Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Станчо, я ми обясни къв смисъла от тая глупост дето я написа ако се продава компютърно захранване?

Ами има смисъл, защото със сигурност ще погледне снимката. Нима трябва да дискутираме дали наистина визуалното възприемане на информация от изображение не е по-лесно, бързо и дори предпочитано?
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Смисъла е че колебаещия се клиент ще си купи този продукт на която снимка вентилатора е по-голям и или свети в розово например .....


Станчо, я ми обясни къв смисъла от тая глупост дето я написа ако се продава компютърно захранване?
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Ами има смисъл, защото със сигурност ще погледне снимката. Нима трябва да дискутираме дали наистина визуалното възприемане на информация от изображение не е по-лесно, бързо и дори предпочитано?

Нали знаеш, че троглодитите не разбират от онлайн магазини.

А по темата моя опит е следния. Снимка, цена, евентуално заглавие, описания, инструкции, условия масово не се четат.

Дори изпиват сериозни трудности клиентите при попълване на форма за бърза поръчка от 3 реда: Имена, телефон, място за доставка. Обикновено имам само малко име, телефона и някоя улица, но къде се намира е трудно да се каже
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Най-странното ми е, че собствениците на магазини не се опитват да наложат стандартния вариант за попълване на данни при поръчката, а масово се иска от програмиста да интегрира "Бърза поръчка".
Питал съм винаги "Защо?" и отгвора е: Защото масово клиентите нямат нужната грамотност и като стигнат до попълване на данните си и се отказат от поръчката.
На какви клиенти тогава ще изпратиш стока за няколко стотин лева с опция преглед и тест и възможност разрешена от закона в 14-дневен срок да ти я върне?-питам аз.
Не рискуваш ли твърде много да изпратиш стоката на ниско интелигентен човек, който в повечето от случаите ще обвини самото изделие в некоректна работа и няма да се сети, че самият той е недостатъчно грамотен за да го експлоатира.
Аз лично смятам, че човек който не може или го мързи да си попълни данни като град, улица, адрес, п.к. телефон и поне две имена, не е желаният клиент за мен. Повярвайте ми, това не отнема, чак толкова много време, а е и общоприет някакъв стандарт. Предпочитам да не продавам на подобни ексземпляри. Имам доста богат опит с подобни ситуации.
Относно качествени и много снимки- Да абсолютно помагат.
Относно описани, както кратко, така и спецификации - Да помагат, както на клиента, така и на търсачките. Винаги съм го препоръчвал.
Видео: - Да, лично на мен много пъти например в алиекспрес при покупка на телефони, ми е било от полза и съм го гледал. Смятам, че не е излишно и помага.
Мое мнение, не ангажирам.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

троглодитите

ХА тая дума е чух и снощи в Филма Studio 54 (готин филм за развратения живот в Ню Йорк )

Пак ще се повторя снимката продава и адски е прав @СТАН. Масово купувам дрехи онлайн, ако няма професионална снимка с която артикула да ми грабне окото няма шанс да го купя ако ще 500 думи описание да има.
Сядаме някъде и познайте момичетата на масата постоянно коментират колко готино изглеждало на снимката дадения продукт и мислят да си го купят, не съм чул поне една да каже я вижте тука какво пише.

Няма да ме разберат хората, които купуват само захранване, видео карта, дрелка, лейка и т.н.

Само да допълня има и неща, които няма как да ги купиш през нета ако ще да има сумата снимки и детайлна информация, но винаги се разглежда по големия процент
 
Последно редактирано:
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

А сега ще дам и конкретен пример относно снимките:
Трябваше ми фризьорско оборудване. Разгледах доста сайтове и един добре направн сайт ме грабна с добре представените артикули, както снимкови, така и с описания.
Все пак решх, че в предвид удобството на бъдещите клиенти трябва да пробвам например измивната колона и столовете.
Паля колата и на София на място в магазина.
Мострена зала- описана като такава в сайта; на един втори етаж в едни стаички на стара порутена сграда в центъра- мизерия и трагедия.
Мострите: да имаше, но след като започнах да сядам на всеки уред, нямам думи колко неудобни бяха те.
Изработка" Повече от китайска, нещо отвратително
Здравина: лъха на евтиния, а има цена над 1000 лв.
Разочаровах се тотално. Почувствах се подведен от хубавите снимки и описания. Вярно фотографа си беше свършил работата перфектно, програмиста на сайта също, описанията богати и изчерпателни. Всичко перфектно на картинка, а резултата на живо бе плачевен.
Не купих нищо и се радвах, че съм отишъл да видя на живо.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Ами има смисъл, защото със сигурност ще погледне снимката. Нима трябва да дискутираме дали наистина визуалното възприемане на информация от изображение не е по-лесно, бързо и дори предпочитано?

