Изисквания за регистрация на различни видове обекти за здравословни храни- част 1

От 2017 год. не съм публикувала теми тук. С риск да бъда отново нападната и критикувана публикувам тази статия, която е полезна за инвеститори, които искат да вложат парите си в хранителен бизнес. Да си предприемач в България не е лесно поради нестабилната икономика и корумпираната администрация. За да получите тази информация, която предоставям тук бихте платили най- малко 50 лв. в офис. Не ангажирам никой да става наш клиент. Искам хората да бъдат информирани и бих отговорила на въпроси свързани с темата. Очаквам отново критики, но смятам, че темата ми ще е полезна. ;)


Здравословното хранене е предпочитано от все повече хора от различни възрастови групи. Здравето е най- голямото богатство и е в основата на човешкото щастие.
Храненето е пряко свързано с нашето здраве, ето защо е необходимо да обръщаме внимание на храните, които консумираме. J
В настоящата статия ще Ви запознаем с изискванията за регистрация на следните видове обекти за здравословни храни:
  • Фреш- бар;
  • Смесен магазин за търговия с био и здравословни храни;
  • Специализиран магазин и щанд за търговия с плодове, зеленчуци, кореноплодни и др.
  • Обекти за приготвяне на сурови десерти и бонбони.
1. Фреш барове
1.1. Изисквания за регистрация на фреш-бар в стационарно, монолитно помещение:
За да регистрирате фреш бар е необходимо да осигурите следните условия:
  • Складова площ (може да е помещение или изолирано пространство в зависимост от капацитета) оборудвано със съоръжения за съхранение на храни.
  • Търговска площ оборудвана с:
  • - мивка с топла и студена течаща вода, плот за измиване на плодовете, зеленчуците, кореноплодните и пресните подправки;
  • - хигиенна мивка с топла и студена течаща вода за измиване на ръцете и работния инвентар;
  • - хладилно съоръжение за съхранение на измити плодове, зеленчуци, кореноплодни, подправки, ядкови млека и други необходими суровини за приготвяне на напитките);
  • - уреди за приготвяне на напитки (сокоизстисквачки, блендери и др.);
  • - рафтове и стелажи за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение.
  • - пространство за съхранение на посуда;
  • Гардероб разположен в склада или изолиран кът със закачалки за съхранение на работното и личното облекло на персонала;
  • Шкаф за съхранение на препарати и инвентар за почистване;
  • Санитарен възел за персонала (може да се използва и санитарен възел в друг търговски обект, като за целта трябва да има сключен договор за ползване).

  • В стационарен фреш-бар може да се предлага следния асортимент: фреш, смути, лимонада, минерални, трапезни и изворни води, пакетирани зърнени закуски, здравословни трайни сладкарски изделия, ядки, маслодайни семена, пресни плодове на бройка и сушени плодове. По желание на клиента може да се предлагат и нарязани плодове.
1.2. Изисквания за фреш бар във временен търговски обект:
За да предлагате фреш във временен търговски обект (щанд, количка, каравана и др.) е необходими да осигурите следните минимални изисквания:
- мивка с резервоар, загряващо устройство за водата и работен плот;
- хладилно съоръжение за съхранение на измити плодове, зеленчуци, кореноплодни, подправки, ядкови млека и други необходими суровини за приготвяне на напитките;
- уреди за приготвяне на напитки (сокоизстисквачки, блендери и др.);
- шкафове (отделни) за съхранение на препарати за почистване и работно и лично облекло на персонала.
- пространство за съхранение на посуда;
- договор за ползване на тоалетна, която да е в близост до обекта.

Във временен фреш-бар може да се предлага следния асортимент: фреш, смути, лимонада, минерални, трапезни и изворни води, пресни плодове на бройка. По желание на клиента може да се предлагат и нарязани плодове.

