Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Да и не само 200, но и до 300 поръчки месечно се обработват от 1 човек без проблемно.

Разходите са ти минимални едни осигоровки месечно + 50на лева за счетоводител годишно ( без да смятаме данъците), нямаш работници, нямаш трудова медицина. Тоест сам си си шев, работник, доставчик, администратор, call опреатор.

Всичко това разбира се ако решил да се развиваш в тази насока - онлайн търговия.

С времето вероятно ще се наложи да се разшири броя на персонал, пурвите стъпки определно са за сам човек.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Изпусна, сам си си и счетоводител, щом даваш 50 лв. на година. Предполагам за годишното приключване.

А колко поръчки може да обработи един човек, докато се занимава и със всичките други неща е доста спорно като зависи в немалка степен и от самите продукти. И сложи всичкото това на един нормален 8 часов работен ден и става малко сложно. Та затова повечето хора тук най-вероятно работят по повече от 8 часа на ден, че дори и събота и неделя. Но едно си е да правиш нещо за себе си, с хъс, с удоволствие, друго е да го правиш за някой си.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Да, може и сам да си водиш счетоводство. А относно 8те часа работен ден, няма такъв филм когато е твое. Бачкаш яко :). Ако някой иска 8 часа работен ден и обедна почивка някъде да си стой за 300 - 400 лв и да се вайка цял живот
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Не прочетох всички мнения но ето моето:
В момента все още си градим магазинчето а продуктите са много.
Нямаме работно време. Имамме срокове. Примерно този месец ще се направи това и това.
Аз отговарям за всичко останало без качването на продукти и новини.
Сам си правя дизайна, договарям се с фирмите доставчици, разработвам някой функции за самата система и т.н.т.
Колегата ми качва продукти и новини всеки ден. Според мен който иска всичко бързо да стане като за начало му трябва един или двама помощници.
След като магазинът е завършен е хубаво всеки да си има по един помощник който да следи обновления при цените на продуктите, да качва нови ако фирмите предлагат такива и в същото време да събмитва сайта насам натам (seo), да стои като онлайн съпорт ако потребителите имат въпроси, да качва по нещо ново в сайта и т.н.т.. А в същото време Вие си следите поръчките и следователно ги изпращате. Системно ако има някое обновление или глезотия за системата ги слагате и това е. Двама човека ако са като цяло работата е по-приятна и по-спокойна.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

До 300 поръчки на месец един човек и половина е напълно достатъчен при сайт с над 10к. артикула... от личен опит.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Оборота не е определящ фактор за броя персонал.
Според мен такива са точно два:
1. броя на поръчките/респективно артикулите/
2. броя на доставчиците
В резултат от тях зависи времето необходимо за обслужване. Което пък не трябва да е над 48 часа (да не казвам 24 часа) за всяка отделна заявка.
Да речем, че "уан мен шоу" може да издържи на 14-16 часов работен ден, но докога!?
Премине ли се границата от 12 часа, задължително трябва да се търси втори човек. Ето тук вече значение има оборота /и печалбата - че тя е различна в различните сфери/.
Ако той/тя го позволява е добре да е човек с постоянна заетост и да комбинира няколко от функциите, ако не - то се плаща за аутсорс.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Съгласен съм с AlanFort определено е задължително да има seo оптимизатор в екипа ти да може да популяризира магазина ти, а и е добре и от SEM да разбира и там да работи. Иначе съм сигурен, че и сам може да обработваш всичко останало в началото.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Ние сме 2-ма (аз и жена ми), но не на пълен работен ден ... Аз съм на нормална работа от 8:00 до 17:00, а след това помагам с каквото мога.

Ние обаче сега започваме и дано дойде време в което няма да сме достатъчно за тази работа :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Аз лично съм обработвал по 50-70 поръчки дневно и смятам, че и един човек определено може да се справи сам, стига да има достатъчно желание.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Зависи само от времето..Колко време ти е необходимо за приемане на поръчките, за обработване и изпращане, поддръжката на сайта и други евентуални задачи.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Не зависи от бройката на поръчките, а от вида на стоката.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Здравейте,

Темата е доста обширна и се радвам, че има доста обективни и разумни мнения. От личен опит мога да кажа, че оптималния брой служители зависи от броя продукти в онлайн магазина, от CMS-а и от условията на доставчиците/вносителите на стоките. Постоянно правим кампании за клиенти с онлайн магазини, но в случая ще споделя личния си опит с наш магазин. Реализирахме следния модел:

1) онлайн магазин за детски стоки (500-1000 продукта) с къстъм дизайн, CMS и кошница + автоматично генериране на товарителници към куриерска фирма, генериране на фактури пожелание на клиента и др. Продуктите са с цени от 20 до 1000лв, като средната стойност на поръчките е около 50лв, а най-високата поръчка е над 300лв.
2) поддръжката на съдържанието (на продуктите) става сравнително лесно и бързо - примери: снимките се качават накуп и се разместват с мишката; при нова продуктова група се добавят нови филтри за улеснение на админа и на потребителителите; с един клик се прави намаление на продукта, има и др. улеснения.
3) магазина предлага стоки на 5,6 вносителя, с които се поддържа постоянна връзка
4) в магазина има един телефонен номер и един и-мейл

Обслужването на този магазин се осъществява от един човек с минимални компютърни умения (пише и-мейли, прикачва файлове и използва ФБ). Накратко приема/изпълнява поръчки, качва/премахва продукти, настройва промо продукти и поправя наличности. Не е редно да се очаква от служител с подобни умения да пише добри описания и да селектира снимки. За това всичко беше подготвено по модел, към който трябва да се придържа.

Много зависи дали вносителите/доставчиците предоставят качетвени снимки и описания на продуктите. За съжаление някои от големите вносители не предлагат снимки (за описания да не говорим). Липсата на тези материали отваря допълнителна работа за всеки онлайн търговец на дребно и много често става така, че или снимките или текстовете не са на ниво (една и съща снимка се вижда в 20 различни магазина). За да са на ниво тези услуги струват допълнително време и пари. Ако няма физически магазин, в който да се правят снимки проблема се задълбочава, защото в склада на вносителя казват: "плати и после снимай". (Управлението на наличностите и доставките е съвсем друга тема, която не е за тук)

Друг е въпроса, че за да е "вървежен" един магазин има постоянна нужда от нови стоки, промоции или други ползи, които да са адекватни на търсенето и на конкуренцията. За да са ок тези неща има нужда от един човек поне с базови познания в областта на маркетинга и рекламата.

Постоянната реклама на магазина е задължителна и за целта използваме услугите на SEO специалист, PPC специалист и човек за ФБ. Разпределението на задачите за отделните специалисти зависи от желаните цели и предвидения бюджет за тяхното постигане. В моя случай - бързи продажби за коледните празници - ударна реклама в AdWords, доста обяви в топ сайтове за обяви и публикуване на статии т.е. нямаше много време за стабилно SEO. На всеки специалист се поставиха задачи и им се плати според задачите, а не на надница или заплата.

Накратко за нашият модел трябват точно:
- един човек да планира, да координира и да котролира всички дейности
- един човек да управлява съдържанието, клиентите и поръчките им в магазина
- една курерска фирма
- един счетоводител
- една рекламна агенция (или отделни специалисти в областта на интернет маркетинга и рекламата) :)

С риск да засегна някой от колегите, които се занимават основно с SEO ще си позволя да кажа, че SEO е само една брънка от цялата верига. Ако бранша е супер конкурентен и са блъскани линкове от години SEO-то не може да осигури достатъчно продажби, трябва комбиниране с по-агресивна платена реклама (особено при промоциите). Много зависи какви са целите и какъв е бюджета за тяхното постигане. Ако магазина има 10 000 продукта и солиден бюджет за реклама се предполага, че обслужването ще става от няколко души, а за осигуряването на нови стоки ще се възложи на отделен човек, който е на процент.

Надявам се, че споделената информация ще ви е от полза.

