Има ли смисъл от пращане на имейли за новинарски сайт?

ST-1

Active Member
Имам към 1500-600 човека абонирали се да получават новини (имам лесна стратегия как да се абонирате постоянно някви хора) , ама има ли някакъв смисъл? Какъв процент приблизително ще докарам като трафик при да кажем ежедневно пускане по един имейл(да не досаждам много)
 

Blinky

Owner
Има разбира се. Това са таргетирани хора, които очакват да получават мейл от теб с новини. Няма по-лесен и бърз начин да трупаш лоялни посетители. По-лесен е вече, ако си изградил бранд или си ги накарал да се запишат за някакви анонси. Няма да досаждаш, но задължително си направи така, че да им даваш опция да излязат от листа ти в бъдещите ти нюзлетъри.

Познавам случай на един пич със събран лист от много абонати, които е набрал именно с някакви кампании, в които те реално са дали съгласието си да получават и бъдещи такива. Прави страхотни обороти, когато почне да пуска мейл кампании. Да, почива си по месец, но изригва на края на месеца с нещо търсено, с намаление и с много таргетиран трафик. Каналът му е повече от успешен. И това е при положение, че не броим и ъпселинга му. :) Както и продажбите от сайта, с другите канали - търсачки, платени, контент маркетинга, социалните. :)
 

jair

Active Member
Блинки, въпросът е дали има смисъл за новинарски сайт, не говорим за продажби. Очевидно новинарски сайт няма какво да продава. Та дали си заслужава писането на нюзлетъри с оглед на това, че малък процент ще кликнат да посетят сайта и ще видят рекламите?

Едно са разходите по създаване и пращане на имейл за да можеш евентуално да продадеш продукт, друго е създаване и пращане на имейл евентуално да покажеш 1-2 рекламки. При толкова малък списък отговорът според мен е по-скоро не, ама трябва да се тества.
 

Blinky

Owner
Привличането на трафик към сайта, от там кликането на рекламките в него не е ли един вид продажба? Може би не се изразих правилно, под нюзлетър се разбира също така мейл, в който са представени най-важните и четени новини за деня, примерно, или седмицата, някакъв тип обзор, който е синтезиран и потребителя би бил щастлив да му бъде поднесен във вид само да прегледа основните неща за деня или седмицата (месец отива вече много), в който са предимно заглавията и линкове към съответните новини. Виж нюзлетъра на hicomm, примерно. ;) Аз лично бих се възползвал, да, не е ясно колко ще се оправдае инвестицията, но до някакви брой юзъри цената за мейлинг услугата е на символични цени. Но според мен мейлинга е добър избор, ако се годни набирането на някакъв трафик. Пак казвам, са листи събирани от кампании, с трафик, който е таргетиран. Всичко друго е ала бала.
 

s1yf0x

Well-Known Member
Има разбира се. Това са таргетирани хора, които очакват да получават мейл от теб с новини. Няма по-лесен и бърз начин да трупаш лоялни посетители. По-лесен е вече, ако си изградил бранд или си ги накарал да се запишат за някакви анонси. Няма да досаждаш, но задължително си направи така, че да им даваш опция да излязат от листа ти в бъдещите ти нюзлетъри.

Познавам случай на един пич със събран лист от много абонати, които е набрал именно с някакви кампании, в които те реално са дали съгласието си да получават и бъдещи такива. Прави страхотни обороти, когато почне да пуска мейл кампании. Да, почива си по месец, но изригва на края на месеца с нещо търсено, с намаление и с много таргетиран трафик. Каналът му е повече от успешен. И това е при положение, че не броим и ъпселинга му. :) Както и продажбите от сайта, с другите канали - търсачки, платени, контент маркетинга, социалните. :)
Я да разгледам следната ситуация:

1. не пращаш мейл и лоялните читатели влизат в сайта всеки ден за да рповерят какво ново се е случило и респективно имаш трафик
2. пращаш мейл, лояните потребители влизат в акаунта си, виждат, че в бюлетина няма нищо интересно за тях и не стигат до сайта изобщо. Трафика ти пада, рекламните приходи спадат, положението е ялово.