Чакай сега, големи мастърсе се изкарахте всички :D
Ама не можете и един ред текст да прочетете и да го разберете, кво стаа?


Снимките продават във всяка ниша /хората купуват острови по снимка/ в последно време във всеки учебник пише че трябва да има колкото може повече снимки, снимка на продукта, снимки от различни ъгли, снимка на детайл и най вече контекстна снимка ...

Това разбира се е постижимо само ако производителя ти е предоставил качествени снимки или сами си ги правите.

Мисълта ми е снимайте детайлите / елик. шев, копче, детайли на текстурата и тнт/ . Контекстна снимка е примерно маратонка, знам че има колеги които като мен са правили 360 градусови фотографии но освен това е добре да се снима маратонката обута на крак и ако може извън студиото, на терен.

Ай кажи ми лляляяляяляллял сега за едно захранване ще направиш ли 360 градуса снимка и детайлни снимки?
Да си чул някой да е купил такъв продукт заради външния вид? Не се ли купуват по характеристики.
Знам, че ви е по-лесно да ми пишете трол отклкото да се замислите и ви разбирам, то акъл се иска.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

издребняваш, вадиш от контекста и високоумстваш по тясна ниша в която потребителите имат съвсем различно поведение от купувачите в другите магазини....



Чакай сега, големи мастърсе се изкарахте всички :D
Ама не можете и един ред текст да прочетете и да го разберете, кво стаа?




Ай кажи ми лляляяляяляллял сега за едно захранване ще направиш ли 360 градуса снимка и детайлни снимки?
Да си чул някой да е купил такъв продукт заради външния вид? Не се ли купуват по характеристики.
Знам, че ви е по-лесно да ми пишете трол отклкото да се замислите и ви разбирам, то акъл се иска.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

издребняваш, вадиш от контекста и високоумстваш по тясна ниша в която потребителите имат съвсем различно поведение от купувачите в другите магазини....
Аз съм го написал, ама кокй да чете:
Това със снимките е пълна глупост. Ако продаваш дрехи или обувки да, но за много малко други ниши има смисъл от добри снимки.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Онлайн магазините са си комодитизирана услуга, хората гледат къде е най-евтино и нямат особена клиентска лоялност към дадена марка. Ако продаваш продукти, който ги има на стотици други места, цената е главният фактор който определя дали някой ще купи от теб. При това положение, описанието не е важно, но слагането на trust elements във уеб страницата помага и сложени правилно, могат да компенсират това че цената ти е същата като на конкуренцията или дори малко по-висока. Тръст елементите са неща като "Оторизиран търговец на х", "Първият вносител в българия на х", и т.н. Хората искат да знаят че купуват оригинален продукт от легитимен продавач. Понякога дори едно смешно лого "100% оригинален продукт", направено на фотошоп за 5 минути и сложено в описанието, може да дигне конверсиите с 20%.

Краткия процес на поръчване без регистрация и "Безплатна доставка до офис на куриер" също много помага, аз над 10 пъти ми се е случвало да тръгна да поръчвам нещо от някой сайт, обаче като видя че нямат опция за доставка до офис и се отказвам, кой му се занимава да стои вкъщи цял ден да чака куриера да звънне бате долу съм слизай.. (на shopping.bg доставката до офис е по-скъпа от доставка до адрес, защо ли вече всеки пазарува от emag а не от там :)).

Ако се продават хай-енд продукти, или такива който ги няма на много места (примерно масажни столове за по 5 бона, оборудване, т.н), описание, видео и т.н ще помогнат много разбира се + задължитено тръст елементи. Но ако продаваш gsm-и и т.н цената + тръст елементи са единствените неща, който могат да те разграничат от конкуренцията. Хората вече знаят какво поръчват.

Във olx-a обаче например описанието е много важно. Там 90% от обявите са написани в стил "Продавам видео карта Radeon R9 280" + пейстнати характеристики, което показва колко нищожни са познанията по маркетинг и продавби на 99% от хората. Аз лично никога не съм звънял на подобни обяви, ако обаче видя "Продавам видео карта Radeon R9 280, без никакви забележки, купена преди 8 месеца, продавам я защото си купих нова и тази не я използвам вече." е съвсем различно. Поне 200% по-висока конверсия само със написано още половин изречение. Или разни онлайн магазини със много обяви и пейстнати характеристики и състояние:ново... супер не-легитимно изглежда, ако бяха добавили едно изречение "Ние сме вносител на х марка за българия, всички продукти са 100% нови и с гаранция" или нещо подобно, продажбите ще са им с 200% повече...И това въобще не са нови неща, книгата Tested Advertising Methods е написана 1932-ра година и говори за тези неща, още тогава са били ясни..Но това явно не пречи на хората, дори и тези занимаващи се с бизнес да не ги знаят :shock:

Говорим изцяло за конверсий разбира се, ако става въпрос за трафик, оригинално описание, не копи пейстнато като на всички други + видео може би ще помогне, незнам, не се занимавм с сео.
 
