Какво предстои за Tesla

Тъй, нямах време да си напиша нещата по-рано, ама да ти продължа мисълта :)
Да, всичките EV компании са в спадащ балон все още. NIO, Xpeng, Rivian, Lucid, Workhorse group, Lordstown motors и тн ще падат още, тъй като както отбеляза печалба нямат, а капитализацията им по едно време стигна при някои като Rivian до 200b
Tesla вече прави пари, но не е трудно да види човек, че все още е надценена.

И се връщаме на дотком балона. :)
По-известните в момента оцелели през тези години след балона са Microsoft, Cisco, Intel, AMD, IBM, Oracle, Amazon..
Не влизам в подробности, че има доста фалити, но от изброените горе може да се види, че някои още не са стигнали цената си, а повечето са чакани десет години поне.

Та от тази гледна точа, ако при сегашния спад цената на Тесла падне под 400 е много и напълно вероятно да чакаш 10 години, за да видиш пак цени от сорта на 800-900, пък да не говорим $1000+.
А пък онези другите като Rivian съвсем.

И ето един пасаж, който е за дотком балона, ама някак ми звуче много актуално.

Why did the dotcom bubble burst? The dotcom bubble burst when capital began to dry up. In the years preceding the bubble, record low interest rates, the adoption of the Internet, and interest in technology companies allowed capital to flow freely, especially to startup companies that had no track record of success.

Доста голямо съвпадение с моментното положение, нали? :)
Само заменяме Internet с EV.
 
Тъй, нямах време да си напиша нещата по-рано, ама да ти продължа мисълта :)
Да, всичките EV компании са в спадащ балон все още. NIO, Xpeng, Rivian, Lucid, Workhorse group, Lordstown motors и тн ще падат още, тъй като както отбеляза печалба нямат, а капитализацията им по едно време стигна при някои като Rivian до 200b
Tesla вече прави пари, но не е трудно да види човек, че все още е надценена.

И се връщаме на дотком балона. :)
По-известните в момента оцелели през тези години след балона са Microsoft, Cisco, Intel, AMD, IBM, Oracle, Amazon..
Не влизам в подробности, че има доста фалити, но от изброените горе може да се види, че някои още не са стигнали цената си, а повечето са чакани десет години поне.

Та от тази гледна точа, ако при сегашния спад цената на Тесла падне под 400 е много и напълно вероятно да чакаш 10 години, за да видиш пак цени от сорта на 800-900, пък да не говорим $1000+.
А пък онези другите като Rivian съвсем.

И ето един пасаж, който е за дотком балона, ама някак ми звуче много актуално.

Why did the dotcom bubble burst? The dotcom bubble burst when capital began to dry up. In the years preceding the bubble, record low interest rates, the adoption of the Internet, and interest in technology companies allowed capital to flow freely, especially to startup companies that had no track record of success.

Доста голямо съвпадение с моментното положение, нали? :)
Само заменяме Internet с EV.

Можеш да обясниш тези неща на всички фондове, които купуват компанията. Даже пенсионни. Дано пък да те послушат.

Ако те спрат да купуват бих се съгласил с теб. Има как да следиш institutional vs retail flow. Всъщност само ако те продадът цената би паднала толкова.

Или ако има още макро евенти като например ако НАТО се включи в Украйна. Промяната в лихвите от FED е отдавна в цената.

Аз съм доволен от себе си и нямам от какво да се оплача.
 
Последно редактирано:
  • Like
Реакции: Ivo_
Те фондовете кви глупости купуват и на какви цени... Нека да не им се прекланяме толкова. :)
Както и да е, ти си доволен и виждаш някакви неща, а аз просто пиша "на въпреки", дано някой чете и си прави собствен анализ. :D
 
Нямам Тесла и мисля, че отдавна е минало времето да се правят пари от нея, ако някой ще влиза сега. Но може все още да е добър начин за някакъв минимален приход в по-дългосрочен план.
По отношение на всички успешни неща, с които Мъск се е захващал, Тесла е единственото при което догонването от страна на конкуренцията е сравнително възможно и вече даже се вижда, че се случва. Особено от страна на немските брандове и Хюндай. Lucid и Rivian ще ги видим тепърва къде са, но и за тях тогава ще е късно да се купува.
Аз лично, в тоя момент, бих сложил парички в Хюндай.
 
Те фондовете кви глупости купуват и на какви цени... Нека да не им се прекланяме толкова. :)
Както и да е, ти си доволен и виждаш някакви неща, а аз просто пиша "на въпреки", дано някой чете и си прави собствен анализ. :D

Не купуват глупости, защото имат правила какво и кога да купуват. Говорим за качествените фондове. :)

Нямам Тесла и мисля, че отдавна е минало времето да се правят пари от нея, ако някой ще влиза сега. Но може все още да е добър начин за някакъв минимален приход в по-дългосрочен план.
По отношение на всички успешни неща, с които Мъск се е захващал, Тесла е единственото при което догонването от страна на конкуренцията е сравнително възможно и вече даже се вижда, че се случва. Особено от страна на немските брандове и Хюндай. Lucid и Rivian ще ги видим тепърва къде са, но и за тях тогава ще е късно да се купува.
Аз лично, в тоя момент, бих сложил парички в Хюндай.

Почти никой няма да направи пари в близките 2-3г., не се самозалъгвай. Не и преди света да приключи с Русия и преди вдигането на лихвите в САЩ и ЕС да бъде факт за да се знае с колко.

AAPL например вчера обявиха, че заради нова Ковид вълна в Шанхай Foxconn спира един от заводите, който е от основните доставчици на части за Apple устройства. A AAPL е една от компаниите в момента, която поддържа SPY.