Един съвет като човек, който следи потребителските настроения при настройка на антиспам филтри. Спрете с тоя безмислен спам, освен ако не сте ел. магазин.
 

Blinky

Owner
Я да разгледам следната ситуация:

1. не пращаш мейл и лоялните читатели влизат в сайта всеки ден за да рповерят какво ново се е случило и респективно имаш трафик
2. пращаш мейл, лояните потребители влизат в акаунта си, виждат, че в бюлетина няма нищо интересно за тях и не стигат до сайта изобщо. Трафика ти пада, рекламните приходи спадат, положението е ялово.


Един съвет като човек, който следи потребителските настроения при настройка на антиспам филтри. Спрете с тоя безмислен спам, освен ако не сте ел. магазин.
Има много сценарии. Най-честият е: Започваш деня, влизаш в сайта, прочиташ какво има ново, затваряш сайта, започваш работния процес, по някое време към обяд решават да провериш има ли нещо ново (прочиташ това, което те интересува, а някои неща са потънали в секциите си), приключваш работа и се прибираш, ако се сетиш в ангажиментите си да провериш сайта, ОК, ако не, ще влезеш по някое време след всичко. Но преди това получаваш бюлетин, за който изрично си дал съгласието си да получаваш, в който има най-важните теми на деня. Оп, каква изненада, информиран си на половина, защото ако цял ден четеш всичко по сайтовете (освен ако не си PR или някаква мониторинг фирма), не виждам кога ще работиш. :)

Доста световни медии се осланят на такъв тип маркетинг, но да речем, че при тях е вторичен, да не кажа n-ти канал за трафик, поради факта, че са изграден бранд. New York Times, Mashable и подобни нямат голяма нужда от това, но го ползват, според мен имат идея защо. Разбира се, правят го с добавена стойност и с комерс цел: https://www.nytimes.com/subscription?campaignId=37WXW


Доколкото до това спам, нали става ясно, че не става дума за такова нещо. Разбира се, всеки си го тълкува както знае. :) Имаш от някъде мейл лист - правиш мейл маркетинг. :) И това съм го виждал.
 

traiki

Well-Known Member
Абсолютно не! Предполагаемо трафиката ти е от фб. Предполагаемо тези абонати даже не са разбрали, че са се абонанирали, защото си кликват на всичко, което видят. Предполагаемо повечето ти писма ще отидат в спам.

Самата идея да получаваш новини по имейл бюлетин е глупава. Разбирам, ако сайта ти е някакъв нишов - икономика/бизнес/мода и т.н, а не "Радев размаза Бойко на изборите", то може да има смисъл да им пускаш бюлетин. Замисли се ти дали би отворил такова писмо и второ дали големите медии го правят. Лично аз не съм видял в 24 часа, например да ме подканват да се абонирам за имейл кампания. Може да има от тези "пуш нотификации", ама и те вече не докарват трафик, както в началото.
 

ST-1

Active Member
Абсолютно не! Предполагаемо трафиката ти е от фб. Предполагаемо тези абонати даже не са разбрали, че са се абонанирали, защото си кликват на всичко, което видят. Предполагаемо повечето ти писма ще отидат в спам.

