Какво в seo-то не е наред?

cross

Well-Known Member
upload_2017-7-13_10-2-19.png
upload_2017-7-13_10-2-30.png
В Маджестика ако го пусна вече не знам какво ще излезе...страх ме е просто.

От един елементарен чек, който може всеки да направи, се виждат куп грешки:
- Твърде висок спам скор, което ако продължава така скоро време може и да замине сайта
- Почти няма разнообразие от беклинкове - повечето са nofollow
- Някои връзки са тотален спам
- Анкорите са.....

10 социални сигнала налични като цяло и то само от Фейсбук.
 
Последно редактирано:

Torbalan Trolski

Well-Known Member
В този форум бизнесмените много отдавна се броят на пръстите на двете ми ръци. Всичкото останало са тролове. За какво ми е?
Прав си. Напълни се лольовци и въздухари като теб.
 

randb

Member
До собственика/собственичката на къщата:

Здравейте,

А мислили ли сте да ползвате услугите на маркетинг специалист, които да измисли целия маркетинг план за къщата ви, защото добър SEO специалист със сигурност може да ви изведе сайта на първите места, но когато се стигне до това да правите продажби какво се случва?

Един добър маркетинг специалист може:
- да види и разбере insight за потребители - защо и какво ги интересува когато търсят почивка, какво би ги накарало да купят почивка и какво има значение за тях
- да изработи стратегия как да се представите, че другите да разберат за вас
- да ви даде стратегия как да се отличите от другите
- да ви докара посетители, които после да превърне в лийдове(хора, които са готови да купят почивка) и накрая да ги превърне в потребители, като самите те стават промоутъри на услугите ви
- той ще избере подходящия дигитален маркетинг микс за вас - SEO, съдържание, inbound стратегия, представяне в социалните мрежи, оферти и предложения, за да привлече внимание
- може да ви помогне със снимки, видеа

Предполагам поради липса на бюджет, но сега малко ми изглежда така - да изляза на първите места пък после чакам някой да се върже. Вече не е така, хората търсят по-задълбочено, сравняват цени /качество/ комфорт, искат преживяване и емоция, не просто почивка, търсят гурме кухня и т.нт.

Просто давам насока, не предлагам нищо :)
 

lqllqlq

Well-Known Member
Поредната тема, в която някой пита за оптимизация и до 3то мнение се почва със 100-те лева. Мен ми е много интересно, г-да специалисти, вие как точно хванахте, че са до 100лв?!
На думи само разбирачи, все плащащия виновен. Аз в този форум, за толкова години не съм видял 1, ама ей така бе, за разнообразие, поне един оптимизатор, да каже: Ей, сбърках! Не го направих както трябва!

Ами ако плаща по 1500лв и просто са я подвели? Ами ако е плащала по 3000лв? Ами ако точно в тая ниша са куци коне и не знаят как да се справят? Пак ли инвеститора е крив?
Аз предлагам преди да се хвърляте като лешояди на всеки понечил да каже нещо отрицателно за оптимизаторите, вие първо да се научите на самокритика. Не за друго, а утре темата може да е за вашите услуги. А ако сте професионалисти, каквито тук на думи са всички, е редно да сте способни да носите отговорност, да умеете да търпите критика.

А дали този сайт е правилно или не работен е съвсем отделна тема.
 

bgseoeu

Active Member
Мога да кажа две неща:
1. В тази тема и свързаната с нея, към която има линк, е посочено че оптимизатора има вина. Тъй че не разбирам коментара по-горе.
2. На 99% съм сигурен, че става дума за стотина лева на месец. Имам опит, контакти, запитвания и знам конкретно за този град какви възможности казват, че имат.

Не подкрепям горното мнение точно в този случай, но по принцип има много логика в него и всички, които не търсят вината първо в себе си, трябва да го прочетат отново :)
 

Blinky

Owner
Винаги има две гледни точки по всеки един въпрос, по някога са и повече от две, разбира се. Според мен оптимизатора (поне по моя логика) е трябвало да разгледа сайта, да прецени какво му е нужно, за да излезе на челни места, в какви срокове и не на последно място с какви ресурси ще го избута там. И чак тогава след като си направи проучването да даде цена. Нещо от сорта на "Еми като гледам ще е ХХХ лева на месец" и то само на първи поглед само по себе си означава, че човека е по-скоро дърводелец, а не истински оптимизатор.