Поздрави :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Всичко е прекалено относително....
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Това по-често зависи от големината на магазина, популярността и броя клиенти на ден. Колкото повече клиенти има един магазин, толкова повече графикът е натоварен и следователно нуждата от персонал расте. За един средно-голям магазин 4-5 човека са достатъчни.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Всичко е много относително и 100 поръчки на ден да има пак може един човек да се справи зависи от стоките и други фактори.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Много некоректно зададен въпрос. Разбира се, трябват входни параметри. Примерно - едни приятелчета направиха преди година и половина електронен магазин за авточасти, който в момента, смея да твърдя, е в топ3 за България. В момента са трима и изнемогват.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Относително е. Специално за авточастите, със сигурност един човек няма да може да се справя.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Според мен трябва да са повече от един.Едва ли 1 човек ще може да се справи сам.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Забавлявам се като чета повечето отговори:)Работещ онлайн магазин се прави с МНОГО наличност авторски текстове и снимки и много труд. Трафика си идва след 9 месец:shock:
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Три варианта за успешен онлайн магазин:

1. Можете и да нямате онлайн магазин, т.е. без сайт да сте :)

- Моооооляяяя?!!!! Искате да кажете, че не мога да си купя онези сииимпатииични неща от съмъркарт? Аз толко си ги харееееесваааам....

1.1. Да, не Ви трябва онлайн магазин. Защото:

а) Вие обявявате гръмко, че имате нааай-якия супер елитен и населен с мега много стока магазин в Горно Нанадолнище и зареждате всеки ден контейнери от КИТАЙ, ТАЙВАН, РУМЪНИЯ, ИТАЛИЯ , а даже си шиете сами стоката.

б) Решили сте като велики производители да продавате в интернет чрез търговци - хиляди хора, които спамят близките и роднините си и непознати в интернет, защото продават най-добрата стока на най-великата цена.

в) Всъщност сте си сам самичък, лежите с лаптопа на корема си и като някой си хареса обявата ви в предприемач или продавалник, или фейсбук естествено, то вие пишете номер и адрес, телефон на някакъв човек, който после ви праща кинти.

г) Съвсестно се тормозите да купувате от Илиенци, да носите или да пращате по куриер стоката на всякакви ентусиасти.


- "Не, това не е за мен, аз не съм селянин или циганин, искам много готин онлайн магазин, да съм бел човек"

ок, тогава...

2. Купувате си нааай-якия онлайн магазин от някъде... Супер готина картинка има отпред на гола или полугола жена и някакъв надпис със янка зад нега, абее суперрр...

2.1. наемате си момче в 12 клас, което очевидно няма пари за университет, а мамка му, иска да шиба студентки в София. А, да, то е от провинцията. И му давате да пълни магазина Ви със стоката, снимките. Пратете го при тея дето са продали магазина Ви, че да му обяснят.

2.2. Някой си поръчва и Вие лично дигате телефона, защото сте най-наясно със системата. После втори , трети, накрая момчето, което иска да шиба студентки решава да отговаря, ама не е добро, значи....

2.3. Наемате съученичка на момчето.

2.4. Прецакали са ви с онлайн магазина, има по-добър вариант .. купувате нов, пълните го с продукти с база данни наведнъж, то щото вече сте печеливш онлайн бизнесмен...

3. Вие сте човек с възможности. Продали сте си колата. Вилата. Няколко декара имоти. Не, просто имате богат мъж, богата жена, който/която ви е дал/а кинти да се занимате с бизнес... или любовник/ца... или баща и майка. ... хмм а може би сте дошли от Италия да покорите родината... или друга от всичките 501 причини да имате кинти...

3.1. Намирате си човек, който има опит с онлайн магазините, правил е магазини, поддържал ги е, знае и как да ги рекламира.
3.2. Намирате си колежка - дебела, нехигиенична, но добричка и любезна.
3.3. А какво ще продавате? Това, което Ви е хобито и по интересите, естествено. Или може би това, което хората търсят и купуват в интернет, ама... което не е... ама пък да е ... ама и да има смисъл... че и бърза ... печалба... .. ... ..... обсъждате със всичките си сериозни и добронамерени приятели, обсъждате с непознати в интернет, обмисляте идеята, проучвате нещата, намирате от къде как защо...
3.4 Счетоводителка на хонорар.
3.5 Пишете си гаража за офис.
3.6 Набивате пари за реклама или намирате хора, дето знаят как да Ви намерят клиенти за най-малко пари.
3.7. Колежката Ви бачка , а Вие пиете кафе.
3.8. Колежката се дразни, че само й висите на главата, щото ви е станало страст да се занимавате с парите, като дрога и хазарт е да печелиш от бизнес.
3.9. Наемате втора колежка, трета, четвърти, пети.
3.10 Мамка му, наистина ви трябва системен администратор на пълен работен ден!!!

статията е авторска и моя, а некой я използва без да ми плАти, че се разбереме ....
 
Последно редактирано:

Горе