2. Смесен магазин за търговия с био и здравословни храни

За да регистрирате магазин за био и здравословни храни е необходимо да осигурите следните условия:

  • Складова площ, оборудвана със съоръжения (рафтове, стелажи и др.) за съхранение на храните;
  • Търговска площ за съхранение на храните, оборудвана с рафтове, стелажи, витрини, работен щанд, везни (при необходимост), хладилни витрини за напитки и друго необходимо оборудване.
  • При наличие на насипни храни (семена, ядки, варива и др.) се осигурява и хигиенна мивка с топла и студена вода в търговската или складовата част.
  • Не е необходима мивка ако предлагате само пакетирани храни;
  • Гардероб разположен в склада или изолиран кът със закачалки за съхранение на работното и личното облекло на персонала;
  • Шкаф за съхранение на препарати и инвентар за почистване;
  • Санитарен възел за персонала (може да се използва и санитарен възел в друг търговски обект, като за целта трябва да има сключен договор за ползване).
В търговския обект може да се предлагат следните групи храни: зърнени храни, варива, маслодайни семена, ядки, сушени плодове, плодови консерви, зеленчукови консерви, плодови скокове и нектари, зеленчукови сокове, шоколадови изделия, трайни сладкарски изделия, десерти от сушени плодове и ядки, пчелен мед, пчелни продукти, тахан, пестил, минерални, трапезни и изворни води, тестени изделия- здравословни крекери, бисквити и др.
Храните, които са био трябва да се съхраняват в склада и търговското помещение по групи изолирано от другите храни.
3. Специализирани магазини и щандове за плодове и зеленчуци

3.1. В специализиран магазин за плодове и зеленчуци в стационарно, монолитно помещение е необходимо да осигурите следните условия:

  • Складова площ, оборудвана със съоръжения (рафтове, стелажи и др.) за съхранение на пресните плодове, суровите зеленчуци, кореноплодни, подправки и др. храни. При обекти с по- малък капацитет се допуска и да няма склад.
  • Търговска площ в помещението, оборудвана с рафтове, стелажи, работен щанд, везни, хладилни витрини за плодови напитки (при необходимост), мивка с топла и студена вода.
  • Външна търговска площ, оборудвана със стелажи или витрини за съхранение на плодове, зеленчуци, подправки и др. храни.
  • Не е необходима мивка ако предлагате само пакетирани храни;
  • Гардероб или изолиран кът със закачалки за съхранение на работното и личното облекло на персонала;
  • Шкаф за съхранение на препарати и инвентар за почистване;
  • Санитарен възел за персонала (може да се използва и санитарен възел в друг търговски обект, като за целта трябва да има сключен договор за ползване).
В търговския обект може да се предлагат следните групи храни: пресни плодове, пресни подправки, сурови зеленчуци, сурови кореноплодни, варива, зърнени храни, ядки, маслодайни семена, сушени плодове, десерти от сушени плодове и ядки, растителни мазнини, оцет, плодови сокове и нектари, плодови сладка, конфитюри, мармалади и желета, зеленчукови сокове, плодови консерви зеленчукови консерви, мариновани маслини, консервирани гъби, консервирана царевица, изсушени подправки, сол- морска и трапезна и пчелен мед.
3.2. В самостоятелен щанд за плодове и зеленчуци е необходимо да се осигурят следните условия:
- мивка с резервоар, загряващо устройство за водата и работен плот;
- рафтове и стелажи;
- везни;
- шкафове (отделни) за съхранение на препарати за почистване и работно и лично облекло на персонала.
- договор за ползване на тоалетна, която да е в близост до обекта.

Самостоятелен щанд може да се регистрира на територията на открит пазар или друга външна площ, закрити базари и търговски центрове.

Асортимента, който може да предлагате при самостоятелен щанд за търговия с плодове и зеленчуци е следния: пресни плодове, пресни подправки, сурови зеленчуци, сурови кореноплодни, изсушени подправки, варива, ядки, маслодайни семена.

