Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

gogohacker

New Member
Здравейте,
имам следния проблем. Имам онлайн магазин за бижута и козметика. Искам да знам дали е възможно да задължа клиент, който е поръчал определена стока, да си я вземе. Тъй като има много клиенти, който поръчват и после като им се обадят от СПИДИ за доставката, те им казват, че се отказват. Но аз плащам доставката до тях. Възможно ли е търговецът да бъде защитен? Или това се отнася само до потребителите?
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Не само че не можеш да го задължиш а и по големи проблеми можеш да си докараш - За да сведеш тези случки до минимум задължително прозвънявай клиентите преди да изпратиш стока. Това намалява фрауда почти на 100%
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

То зависи, аз веднъж бях отказал така стока. Поръчах един четец за електронни книги, аз съм в София и ми го пращат от София. Дойде куриера и ми каза 14 лева за доставка. Казах му, че се отказвам и не го взех, после го поръчах от друг сайт с безплатна доставка. Грешката на тези им беше, че никъде не пишеше нищо за доставката и дори като поръчах ми пишеше крайна цена 250 лева, колкото си струва, като въобще не се споменаваше колко е доставката. Ако беше до 5 лева щях да я плата, ама 14 лева да дам, няма как да стане. За това гледайте клиентите да знаят точно какво получават и какво трябва да платят, защото всяко несъответствие може да ги откаже.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Прозвъняване при съмнителна поръчка (непълен адрес, мърляво нашляпана шльокавица и т.н.)
Отделно стегнати и пълни общи условия и условия за доставка и рекламации (не че някой ги чете де...), в които упоменаваш нещо подобно: " При отказ на получаване на стоката, извън случаите описани по-долу, отказът би се считал за неоснователен и Клиентът дължи заплащане на разходите за доставка и връщане на стоката." - за да стряскаш, ако не друго... Отделно спомени израза "договор за покупкопродажба" няколко пъти. Покажи точни стойности за доставка, ако не можеш да пуснеш безплатна.

Няма как да се защитиш. Дори да се мъчиш да буташ ПейПал или подобни могат да те изпържат и да искат рефънд.

Ако продаваш дрънкулки за под стойността на доставката можеш да разпоредиш унищожаване (май не се заплаща допълнително..., ама не съм сиг.) и по този начин да платиш само доставката, а не и връщането.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Единствения вариант е да се плаща предварително с карта, но така продажбите ти ще паднат с 90% :)
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Преминете на режим "изчакване", като дадете аванс от 2-3 дни след приемане на поръчката. Като пример приета доставка в Понеделник я изпращате в Четвъртък.
Обадете се и попитайте: Г-н/Г-жо, желаете ли във вашата пратка да Ви изпратим нашия каталог с намаления през този месец? Така ще усетите намеренията на клиента у вас. Първо ще запомнят името на магазина, при жива връзка, второ ще се чувстват ангажирани да чакат и подарък. Ако искате да продавате повече, наемете жена за телефонните ви услуги, а мъжете ги оставете, не стават да продават по телефон.
 
От: От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Прозвъняване при съмнителна поръчка (непълен адрес, мърляво нашляпана шльокавица и т.н.)
Отделно стегнати и пълни общи условия и условия за доставка и рекламации (не че някой ги чете де...), в които упоменаваш нещо подобно: " При отказ на получаване на стоката, извън случаите описани по-долу, отказът би се считал за неоснователен и Клиентът дължи заплащане на разходите за доставка и връщане на стоката." - за да стряскаш, ако не друго... Отделно спомени израза "договор за покупкопродажба" няколко пъти. Покажи точни стойности за доставка, ако не можеш да пуснеш безплатна.

Клиента има право да върне стоката в 7 дневен срок без да дава каквито и да е обяснения и ти си длъжен да я приемеш - в този случай евентуално може да спасиш обратните разходи но пък рискуваш да си получиш стоката във вид различен от този който си я изпратил. За това не пестете пари от телефон за прозвъняване на поръчките и не се занимавайте с глупости да плашите клиентите че щяло еди какво си да се случи ако не си вземели поръчката - Всеки който работи в този бизнес трябва да знае че това са рисковете на професията и да не реве.

