lqllqlq
Well-Known Member
Иска ми се да дискутираме малко по темата до колко има смисъл един онлайн магазин да е направен и структориран по практиките, които многократно са разисквани тук, а и не само. Отварям скоба, че всеки има и собствена визия какво значи "добра структура, но общи вид в повечето случай е сходен и давам пример със себе си, а нека и останалите да споделят:
На ниво магазин категории, които ясно разделят различните типове/видове продукти
На ниво продукт и описание:
1. Голяма и хубава снимка
2. Ясно видим бутон Поръчай
3. Ясно и описателно заглавие съдържащо основни параметри/характеристики на продукта
4. Описание, което съдържа:
4.1 Кратко описание на продукта
4.2 Кратко описание на характеристиките му - кое какво е
4.3 Видео презентация за да е видим на 360 градуса продукта, или close-up изображение
4.4 Характеристики на продукта
4.5 Демо видео от работата/ползването
4.6 pdf с подробни характеристики
4.7 Кратка информация за марката
4.8 Софтуер (ако има такъв приложим) за ползване на продукта
4.9 Видео за разопаковане - тоест запознаване с пакетажа
Лично аз не се сещам за още неща, но какво установявам за посетителите (без претенция за абсолютна точност на статистиката)?
1. Най-много 1 от 10-12 души дори се оглежда за да види категориите и да влезе в правилната
2. Най-много 1 от 15 прочита заглавието
3. Най-много 1 от 20 чете параметри и описание
4. Най-много 1 от 30 е гледал клиповете, но пък задават въпроси за неща, които са в тях (например: как работи?)
5. Най-много 1 от 50 изчита написаното и пита логично, тоест прочел, но се нуждае от уточняваща информация по прочетеното
мога да продължа още доста, но няма смисъл.
И тук аз се питам: Какво значение имат стотиците човекочасове труд вложени в качествено описание и презентация, след като потребителят е или толкова мързелив или толкова прост, че дори на готово представена информация да не поема? Преди да спорим за това си дайте сметка, че подобна структура предлага всички възможни дразнители: видео, текст, снимка
И тогава идва и другото: Ако се абстрахираме от добрите практики, то реално поведението на потребителя е същото като в магазин с продуктова страница съдържаща само кратко описание. Какво правим тогава?
Не на последно място класирането: Да, може би, а и се предполага, че подобна структура и описание ще са от голяма помощ в класирането. Да, ама не е точно така. И преди да се включат в този въпрос оптимизаторите да доуточня: Помнете, че магазин се прави първо за хората, после за търсачките. И второ: да сме на ясно, че перфектно организиран от оптимизационна гледна точка няма. Все някой ще посочи пропуск или нещо, което той смята, че не е ок, но според друг е обратното.
И сега сте вие на ход. Какви са наблюденията ви, мнението в насоките описани по-горе?
				
			На ниво магазин категории, които ясно разделят различните типове/видове продукти
На ниво продукт и описание:
1. Голяма и хубава снимка
2. Ясно видим бутон Поръчай
3. Ясно и описателно заглавие съдържащо основни параметри/характеристики на продукта
4. Описание, което съдържа:
4.1 Кратко описание на продукта
4.2 Кратко описание на характеристиките му - кое какво е
4.3 Видео презентация за да е видим на 360 градуса продукта, или close-up изображение
4.4 Характеристики на продукта
4.5 Демо видео от работата/ползването
4.6 pdf с подробни характеристики
4.7 Кратка информация за марката
4.8 Софтуер (ако има такъв приложим) за ползване на продукта
4.9 Видео за разопаковане - тоест запознаване с пакетажа
Лично аз не се сещам за още неща, но какво установявам за посетителите (без претенция за абсолютна точност на статистиката)?
1. Най-много 1 от 10-12 души дори се оглежда за да види категориите и да влезе в правилната
2. Най-много 1 от 15 прочита заглавието
3. Най-много 1 от 20 чете параметри и описание
4. Най-много 1 от 30 е гледал клиповете, но пък задават въпроси за неща, които са в тях (например: как работи?)
5. Най-много 1 от 50 изчита написаното и пита логично, тоест прочел, но се нуждае от уточняваща информация по прочетеното
мога да продължа още доста, но няма смисъл.
И тук аз се питам: Какво значение имат стотиците човекочасове труд вложени в качествено описание и презентация, след като потребителят е или толкова мързелив или толкова прост, че дори на готово представена информация да не поема? Преди да спорим за това си дайте сметка, че подобна структура предлага всички възможни дразнители: видео, текст, снимка
И тогава идва и другото: Ако се абстрахираме от добрите практики, то реално поведението на потребителя е същото като в магазин с продуктова страница съдържаща само кратко описание. Какво правим тогава?
Не на последно място класирането: Да, може би, а и се предполага, че подобна структура и описание ще са от голяма помощ в класирането. Да, ама не е точно така. И преди да се включат в този въпрос оптимизаторите да доуточня: Помнете, че магазин се прави първо за хората, после за търсачките. И второ: да сме на ясно, че перфектно организиран от оптимизационна гледна точка няма. Все някой ще посочи пропуск или нещо, което той смята, че не е ок, но според друг е обратното.
И сега сте вие на ход. Какви са наблюденията ви, мнението в насоките описани по-горе?
 
				 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 , то инвестицията ми няма да е много голяма. И защото съм готов да платя малко пари, не ми е нужно чак толкова подробно проучване. Реално, ще поровя в някой онлайн магазин през телефона си, докато вървя към офиса. Ако видя видео, най-вероятно ще го пропусна, защото съм с нагласата, че то ще е по-дълго от 10 сек, а аз нямам това време. Информацията ми трябва сега, веднага, точно, кратко и ясно - снимка (да знам как изглежда това чудо, защото не съм запознат с технологиите във видеонаблюдението), подходящо ли е да си шпионирам персонала (защото съм лош), аз ли трябва да я монтирам или магазина го предлага и, разбира се, цената, последвана с бутон Купи. Реално, търся моята изгода от това нещо. Като нищо-неразбиращ потребител, не искам да си затормозявам мозъка с допълнителна информация за материала, от който е направена фотоматрицата (каквото и да значи това). Трябва ми камера, която да ми върши работа. За да разбера, дали ми върши работа, трябва да ми се обясни на достъпен език (разбирайте го така, сякаш обяснявате на прабаба си какво е интернет).
, то инвестицията ми няма да е много голяма. И защото съм готов да платя малко пари, не ми е нужно чак толкова подробно проучване. Реално, ще поровя в някой онлайн магазин през телефона си, докато вървя към офиса. Ако видя видео, най-вероятно ще го пропусна, защото съм с нагласата, че то ще е по-дълго от 10 сек, а аз нямам това време. Информацията ми трябва сега, веднага, точно, кратко и ясно - снимка (да знам как изглежда това чудо, защото не съм запознат с технологиите във видеонаблюдението), подходящо ли е да си шпионирам персонала (защото съм лош), аз ли трябва да я монтирам или магазина го предлага и, разбира се, цената, последвана с бутон Купи. Реално, търся моята изгода от това нещо. Като нищо-неразбиращ потребител, не искам да си затормозявам мозъка с допълнителна информация за материала, от който е направена фотоматрицата (каквото и да значи това). Трябва ми камера, която да ми върши работа. За да разбера, дали ми върши работа, трябва да ми се обясни на достъпен език (разбирайте го така, сякаш обяснявате на прабаба си какво е интернет). 
 
 
		 
 
		