4. Обект за приготвяне на сурови десерти и бонбони

Суровите десерти и бонбони са продукти приготвени без термична обработка от сушени плодове, пресни плодове, ядки, маслодайни семена, пчелен мед, стевия, супер храни, какао, подправки и други суровини съобразно технологичните изисквания.
Може да регистрирате сладкарница, кафе- сладкарница или производство реализация на място или с дистрибуция (разнос) до други търговски обекти.

За да регистрирате обект за приготвяне на сурови десерти и бонбони е необходимо да осигурите следните условия:
  • Складова площ оборудвана със съоръжения за съхранение на храни, като се допуска в складовата площ да има и мивка с подготвителна площ.
  • Работна площ оборудвана с:
  • - мивка с топла и студена вода, плот и работен инвентар за подготовка на суровините;
  • - контролни везни за разтегляне на суровините;
  • - хигиенна мивка с топла и студена течаща вода за измиване на ръцете и работния инвентар;
  • - хладилно съоръжение за съхранение на измити пресни плодове и други суровини, които изискват хладилни условия на съхранение;
  • - работен плот за формоване на продуктите;
  • - технологичен хладилник за съхранение на заготовки, които преди поставяне на украса е необходимо по технология да се охладят (осигурява се за обекти с по- голям капацитет);
  • Търговска площ, оборудвана с:
- неутрални витрини, рафтове и стелажи за съхранение на сурови десерти и бонбони;
- хладилна витрина/и, среднотемпературна/и за съхранение на сурови торти и десерти с вложени пресни плодове и други десерти с по- мека консистенция;
- хигиенна мивка в търговската площ (осигурява се за сладкарници и кафе- сладкарници, които са с по- голям капацитет и предлагат напитки);
  • - уреди за приготвяне на напитки (сокоизстисквачки, блендери и др.) при сладкарници и кафе- сладкарници;
  • - рафтове и стелажи за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение.
  • - пространство за съхранение на посуда;
  • Гардероб разположен в склада или изолиран кът със закачалки за съхранение на работното и личното облекло на персонала;
  • Шкаф за съхранение на препарати и инвентар за почистване;
  • Санитарен възел за персонала и клиенти (за обекти тип сладкарници);
За да имате разрешена дистрибуция и до други търговски обекти е необходимо да имате допълнително склад за опаковки (транспортни и еднократни), санитарно- битова площ изолирана, площ за пакетиране, площ или помещение зависи от капацитета за съхранение на готова продукция. За производство с дистрибуция е необходимо да имате най- малко 2 входа. За такъв вид обект не се разрешава консумация на място. Ако желаете може да регистрирате в същата сграда сладкарница или кафе- сладкарница и да снабдявате директно от Вашето производство.
При производство с реализация на място може да имате дистрибуция до крайни клиенти, които няма да извършват търговия с Вашите продукти.
В обект за производство и реализация на място или с дистрибуция може да предлагате следния асортимент- сурови десерти и бонбони.
За сладкарници и кафе- сладкарници може да предлагате сурови десерти и бонбони, здравословни напитки, топли напитки, минерални, трапезни и изворни води и други здравословни продукти.
Основни изисквания, относно материално техническата база на обектите:
Настилките на пода, стените и таваните трябва да позволяват лесно почистване и дезинфекция.
Стените около мивките и плотовете се изграждат на разстояние 30-50 см. с гладка повърхност. Може да са облепени с фаянсови плочи, ПВЦ материал, термо плот и др.
Прозорците и вратите, които се отварят трябва да са със защитни мрежи.
Работните плотове, рафтове, стелажи и мивки трябва са гладки и да позволяват измивате и дезинфекция.
Няма изисквания за материалите, от които да са изработени. Например мивките може да са от алпака, порцелан или пластмаса. Плотовете може да са термо, метални и др.
Рафтовете и стелажите изработени от дървен материал трябва да са лакирани с гладка повърхност или да са облепени с фолио.
Лампите и контактите трябва да са обезопасени.
Хладилните съоръжения трябва да са с гладка повърхност и без следи от ръжда и мухъл.
Необходими документи и разрешителни
За да регистрирате обект за търговия с храни трябва да имате регистрирана фирма, сдружение, дружество или да сте земеделски производител с издаден документ от МЗХГ.
Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 106/2018г.).
Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики- важи за всички изброени обекти.
НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки- важи за фреш- бара и за обекти за производство на здравословни десерти и бонбони.
Технологична документация за отделните групи храни- важи само за обекти за производство на сурови десерти и бонбони
Технологична карта- важи само за обекти за производство на сурови десерти и бонбони
Мониторинга програма за изследване на приготвяните храни;
Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до седмица или до 10 дени
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.
2. Разрешителни от общината:
От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време за всички обекти и категоризация за сладкарници и кафе- сладкарници с места над 12 броя.
Не се изисква категоризация за магазини и щандове!
Документи за работното време:
За работното време в общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем.
Документи за категоризация:
За обекти, изискващи категоризация подавате протокола от проверката, договор за наем или документ за собственост, диплома от обучение и комплект формуляри, които може да намерите в сайта на Министерството на туризма или ние да Ви ги предоставим.
На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.
Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители след подаване на документи. Може да работите с входящ номер за работно време и категоризация.
Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.
За повече инфирмация обадете се на тел. 0988 357 062
 