В УК хубавото е че за наложен платеж не са чували нито за опция отвори преди да платиш - Всичко се плаща с карти или Пейпал на 100% - Но пък за сметка на това цените на доставките са дебели и една рекламация като ти направят и те разсипват от транспортни разходи - особено ако пък продаваш нещо малко по тежко.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Подкрепям mantaman. Аз обикновено звъня на клиента при поръчка, за да съм по-сигурен че наистина има намерение да вземе стоката. Тъй като в моя случай срока на доставка е малко по-дълъг, изпращам мейл в деня преди да изпратя стоката, в който му посочвам куриера, номера на товарителницата (пиша си ги сам) и датата, на която да очаква пратката. Ако клиентът междувременно е решил да се откаже, обикновено отговаря на мейла
 
От: От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Клиента има право да върне стоката в 7 дневен срок без да дава каквито и да е обяснения и ти си длъжен да я приемеш - в този случай евентуално може да спасиш обратните разходи но пък рискуваш да си получиш стоката във вид различен от този който си я изпратил. За това не пестете пари от телефон за прозвъняване на поръчките и не се занимавайте с глупости да плашите клиентите че щяло еди какво си да се случи ако не си вземели поръчката - Всеки който работи в този бизнес трябва да знае че това са рисковете на професията и да не реве.

В УК хубавото е че за наложен платеж не са чували нито за опция отвори преди да платиш - Всичко се плаща с карти или Пейпал на 100% - Но пък за сметка на това цените на доставките са дебели и една рекламация като ти направят и те разсипват от транспортни разходи - особено ако пък продаваш нещо малко по тежко.
Да чукна на дърво от толкова време една поръчка не съм имал "гадна". Забавени по 1 седмица - може, но накрая си я взимат без дори да им звъня.

Връщането на стоката в 7 работни дни - ОК, но ще си поемат транспорта и ако дори опаковката не става за продаване няма да им я взема. Какво да го правя дадения продукт после да го бракувам ли? Шоурум нямам, за да го сложа на показ или в кашона "-50% намаление"...

До сега и по този параграф не съм имал върната поръчка.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

И аз имам същия проблем. Позвъняването понякога не помага, защото потвърждават поръчката и после не я взимат. Крайно време е да се наложи предварителното плащане като предпочитана опция, защото този наложен платеж е удобен единствено на клиентите, но не и на търговците.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Има хора които поръчват на поразия и масово отказват поръчките след това.Отдавна мисля за варианта да се обединят онлайн магазини и да инвестираме в софтуер в който да се вкарват некоректни клиенти.Имена ,телефони ,адреси на поръчката и IP-тата им.Имаш поръчка вкарваш данните на клиента като в търсачка и ако ти излезе,че е некоректен го отсвирваш или му искаш предварително плащане.Това според мен е начин да се игнорират некоректни клиенти от онлайн търговията.Естествено ще трябва и правила при кои случаи може да се вкара клиент в черения списък.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

И аз съм го мислил този вариант, но не става...

КЗЛД само дебне за такива дето "си споделят" разни неща.... И там глобите не са 500 лева...
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Проблема е повсеместен - вчера един ми заяви "Брат, не можеш ме накара да я взема! Аз нямам онлайн магазин, ти имаш - оправяй се!"
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Има хора които поръчват на поразия и масово отказват поръчките след това.Отдавна мисля за варианта да се обединят онлайн магазини и да инвестираме в софтуер в който да се вкарват некоректни клиенти.Имена ,телефони ,адреси на поръчката и IP-тата им.Имаш поръчка вкарваш данните на клиента като в търсачка и ако ти излезе,че е некоректен го отсвирваш или му искаш предварително плащане.Това според мен е начин да се игнорират некоректни клиенти от онлайн търговията.Естествено ще трябва и правила при кои случаи може да се вкара клиент в черения списък.

