agree". :)
 
правиш си фирмена сметка в която да получаваш парите всичко което доиде в сметката може да го осчетоводиш като приходи от реклама (това пише като причина за изпращане на парите във фирената ти сметка) афилиейт маркетинга си е това само че не е на клик или импресия а на деиствие... продажба в случая

към сметката си правиш фирмена карта с която прлащаш навсякъде където и отчиташ разходи... другото е добри счетоводитела
 
От: За фирмата

Благодарско

А дали е едно и също от счетоводна гледна точка афилиейта, клика и импресията да кажем?
А за счетоводител колко мислите че е разумно да се плаща, при положение че не съм регистриран по ДДС?Някои ми казват 50, други ми скачат с 200.Мен 200 много ми се струва при положение че нямам работници, работата на счетоводителя за мене ще е не повече от няколко часа на месец, всъщно единственото нещо ще са няколко плащания от афилиейт програните за месец и една фактура за разход.

За тези които имат фирми:Вие единствено банкови извлечения ли прилагате като документ за получаването на парите?И трябва ли да се плащат някакви лицензи такси и т.н?Трябва ли да се описват отделно артикулите или самите плащания(не говоря за продажба, а за афилиейт и клик)?
 
От: За фирмата

Имай предвид, че с фирма е доста вероятно данъчните да ти създават проблеми. Някои казват, че не можело да ти признаят разходите за хостинг в някои случаи...

Документите ги издаваш ти (фактура) а не този, който си плаща за услугите, извършени от теб.

Ако решиш да икономисваш от счетоводител може да ти дойде много скъпо. На теб ти изглежда, че не върши кой знае какво, но не е така. Счетоводителят трябва постоянно да следи за промените в законите и да действа според тях (или да ги заобикаля по подходящ начин! в някои случаи това е неизбежно, защото има бъгове в законите т.е. логически грешки, които не позволяват точното спазване на всички закони едновременно).

Бях се хванал да чета закона (изгубих десетки часове - по-добре да не ги броя колко точно...) и в крайна сметка се оказа, че без фирма няма как да плащащ данъци (незаконно е както плащането, така и неплащането на данъци! парадоксално е, но е така...). Не съм проучвал как стоят нещата с фирмите, но няма да се учудя, ако се окаже, че за да си платиш данъците, трябва да нарушиш няколко други закона...
 
Последно редактирано:
От: Re: За фирмата

правиш си фирмена сметка в която да получаваш парите всичко което доиде в сметката може да го осчетоводиш като приходи от реклама (това пише като причина за изпращане на парите във фирената ти сметка) афилиейт маркетинга си е това само че не е на клик или импресия а на деиствие... продажба в случая

към сметката си правиш фирмена карта с която прлащаш навсякъде където и отчиташ разходи... другото е добри счетоводитела

Това от опит ли го казваш? Признават ли ти за разход парите, които даваш за хостинг на небългарска компания, която не ти праща фактура на хартиен носител (напр. GoDaddy, HostGator и т.н.)? Налага ли се да се правят някакви заобикалки на закона за да си платиш данъците на база реалната печалба, а не на база приходите (което би било на загуба при много разходи!)?

Аз за сега нямам намерение да правя фирма (нямам излишни $5000 + няколкостотин/ месец за счетоводство + xxx за осигуровки/данъци + xxx за всякакви други разходи, които не се признават от държавата), но за някои ще е полезно да знаят още от сега какво ги очаква ако решат да правят фирма...
 
От: За фирмата

Цената ни зависи от това дали е в Сф или не
От документооборота
Регистрация по ДДС
Брой работници
Ти си мислиш че е само счетоводителя
А тебе си къде слагаш
И не напоследно повечето искаме твърда месечна такса за обслужването + допълнителни
И все пак всеки случай си е отделен
Поздрав
 
От: За фирмата

<Документите ги издаваш ти (фактура) а не този, който си плаща за услугите, извършени от теб.>Да но те не искат от мен фактура, аз длъжен ли съм да издам, и ако издам кво да я правя ???

От счетоводител не искам да икономисам, просто питах вие горе долу колко плащате за това.

Четох някои от постовете ти за без фирма, но тук случая не е същия.Ти говориш за това че нямало как да се регистрираш по булстат, докато ако си фирма този проблем отпада, защото фирмата е регистрирана.Какви други проблеми имаш предвид за фирма?

За разходите важат, защото фирмите издават фактури.

А за парите можаш да си регистрираш едно дззд ако нямаш толкова пари, струва околко стотина лева.

Нико от поста ти предполагам че си счетоводител или се занимаваш с нещо
подобно, като каза "искаме".Та аз нямам работници, получавам само няколко плащания за месец, давам няколко фактури за разход, не съм регистриран по ддс.Колко според теб е нормално горе голу в моя случай?

