Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Rotmani

New Member
Здравейте,
искам по моя заявка специализирана фирма да изработи пластмасови детайли за различни автомобили. Става дума за автоаксесоари като брони, добавки и т.н. Продуктите ще бъдат предназначени за крайни клиенти в чужбина.
Аз като заявител на поръчката трябва ли да притежавам някакви сертификати или въобще нещо? Те от своя страна какво трябва да приложат като документация със стоката, за да мога да я продавам директно?
Ясно, че няма да се мине с консултация по форума, но все пак да имам обща представа от поне една част от нещата.
Благодаря предварително!
 
Последно редактирано:
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Аз не знам, но можеш да влезеш в един магазин за авточасти и ще те ориентират за нужните документи.

Иначе със сигурност в различните държави ще искат различни сертификати за качество, безопасност за околната среда, използвани материали и прочие. Т.е. за различните пазари с различна документация и бъди сигурен, че това ще е сред основните трудности на начинанието, а именно бумащината.
 
Ясно, че няма да се мине с консултация по форума, но все пак да имам обща представа от поне една част от нещата.
Благодаря предварително

Не, няма. Може би с ровене по нета + някой от първо лице да питаш. Само не разбрах търговец ли си или производител.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Може и да си го проучил вече, ама и аз да си кажа :) цената на една матрица (матрицата е едно метално нещо в което се излива разтопената пластмаса за да получи някаква форма) за средно големи детайли струва няколко хиляди лева.. та си направи сметка какви бройки трибва да поръчваш, че да имат конкурентни цени..
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Колега и аз се занимавам с пластмаси. Изпрати ми ако може малко повече инфо за дейността ви, с какъв материал точно работите и от каде го снабдявате. Аз съм във вкусовата промишленост и тук сертификатите и изискванията са много сериозни, но до колкото знам, при другите е по леко. Предполагам, че мога да ви бъда полезен с намирането на материал.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Може и да си го проучил вече, ама и аз да си кажа :) цената на една матрица (матрицата е едно метално нещо в което се излива разтопената пластмаса за да получи някаква форма) за средно големи детайли струва няколко хиляди лева.. та си направи сметка какви бройки трибва да поръчваш, че да имат конкурентни цени..

ти матриците смяташ, а той машините купил ли ги е вече?
 
От: От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

ти матриците смяташ, а той машините купил ли ги е вече?

Той нали търси фирма.. с машините явно.. :)
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Ще опитам да обясня отново. Аз съм търговец, не искам да ставам производител, сключвам договор със специлизирана фирма, която си се занимава с производство на пластмасови изделия. Интересува ме кой ми издава сертификати и какви трябва да бъдат, за да мога да продавам аз артикулите след това?
За самия процес имам точно толкова познания, колкото са ми необходими, за да си свърша работата. В детайли да си ги знаят специалистите. Матрицата може и да е моя, може и да я изработя при тях, в общи линии това не ми е проблем.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Не мисля, че ти трябва сертификат за шприцване на пластмасови детайли. Имаш детайл, правиш шприцформа за него - произвеждаш.
Но как ще се води за еди си каква част за мерцедес да кажем? Как ти ще си оторизиран да продаваш част за мерцедес само, защото сте си направили шприцформа. Автомобилната индустрия е трудна за пробиване. Детайлите там изискват специални характеристики, защото от техните качества зависи човешки живот...