Ето това е перфектна идея!
То ясно че е трудно осъществима но си заслужава да се помисли върху нея :)
При нас също е имало такива поръчки, а да не говорим за такива с измислени имена и адреси. Често съм мислил тия хора защо го правят това, обаче така и не съм успял да се сетя. Аз лично никога няма да тръгна да си губя времето да поръчвам от сайт, да набия фалшив телефон и адрес...
Дори вчера имаше подобна поръчка от Курчо Дръвчев.. адреса му беше "на Луната" :D
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Може да се вкара отстъпка при електронно плащане. Или безплатна доставка при електронно плащане. Трябва да има стимул клиента да се образова и да поема отговорност.
Свръхглезенето на клиента и идеята за максимални продажби винаги водят до проблеми. И загуби.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Некви лапета се гаврят със сайтовете просто.

"Брат, не можеш ме накара да я взема!", ама ако съм от същия град какво ми пречи да съм ядосан днес яко и да ти дойда на гости да ми го кажеш в лицето... ахахахха...

Това с тоя регистър можете да си го избиете от главата. Въпреки, че може да се остановят правила и само доказани фирми да го ползват КЗЛД не дава. Нямаш право да предотстъпваш лични данни на трети лица. А то, ако не посочиш телефон, ИП, евентуално истински имена и адрес - нищо не правиш с този регистър...
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Ето това е перфектна идея!
То ясно че е трудно осъществима но си заслужава да се помисли върху нея :)

Това не е нова идея - бистрили сме я преди 2 години и даже Тео беше направил един тестови сайт но понеже сме несериозни така си и остана на работен вариант.

Относно комисията КЗЛД - може да ме хване за долоподписания - имам познат Холандец - Холандски хостинг - Сом домейн с прависи - Какво точно ще направи тази комисия ?

Нито може да каже нещо на холандеца нито може да получи информация кои са магазините които си споделят тази информация защото самите те няма да знаят кой още участва там.

Влиза си с паролата проверява си мобилния или ИП-то - ако прави заявка да се добави някой нов тарикат и си излиза

Дори някой от комисията да успее да кандидатства и да получи достъп до системата като търговец няма да може да види списък с баннатите а може само един по един да проверява я ИП-та я Номера
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Некви лапета се гаврят със сайтовете просто.

"Брат, не можеш ме накара да я взема!", ама ако съм от същия град какво ми пречи да съм ядосан днес яко и да ти дойда на гости да ми го кажеш в лицето... ахахахха...

Това с тоя регистър можете да си го избиете от главата. Въпреки, че може да се остановят правила и само доказани фирми да го ползват КЗЛД не дава. Нямаш право да предотстъпваш лични данни на трети лица. А то, ако не посочиш телефон, ИП, евентуално истински имена и адрес - нищо не правиш с този регистър...

Не си заслужават вниманието - вкарай му абонамент в 20-40 порно сайта и го остави да влачи.
Имаше един игралец преди време и той си намери майстора - някой беше пуснал обява за кола среден клас, но на лудница цена и сложил неговия телефон. До колкото помня се наложи да си взема нов номер. Чувал съм и за подобни случки, но в сайтове с обяви за компаньонки...
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Дайте линк към старата тема да видя какво сте бистрили.За мен в момента при тази ситуация това е добър вариант да съкратя разходите от несериозни клиенти.Важното е идеята да се подкрепи от няколко ужилени колеги на първо време.После нещата ще си дойдат на мястото.
 
От: Как да задължиш клиента да си вземе стоката след като е направил поръчка?

Аз мисля, че в момента най-лесния начин за създаването на такава с-ма е да се сътрудничи с Еконт и Спийди, за да предоставят информация за получатели, които не са отишли да си вземат пратката. Все пак е малко вероятно тези фирми да сътрудничат за тази идея. Но за съвместна работа с всички собственици на онлайн магазини може да се избегне опасността от КЗП, чрез криптиране на базата данни с некоректните потребители. Естествено ще си има и ясни критерии за попадане в списъка. И не е нужно да правиш мръсно, на когото и да е, а просто да се въздържаш да работиш с клиент присъстващ в този списък.
 

Горе