Последно редактирано:
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

На истина се фокусирахме малко повече върху снимките, наистина дребните детайли, ясната информация, широкия набор от платежни способи и методи на доставка. Лесна поръчка, Поръчка в една страница, телефон, вайбър, скайп, цена и срокове за доставка на видно място в продуктовата страница, Етикети на продуктите /Ново, Промо, Нот, Бестелър и етц/ Силно препоръчвам на моите клиенти да сменят бутона "Блог" със "Съвети" например. Коментари от други потребители, ЧЗВ или FAQ - айде да не са за всеки продукт но поне на категория (освен това много помага и при гласовото търсене). Също тъка не е лошо при възможност да се вмъкнат някъде инфо графики.

Тъй като говорим за БГ няма как да не стигнем до отстъпките / заради uphero подчертавам това не важи за дропшипърите/

Отстъпка за първа поръчка - може да дадете % на нов купувач само за да си купи от вас а не от 100 други магазина със същата стока и цена. Тук се отчита и насищането на пазара. Ако си купя днес диван или матрак от теб, колко години трябва да чакат конкуренте ти за да ме привлекат ...

Отстъпка за 2ра поръчка - Давате % на клиента, не е точно лоялност но все пак е завръщащ се клиент, а в някой ниши отстъпката може да се предостави на роднина или приятел, пак е вид реклама. Аз вече имам диван но мога да дам отстъпката на братовчеда да речем.

Отстъпка при изход от страницата

Отстъпка за количество, цена, нагръдни точки, 1+1=3, това мисля на всеки е ясно.

Отстъпка с натрупване. За похарчени пари в магазина независимо от интервала или през голям интервал. VIP клуб или както искате го наречете. Много изгражда лоялност.

Отстъпка за шер, лаик и етц соц сигнали .... много мощно средство за възпитание на аудиторията.

Отстъпка за коментар . Повишава нивото на завърналите се потребители и помага на колебаещите се клиенти.

За сега стига толкова за отстъпките. Ако има интерес ще ги разгледаме по-подробно в друга тема.

На запад ползват много силно маркетингово средство, тъка наречения шопинг асистент. Това е филтър под формата на въпросник /Quiz/

Абонаментни плащания или тъка наречените Subscription box също са добра идея и на запад правят чудеса от продажби, тук не съм видял някой да ги предлага. Може да ги опиша някога по-подробно.

Добра идея е да сложите таймер с обратно броене до края на работния ви ден. Стимулира продажбите сред клиентите които държат да получат покупката си утре.

И на края но не на последно място още 2 чужди думи, Upsells и Cross-Sells

Cross-Sells работи много добре в някой ниши пробвал съм го.

Към продуктовата страница ако продуктите ви го позволяват добавете PDF или други носители с инфо , монтажни схеми , линкове към драйвери и др.

Рано или късно клиента ще се върне да си го потърси след като е ползвал продукта.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Отстъпки и промота и тн са малко вятър работа ако си никой.
Няма и час и ще са забравили и магазина от който са пазарили ако го виждат за първи път.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

така е , работата върху бранда е много важна. понеже и е много трудно манипулируемо , гугъл го оценява много добре
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Нека да го забравят, по-важно ми е рекламите ми да са правилно позиционирани добре таргетирани и първите места в серпа ...

Много малко хора си дават зор да помнят домейни, директно пишат в търсачката какво им трябва или говорят на телефоните си.

Но ти пак изместваш темата, тук не става дума за имиджова реклама и налагане на марка.

Тук говорим че клиента е паднал вече в магазина ни и как да го накараме да купи или да разгледа и други оферти и тнт.
Аз ти обяснявам за пияното ти ми казваш това не е слон ...

Хайде прочети пак заглавието на темата.

Отстъпки и промота и тн са малко вятър работа ако си никой.
Няма и час и ще са забравили и магазина от който са пазарили ако го виждат за първи път.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Нека да го забравят, по-важно ми е рекламите ми да са правилно позиционирани добре таргетирани и първите места в серпа ...