Самата идея да получаваш новини по имейл бюлетин е глупава. Разбирам, ако сайта ти е някакъв нишов - икономика/бизнес/мода и т.н, а не "Радев размаза Бойко на изборите", то може да има смисъл да им пускаш бюлетин. Замисли се ти дали би отворил такова писмо и второ дали големите медии го правят. Лично аз не съм видял в 24 часа, например да ме подканват да се абонирам за имейл кампания. Може да има от тези "пуш нотификации", ама и те вече не докарват трафик, както в началото.
Е аз ако имах реална престава дали има смисъл нямаше да пускам темата :) . По скоро някой ако го прави или го е правил може да даде приблизителен процент какъв трафик си докарва. Незнам защо има значение за това специално дали трафика е от ФБ или от някъде другаде, след като у Фейса пак са хора.
Другото което е и има значение, тези хора няма как случайно да кликнат да се абонират, защото си въвеждат имена и имейл собственоръчно :)
Като цяло това, което намерих като информация и статистика за подобни сайтове е съвсем нищожен процент докарване на трафик 6-7% . Фактически треа да имаш поне няколко десетки хиляди за да си струва, но де да знам може тука да сме некак си по-податливи на подобни имейли :)))
 

Blinky

Owner
И аз не знам какво значение има. Има два типа трафик - бълк и таргетед. Да, и такъв от ботове, където хората като си гледат статистиките се попикават от кеф, а то не е реален човек. Семръш е решил да ги накроли едно хубаво. :)

Не казвам, че има голяма успеваемост, но казвам, че е трафик канал. @ST-1 , при едни е 6-7%, при други е повече. Дори ако не се лъжа съм записан за сайтове, за определените им категории, които ме вълнуват. Не, че не мога да си сложа една пуш нотификация. Варианти много да дръпнеш още трафик.

Пак пиша, че говорим за изграждането на лист от таргетирани потребители, не такъв намерен в някой клон на социалните институции, до архивните папки на лелката в ъгъла.

Но да, за онлайн магазините е по-добро. Но в темата се пита има ли смисъл. По-скоро аз бих го поставил така, има ли смисъл от още трафик, с риск да досадя (но си има един unsubsribe бутон)?
 
  • Like
Реакции: ST-1

$INeed$

Well-Known Member
Хората вече толкова им е писнало от спам, че не правят разлика с мейл маркетинга. Мейл маркетингът се е превърнал в нарицателно за спам, и обратното. Както е с катастрофите, като се пита почти винаги дали е БМВ или такси.
 

traiki

Well-Known Member
Никой не връща трафик, но на база на усилията, които ще положиш да събереш една листа и средствата, би могъл да намериш по-лесна алтернатива. Ако имаш таргетирана аудитория тя вероятно ще си те добави в "лентата в браузъра" и ще си те посещава, без да я подканваш чрез досадни имейли. Хипотетично - пускаш имейл някаква извънредна новина, която току-що се е случила. Човекът си вижда мейла след 12 часа, щото не виси постоянно там. Вероятно вече е прочел някъде за нея или е чул по телевизия/радио и т.н. Дали ще ти отвори мейла?

Да обясня за фейсбук трафика - 90 % от хората там си мислят, че четат новини от "фейса". Виждат във фийда заглавието, кликват, четат и си тръгват. Демек въобще не знаят в кой сайт влизат. Особено, когато става дума за малки сайтове. Ако не вярвате, направете си експеримент с вашите познати. Попитайте поне 10 от тях, когато заговорят за някаква новина къде са я чели и се басирам, че поне половината няма да мога да назоват източника.

Да създадеш голяма медия, която хората да научат и да си посещават редовно изисква адски много пари и време. Дори фб вече е създало алгоритъм, по който разделя "авторитетните" от малките сайтове. Дори някои от по-сериозните интернет медии, които, обаче според бота на фб не са достатъчно "авторитетни" ядат дървото и не могат да си докарат читав трафик от фб, макар да имат огромни аудитории от милиони фенове.
 

Blinky

Owner
Радвам се много, че се получава така задълбочена тема, с доста силни аргументи от всеки един. :) Дано продължи да е така.

Усилията, които аз виждам са:

1. Инсталване на плъгин и настройване за попъл форма
2. Инсталиране и настройване на плъгин за мейл сървис от търд парти услуга
3. Автоматична настройване за пращане и селекция на контента, който да се праща

В случай, че говорим за стандартна платформа, поддържаща всичко това. Но иначе е много работа, ако не е. И съм съгласен вече тук усилията дали оправдават резултатите, в този случай - не. Но, има едно НО, ако не говорим с този лист да имаш вече модел за печелене от абонатите си, както примера ми с Ню Йорк Таймс, който е може би друга категория, но го има и при гуру блогърите в дадени области, от отслабване до маркетинг съвети.

