Инвестиране в стари коли?

colF

Member
Здравейте! Какво мислите за инвестицията в стари коли? Какво визирам - съветските бракми и някои модели на немските (бмв например около 1980) Наблюдавам тенденцията някои коли да навлизат в така наречения "ретро режим", в който цената им скача поне двойно. Провокиран съм от няколко статии, които наскоро прочетох, относно скачането на цената на трабанта в Германия. Според мен е относително, защото по евтините модели са в окаяно състояние ръжди и т.н. Много пари заминават при възстановяването на модела, но пък на някои бмв-та само купето им върви скъпо. Та нека темата да е дискусия.
 

Kortes

Active Member
Подкрепям идеята ти с две ръце, при някои условия.
Първото е да имаш излишни пари които няма да ти трябват скоро, мисля че е много по добре отколкото да ти стоят в банка примерно.
Второто е да намериш някой който наистина разбира от коли, за да го водиш с тебе, поне в началото.
Третото е да осигуриш подходящо място за съхранение.

Това е което се сещам за момента, но е добре като идея, не мисля че ще си на загуба.
 
Определено има бъдеще в колите от миналото :) Въпреки, че не разбирам какво харесват в автомобили без никакъв комфорт.
Един съсед тук има москвич, който беше в отлично състояние, гледаше го повече от децата си - имаше си гараж и това го спаси от ръжда.
Човекът почина и синът му продаде москвича за 5к.
 

sixking

Well-Known Member
Това с трабанта го забрави - в Германия съм, за 3 години видях 2 и те бяха за боклука. Такива бисери няма - тук си карат стари мерцедеси, волксвагени, не чети глупости.
Стари бмвта - също рядко се виждат. Немците нещо не ги тачат много тези коли, не знам и аз защо.
Стари съветски - не си го и помисляй.
Мястото за съхранение спомената от колегата е много точно - намериш някоя хубава кола, ще ти я откраднат щото нямаш гараж или е на пътя и до тук с инвестицията.

Ако наистина искаш да се занимаваш с подобно нещо, седни, прочети повече от няколко статии, гледай тези статии да са на една кола, в една държава. В България са толкова малко колекционерите, да не кажа, че са 2-3.
Трябва да търсиш онази кола, която е най-рядка или уникален модел и прочее. Повече пари ще вземеш, ако ги пращаш към чужбина, но пък с това нерви, време и колко ще спечелиш не се знае.
Мога да ти дам един лек съвет - да се оглеждаш за коли с лого на Пинин фарина. Потърси модели, ще видиш сам за какво става дума ;)
Ако пък си видял нещо в България - Фолксваген тип 2, като от Скуби ду :D Лесно се продават за 10К реставрирани. Дори по моята улица има един рат стил, просто уникално бусче.
 

Blinky

Owner
И според мен е доста перспективно. Музеят в мола във Варна не е ли начин този вид дейност да получи монетеризация. Аз лично още не съм ходил, но мисля да го посетя това лято. Честно казано има смисъл. Сега по баловете ще е хит подобен тип бизнес. :) Всеки се изсипва с лъскавите коли за няколко стотин бона, ама я ела с мерцедес от 30-та година. :)
 

Torbalan Trolski

Well-Known Member
Такива бисери няма - тук си карат стари мерцедеси, волксвагени, не чети глупости.
Стари бмвта - също рядко се виждат. Немците нещо не ги тачат много тези коли, не знам и аз защо.
Олдтаймерите не се карат всеки ден. Познай колко върви едно BMW M5 E28.
 

webmast367

Well-Known Member
По мои наблюдения по-скоро инвестицията в ретро автомобили е точния избор. И по-точно реставрация на ретро автомобили.
Взимаш някой Московец 70та година и го докарваш до заводски вид все едно сега излиза от магазина след което го пускаш в сайтове за подобна нисша (не знам точно къде)
Знам лично хора които се занимават само с това и щом го правят значи има хляб... И редовно ги изнасят в чужбина на доста солени пари :)
 

scorebg

Active Member
реставрация на ретро автомобили.
това е ключът !
Не е задължително да е точно ретро. Наскоро случайно попаднах на фиат ритмо (имахме такова) в окаяно състояние в mobile за 4800 евра... викам какво има толкова в тази кола, в Италия подобна кола рестраврирана струва 13-16 k в евро.
С малко пазарене ще свали в цената в България, но трябва да можете да си я реставрирате, с малко части нова боя за 2-3 месеца могат да се изкарат 4000 евро..
Купувате на добър автомобил и чакане да му поскъпне цената, трябва място за съхранение.. грижи и т.н.
 

