Какво да правим в този случай...

От: Re: От: Какво да правим в този случай...

ако ти качат урдпреса например на твоя хостинг и си имаш достъпа до хостинга през цпанела но нямаш достъп до админа ако не си "ит гуру" да си смениш паролата сам през пхпмаиадмин... и в този и в другия форум (а и в останалите форуми ще ти кажат как се прави) за няма 30 секунди работа...

И въпреки това не и е казано, а е бил длъжен да го направи. Клиентът не е длъжен да разпитва по форумите как се сменя парола през phpmyadmin. На него трябва да му бъде даден готов продукт с пълен достъп и обяснения за това, как трябва да се ползва.
Тук е факт, че клиентът е останал недоволен в следствие на отказан support. Ако не беше така, нямаше да си играе да пише толкова обяснения, след като е платил.
 
Re: От: Re: От: Какво да правим в този случай...

И въпреки това не и е казано, а е бил длъжен да го направи. Клиентът не е длъжен да разпитва по форумите как се сменя парола през phpmyadmin. На него трябва да му бъде даден готов продукт с пълен достъп и обяснения за това, как трябва да се ползва.
Тук е факт, че клиентът е останал недоволен в следствие на отказан support. Ако не беше така, нямаше да си играе да пише толкова обяснения, след като е платил.

това не го отирчаме, затова сега е правилно слейд да стисне зъби и да доизчисти ако има някакви бъгове където посочено и подовърши проекта... Все пак смятам че нямаше да отнеме повече време на Барбарона от писането на оплаването да отвори тема за да окажем съпорт... и тогава щяхме да товарим слейд че си е оставил ръцете в темата за съпорта...

Иначе тои и барарона да доидат някой ден като има форумно събитие да ги замеряме със зеленчуци (това е доброволно и служи вместо обици)... щото голяма сапунка за сайта за 50 лв и от двете страни...
 
  • Like
Реакции: Brad
Обяснения? Чакай в коя тема пишеш? Тази за 50те лева или друга?
Фрапантните грешки (и за двете страни):
1. Няма точно задание - това е най-важното - написано черно на бяло: Искам сайт като еди кой си, с тази и тази функция, с такъв цвят на текста, с такава големина на текста, с такъв изглед на началната страница, с такъв изглед на вътрешната страница, с еди какви си позиции за рекламни блокове. От написаното в предните 3 страници, аз видях, че клиентката иска сайт реплика на друг сайт и е направено това което желае. Никъде първоначално не е упоменато за допълнителните прищявки като размери на шрифтовете и т.н.
2. Няма подписан договор - т.е. отново е неясно какво е искал клиента от изпълнителя. В този случай и двете страни могат да претендират, че са прави.

От написаното до момента аз виждам следните неща:
1 - Клиентката е дала някакво задание на изпълнителя.
2 - Изпълнителя е извършил нужното за да предостави нужното (освен забравените административни данни) на клиентката.
3 - Клиентката се оплаква за точка две, а и обвинява човек, че не му е свършил работата за която била платила. Има изработен сайт по първоначалното задание. Това, че не са зададени точни стойности за размера и цвета на шрифта е вина и на двамата - както на изпълнителя, така и на поръчителя.

Що се отнася до това кое работи и дали изобщо работи - докато не се види от нас четящите темата дали нещо работи или не, нямаме право да си набелязваме жертва, както Харкона направи по-горе. То е ясно, че хейтъри винаги ще има и рано или късно някой от тях ще заеме страна, ама ми се струва, че е прекалено рано да се прави.

Та, за да е чисто и ясно. Ако е невъзможно да се изпълни предложението на Unwise от предната страница за достъп до административния панел за да се разбере какво работи или не, позицията трябват да бъде между клиента и изпълнителя.

Аз лично бих искал да видя видео (http://lmgtfy.com/?q=free+screen+regorder) в което клиентката покаже какво не работи по въпросния сайт, а е било заложено в желанията и в момента на поръчка.

Ако не се предоставят подобни материали или факти, които показват, че SLADE не си е свършил работата, аз ще бъда на мнение, че всички обвинения към него са голословни и въпросната потребителка повече заслужава (на база клевета) бан от колкото той.
 
  • Like
Реакции: Brad
От: Re: Какво да правим в този случай...

Що се отнася до това кое работи и дали изобщо работи - докато не се види от нас четящите темата дали нещо работи или не, нямаме право да си набелязваме жертва, както Харкона направи по-горе.

