Какво предстои за Tesla

Бе пиши тесла ту да муун и да приключваме темата. Тесла е топа и коментарите са практически излишни. :)

Споделям новини като тази за FSD. Изводи всеки прави сам за себе си, а ако искаш не ги чети и така. ;)
 
Епа туда муун си е. :D

Ето как изглежда интерфейса, в който можеш да следиш каква ще е премията ти. Повечето хора, с който говорих казват, че средно застраховката им в Тесла е 5-6 пъти по-евтина от алтернативни застрахователи.

В България застраховка за Тесла, която струва 120,000лв с произволен калкулатор на ОЗК ми дава цена 5930лв. Т.е. ако ще да слезе само 3 пъти надолу това пак биха били спестени 3000лв.

Или как Тесла ще стимулира и превърне безопасното шофиране в компютърна игра с допаминов бууст както правят мобилните приложения. ;)

Изчисленията са на база всеки изминат километър. Има още доста работа по алгоритъма, защото в момента е прекалено стриктен, но с времето ще се подобри.

FQwSuuOUUAcxhYw
 
В България застраховка за Тесла, която струва 120,000лв с произволен калкулатор на ОЗК ми дава цена 5930лв. Т.е. ако ще да слезе само 3 пъти надолу това пак биха били спестени 3000лв.
Тук ще фалират много бързо. България ще стане световен лидер по закупени тЕсли на глава от населението и след три дена хванали крачета, като хуманитарна помощ за Украина :D
 
Е ако дават евтини застраховки как точно ще са на голяма печалба, както се води сектора като много печеливш?

Помисли малко де.

1. Не можеш да излъжеш алгоритъма.
2. Ако караш като идиот премията ще ти се вдигне нагоре в реално време и ще ти излезе през носа.
3. Колите с FSD пакет като цяло са в пъти по-безопасни и имат по-малко инциденти = по-малко изплатени обезщетения.

Бонус за Тесла, е че това дава стимул да закупиш абонамент за автопилота.
 
Ти мислиш, че инциденти се случват само на идиоти ли? :)

Нищо не мисля, мен не ме бива много в мисленето. :)

Гледам статистика за автопилота от Q4 2021, който даже все още не е FSD, а е прехвален круиз контрол с активна интервенция при нужда.

In the 4th quarter, we recorded one crash for every 4.31 million miles driven in which drivers were using Autopilot technology (Autosteer and active safety features). For drivers who were not using Autopilot technology (no Autosteer and active safety features), we recorded one crash for every 1.59 million miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 484,000 miles.
  • Без автопилот почти 3 пъти повече инциденти.
  • Средно 9 пъти повече инциденти спрямо автомобили без активна асистенция.
Кажи сега защо застраховката да не струва поне 4.5 пъти по-малко? Всъщност за сега в САЩ е доста по-евтина от 4.5 пъти ама ей така за груба сметка. ;)

Нека да видим довечера статистиката за Q1. Има доста повече коли на пътя спрямо Q4 2021, но предполагам ще е със сходен резултат.

С годините всички ще подкарат този модел. За сега останалите нямат нужния софтуерен и сензорен кит. Хубавото е, че Тесла ще прокара регулациите и от цялата работа ние също ще спечелим. Застрахователите да му мислят. :)
 
Засега са въздух под налягане. Но аз пак по скоро ще се съглася с метавселенския. В този смисъл, че за мен това са маркетингови манипулации. Но им върши работа.
Подплатено е с много пари, които не са на Мъск.
Аз не виждам приложение в България.
Това не е айфон. Не струва колкото айфон. Няма инфраструктура и сигурно още десетилетия няма да има.
Според мен повечето хора, ще го искат. Но няма как да си го купят.

А лично аз се отвращавам от идеята изкуствен интелект да замества човешкия интелект и дейности.

Всъщност дори и криптовалутите някой ден ще имат реална стойност. Макар че съм писал и против тях. Това го знам много отдавна.
 
Това FSD постоянно ли е включено, смисъл можеш да си шофираш, но те пази от грешки ли? Не е просто да се возиш като в такси?

Не е такси засега. И двата продукта (FSD и автопилота) са едва второ ниво на автономия. Знам и аз не харесвам маркетинговия им подход на тази тема.


А лично аз се отвращавам от идеята изкуствен интелект да замества човешкия интелект и дейности.

Ти може да се отвръщаваш, но изкуствения интелект е в пъти по-ефективен в много неща, а с времето ще става все по-ефективен.

Аз не виждам приложение в България.

Това аргумент дали да не инвестираш в една компания ли е? На никой не му дреме за миниатюрния пазар в България. Хората тук са последната дупка на кавала.
 