Welder

Active Member
Kлacичecĸитe peтpo aвтoмoбили и винoтo cи пoдeлиxa пъpвoтo мяcтo в peйтингa нa нaй-изгoднитe зa инвecтиpaнe пpeдмeти нa paзĸoшa, cъглacнo индeĸca Кnіght Frаnk Luхurу Іnvеѕtmеnt Іndех, cъoбщи СNВС. Πo дaнни нa Кnіght Frаnk, влoжeниятa в peтpo aвтoмoбили и изиcĸaнo винo ca пoĸaзaли дoxoднocт oт 8% зa 12 мeceчeн пepиoд - дo юли 2016 гoдинa. Πpи тoвa, oтбeлязвa СNВС, инвecтициитe във винo ceгa ca в пpoцec нa aĸтивизиpaнe, дoĸaтo тeзи в peтpo ĸлacичecĸи aвтoмoбили cтaвaт пo-мaлĸo пoпyляpни. Taĸa нaпpимep нa пocлeдния винeн ayĸциoн opгaнизиpaн oт Ѕоthеbу в Лoндoн бяxa пpoдaдeни 98% oт лoтoвeтe, ĸaтo oбщaтa им cтoйнocт дocтигнa 1,79 милиoнa дoлapa. Πo дyмитe нa шeфa нa Ѕоthеbу'ѕ Wіnе Cтивън Moyлд, нaй-пoпyляpни ca фpeнcĸитe винa oт нaй-пpecтижнитe изби. Kyпyвaчитe нa peтpo aвтoмoбили cъщo ce фoĸycиpaт въpxy нaй-paзĸoшнитe мaшини. Taĸa нaпpимep минaлaтa гoдинa бяxa пpoдaдeни чeтиpитe нaй-cĸъпи в иcтopиятa aвтoмoбили. Kaтo зa Fеrrаrі 335 Ѕроrt 1957 гoдинa бяxa дaдeни 35,3 милиoнa дoлapa. Cпopeд пpeдишнa инфopмaция oт Кnіght Frаnk, ĸъм 31 мapт 2016 гoдинa влoжeниятa в peтpo aвтoмoбили ca пoĸaзaли дoxoднocт oт 467% зa дeceт гoдини и 161% зa пeт гoдини. B индeĸca Кnіght Frаnk Luхurу Іnvеѕtmеnt Іndех влизaт дeceт видa пpeдмeти нa paзĸoшa. Haй-мaлĸo дoxoдни cpeд тяx ce oĸaзвaт пpeдмeти нa изĸycтвoтo (-11%), cтapинни мeбeли (-6%), ĸитaйcĸи пopцeлaн (-5%) и диaмaнти (0%). Чacoвницитe нocят възвpaщaeмocт нa инвecтициятa oт 5% , a мoнeтитe - 6 пpoцeнтa.
Статията е от 2016, но статистиката за предходните 10 години е повече от показателна. Естествено тук става въпрос за инвестиция в сериозни автомобили, но ми се струва, че в по- ниския клас също има хляб. Ще ти дам примр с Audi RS6 от 2003. Точно тази модификация от точно тази година на външен вид не се различава от стандартните А6/S6. Обаче под капака се крие истински звяр, който бързо става легендарен. Колата реално не е чак толкова стара а вече е класика. Абе хората които се интересуват от коли, знаят за какво иде реч. В Европа добрите екземпляри вървят от 20000 евро нагоре. Естествено, като нова е струвала 4 пъти повече, но въпросът е, че цената и втора ръка не пада с годините, дори се покачва.
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Здравейте! Какво мислите за инвестицията в стари коли? Какво визирам - съветските бракми и някои модели на немските (бмв например около 1980) Наблюдавам тенденцията някои коли да навлизат в така наречения "ретро режим", в който цената им скача поне двойно. Провокиран съм от няколко статии, които наскоро прочетох, относно скачането на цената на трабанта в Германия. Според мен е относително, защото по евтините модели са в окаяно състояние ръжди и т.н. Много пари заминават при възстановяването на модела, но пък на някои бмв-та само купето им върви скъпо. Та нека темата да е дискусия.

Здравейте,

Това съм го мислил преди много време и съм го пробвал. Изгубих пари. Пробвах с БМВ.

Искам да ви уверя всички, особено Автора, че в България не се купуват ретро коли! Мобилето е пълно с ретро SEC-ове, Фордове, Линкълни, даже някъде мернах RS2-ка. Ще си стоят с години. Тук се купуват коли от mid-2000s. Винаги имаме забавяне от около 15 години. Щото всеки го е срам да кара много старо. Ще му се смеят, видите ли. И мацките „нема му вързват“. Ако слезете под тея 15 години — ще ви стои колата в двора и ще ви ръждяса. Или ще я дадете на трошици. Ако купите пък прекалено нова над тези 15 години, ако е по-скъпа машина от типа Бавара петак или Ауди шестак, пак ще ви стои, или някакви наглоси ще се опитват да ви чупят здраво в цената.