Пресен случай с моята кола мога да дам. Отивам на сервиз и на таблото светят поне 3 лампи. Човекът от сервиза не се ангажира с конкретен отговор, а просто каза "Нека я прегледам и ще ти кажа какво е и реално колко струва да бъде оправено". На мен веднага ми светна, че ще се заеме професионално с нещата и няма да бъда разочарован от работата. След по-малко от 3 часа ми звънна (след като я прегледа) и ми каза какъв е проблема, давайки ми също и 2-3 алтернативи - правим с хубави, правим със задоволителни или оправяме сегашното, като за към всяко вървеше сума. Това по нищо не се различава и продаването на SEO услуги. Имаш крайна проблем, дават ти решение и ти казват какъв ще е крайния резултат с един каква си сума.
 

Saviour

Active Member
Бюджетът не е определящ, но е водещ за отсяване на плявата. В случая не защитаваме оптимизатора, а дори напротив - порицаваме го. Не зная защо е излязло другояче. Но се чудя и на наивността на някои предприемачи, които се връзват на пиперливи предложения. Законът за магнетизма наистина е верен - вие сте точни като тези, които привличате.

Истината е, че оптимизацията у нас умира, защото не разчита толкова на това колко много знаеш, колкото на способността ти да научаваш. Както се казва, не оцелява най-адаптираният, а най-адаптиращият се. Хвърлете един поглед на някои от най-популярните SEO компании в България и ще разберете за какво говоря. Пеят ли, та пеят старите песни, ни една не им омръзва.

Впрочем, оптимизацията не е само позиции в резултатите от търсенията и може да се каже, че застъпва елементи от маркетинга. Който се занимава от по-дълго време, може да потвърди, че е така. Честна дума, заради някои „колеги“, се срамувам да се нарека оптимизатор.
 

bgseoeu

Active Member
Няма срам и не си заслужава човек да се срамува :) Винаги има хора, които изпъкват, които са издънки и масовка, които са по средата.

А че оптимизацията е част от глобалния маркетинг план е така. Разбираемо е, че повечето фирми не могат да предложат няколко хиляди лева за цялостна дигитална стратегия, но могат и сами да си помогнат. Например който разполага само с 500 лева на месец, то да избере в какво да ги вложи, а останалите елементи да поеме доколкото е възможно сам. С времето нещата ще се подобрят и началната сума ще стане по-висока до един момент, в който собственика ще има или служители, които се грижат за рекламата му или ще плаща на агенция, която прави всичко. Да, това е идеалистичен план, но не един и два развити бизнеса има, които са направили точно това през годините.

Началото винаги е трудно, дори и със 100 лева може да се тръгне. Въпросът е в какво точно да се вложат и не по-малкото кога :)
 

lqllqlq

Well-Known Member
Винаги има две гледни точки по всеки един въпрос, по някога са и повече от две, разбира се. Според мен оптимизатора (поне по моя логика) е трябвало да разгледа сайта, да прецени какво му е нужно, за да излезе на челни места, в какви срокове и не на последно място с какви ресурси ще го избута там. И чак тогава след като си направи проучването да даде цена. Нещо от сорта на "Еми като гледам ще е ХХХ лева на месец" и то само на първи поглед само по себе си означава, че човека е по-скоро дърводелец, а не истински оптимизатор.