Напротив. Виновен има, защото продукт не е предоставен, тъй като не е даден достъп до сайта, дори след като е бил поискан.
Както се казва, клиентът винаги е прав - особено, когато си е платил. :wink:
 
От: Какво да правим в този случай...

harkon не знам за кой път се извинявам за това, но ти пак продължаваш. Всеки човек прави грешки - както и аз.
ktomov добре си разбрал. Също и това не знам за кой път вече го пиша, но сега пак ще го напиша. Системата, когато беше на localhost-а работеше. Когато се качи на хоста пак работеше. Не знам какво е станало с тези категории! Обвинява ме също и, че 1/3 от системата която съм дал работела.
Хубаво, дори да е така, което не е така де, но да кажем, че е така - нека вместо да се оплаква от мен заради това, че не съм дал името и паролата и да се опитва да ме изкарва още виновен като казва, че нещо не работи - нека каже какво не работи и ще го оправя.
Все още не мога да повярвам как за няма и 1мин. работа, проблем, който не може дори да се каже, че е проблем се изписаха вече 4 страници и се опитват да ме изкарат какъв ли не заради това. Абсурд! Това е просто човек, който изобщо, ама изобщо не оценява труда на другите!!!
 
Re: От: Re: Какво да правим в този случай...

Напротив. Виновен има, защото продукт не е предоставен, тъй като не е даден достъп до сайта, дори след като е бил поискан.
Както се казва, клиентът винаги е прав - особено, когато си е платил. :wink:

не е точно така.... това е като статиите от два лева и статиите от 10 за един същ брои думи има разлика в продукта... като този от два лева освен че вероятно ще е с кофти граматика, но да кажем че тук там е има и проблем с правописа... който знае как лесно да си ги провери за правопис през браузъра преди да ги публикува... не ще оправи граматиката ама поне няма да се бори за грешните киурди (което за мен е аналогочино на да имаш достъп до хостинга но да нямаш достъп до админ панела...)
 
Айде бе? А това написано в репорта в първото мнение, не е лъжа " Като влязах в него "ШОК И УЖАС" САЙТА няма 1/10 от това за което се бяхме уговорили, а това което го има е неизползваемо. "?
"3. Когато човек си дава парите иска продукта да е по негов вкус - говоря за големина и цвят на буквите. " Това било ли е зададено в началото на проекта? Ако на мен не ми е казано, бих отказал да правя корекции, ако не ми се заплати допълнително. (Част от първото мнение на Барбарона).
"5. Този некоректен човек (няма да му слагам грози епитети както той на мен) наистина е на линия на скайпа, друг е въпроса като му пиша отговаря ли. (Веднага като взе парите и седмица и половина не ми отговаря на скайпа, писах, писах, писах, но уви..............глас в пустиня). Свърза се с мен едва когато видя оплакването ми във форума." (От същото мнение).
"6. Когато го попитах защо не ми отговаря толкова време за да ми даде паролата, той ми отговори, че имал по високоплатена поръчка и затова..........". Само за това ли е бил търсен? Само заради паролата? Силно ме съмнява. Тук нещо липсва в цялостната картинка и за това, ще е по-добре да се публикува историята (лог) на кореспонденцията.
"ни завършен сайт, който да може да се използва, нито парола за админ панела" От следващото мнение на клиентката. Та кое не е завършеното отново не разбрах? Функциите които са зададени в началото има ли ги? Историята с админ юзера вече се изтърква.

И по-долу отново се споменава неработещ сайт.

Та кое аджеба не работи? Кое не отговаря на изискванията на клиентката? И като изключим факта, че не е дал информация за вход в админ панела, какъв друг е проблема?

Цялата тема е по-скоро хвърляне на фъшкии и липса на факти, от колкото каквото и да е било оплакване.

Едит: Прекалено активни сте и ще се изгуби нишката. Та това ми мнение е насочено към последното на Харкон и по-точно това му изказване "Напротив. Виновен има, защото продукт не е предоставен, тъй като не е даден достъп до сайта, дори след като е бил поискан. "
 
От: Какво да правим в този случай...

Все още не мога да повярвам как за няма и 1мин. работа, проблем, който не може дори да се каже, че е проблем се изписаха вече 4 страници и се опитват да ме изкарат какъв ли не заради това. Абсурд! Това е просто човек, който изобщо, ама изобщо не оценява труда на другите!!!

Този още си мисли, че пиша, за да го нападам. Защитавам тезата си пред другите. Ти не си ми интересен.

Що се отнася до труда, две години и половина съм писал скриптове за база данни, и много добре знам колко труд се влага, когато се пишат по задание на друг. Трудът не съм обсъждал, но всеки клони темата накъдето му изнася.
 