От 2017 год. не съм публикувала теми тук. С риск да бъда отново нападната и критикувана публикувам тази статия, която е полезна за инвеститори, които искат да вложат парите си в хранителен бизнес.
аз ще си позволя да ти направя забележка за това, че копваш статия дали от блога си или някой друг, но се дублира садържанието.

Можеше поне малко да го преразкажеж, като искаш да бъдеш полезна за форума и потребителите!


tanya123.blog.bg/biznes/2019/07/15/iziskvaniia-za-registraciia-na-razlichni-vidove-obekti-za-zd.1665804
 
Имаме също и страница във фейзбук, където освен информация за регистрация на различни видове обекти поставяме и страници на наши успели клиенти. Много от тях са млади хора родени след 1990 год., което ни радва. Имаме клиенти и чужденци, които инвестират в България. Има гърци, белгийци, украинци, руснаци, италианци и др. Винаги от любопитство ги питам защо са решили да инвестират и живеят в България и те ми отговарят, че тук няма много конкуренция и климата е добър. Това са най- честите отговори. Един млад гръцки гражданин Йанис Караджиовалис, който откри ресторант "Карнавал" на бул. "Витоша" 190 в София пък ми каза, че тук нямало криза, а в Гърция имало, което много ми се стори странно. Това е нашата страница във фейса :
 
Много полезно. Благодаря. Интересувам се дали има специфични изисквания за търговски обекти за проджба на сурови и печени ядки насипно, както и печенето на ядки в обекта. Опитвам се да намеря някакви конкретни наредби и законови изисквания в тази посока, но засега удрям на камък. Може би трябва да се обърна към БАБХ?
 
Здравейте Крис, обекта трябва да се регистрира в БАБХ, но там не извършват консултации и не изготвят документи, а само проверяват, констатират и регистрират ако обекта отговаря на изиксванията. За Вас лично ще публикувам тук информационна статия с изискванията за обект за търговия на ядки, сурови и печени на място. Очаквайте статията до понеделник. Всички наши клиенти, които са регистрирали обекти за търговия с ядки работят успешно, дори при условията на пандемия. Благодаря Ви, че следите нашите статии.
Поздрави,
Валя Бойчева
тел. 0988 357 062
имейл: [email protected]
 
  • Like
Реакции: Kpuc
Много полезно. Благодаря. Интересувам се дали има специфични изисквания за търговски обекти за проджба на сурови и печени ядки насипно, както и печенето на ядки в обекта. Опитвам се да намеря някакви конкретни наредби и законови изисквания в тази посока, но засега удрям на камък. Може би трябва да се обърна към БАБХ?
Нови нормативни изисквания за регистрация на обект за печене и предлагане на ядки и маслодайни семена

Ядките и маслодайните семена са една от най-предпочитание храни, защото са вкусни и полезни за здравето. Не случайно са включени към списъка със супер храни.