Пресен случай с моята кола мога да дам. Отивам на сервиз и на таблото светят поне 3 лампи. Човекът от сервиза не се ангажира с конкретен отговор, а просто каза "Нека я прегледам и ще ти кажа какво е и реално колко струва да бъде оправено". На мен веднага ми светна, че ще се заеме професионално с нещата и няма да бъда разочарован от работата. След по-малко от 3 часа ми звънна (след като я прегледа) и ми каза какъв е проблема, давайки ми също и 2-3 алтернативи - правим с хубави, правим със задоволителни или оправяме сегашното, като за към всяко вървеше сума. Това по нищо не се различава и продаването на SEO услуги. Имаш крайна проблем, дават ти решение и ти казват какъв ще е крайния резултат с един каква си сума.
Така е, ама в сервиза. За оптимизация, маркетинг, реклама на мен не ми се е случвало. А на някой от вас?
 

Blinky

Owner
Така е, ама в сервиза. За оптимизация, маркетинг, реклама на мен не ми се е случвало. А на някой от вас?
Не искам да те разочаровам ама на всякъде се случва. Виждал съм какви ли не грозни изпълнения. Единият си върти Айфона за 2К и се пазари за 20 лева, а другия му вземе малкото пари, напие се и го прати да пие една студена вода. :) От страни е смешно.
 

cross

Well-Known Member
Не искам да те разочаровам ама на всякъде се случва. Виждал съм какви ли не грозни изпълнения. Единият си върти Айфона за 2К и се пазари за 20 лева, а другия му вземе малкото пари, напие се и го прати да пие една студена вода. :) От страни е смешно.
Сами са си виновни тези, които се пазарят. Аз си казвам цената и не правя коментари и пак се е случвало да ме лъжат, пък си представям какво е като не го направиш. А относно айфоните - вече като видя човек с айфон директно губи точки доверие, сериозност и какво ли не...има далеч по-добри телефони за тези пари, но от чист "престиж" (a.k.a снобария) си взимаме айфони.;)
 

lqllqlq

Well-Known Member
Между другото ще се учудите колко малко хора мислят така. Аз винаги действам на този принцип. Няма значение дали е смяна на масло на колата, ремонт или друго. Те си казват цената, какво включва. Никога не се пазаря. Ако ме устройва действаме. Ако не, просто благодаря и си търся друг.
За съжаление реалността е друга. Масово са пазарлъци до припадък.
 

Blinky

Owner
Между другото ще се учудите колко малко хора мислят така. Аз винаги действам на този принцип. Няма значение дали е смяна на масло на колата, ремонт или друго. Те си казват цената, какво включва. Никога не се пазаря. Ако ме устройва действаме. Ако не, просто благодаря и си търся друг.
За съжаление реалността е друга. Масово са пазарлъци до припадък.
Да, така е правилно. Но повярвай ми, наблюдава се и факта някой да мине тънко. Имаме пак пресен пример...правиш си сайта и в процеса на това ти изсипе още 100 неща, които грам не са ставали на въпрос. Демек ти отиваш за масло, ама ако може в цената да ти провери и окачването. :) Случва се човек, точно тук - телефон за 2К, сайт за 300 лева. Това пък колко съм го наблюдавал, чак вече ми е смешно. :)
 

waldes

Well-Known Member
Между другото ще се учудите колко малко хора мислят така. Аз винаги действам на този принцип. Няма значение дали е смяна на масло на колата, ремонт или друго. Те си казват цената, какво включва. Никога не се пазаря. Ако ме устройва действаме. Ако не, просто благодаря и си търся друг.
За съжаление реалността е друга. Масово са пазарлъци до припадък.
И аз съм на този принцип. Максимум един коментар на цената, ако не се стигне до консенсус, просто казвам, че ми е скъпо и до там.
 