От: Re: От: Re: Какво да правим в този случай...

Историята с админ юзера вече се изтърква.

Не, не се е изтъркала. Първо са правата върху сайта и след това проверката за функционалност, и дизайна. За функционалност и дизайн не съм спорил, защото не се считам за компетентен там. Оставям на теб да броиш пикселите засега ...

До утре ...
 
От: Какво да правим в този случай...

ktomov не ми беше казано в началото на проекта за големина на букви и разни цветове.
В по-горния ми пост бях писал, че е казала, че 1/3 от системата не работела, а то даже било 1/10 и това 1 било неизползваемо - малеее, сега като се замисля доста се е поизхвърлила и дори е смешна с изказванията си!
ktomov съмняваш се в това, че съм бил търсен само заради името и парола на админ панела? Няма за какво да се съмняваш!
Нека оплакващата се да сложи хронологията и всички ще видят, че само това е писала. Тук се изхвърля, че не работел сайта...
И пак питам аз - кое в сайта не работи, точно и ясно и аз ще го оправя!?

harkon нищо не си мисля! Учудва ме това, че за каква глупост колко се изписа. Защото някоя си не оценява труда на друг за парите, които е направено това нещо! Разбираш ли? Говорим за 50лв.,а не за 500лв. Но дори да говорехме за 500лв. никога не бих излъгал някой, защото не съм такъв човек. И най-важното, винаги съм коректен, въпреки, че оплакващатасе се опитва по какъв ли не начин да ме изкара такъв, както измамник и какво ли още не!!!
Поздрави!
 
От: Какво да правим в този случай...

harkon-е, явно ти си най-безгрешният в този форум и никога не си правил грешки. Ако е така, предлагам да ти издигнем паметник или да съберем пари да ти изрисуват икона с ореол. За твое успокоение ще кажа, че иконата ти е малко вероятно да изглежда анимационно.
Правилото, че клиентът винаги е прав е утопия, която се пробутва за зарибявка на потенциални клиенти. В момента, в който ти стане клиент, той няма чак такова право каквото досега се е твърдяло. Уж все пишеш за конспирации, но една проста утопична идея не можеш да разпознаеш.
Дали е поръчител или изпълнител е все едно. И двете са страни по случая. Единият дава пари, другият дава труд (може и други неща да се дават). И двете страни са равни. Единият е пуснал темата, другия се включи активно в нея. Наша работа е да ги изслушаме и на база представените факти/доказателства да определим кой е крив/прав и по-важното - как може да се реши проблемът. Това да отсъждаме в полза на която и да е от страните без да сме чули другата само може да ни представи като овце с първосигнална реакция (т.е. които се доверяват на първото казано нещо). От така нелюбимите ти "анимации", harkon-е, съм научил, че при подобни спорове рядко има идеално права и идеално грешна страна. Обикновенно и двете страни са допуснали някакви грешки заради което и спорят. В такъв случай не е нужно непременно да се търси възмездие и наказване на някоя от страните, а по-скоро трябва да се потърси някакво разрешаване на проблема. Това да злобеем и да сочим единия или другия с пръст като виновни няма да доведе до нищо полезно.

Edit:
Мисля, че се изчерпахме от към "гениални изказвания". Единственото полезно нещо би било поръчителката да се появи в темата и да каже какво точно не работи, изпълнителят да го оправи при условие, че това може да се причилси в графа "нещо дето е трябвало да работи" и свършваме темата. То е ясно, че ще останат с лоши чувства двете страни една към друга, но поне да им се реши проблемът по максимално справедлив и за двете страни начин.
 
Последно редактирано:
Пич, гледай сега. Тук не става въпрос за сумата. 5, 50, 500 или 5000. Въпроса е, че и двете страни не сте прави, докато не докажете противното.
Аз лично виждам голословни твърдения и от двете страни. Като покажете хронологията на разговорите ви (лог-а) и предоставите/или направите клип на административния панел за да се разбере дали нещото работи или не, всичко си е плюене в чуждата паница.

Аз лично не защитавам нито една от двете страни. Нито твоята, нито тази на клиентката ти. Темата се превърна в сапунка, без въобще да се покажат факти с изключая на връзката към въпросния сайт. Какво работи и какво не, само от индекс страницата няма да се разбере, знаете го.

Съветвам и двама ви, като публикувате обвинения или контра аргументи, то те да бъдат с прикачени факти (да се чете доказателства).