За да предлагате ядки и маслодайни с печене на място трябва да регистрирате магазин с топла точка съобразно чл.23 от Закона за храните, обн. в Д.В бр. 52/2020г., в сила от 09.06.2020г.

Може да извършвате продажба на място, а също и онлайн до крайни потребители, които няма да препродават Вашите продукти.

Магазина трябва да се регистрира в Областната дирекция по безопасност на храните (ОДБХ) по местонахождение на обекта. В България има 28 ОДБХ-та, които са към Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).

За регистрацията е необходимо обекта да се подадат в ОДБХ следните документи:

  • Заявление и списък с групи храни (образец КХ-1 и приложение към него);
  • Документ за статута на помещението по ЗУТ съобразно чл. 26 (1) т. 2 ;
  • Договор за наем или документ за собственост на помещението.
В заявлението има графа за онлайн търговията, която може да попълните ако желаете.

В ОДБХ се заплаща 34 лв. държавна такса.

След подаване на документите в БАБХ обекта се регистрира в електронен регистър до 5-тия работен ден, но не можете да започнете работа преди 14-тия ден, считано от датата на подаване на документите съобразно изискванията на чл. 26 (7) и (9) от Закона за храните, обн. в Д.В бр. 52/2020г.

Проверката от инспекторите от ОДБХ е до 60-тия ден, но не по-рано от 14-тия ден, тоест обекта трябва да работи преди проверката. По закон инспекторите нямат право да ограничават асортимента.

В настоящем не се издава книжна бланка, а регистрацията е само на електронен носител.

След, като обекта бъде вписан в електронен носител трябва да се подаде заявление в общината за работно време, като се приложи договор за наем или документ за собственост и документ по ЗУТ. Не се заплаща държавна такса при подаване на документи.

В обекта може да предлагате ядки и маслодайни семена печени на място, сурови ядки и маслодайни семена, сушени плодове, захаросани ядки и маслодайни семена, ядки и маслодайни семена със захарна и шоколадова глазура, тахани от ядки и маслодайни семена, пчелен мед, сурови бонбони от сушени плодове и ядки и други сходни продукти.

I. Изисквания, относно материално техническата база:

Необходимо е да осигурите следните помещения


  • Складово помещение за съхранение на суровини.
  • Работно помещение с обособени:
- подготвителна площ с мивка, работен плот и работен инвентар за измиване и подготовка на ядките и маслодайните семена за печене

- кът за термична обработка с монтиран вентилационен чадър или аспиратор само ако фурната отделя пари.

- хигиенна мивка за измиване на ръце на персонала и работния инвентар;

Търговска площ с витрини за съхранение на продуктите и щанд за продажба с везна за разтегляне.

До щанда за продажба трябва да има пространство за съхранение на еднократните опаковки.

Работната и търговската площ може да са в едно помещение или да са във функционална връзка.

Тоалетна и за персонала, оборудвани с мивки с течаща топла и студена вода, средства за измиване, дезинфекция и подсушаване на ръцете.
  • Санитарно битов кът за персонала, оборудван с пособия за съхранение на личното и работното облекло на персонала. Личното облекло и вещи се съхраняват разделно от работното облекло в гардероб, разположен в складовото помещение или в изолирано пространство.
  • Шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция на производствените площи.
II. Необходими документи и разрешителни

1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 8 от Закона за храните (ДВ. бр. 52/2020г.).


  • НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;
  • Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;
  • Технологична документация за ядките и маслодайните семена, които се пекат в обекта;
  • Мониторинга програма;
  • Изготвяне на проект на етикети за обработваните храни съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги. Цената се определя от видовете обработвани храни. В обекта освен печене на ядки и маслодайни семена може да приготвяте пуканки, да захаросвате ядки и да извършвате други сходни дейности.