Малко хора са като мен, които ще оценят добър качествен здрав механичен автомобил. Аз давам пари за такива работи обикновено, да, ама аз като купя кола и я карам дълго време, не купувам нова. Пък и сме малка държава, малък пазар. Вече вижте, ако пускате обявата в Гърция, Румъния, Турция, може. В Гърция не карат много немски затова там пробвайте с нещо друго, примерно Алфа Ромео.

А за руските коли, това вече го има. Има някакъв пич Марио М5 мисля че се казваше, мяркал съм го из Ютуба също, продава ретро Ладички на малко километри на по 5 бона. Delusional. Ако ги вкарате да дойдат до 1-2К, може и да продадете нещо.

За мен това е слаб бизнес. Има невероятно свръхпредлагане на коли.
 
  • Like
Реакции: colF

Krumov

Well-Known Member


Москвич 407 и още Волга, Варшава



Вартбург 311/312/313



ГАЗ М-20Д Победа

Иначе Лада5-7, Жигули и Моксвичите 412 и Алеко няма смисъл. Отдавана съм го мислил и като бизнес е доста добра идея, но си е дългосрочна инвестиция и сериозен и добър майстор трудно се намира. Защото в началото няма да се печели нищо и ще се налага да работи или за слава и.и ти да го мотивираш сериозно зда си върши работата качествено.

Имай предвид и друго. За да спечелиш пари от такива коли трябва да са реставрирани в заводски вид и с оригинални части.Всяко натъкмяване и побългаряване с тел, ламарина,флекса и електрожена ги превръща в боклук.
 
  • Like
Реакции: colF

EliaCapaccio

Well-Known Member
Според мен е много трендващо и популярно в момента да се вземе Youngtimer ретро кола и да се модне леко, просто да се подобри съвсем леко визията с джанти, ауспух, интериор. Смесване на ретро с тунер. Ако някой има гараж и инструменти и има евентуално малък екип и добри знания в реставрациите и тунинга, може реално да направи доста пари.

Аз нямам познания по автомобилизъм, но гледам какво правят из Щатите предимно.

Също, наистина не вярвам, че някой ще купи тая коруба от по-горе с 1.2 литра 40 коня мотор! Но по този Амазон от по-долу на много хора им текат лигите.



Голям интерес вярвам и че ще има към красавец като легендарната Ланча Делта Интеграле, в някакъв ярък цвят като огнено червено или слънчево жълто — да привлича повече внимание. Това е автомобил, който се обича от всеки — от най-големите джигити, до най-заспалите дядовци.



Или да заложите на редки мотори. И да ги продавате извън страната на ценители. Да речем Холандия, Дания, там знам че се търсят много. Например Ланча Тема с мотора на Ферари, което не се среща много често.

 
Последно редактирано:
  • Like
Реакции: colF

Krumov

Well-Known Member
И това което предлага колегата NEROMARE е опция, но е много различно от ретро автомобилите.

Gaz Monkey правят такива модове на стари и нови коли по Discovery
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
И това което предлага колегата NEROMARE е опция, но е много различно от ретро автомобилите.

Gaz Monkey правят такива модове на стари и нови коли по Discovery

За жалост руските коли нямат добра репутация. И откъм здравина. И не са трендващи в момента. Може би след години, знае ли човек.

Аз например обожавам SAAB и винаги съм готов да дам много пари за СААБ или Волво дори, от тия старите квадратните, 740, 940, и по-новото 960.
 
  • Like
Реакции: colF

EliaCapaccio

Well-Known Member
Още една добавка да направя. Ако някой в бъдеще някой чете това, винаги когато продавате такъв рядък автомобил, слагайте емоционална история към обявата. В eBay Германия се продаде Опел Тигра, съвсем обикновена Тигра, и се продаде на почти 100 хиляди лева, може и повече, не помня. Отдавна гледах репортажа. Защо? Защото това била колата с най-дългото и честно описание в Германия. Това само по себе си е интересна, специфична и емоционална история. Тиграта беше разбита от бой, но собственикът детайлно описваше ръждата, на всичките 200 места, където имаше ръжда. Абсурд. Дори и да няма такава история, добавете някаква. Много хора ще осъдят това, но това е бизнеса. Напълно прям ли си, ще те изблъскат като куче в канавката!

„Fake it till you make it.“
Social pressure.
Peer pressure.

Напишете как колата е принадлежала на някой Олигарх, Барон или Актьор и ще направите хубава печалба. Или пък идете и накарайте някоя известна личност да седне в колата ви и да го снимате как да е прегърнал/а волана. И гледайте да повярвате дори на себе си, че иначе ще има обратния ефект.

Пък и кой е казал, че някой друг не ви е казал за дадена история, и вие просто сте повярвали и предавате историята?!
 

Горе