Аз имах предвид, че не знам какъв таргет се гони за тоя автопилот. Ама аз лично да си взема нова кола и да не я карам аз, а да се возя като в дринк енд драйв некак не си го представям като много практично.
Както и да е, щом тесла го прави ще избие рибата.
Аз се сещам за още бизнеси, в които могат да влючат - може и да гаражи да строят, заедно с чардж станциите, ще взимат наем, ама на промоция за собственици на тесла. Автомивки на промоция за тесла. Седиш си в колата, тя сама те кара да се измие, като се усети, че е мръсна. Течност за чистачки с марка "тесла". Ароматизатори, торбички за драйфане... бол аксесоари.
Задължително трябва да включат и паркинг спотове за вип-ове в ресторанти, големи вериги магазини, къдеот винаги да има къде да се паркира теслата. Доставка по домовете с храна като ебег.бг трябва да има задължително. На по-евтина цена и доставка и ще избият пак рибата. Колко народ на колела ще остане без работа, заради подобен бизнес с хранителни продукти. :)
Откъм инфраструктура могат да вземат също дял от поддръжка на пътя. Сканират пътя за липса на маркировка, пращат на сървъра. Други коли, които минават по същите пътища пък ще бъдат предварително заредени с боя. Веднага боядисват липсващата маркировка в движение - бам, кешовицата пада, щот не минава през строителна фирма и работници.
Сканират за дупки по пътя - пращат данните към техното АПИ срещу такса, щот иначе трябва някой да обилакя и да брои дупките като Бойко. Бам - кешовицата пада.
Кво още - "Искаш кеш - немаш грижи баце" - бързи кредити през приложение. Някой иска пари назаем, бам теслата, коятое най-близо идва и му дава кеш. Взимат бизнеса на банки и кредитни фирмички.
Въобще като се замислиш има много бизнес дет могат да вземат и да носи доходи.
Тесла ту да муун. :)
 
Ти може да се отвръщаваш, но изкуствения интелект е в пъти по-ефективен в много неща, а с времето ще става все по-ефективен.
Не трябваше ли машините да са в услуга на човека, а не да ги изместват, а още по-малко хората да стават машини.

Какво ще стане, машини ще командват други машини?
 
Не трябваше ли машините да са в услуга на човека, а не да ги изместват, а още по-малко хората да стават машини.

Какво ще стане, машини ще командват други машини?

Чакай, къде отиде ти? Не е ли в твоя услуга да се возиш? Хем е много по-безопасно, хем можеш да използваш времето за нещо друго. Edit: също е и по-евтино, защото няма да има нужда да притежаваш и поддържаш автомобил.

Т.е. получаваш повече стойност срещу своето време, а то е единствената ти реална валута. Малко философски извън темата. ;)

Не се притеснявай. По нашите ширини сме много далеч и без това.
 
Чакай, къде отиде ти? Не е ли в твоя услуга да се возиш? Хем е много по-безопасно, хем можеш да използваш времето за нещо друго. Edit: също е и по-евтино, защото няма да има нужда да притежаваш и поддържаш автомобил.

Т.е. получаваш повече стойност срещу своето време, а то е единствената ти реална валута. Малко философски извън темата. ;)

Не се притеснявай. По нашите ширини сме много далеч и без това.
Аз го разглеждам от друга страна. Това, което ни се представя като IT, да не би да е intraterrestrial. Въпросът го разглеждам предимно "философски".
 
Да си постна и тук, че все пак днес имахме отчет. Отново избихме всякакви рекорди относно продажби и ръст. Честито на печелившите!

Една по-важна цифра. 30% марджин без кредитите от регулаторите. 32.9% с тях.

За сравнение "конкурентите" имат средно 7.5%. 4.3 пъти повече печалба на кола. Добре ли е?

FED? Инфлация? Проблеми с чипове? Ковид? Война? Мда... ;)

Screen Shot 2022-04-20 at 23.44.03.png
 
Значи и време да тръгва нагоре. Нормалната цена някъде към 300 PE мисля се води, че е ок.

Предполагам до края на годината ще е х2.
2022=$2000
2023=$3000
2024=$4000
2025=$5000

Хората са го измислили. :)

Този пост ще си го запазя, нищо че тролстваш. :D
 
Аз даже пропуснах да го напиша, че тези цифри да си ги пазиш и да следиш. Не тролствам, просто в ролята на виден анализатор променям вижданията си спрямо редица фактори. :)
Ако си спомняш, през януари като тръгна всичко надолу по пързалката написах, че виждам как SPY ще потъне още 20%. Е не познах, щото падна само 7-8% още.
Писах, че корекцията ще приключи, когато тесла и епъл слязат надолу, като за тесла дадох $400. Както и ако до 3 месеца (демек сега) не са се коригирали, то ще е нужно да се преоцени нагоре или налолу. Е тесла падна до 700, не успя повече, затова и на база новите резултати, настроения и очаквания за бурно развитие - съм на 100% съгласен, че няма какво да бутне компанията и оценка 2 трилиона до края на годината си е съвсем в рамките на нормалните разбирания. Оттам насетне по трилион на година.

И все пак да не е съвсем през розови очила - има и своите рискове, които дебнат до края на годината.
- задълбочаване на кризата с чиповете
- високи цена на материалите за батерии
- инфлация
- лихвите
- очаквана рецесия
- задълбочаване на военните конфликти

А извън горните
- застой в продажбите поради конкуренция (сега се планират по 50% ръст на продажбите ежегодно)

Още извън горните
- претоварване на мрежата поради голям брой EV, което да доведе до отлагане закупуването на EV в дадени територии, които рязко увеличат броя на МПС-тата на ток, поне докато не се ъпгрейдне мрежата.

Ако горните неща частично присъстват през остатъка от годината, както и през следващата, то цената ще варира в диапазона $800-$1200, тъй като ще е достигната точка на забавяне на растеж и застой.

Или както бях писал в началото на годината след поредния ATH да си останат на тази цена, която са в момента.

ИНаче казано - давам BUY рейтинг и таргет $1969 до края на годината.
 

Горе