За повече информация обадете се на посочения телефон или пишете.

2. Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.

Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: [email protected] или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева.

 
Здравейте Крис, обекта трябва да се регистрира в БАБХ, но там не извършват консултации и не изготвят документи, а само проверяват, констатират и регистрират ако обекта отговаря на изиксванията. За Вас лично ще публикувам тук информационна статия с изискванията за обект за търговия на ядки, сурови и печени на място. Очаквайте статията до понеделник. Всички наши клиенти, които са регистрирали обекти за търговия с ядки работят успешно, дори при условията на пандемия. Благодаря Ви, че следите нашите статии.
Поздрави,
Валя Бойчева
тел. 0988 357 062
имейл: [email protected]
Благодаря ви за изчерпателната информация! Непременно ще се свържа с вас. В момента имаме да доизясняваме неща във връзка с помещението, вероятно ще се проточи :).
Бъдете здрави!
 
Здравейте,
За да не отварям нова тема, бих искала да попитам, дали има някой, който е наясно какво се изисква за онлайн магазин за продажба на хранителни добавки от разстояние т.е. "Продажба и дистрибуция на хранителни добавки от разстояния".
Какво имам предвид - имам склад, с който работя в Германия, те съответно си имат всички изисквания по правилата на ЕС и директно опаковат и изпращат поръчките към клиентите ми в Бг. Сайта ми още не е готов, и ще подавам заявление за регистрация, но все пак се чудя дали освен заявлението и договора с куриерската фирма, ще ми трябва още нещо или те като напишат ЕИК-то (VAT номера) на фирмата, ще проверят всичко онлайн? Предполагам, че са свързани с European Food Safety Authority – EFSA?
Благодаря.
 
Имам предвид, че работя със склад в Германия, който отговаря на всички регулации на ЕС и изпраща поръчки директно до българските ми клиенти. Сайтът ми все още не е достъпен, но ще подам заявление за регистрация. Не съм сигурен обаче дали освен заявлението и договора с куриерската фирма ще ми трябва още нещо или ще проверят всичко онлайн ако пишат ЕИК (ДДС номер) на фирмата. Предполагам, че са свързани с Европейския орган за безопасност на храните - EFSA.
 
Имам предвид, че работя със склад в Германия, който отговаря на всички регулации на ЕС и изпраща поръчки директно до българските ми клиенти. Сайтът ми все още не е достъпен, но ще подам заявление за регистрация. Не съм сигурен обаче дали освен заявлението и договора с куриерската фирма ще ми трябва още нещо или ще проверят всичко онлайн ако пишат ЕИК (ДДС номер) на фирмата. Предполагам, че са свързани с Европейския орган за безопасност на храните - EFSA.
Здравейте,
за да предлагате хранителни добавки на територията на България е необходимо да се подаде заявление в централата на БАБХ, като заявлението може да се подаде и онлайн. Търговия от разстояние се извършва след регистрация съобразно изискванията на чл. 60 от Закона за храните. Цитат:
"Чл. 60. (1) Търговия с храни от разстояние може да се извършва от:
1. бизнес оператор, който осъществява дейност в регистриран или одобрен по реда назакона обект, или
2. доставчик на услуги, управляващ средство за комуникация от разстояние.
(2) Търговия с храни от разстояние се извършва след регистрация.
(3) Компетентен орган за регистрация е директорът на съответната областна дирекция побезопасност на храните по местонахождението на обекта или на централата на средството закомуникация от разстояние...."
Изпращам Ви образеца заявление на БАБХ в прикачен файл.
За почече информация обадете се или пишете. Най-добре се обадете, защото нямам време да влизам във всички страници, където имаме рекламни постове, поради което забавих много отговора.

Поздрави,
Валя Бойчева
Консултант по безопасност на храните
тел. 0988 357 062
 

Прикачени файлове

  • 24 Obrazec KX.pdf
    526.3 KB · Преглеждания: 2

Горе