Много малко хора си дават зор да помнят домейни, директно пишат в търсачката какво им трябва или говорят на телефоните си.

Но ти пак изместваш темата, тук не става дума за имиджова реклама и налагане на марка.

Тук говорим че клиента е паднал вече в магазина ни и как да го накараме да купи или да разгледа и други оферти и тнт.
Аз ти обяснявам за пияното ти ми казваш това не е слон ...

Хайде прочети пак заглавието на темата.

Станчо, пишеш без да мислиш или слънцето така тия влияе?
Писа да им даваме отстъпка за следваща поръчка, така ли е? Аз ти казвам, че след час ще са ти забравили магазина и няма никакъв смисъл ако си НИКОЙ от това упражнение.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Ще си позволя да спомена един добре направен с вкус магазин, които ми направи много хубаво впечатление .
http://shopping-terapia.com/home.html

Нямам нищо общо с магазина, да не си помислите, че му правя реклама , но веднага си личи че е мислено и правено доста по него , всяко нещо си е на мястото
с изключение на идиотския бутон на фейсбук :)))))))))

Та работата по магазина веднага прави впечатление.
 
От: От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Ще си позволя да спомена един добре направен с вкус магазин, които ми направи много хубаво впечатление .
http://shopping-terapia.com/home.html

Нямам нищо общо с магазина, да не си помислите, че му правя реклама , но веднага си личи че е мислено и правено доста по него , всяко нещо си е на мястото
с изключение на идиотския бутон на фейсбук :)))))))))

Та работата по магазина веднага прави впечатление.

Някси не ти вярвам:
Десктоп
Мобиле
Категорията
....
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Ако трафика е от "Маркзбук" описанието ти трябва да започва с "ШОК! ЧАЛГА ПЕВИЦИТЕ ПОЛЗВАТ ТОЗИ ПРОДУКТ" и може да чакаш някой да го прочете. Като гледам десетките коментари един под друг в рекламите от Фейсбук "kolko struva tazi teniska" примерно и трябва да обясняваш на всеки да кликне, за да види цената в сайта, защото веднъж написано не е достатъчно. Няма кой да прочете какво си отговорил в предният коментар на същият въпрос. Та според мен снимката на някой продукти е по-важна, на други описанието. А като цяло си прави всичко да е на ниво.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

И след няколко дни дискусия ми се струва, че ние нямаме консенсус по темата. Дори са противоричиви мненията за методите за увеличаване конверсията. А щом ние не сме на едно мнение, които работим това, наистина не виждам как клиента да бъде стимулиран.

Аз мисля, че на локален пазар като българският първото, за което трябва да си дадем сметка е, че сме с публиката на продавалника. И ако не искаме вечно да е такава, то първо трябва леко да свалим критерия си за нея, а паралелно да си я обучаваме. Бавно и стъпка по стъпка. За всичко. Както по-горе се каза за поръчката и попълването. Аз не съм против бързата поръчка - всеки сам решава. Но краткия път към нещо неволно кара минаващият го, в случая клиентоида да търси още по-кратък. И стигаме да описаните парадокси: Кратка поръчка с име, фамилия, телефон, адрес на офис за доставка да не се попълва дори това.

Отстъпките за всичко също са нож с две остриета, защото в стремежа си да привличат клиенти, търговците са ги научили, може би и на подсъзнателно ниво дори, на две неща:
1. Тая отстъпка е измислена и не е реална
2. Що не е в промоция?
И двете са доволно лоши.

Аз смятам, че консултациите са помощни, тоест клиента трябва да бъде научен от продавачите, че чата и тн са за допълнителна информация ако и когато нещо не е станало ясно, а не клуб за литературно четене на заглавия само защото някой го мързи. Дори не е нужно да са тъпи. Мисля, че ние сме ги направили мързеливи.

Относно тъпите въпроси - аз смятам и гледам на тях малко по-различно. Опитвам се да не приемам питащия за идиот (разбира се има си откровено прости), а по-скоро като не знаещ. Имам предвид следното: Представете си, че това е ваш родител или по-възрастен роднина. Замислете се, че те не са така в час с технологиите като нас. Не забравяйте, че и нас ни чака същото. И тогава някак става по-лесно. Дори се обеждавам, че най-честия случай е такъв. Но си има и тъпаци :)

Работата е там, че наистина не знам дали всички услия хвърлени на старта са оправдани. Защото всеки може да посочи пример с мега зле сайтове, които продават мега добре. И не говоря за големи брандове с големи бюджети за реклама...
 

Горе