@Харкон. Приятелю, имаш ли си на идея с колко хора работят едновременно хората във форума? Мислиш ли, че акъла им е 100% насочен и съсредоточен върху даден клиент? Това което дрънкаш за мен за пълни глупости. Днес ме подсети един клиент, че искаше лека редакция в един текст за която ми беше казал пред 3 седмици :) Не, че нещо, ама не мисля само за това. Имаме си и други занимания, други клиенти, други заявки, други грижи. Аз лично не съм сигурен, че клиентката е търсила SLADE само за потребител/парола в тези няколко седмици упоменати по-горе. Съвсем нормална реакция при разговор "здрасти, искам това да стане така и това инак" да бъде просто отметнато като прочетен разговор и повече да не отварям таб-а с въпросния потребител, защото вече съм свършил това за което ми е било платено.
 
От: Какво да правим в този случай...

Във на всеки поста има нещо вярно , но да се върнем на това че имаше нередност и ако жената не беше пуснала мнение ,и ако аз не и бях бутнал 2-3 реда по кода и да сменя паролата (беше в мд5) , сега жената щеше да е дала пари срещу което нямаше буквално нищо.Ако нямаше помощ тя от някъде и нямаше тази тема , сайт буквално нямаше, а човека се беше покрил.
 
От: От: Какво да правим в този случай...

harkon-е, явно ти си най-безгрешният в този форум и никога не си правил грешки. Ако е така, предлагам да ти издигнем паметник или да съберем пари да ти изрисуват икона с ореол. За твое успокоение ще кажа, че иконата ти е малко вероятно да изглежда анимационно.
Правилото, че клиентът винаги е прав е утопия, която се пробутва за зарибявка на потенциални клиенти. В момента, в който ти стане клиент, той няма чак такова право каквото досега се е твърдяло. Уж все пишеш за конспирации, но една проста утопична идея не можеш да разпознаеш.
Дали е поръчител или изпълнител е все едно. И двете са страни по случая. Единият дава пари, другият дава труд (може и други неща да се дават). И двете страни са равни. Единият е пуснал темата, другия се включи активно в нея. Наша работа е да ги изслушаме и на база представените факти/доказателства да определим кой е крив/прав и по-важното - как може да се реши проблемът. Това да отсъждаме в полза на която и да е от страните без да сме чули другата само може да ни представи като овце с първосигнална реакция (т.е. които се доверяват на първото казано нещо). От така нелюбимите ти "анимации", harkon-е, съм научил, че при подобни спорове рядко има идеално права и идеално грешна страна. Обикновенно и двете страни са допуснали някакви грешки заради което и спорят. В такъв случай не е нужно непременно да се търси възмездие и наказване на някоя от страните, а по-скоро трябва да се потърси някакво разрешаване на проблема. Това да злобеем и да сочим единия или другия с пръст като виновни няма да доведе до нищо полезно.

Edit:
Мисля, че се изчерпахме от към "гениални изказвания". Единственото полезно нещо би било поръчителката да се появи в темата и да каже какво точно не работи, изпълнителят да го оправи при условие, че това може да се причилси в графа "нещо дето е трябвало да работи" и свършваме темата. То е ясно, че ще останат с лоши чувства двете страни една към друга, но поне да им се реши проблемът по максимално справедлив и за двете страни начин.

За да не се повтарям, ще копирам вече казаното от мен, което обезсмисля горните ти разсъждения.

Не ме интересува кой какво си е мислил, а кой какво е предоставил до момента. Имаш две транзакции. Едната е извършена, а другата не е. Ха сега си отговори на въпроса коя страна е в правото си.

Но затова, че ме караш да копирам, ти слагам една отрицателна репутация и продължавам напред.
 
От: Re: Какво да правим в този случай...

@Харкон. Приятелю, имаш ли си на идея с колко хора работят едновременно хората във форума? Мислиш ли, че акъла им е 100% насочен и съсредоточен върху даден клиент?

Този факт е неуместен, като извинение за несвършена работа и никога няма да бъде приет, като такъв.
 
Последно редактирано:
От: Какво да правим в този случай...

Едва ли ние всички тука можем да бъдем арбитри в този спор. Никой не може да знае какво са си говорили двамата, за какво са се разбрали и защо не се е получило. В крайна сметка, нищо не е загубено. Ако спрат да спорят и седнат да се разберат, може човека да оправи нещата, които я дразнят и да се получи. Като гледам, сайта си има доста неща, особено, има и модул за обяви, не е зле, само един дизайн имат да оправят, какво толкова.
 
От: От: Какво да правим в този случай...

