Какво предстои за Tesla

@Ivo_ брат, как е? Явно наистина ще видим $400, но по съвсем друг повод. :cool:

Както споменах няколко пъти по-рано - очаквайте още един сплит. ;) Това е изключително булиш сигнал независимо от макро. Директно 4% нагоре премаркет. :love:

На база какво направиха Гугъл и Амазон предполагам ще бъде 10:1 или 20:1.

Тъй като едва ли някой ще гласува да няма сплит мога от сега да поздравя всички.

П.С. - годишната среща е след около 6 месеца.

Screen Shot 2022-03-28 at 13.06.27.png

Screen Shot 2022-03-28 at 13.14.16.png
 
Последно редактирано:
От NIO ще изкара повече, не е толко проста жената, колкото си я мисля аз.

Последно като правих сбор на всичките ARK ETF-и тя е над 40% надолу от началото на годината.

Да, факт, ARKK въпреки спада все още е преди SPY. Аз се кефя много на ARK.

Screen Shot 2022-03-29 at 21.20.39.png

Тук въпроса е друг - маркетира продуктите си като "дългосрочна инвестиция" с поглед минимум 5г. Много retail хора я следят и копират трейдовете й.

В същото време наскоро закри цялата си позиция в PLTR на огромна загуба точно в дъното и малко преди PLTR да покачи цената си. Само няколко месеца по-рано купуваше като луда PLTR по време на хайпа. Имаше много силни убеждения за компанията.

Buy high, sell low? Смисъл what the fuck?

И не е само PLTR. Реализира много загуби в такива уж дългосрочни позиции. Айде TSLA все още е 10% от портфолиото с голяма печалба и е повече от ОК от време на време да дои кравата за да търси нови.

Просто аз лично не харесвам хора, които казват едно, а правят друго.

Преди около 2г. се случи така, че щях да вкарам голяма сума в ARKK и близък приятел ме спря. Той е икономист, преподавател и много успешен предприемач в САЩ. Думите му бяха: don't do it, she just got lucky with TSLA!

Едит: NIO може да бъде следващата DIDI. Аз не рискувам.
 
Отново поздравления за поредното рекордно тримесечие въпреки криза с материали, война, спиране на фабриката в Шанхай заради ковид и какво ли още не! ;)

В никакъв случай Тесла няма да продължи да расте с по 50% на година и точно затова DCF ще е супер неверен :).

"Ко речи?" :)

За Q1 Тесла достави 310,048 автомобила. Това е ръст от 69% на годишна база.

За да постигне 50% ръст за 2022г. Тесла трябва да достави по 365,000 на тримесечие за Q2, Q3 и Q4. Като всички знаем, че ще са много повече, защото имаме две нови фабрики, а интересът към автомобилите им е все по-голям и все още не успяват да го задоволят. Берлин вече отвори врати, Тексас ще започне работа до дни.

Доставки през годините:

Q1 2022: 310,048
2021: 936,222
2020: 499,550
2019: 367,500
2018: 245,240
2017: 103,097
2016: 76,295
2015: 50,580
2014: 31,655
2013: 22,477
2012: 2,650
2011: 0

FPWePlxXEAgwqXi


FPWe7nCXwAkayzI
 

Прикачени файлове

  • Screen Shot 2022-04-03 at 11.04.28.png
    Screen Shot 2022-04-03 at 11.04.28.png
    25.6 KB · Преглеждания: 0
  • Screen Shot 2022-04-03 at 11.05.03.png
    Screen Shot 2022-04-03 at 11.05.03.png
    101.2 KB · Преглеждания: 0
  • Screen Shot 2022-04-03 at 11.09.25.png
    Screen Shot 2022-04-03 at 11.09.25.png
    149.8 KB · Преглеждания: 0
Поумнел си малко. :)

Някой май не знае какво е сарказъм? :) Нали купих 50 бройки на $864? Докато продължават да думкат ръст 50%+ на всяко тримесечие хич не ми дреме дали купувам на $400 или $4,000.
 
Един коментар, които остаря доста добре.

Аз бих заложил на WV. Там се появява голям конкурент. ;)

VW обявиха -28.5% спад за САЩ в продажбите за Q1. Тесла имаха почти 70% ръст (повреме на пандемия, недостиг на суровини и война). Голям конкурент ;).

Подобно е положението с всички легаси.

А GM са най-забавни, обявиха, че са продали 26 EV автомобила през Q4 2021г. За сравнение TSLA 308,000 Q4. GM oбщ спад в продажбите като цяло (не само EV) -33% YOY.

Едит: като добър конкурент бих посочил Polestar, които направиха голяма сделка с Hertz. Polestar е на Volvo.
 
Последно редактирано:
И една друга по-интересна новина:
- Toyota обяви, че ще копира метода на Тесла за автономията си. Т.е. без Lidar, само камери.

Напомня ми на времето преди 7-8 години, когато всички се подиграва на Тесла и твърдяха, че електрическите автомобили никога няма да заместят ДВГ.

Без коментар, защото до съвсем скоро пееха друга песен.

First-they-ignore-you-then-they-laugh-at-you-then
 
Model Y най-продаван автомобил в Австрия за март 2022г. Изобщо, не само от EV. ;)

А електрическите автомобили там са с пазарен дял 14.7% спрямо 11.6% по същото време 2021г.

След САЩ VW тотален провал и тук: -84.4% по-малко продажби. Цитирам - проблем с доставките. Аха, конкуренция.

FQC54-wWUAE_Iw7
 
Та 2-3г. слушаме за конкуренцията и Tesla killers. След като стана ясно, че VW са тотален провал реших да разгледам какво правят и един от другите "конкуренти" - Мерцедес.

Мерцедес Бенц обявиха, че са утроили продажбите на своите BEV. Обаче това, което не споделят, е че пазарният им дял е едва 4.1% от този на Tesla. Като с всяко тримесечие изостават все повече. ;)
 
Еее ти пък сега, къде слагаш компания, която струва 20 пъти по-малко от Тесла за конкуренция. :)
Нормално е да изостават, хората, които търсят мерцедес, явно не искат електрички.

Остави цените на акциите. Нали EQS/EQC са супер автомобили и щяха да са "убийци на Тесла"? Само на картинки и на теория. ;)

Разгледай какви публикации има от 2020г. и 2021г. Толкова реклама и накрая курец. VW същата работа.
 
Е не знам за публикациите и очакванията, ама психологията на хората явно е друга. Като ще е кола да е. :) Поне десетина години още ще са така, освен ако със санкции и рестрикции откажат хората от ДВГ.
Същевременно ти може и да си попадал на тая информация, тъй като аз не съм се ровил, но им е любопитно тесла купувачите от кои марки автомобили идват. Голяма част от хората не сменят марката автомобил, която харесват, затова е интресно.
 
Е не знам за публикациите и очакванията, ама психологията на хората явно е друга. Като ще е кола да е. :) Поне десетина години още ще са така, освен ако със санкции и рестрикции откажат хората от ДВГ.

Явно наистина не следиш новините на тази тема. В ЕС след 2035г. няма да има продажби на ICE. Като дори да не спазят този срок вероятно ще е около 2040г.

Повечето автомобилни компании обявиха спиране на разработки и производство на ICE горе-долу за този период. Дори Тойота, които само до преди 1г. упорито се дърпаха.

Няколко страници назад ти бях написал: колкото и пари да имаш няма как за няколко години да отвориш нови заводи и изведнъж да превключиш цялото IP от ICE на BEV. За това и на VW им отнема около 30 часа за един автомобил, а на Тесла едва 10 часа. ;)
 

Горе