Не знам какви да Ви познанията за шприцформи, но можете ли да проектирате пластмасов детайл в 3д моделиер и от там чрез този 3д моделиер да си направите шприцформа?
Знаете ли какъв трябва да ви е пакета?
В България има толкова специализирани фирми за производство на шприцформи, че маса производители на отливки от цветни метали се ориентираха към чуждестранни фирми за пресформи за цинк да речем.
Просто това е наука изискваща специфични познания и опит. Доста фирми си мислят, че ги имат, но не е така. Това може да го разберете като Ви проектират 3Д модела на шприцформата и преди да бъде cam-ирана да я разгледате, дали правилно и практично е разположена леяковата система, охлаждащата и др нещица..
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Мисля за последно да кажа, че нищо няма да произвеждам аз и конкретните изисквания и нужните познания за производството не ме интересуват. Аз сключвам договор, задавам параметрите и плащам. Получавам пакетиран продукта в Х бройки.
За да стане ясно, хващам първата обява, която ми попада и ме интересува какви сертификати и от кога трябва да си извадя, ако искам да поръчам на изпълнител и после да продавам ето този артикул /махам h в началото на линка, че не ми дава да публикувам/:
ttp://olx.bg/ad/nozh-za-golf-4-dobavka-za-bronya-nozh-spoyler-za-predna-bronya-za-vw-golf-ID3fTK7.html
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Не можеш да произвеждаш части за автомобили само защото така Ви се иска. Всяка марка автомобили си има подизпълнители, а те си имат също подизпълните.
Да кажем фирма Х прави части за bmw. Но на фирма Х и се разваля машината, която изработва еди си какви детайли и нямат друга машина, която може да поеме серията на развалената.
Но фирма Х има договор с автомобилната фирма и трябва да си изпълни заявката. Тогава се търси подизпълнител от фирма Х, която да изработи детайлите. Но фирма Х не може на своя глава да търси такъв подизпълнител.
В България всеки автомобилен гигант, на който се правят части има фирма, която се грижи за всичко - търсене на подизпълнители, следене на качеството и т.н. и т.н.

Задай си въпроса - кой си ти, че да кажеш на някой да произвежда автомобилни части за голф (примерно) при положение, че нямате такива правомощия?
Дори чертежите на детайлите нямат право да напускат фирмата-подизпълнител. Неустойките за неизпълнени поръчки са жестоки, но такава е цената да работиш за автомобилен гигант.

Тук изобщо не става дума за разрешителни и сертификати. Марката си е проектирала всички детайли по автомобила. Ти можеш да се бориш да ги правиш за тях ефтино и качествено.
Но няма как да проектираш същия детайл като оригинала, просто защото няма от къде да вземеш чертежа.
Пак казвам - в България има фирми, които се опитват да пробият в автомобилната индустрия именно като изработват детайли за гигантите по техни чертежи. И пак не успяват, а имат кадрите и потенциала да се справят.

Метода на копи/пейст на детайли тук просто го отписвам. И с 3д измервателна машина няма да догодините размерите на производителя.

ПС.
Да допълня - ако знанията Ви са като на колегата описал матрицата като едно метално нещо, в което се сипва пластмаса... сте до никъде.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Така поставен въпроса е много точен-можеш да възложиш задачата на всеки подизпълнител-но от него ще излезе изделие Х,което никой не може да отъждестви с изделие У за BMW(например)!Както правилно обясниха по-горе : никой не би си дал чертежите и не би оторизирал теб(или твоята фирма-изпълнител)-за официален изпълнител!Те дори големите китайски after market фирми не могат да хванат пазар-какво остава за теб(няма лично отношение-това е бизнес)!
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

3D принтер ?
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Не, не става дума за 3д принтер.
Добре, приемам мнението ви, но се чудя в такъв случай как си произвеждат артикулите другите, защото пазара е буквално залят от китайски и некитайски стоки в тази област? Аз не искам да ставам АМГ и да бъда признат за официален доставчик на еди коя си марка... Как Ибей, Амазон и т.н. са препълнени с такива неща като това е проблем?
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

3D принтирането не може да замести шприцването. Към детайлите има високи изисквания (особенно в автомобилостроенето) и 3д принтер в момента не може да ги изпълтни. В бъдеще не се знае... но все пак шприцваните детайли стават буквално за секунди. Не мисля, че 3д принтерите ще могат толкова бързо да изготвят детайл. Все пак това е масово производство.. един детайл - стотици хиляди бройки - колкото по-бързо по-добре. Отделно, че шприцването е автоматично, а на принтера си трябва оператор.