За да не се повтарям, ще копирам вече казаното от мен, което обезсмисля горните ти разсъждения.
Но затова, че ме караш да копирам, ти слагам една отрицателна репутация и продължавам напред.
Гледам, че като нещо не ти изнася първосигналната ти реакция е да слагаш отрицателна репутация. Смятах те за разумен, тъй като знам, че играеш шах, но за разлика от шаха в живота рядко нещата се делят на черни и бели. А иначе за повторенията ти имах идея да направя съпоставка на мненията ти в тази тема за да установя колко процента се повтарят (дума по дума без до трибуквените). Ако ми остане време, мога да си поиграя и да го направя. Ако процентът се окаже висок, това ще бъде доказателство на едно от обвиненията спрямо теб в тази тема - че се държиш като робот. Няма да ти сложа червена ряпа, тъй като можеш да си го направиш заради duplicate content.

Конкретно по темата какво виждам аз:
- Поръчката е платена от поръчителката.
- Има налице сайт. Т.е. може да се предположи, че изпълнителят си е свършил работата.
- Поради пропуск от страна на изпълнителя не са предоставени username и парола за сайта. Този пропуск лесно се корегира от поръчителят, но това за него е неудобство.
- Не е ясно какво са представлявали комуникациите или опитът за тях през времето след последното плащане. Не съм сигурен дали се спомена колко е продължил този период (не говоря за целия период на работа). Колкото и да е неприятно. Срок до една седмица го намирам за допустим, макар и неприятен. Аз лично два пъти съм чакал човек без обяснения около две седмици, тъй като са имали лични проблеми. Хора сме, имаме лични проблеми, стават гафове.
- Налично е обвинение, че сайтът не работи. На пръв поглед сайтът работи. Не е пояснено какво се има предвид под това обвинение. То може да е както основателно, така и неоснователно.

С риск да заприличам на harkon ще се повторя малко. Пояснения по неяснотиите може да даде само поръчителят на проекта. Тя изчезна някъде. Възможно е да има друга работа и да е заета (всеки си има ангажименти). Мисля, че темата ще се позабави до нейната поява. Ако до две седмици не напише мнение в темата (малко вероятно), предлагам темата да бъде зарязана по подобие на съдебно дело, при което жалбопотаделят/ищецът не се явява. Другата страна (тази на изпълнителя) беше представена достатъчно подробно (поне според мен).
 
От: Какво да правим в този случай...

А иначе за повторенията ти имах идея да направя съпоставка на мненията ти в тази тема за да установя колко процента се повтарят (дума по дума без до трибуквените). Ако ми остане време, мога да си поиграя и да го направя. Ако процентът се окаже висок, това ще бъде доказателство на едно от обвиненията спрямо теб в тази тема - че се държиш като робот.
Колкото по-глупав е събеседникът, толкова повече пъти трябва да повтаряш един и същ очеваден факт, докато го асимилира. :wink:
 
От: Какво да правим в този случай...

Въпросният сайт няма как да се разбере дали е направен по вкуса на поръчителя, докато последния не добави поне по 5-6 новини със снимки във всяка категория (за да излизат в галерията) и така да заприлича въобще на сайт, тъй като в момента наистина изглежда като боза. Взелия поръчката, поради разразилия се спор може да помогне в случая с пускането на няколко примерни статии, макар че това явно не е влизало в цената, но в последствие поне клиента може би ще се успокои, че сайтът е налице и просто трябва да се работи вече върху него - добавяне на новини, добавянето му в търсачки и т.н. 50 лева са смешни, но ако домейна и хостинга се плащат отделно от клиента, бих се навил и аз да направя нещо на някой като базово решение на wp. Отновно дизайна, не е кой знае какво да се барне тук там, но все пак не всеки може да борави със стилове и рисунки, така че претенциите на госпожата ми се струват неоснователни. Това е от мен ... :)
 
От: Какво да правим в този случай...

Привет и от мен,

Колегата SLADE е искал да трупа опит и да бъде максимално коректен.
Но е трябвало да я резне още на първата претенция.
Като не и харесва нещо по визията, 300 кинта за дизайн, че може и повече зависи от претенциите!
Не и храесва функционалноста, 3000лв. за къстъм система!

Ако не я кефи, да почете малко за html, javascript, php, css после идва OOP, MVC, CMS и можеби след 3 - 4 години ще си я направи без пари, за около месец!

Та въпросната "претенция", ако по някакъв повод прочете моя пост, да знае, че имам един сайт за направа от нея, разбирасе като попрочете нещата споменати от мен по-горе, но бюджета ми е 50 кинта.

Хайде "претенциозна", свирни като си готова, ще те залея от поръчки!
 

Горе