Макро е в много лоша ситуация. Въпроса е кой как ще успее да нацели дъното. :)
 
Дори само заради подобни щуротии си заслужава човек да участва във всяка компания, която минава през ръцете на Илон. :)

Би била интересна битка. Путин е много по-дребен, но пък има черен колан (уж).

Или когато си богат и можеш да си позволиш качествени наркотици. :D

Screen-Shot-2022-03-14-at-14-43-18.png
 
Относно многото Тесла, които се продават на вторичния пазар в някои държави.

В последните месеци Тесла няколко многократно вдигна цените на всички модели. В момента Модел Х в САЩ струва около $25,000 повече спрямо по същото време 2021г.

И аз да имах модел на 1-2г. който да мога да продам с 10-30% отгоре и аз щях да искам да го флипна. След време цените отново ще паднат, но преди това със сигурност ще се покачват още. :)

Въпреки това беклога на компанията и сега е между 6 месеца и 1г.
 
A в Норвегия продължават да купуват като издивели. Ракетата задмина Хюндай като пътен знак. Audi next. ;)

FN3l8wCVcAQSa9a
 
Ето още нещо интересно.

CEO-то на VW Херберт Диес пусна пост в LinkedIn, че VW няма шанс да настигне Тесла без новата Тринити фабрика във Волфсбург. Това, което пропусна да каже, че в най-добрия случай фабриката ще заработи през 2026г.

В същото време дори без двете нови фабрики на Тесла днес VW не успява да ги догони. Напротив, разликата се увеличава. ;)

Конкуренция от VW? Връщам си думите от поста ми по-рано назад...

Едит: не забравяйте, че след 2030г. в ЕС няма да се продават ДВГ.

FOC1KHYVEAQtWIy
 
Всичко е хубаво, но си противоречиш, че не те интерсува дали тесла е на първо или друго място. Масово публикациите ти са с такава насоченост. "Тесла е първи, тесла изпревари, тесла ...тн."
Същевременно надали, че някой е мислел, че ще догони и изпревари тесла. Ако видиш по-рано какво съм писал, както и не толкова рано - големите късно се усетиха, но няма да оставят така нещата. Както се вижда дори по-рано от очакваното ядат от пазарния дял.

Мен примерно ми е по-интерсно как се движат цените и какви хора купуват тесли. Не съм задълбавал в материята с ценообразуването, но мернах, че в последно време Мъск вдига цената, инфлацията и най-вече заради скъпите суровини.
При неколкократното количестово по-малко производство, което има Тесла, спрямо големите в автомобилостроенето, то увеличението ще се отрази повече върху тесла, отколкото на VW да речем.
Тесла пък имат учудващо висок марж и съответно могат да удържат на по-малко корекции в цената.

Ама това е страничен наблюдетел, като мен, пък ти би трябвало да си задълбал повече. :)
 
Всичко е хубаво, но си противоречиш, че не те интерсува дали тесла е на първо или друго място. Масово публикациите ти са с такава насоченост. "Тесла е първи, тесла изпревари, тесла ...тн."

Радва ме това е всичко. Все пак темата е за какво предстои на Тесла. :)

Същевременно надали, че някой е мислел, че ще догони и изпревари тесла. Ако видиш по-рано какво съм писал, както и не толкова рано - големите късно се усетиха, но няма да оставят така нещата. Както се вижда дори по-рано от очакваното ядат от пазарния дял.

Обясних ти по-рано. По-малък пазарен дял не означава по-малко продажби/печалби, защото общата капитализация на EV пазара се увеличава с намаляването на ДВГ.

10% от 10,000 = 1,000
2% от 50,000 = 1,000

Мен примерно ми е по-интерсно как се движат цените и какви хора купуват тесли. Не съм задълбавал в материята с ценообразуването, но мернах, че в последно време Мъск вдига цената, инфлацията и най-вече заради скъпите суровини.
При неколкократното количестово по-малко производство, което има Тесла, спрямо големите в автомобилостроенето, то увеличението ще се отрази повече върху тесла, отколкото на VW да речем.
Тесла пък имат учудващо висок марж и съответно могат да удържат на по-малко корекции в цената.

Ама това е страничен наблюдетел, като мен, пък ти би трябвало да си задълбал повече. :)

Цените се вдигат не само заради инфлация и скъпи суровини. Съвсем логично е ако имаш голям беклог да качиш цената за да подобриш усещането на клиентите си. Не е ок да чакаш по 1г. за доставка, нали така? Аз не бих чакал и 2 месеца.

В същото време марджина им е все така отличен и в пъти над стандартното за индустрията. И ще продължава да се качва след като 3д кастинга със структурни батерии заработи. ;)

За сега май единствено Волво планират да последват Тесла и да разработят мега кастинг.
 
Тесла на топ 2 позициите по продажби на електрически и плъгин автомобили в Германия за февруари. Какво ли ще е след като започне работа фабриката? ;)

Top-20-Electric-Cars-in-Germany-February-2022-CleanTechnica-logo.png
 
Тесла вече идват с преносимо зарядно...
 

Прикачени файлове

  • 1647784982158.jpg
    1647784982158.jpg
    241.5 KB · Преглеждания: 2
Поздравления за всички търпеливи инвеститори на TSLA. ;)

Фабриката в Берлин е вече факт. От Goldman Sachs почти веднага коригираха таргета и прогнозите си за EPS. Все пак това са допълнителни 500,000 автомобила на година.

F и GM :hankey:.

Следващата спирка е Тексас, където до дни също ще бъде пусната новата фабрика.

FOdhRY0X0AsbF7U
 

Горе