lqllqlq

Well-Known Member
Да, така е правилно. Но повярвай ми, наблюдава се и факта някой да мине тънко. Имаме пак пресен пример...правиш си сайта и в процеса на това ти изсипе още 100 неща, които грам не са ставали на въпрос. Демек ти отиваш за масло, ама ако може в цената да ти провери и окачването. :) Случва се човек, точно тук - телефон за 2К, сайт за 300 лева. Това пък колко съм го наблюдавал, чак вече ми е смешно. :)
Аз смятам, че ако пак се върнем на общото коментиране за оптимизация в случая, че ако ти си добър, гледаш сериозно на нещата си ще имаш няколко цени, които са ясно дефинирани какво включват. Идвам аз с моя сайт, ти ми казваш:
На първо четене си като за еди колко си, но! Нека да прегледам в рамките на няколко дни по-подробно и ще ти дам ценова оферта.
И пак ако си сериозен след няколко дни ми казваш: Смятах, че си като за 1000лв/месец, но при теб се налага, това и това и по тази причина си в по-високата цена. Ще отнеме прогнозно еди колко си време за да видим положително развитие. Ние в тия пари правим това и това. Ако нещо трябва като външна услуга - се казва. Ако не, клиента преценява.
Работата е, че не само в оптимизацията, но в услугите често се злоупотребява с тия неща. Започва да работи и се почва: Да, ама то излезе още много, а аз не го бях видял и ще трябват още еди колко си пари.
Или бе аз прогнозно дадох толкова срок, ама то малко тука едни неща ме забавиха и от там дойде и тва, че ...

А тук, не във форума, а по принцип се случва така: Е, ми ти даваш еди колко си пари. За толкова какво да очакваш?
 

Blinky

Owner
Ок, но процеса при взимане на решение дали сделката ще я има или е двустранен както и да го погледнеш. Може ти да предложиш, а може клиента да дойде и да ти каже "Имам заделен бюджет от 1000 лева на месец. Какво можем да направим с тези пари за класирането на сайта ни?" И ти естествено си казваш. Рамкирането не идва само от едно място. Случва се и някои да си отсекат "Очакваме за тази сума реални резултати след 3-6 месеца".

И още един реален пример мога да дам от ежедневието си. Дори два - и на двамата клиента цената им се стори голяма (не съм предлагал аз, а мои познати, но в последствие клиента ми сподели, защото аз го пращам). Да, и двамата са почнали да търсят алтернативи, като единия намери такава за -50% от обявената му при първия изпълнител. Гледайки списъка с изисквания и гледайки какво са се договирили с т.нар. алтернатива, видях че клиента ще го изяде много лошо, защото просто ресурса нужен за резултата, който гони е добре дефиниран. При дадената му втора алтернатива е същата дефиниция, но с "малки" отклонения - в SEO-то това са качеството на линковете, малко оптимизиране на сайта, за да поеме по нормалния път на оптимизация и си казах какви са ми съображенията и защо е такава разликата. Отделно първите са с 10+години история и доволни клиенти, другите малко ми се видяха започващи от има няма 2-3 години. Няма лошо.

И така, събираш 2-3 оферти. И когато две от тях са близки, а третата е много надуло, според мен трябва да ти светне лампичката. Да, някои избират цената, другите - името, трети - от проучване на база видяно, чуто и тествано. Вече зависи и какъв тип клиент си. Но в магазина за телефони, ако си забелязал малко хора взимат най-тънкия вариант на айфон.
 

AseasRoa

Well-Known Member
Колкото и цинично да звучи винаги съм казвал, че клиентите сами са виновни................
И преди съм го казвал това - трябва да преразгледате отношението си към клиентите. Имам чувството, че над 50% от пишещите в този форум са фрийлансери дето са понаучили как се инсталира някой и друг CMS и очакват хората да им дават хиляди с усмивка, че и да ги възхваляват после. Това няма как да стане с такова отношение.

Да, някои хора не искат да дават много пари за сайтове. Това новина ли е??? Не мисля. И вместо да използвате този форум за да сипете обвинения по тия хора, защо просто не приемете фактите?

Нека бъда и аз циничен. SEO е твърде прехвалено и аз смятам хората дето се занимават с това за група многознайковци, от които няма особено файда. Постоянно съветват да се хвърлят пари за търсачки, реклама, ключови думи и подобни глупости. А винаги могат да се намерят много по-добри безплатни решения. В днешно време има толкова много соц. мрежи, че на човек да му се завърти главата. И то не само general purpose мрежи, ами специализирани. В случая - booking.com и разни други такива.