Блинки, този "договор", трябва ли да се принтира и да се представа тук някъде пред нашите данъчни.Той няма подписи нито суми.

Някои ми казват че като документ пред данъчните можело да послужи само разпечатка от банковата сметка, но вчера една счетоводителка каза че не можело.
 
аз нали казах да прегледате и темите към двата поста които цитирах почти всичко което питате го има написано там като отворите поста горе в деясно има линк за цялата тема.....
 
От: За фирмата

Забелязах, че в Уикипедия има статия за ДЗЗД.
Трябва поне двама съдружници за регистрацията на ДЗЗД.
 
От: За фирмата

Това Дружество по Закона за Задълженията и Договорите припокрива ли се с някой от типовете дружества в Търговския закон? Имам предвид (Е)ООД и (Е)АД например влизат ли в определението на този тип дружество, за което става дума в ДЗЗД и то равносилно ли е на някое от горепосочените, т.е. каква е идеята на това нещо - да се ползва за сключване на граждански договори с нетърговски цели или някакво такова чудо ли?

Питам, защото не съм чел ДЗЗД и се опитвам да разбера за какво става дума :) Благодаря! :)
 
Последно редактирано:
От: За фирмата

Това не е дружество по смисъла на ТЗ
Просто сдружение е
А относно цените за стоводни услуги бих искал да знам къде е регистринана фирмата и къде и е управлението за да ти кажа за цени
 
От: Re: За фирмата

аз нали казах да прегледате и темите към двата поста които цитирах почти всичко което питате го има написано там като отворите поста горе в деясно има линк за цялата тема.....

Благоедаря за линковете, наистина ми помогнаха.Само едно нещо не ми стана ясно.За пред данъчните достатъчно ли да се покаже разпечатка от банковите сметки, ако ти направят ревизия?То нали и тата и така други документи не могат да се намерят.
 
Нарочно ли го правиш бате ?????? 2 поста под единия цитиран пост предния беше 18

http://www.webmasterbg.org/showpost.php?p=7939&postcount=20
Принципно ревизиите са проблем за счетоводителя, а не твой. За тази цел му се плащат 150-200-500 лв месечно. Все пак, за информация - едно банково извелечение за прходите през месеца + копие на чека + разпечатка от месечния отчет на съответния афилиейт би било достатъчно основание за данъчните (или поне така смята моят съдружник, който е счети).

цялата тема

http://www.webmasterbg.org/showthread.php?t=617


без четене не става
 
От: За фирмата

е съжалявам ако мислиш че нарочно го правя но просто питах за мнение , защото някои счетоводители пък ми казаха че не ставало, и имало някакви неща за произхода на парите, те също било малко въмнително как ще се докажат, а за разпечатката въщо ми е малко х положението, тя не е официален документ и няма подписи и печати, затова питах.
 
От: От: За фирмата

Забелязах, че в Уикипедия има статия за ДЗЗД.
Трябва поне двама съдружници за регистрацията на ДЗЗД.

Ами вкарваш още някой роднина, ако се притезняваш че ще те обере даваш му 1%, той ще ти трябва само при откриването и закриването на фирмата
 
От: За фирмата

Аз имах същите проблеми преди месеци се чудех кое е най-добре за регистрация.
Доходите от афилиейт ако са ти над 50К за годината почват да те тормозат данъчни, ако нямаш регистрирана дейност.

Регнах 1 ООД и почнаха още повече проблеми т.к. българската система е много калпава и дейността е прецедент както за законите така и за службите.


Сега съм диверсифицирал по голямата част от капитала към офшорни сметки. Там таксите са големи, но поне не се занимавам с глупости.

Успех
 
От: За фирмата

Е какви проблеми ти зпочнаха?

И за над 50000 май не се дължало ддс с тази дейност, ама още не съм сигурен.
 
От: За фирмата

е съжалявам ако мислиш че нарочно го правя но просто питах за мнение , защото някои счетоводители пък ми казаха че не ставало, и имало някакви неща за произхода на парите, те също било малко въмнително как ще се докажат, а за разпечатката въщо ми е малко х положението, тя не е официален документ и няма подписи и печати, затова питах.

Какви проблеми ще ти правят за приходите които имаш? Извършваш услуга, хората ти плащат по банков път, издаваш им фактура и така се работи по цял свят. Ако ще те проверяват за пране на пари ще проверяват фирмата която ти плаща и когато тя плаща всеки месец на хиляди афилейти по този нячин начи и тя е редовна. По принцип самата банка иска произход когато става дума за над 10000 лв. превод, но това го иска банката. Данъчните ще си проверят в декларацията дето си направил ако ги интересува от каде са.

Иначе си питай адвокат, ние правни савети не може да ти дадем.
 

Горе