И тук, @traiki , не говорим за ИЛИ, да ако си ограничен от времето се стига до ИЛИ, но аз говоря за случая И. С две думи допълнително, не за предпочитане.
 

traiki

Well-Known Member
Факт - трафик никога не е излишен, но при дадения от теб пример НЙТ са вероятно с милиони посещения седмично, при които е нормално да се търси всякакъв начин за ангажиране и монетизиране. Също така предполагам, че НЙТ имат още няколко сайта, които са тематични (спорт/бизнес/здраве/икономика) и вероятно доста по-слабо посещавани от основния, поради което опитват да пренасочат част от трафика към тях. Другото, което НЙТ работи с директни рекламодатели, където цената за реклама на 1000 импресии е сигурно 100кратно по-голяма от тази, която ще ти даде Адсенс. Следователно при тях си ЗАСЛУЖАВА всяко посещение, тъй като се монетизира добре.

Именно това е основната причина, поради която по-горе колегата беше казал, че единствено за онлайн магазините и фирмите в сферата на услугите, е подходящо да използват имейл маркетинга, защото "никой не знае от къде ще изскочи заека" и ако го види правилния човек, то въпросния имейл, който сме изпратили може да ни донесе много сериозен профит.

В конкретния случай на автора на темата, предполагам, че с въпросния имейл маркетинг/спам ще се постигне не по-голям трафик от 2-3 хиляди месечно, който, ако се монетизира с адсенс/и другите платформи става дума за плюс 5-10 лв приход. Поради това смятам, че ще има по-голям смисъл да се опита да си развие страница или група във фб, отколкото да се мъчи да прави/пуска всеки ден по няколко бюлетина. Освен това въпросните плъгини/платформи за мейл маркетинг (читавите) обикновено са платени и може да се окаже, че в крайна сметка ще си на загуба.
 

bluefighter

Active Member
Изпращането на имейли е скъпо.

Според мен с български трафик много трудно да си струва инвестицията.

Т.е дори да имаш 15-20% отваряне, 5-10% кликове, което е сравнително нормално, ще направиш по-малко пари от реклама в сравнение с разхода за пращане и съхраняване на имейли.


Вести Бг пращаха имейли, но спряха, ползваха Mailchimp, предполагам са имали доста голям списък.
 

Blinky

Owner
Нищо лично Нова броуткест груп, но вести бг е поредния информационен сайт, непредлагащ нищо повече от всеки друг. А какво представляваха тези мейли, @bluefighter ? Това, което писах за синтезирана информация или нещо друго? В момента още медии пращат мейли, ако не се лъжа Dir.bg го правят още. Имаше дори за радели да се абонираш.
 

ST-1

Active Member
Като цяло идеята беше някой ,който има преки наблюдения (занимава се или се е занимавал) , да се ориентирам приблизително за някакъв процент.
Естествено ,че 1 с 1 няма ,но ако имам някаква реална представа ще мога да си преценя за момента дали си струва.

Сега да говорим за истински медийни сайтове , които влагат десетки хиляди преди да могат да предлагат реклами за по 1000 лева ,не е баш на място.
 

Blinky

Owner
Сега да говорим за истински медийни сайтове , които влагат десетки хиляди преди да могат да предлагат реклами за по 1000 лева ,не е баш на място.
Да, това са най-големите примери, но ако ще мейлваш 10-20 човека, няма смисъл. :) Макар че, ето ти пример с Вести.бг, който е пак топ сайт, но съм виждал тук сайтчета, които правят неговия трафик също със страници, групи, за това много леко влизаме в тези пример. Вести не влагат кой знае колко, и да рекламата им още държи цени.
 

Горе