Почти всеки автомобил има част правена в България, какво остава за Китай.
Поръчай си част за твоя автомобил и като не стане да не се чудиш.
Като искаш да си търговец, не мога да ти дам съвети, но най-добре да се свържеш с въпросната марка автомобили и те да ти дадат насоки от къде да си заредиш части.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

ако искаш да произвеждаш - поръчваш си и ти го правят. за да продаваш продукта в европа то той трябва да има сервификат CE, за това трябва да разговаряш със завода

за да продаваш автомобилни части в Германия и клиентите ти да нямат проблеми то частите ти трябва да имат TUV, който трябва да си вземеш от немската комисия за качество и т.н.

за да продаваш твоите произведения в продавалника или в румъния не ти трябва нищо, както са всички китайски производители. имай предвид че дори така известните в България DEPO фарове нямат TUV и не можеш да караш с такива в Германия, Белгия и т.н.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Подобна ситуация е и с услугите при колите - майостори много, гаражи пред всички блокове и зад всеки ъгъл. Оитваш някъде при някой супер известнен и той ти казва, че няма софтуер за еди кой си модел, защото не е оторизиран сервиз на този модел. Истината е, че софтуера струва няколко хиляди и не е сертифициран да прави такива услуги, другата истина е че софтуерът може да се намери някъде и работещ, напълно кракнат и с нужните кабели да ти направо нужното обслужване за без пари реално. Никой не обича да рискува в този бизнес, не че не може, но врагът дебне отвсякъде и ще бъде издаден, ще си провали скромния, но легален бизнес (колко легален вече, е въпрос на гледна точка при хилядите сервизчета).
Ако разчиташ да препродаваш чрез подобни обяви в инернет, си загубил има си...
Нямаш ли реални и сигурно поръчки в дългосрочен план, да се обвързваш на варианта проба - грешка, си е загуба на време и на пари. А имаш ли готов план за реализация, си е загуба на голяма част от печалбата на крайния продукт, защото трябва да си плащаш за всичко и то на тези преди теб, и на тези след теб + да работиш на минимална печалба, за да си търсен и да спечелиш поне от разлика в цените. И въпреки всичко рискуваш, заради некоректност с имитация, а не взаимозаменяемост.
Между другото хората са свикнали да взимат стари част, които те са си прецакали от скрападжийниците за коли. Провери реално колко би струвала такава една предна броня от кола, блъсната отзаде и за нищо друго не става, та да си направиш сметка може ли достигнеш същата тази цена, въпреки че ти ще я предоставиш чисто нова. Човек със стара кола не би искал да си сложи супер нова блесняща броня, по-скоро би взел пак такава, но здрава. Единствено може да ги убедиш, ако цената е същата.
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

ако искаш да произвеждаш - поръчваш си и ти го правят. за да продаваш продукта в европа то той трябва да има сервификат CE, за това трябва да разговаряш със завода

за да продаваш твоите произведения в продавалника или в румъния не ти трябва нищо, както са всички китайски производители. имай предвид че дори така известните в България DEPO фарове нямат TUV и не можеш да караш с такива в Германия, Белгия и т.н.

С кой завод трябва да си говоря, с моя изпълнител ли?

А какво имаш предвид, че в Бг не ми трябват сертификати, не се изискват по принцип/закон или ...не следят?
 
От: Какво трябва да имам за производство на пластмасови детайли за автомобили

Като търговец не ви е необходимо нищо, освен фактура от леярната за пластмасови отливки. Правите си заявка, плащате си уговорената цена и получавате продукта с фактура. След това може да си го продадете където пожелаете.
Единственото важно нещо е да не отливате на вашите изделия някакви надписи на чужди марки.

Цените на матриците не са високи, защото температурата на отливане на пластмасите не е висока и не ви са необходими матрици от черни метали (чугунени или стоманени). Използват се обикновени алуминиеви матрици, които лесно се изработват, защото температурата на пещта е не повече от 150 - 200 градуса при полиетилена, а алуминиевите сплави са над 600 градуса.

Съветвам ви да прочетете за леярството тъй като има студено, топло под налягане леене. В производството на автомобилни части от пластмасови изделия, мисля че на запад вече залязва, тъй като масово използват Автоклави

Най - евтиния вариант е изработката в домашни условия с тиглова пещ с тигел до 2 кг. Такива пещи не изискват трифазен ток и нямат специфични изисквания както при другите леярни.
 

Горе