Аз когато си търся хотел, не го правя в Google. Не пиша "хотел", не пиша "къща за гости" и въобще нищо не пиша в Google, щото знам че си има специализирани места за целта. Дори ако сега напиша в Google "къща за гости" и нещо ми излезе на 1 позиция, това по никакъв начин не ме кара веднага да си правя резервация там. Само ако искам да знам повече за даден хотел (който вече съм намерил през специализиран сайт), тогава търся да видя сайта на този хотел. Иначе за какво ми е? Не сме в зората на Интернет, когато за всяко нещо трябваше да се посети отделен сайт. Освен това съм свикнал сайтовете на хотелите да са смотани и вместо да им гледам дизайна, търся да видя снимките, цените и въобще какво представлява хотела или каквото е там.

Ок, да кажем че искам да ида на къща в Триград, но не знам от къде да започна и започвам от Google. Написах "къща за гости триград" и какво ми излезе - цял справочник от къщи в почивка.бг. Къщата от тази тема е точно там, веднага я намерих. Какво излиза, че къщите от Триград всъщност използват популярността на почивка.бг за да достигнат до потенциалните клиенти. И не само на почивка.бг, ами на бгхотелите, село359, вила, booking. И какво, след като вече съм намерил списъци от къщи в това градче, трябва ли да искам те дори да имат сайтове? Абсолютно не. Виждам крайния продукт, виждам снимки на самата къща, което е най-важното. Но честно казано е грозничка. Аз бих сменил тези снимки дето е снимана отвън и е в сянка.

Колкото до сайта на къщата - може да не е кой знае какво, но няма особено значение. Дори да се направи възможно най-красив и оптимизиран, дори да се вкарат 10 хиляди в реклама, не виждам как това ще промени нещо. В случая по-важен ми се струва фотографа ;)
 

bgseoeu

Active Member
@AseasRoa, мнението ти е много на място и има голяма доза истина в него, обаче пропускаш един важен факт - това е лично твое виждане и ти правиш нещата по този начин. Друг е въпросът как го прави съседа, познатия от друг град и още няколко милиона хора. В масовия случай хората действат по най-прекия път, който знаят. Като им трябва нещо отиват и търсят в гугъл, дори сами си казват устно "потърси в гугъл".
Аз също като теб не спадам към групата на масовия потребител и мога за кратко време да намеря голям обем нужна информация, просто защото знам как и къде да търся. Обаче ти можеш да си направиш един тест - накарай няколко твой познати да потърсят нещо и им наблюдавай действията или ги питай след това как са достигнали до крайната точка. Ще видиш, че стъпките им се припокриват и са точно най-разпространените. Далеч по-различни от твоите :)
Но понеже наистина има много ценни моменти в мнението ти, ще добавя и аз малко ценност. SEO е важно, значимо и нужно, но не включва само и единствено линк билдинг. SEO-то трябва да носи ценност, да препраща хора към определено местоположение, да ги превръща в клиенти. А това става с мисъл, размишления, знания, опит. Тъй че някой, ако иска да рекламира къща за гости, да помисли как да направи оптимизационната стратегия, така че да привлече заинтересувани към обекта. Регистрациите тук там са само за пълнеж, диверсификация, разнообразие и т.н.
 

AseasRoa

Well-Known Member
Ами нали самия Гугъл най-отгоре ми предлага сайтовете-директории. Аз не виждам как някой няма да попадне в тези сайтове :) Даже специално booking само като те надушат че си търсиш хотел и веднага в рекламите на фейса започват да се появяват те. Според мен авторката на темата само си мисли, че сайта й спъва бизнеса, но проблема всъщност е в огромната конкуренция. Само в това градче има няколко къщи, а какво остава за цяла България.

Иначе аз SEO си го представям по следния начин - докато се прави сайт се мисли за посетителите, за потенциалните клиенти, те да намерят това което търсят, а защо не и повече. След това Гугъл си знае работата. Качествените неща не могат да се скрият ;) Но това се отнася повече за такива сайтове, в които трябва да се връщат. А пък сайтовете за къщи са един вид визитни картички - разравяш ги само когато ти трябват, и то само за да намериш конкретна информация.
 

Горе