Как да използвате Facebook групи за маркетинг

Blinky

Owner
Реших да драсна няколко реда за това как може да се използват Facebook грипуте на маркетинг на продукт, услуга, бранд, подсилена от такава в Search Engine Journal, който твърди, че бизнесът може да увеличи своите маркетингови усилия, като се включи в бранд групи във Facebook и да предлага съвети за това (абсолютно всичко свързано с марката). Често виждаме групи с нишови тематики (Фитнес, хранене, патриотични, исторически и др.). Разбира се, може да се направят и бранд такива. Както и не е изключено бранд да присъства в нишова група - дадена хранителна добавка във фитнес група. И т.н.

В статията също така става дума, че с намаляването на органичния обхват на Facebook, което означава, че само около 5% от последователите ви виждат съдържанието ви във фида си, от съществено значение е да се включим във Facebook групи, ако искаме да достигнете до повече потенциални клиенти, без да плащате за това. Не, че ще е безплатно, ако групата не е наша. Админите обикновено имат цена за това. ;)

Брандовете могат да използват бранд групи във Facebook, за да представят нови продукти и услуги, но има и нови, които тепърва ще трябва да си проправят пътя си в популязиризрането си и развиването на такива групи. Това представлява едно огромно предимство. Някои админите обикновено вече са хардкор фенове на вашите продукти и това прави околната среда идеалното място за събиране на обратна връзка. Всичко, което трябва да направите, е да публикувате актуална информация в групата, когато се случи нещо забележително или просто има какво да кажете на аудотирията там. Ще дадете на потребителите на Facebook първия поглед върху всичко ново, което пускате, което насърчава вълнението и насърчава коментарите, които можете да използвате, за да прецените мнението и най-вече - сверите часовниците си. Това е чудесен указател за това какво да очаквате, когато излезете публично извън платформата. В самата статия се казва още, че трябва да променяте форматите на съдържанието във Facebook групата (да не са едни и същи формати, имат предвид), за да поддържате нещата свежи и интересни. Ето един пример:
  • Понеделник: Седмичен вдъхновяващ пост, все пак е началото на седмицата, нали? Трябва да е нещо по-надъхващо. :)
  • Вторник: Публикация за ангажираност на феновете. Често това са анкети, въпроси, теми, които предизвикват реакции в потребителите на групата.
  • Сряда: Актуална новина на компанията / бранда. Нещо, което не е изсмукано от пръстите, а наистина нещо се случва около компанията или бранда.
  • Четвъртък: Публикуване на пост ангажиращ фенове / членовете на групата + Последваща публикация - новина (отново).
  • Петък: Публикация за ангажиране на феновете - може пак анкета, но за да не се изтърква много просто питайте нещо, често в петък се пита нещо ведро, защото идва уикенда.
Facebook групите също ви позволяват да прецените дали маркетинговата ви стратегия достига до подходящите хора (дали се изявявате пред правилните хора, по-просто казано). Да видите кой коментира най-много вашите публикации и до кого се опитвате да достигнете реално, какво послание му предавате и дали има полза от това, и каква е тя за вас и вашия бранд? Можете да проверите техните профили, за да установите това. Малко шпионско, но всеки развиващ се успешно бизнес има ясна представа за профила на своя клиент, можете лесно да изградите такъв и тук, без много усилия.

Задайте си също така следните въпросите: Дали са съществуващи ли са или нови потенциални клиенти? Какъв е техният пол, възраст и местоположение? Също така няма абсолютно нищо лошо да бъдете открити (с изследователска цел) и просто да попитате членовете на групата какво съдържание, продукти и услуги искат да видят от вас.

Можете също така да се справите с проблемите с обслужването на клиенти чрез групата, като например да правите видеоклипове с инструкции за нови и съществуващи продукти и да пишете ръководства за минимизиране на проблемите. И както може да се предположи - освобождаване от задачата да ви търсят за нещо, просто защото всичко е вече предоставено, поне в тази група, а не е тайна, че ще "плъзне" по мрежата. Едно от най-големите предимства на групите във Facebook е, че можете да събирате впечатления - чудесен начин да съберете много отзиви и положителни коментари, а можете да използвате и анкетите също за това. Не забравяйте да поискате разрешение, преди да използвате нещо, което се сподели в групата от тях.

Ако използвате Facebook група за маркетинг. Ще предложа някои умни начини за използване:

1. Доставете някаква стойност за тези потенциални клиенти. Създайте група, за да възнаградите клиентите си и да ги накарате да се чувстват специални - например група изключително за хора, закупили вашия продукт.
2. Обсъдете текущите събития около вас, бранда и дори нещо в нишата, която ще изиграе положителна полза за вас.
3. Изградете вашата общност, не е нужно да каните всеки, общността обикновено се сформира на база интереси, общи цели.
4. Общувайте с феновете на марката / компанията ви.
5. Популяризирайте събития, което правите.

Надявам се да я обогатите и вие с вашите опити и ежедневни действия, които ви носят положителни резултати.
 
По принцип начинът, по който ще получим трафик от Facebook в момента, е като се присъедините към групата във Facebook, след което вътре в групата си отговоряме на въпросите на членовете, предоставяйки помощ и ценен отговор. По този начин ще бъдете забелязани и някои от групата на членовете ще дойдат да проверят вашия профил. Това ще доведе не само до трафик към сайта ви, но е реално до налагане на някаква свързаност между бранда, който представлявате и добрите отговори, които давате. ;)

Във Facebook профила, от друга страна, трябва да оптимизираме всичко там с връзката към вашия уебсайт, Facebook корицата на вашия профил, която показва URL адреса на вашия уебсайт. По този метод ще получите трафик. Само да се знае, че предоставяте само стойност, а не спам на връзка в групата.

Facebook групите са страхотни, и от друга гледна точка, защото позволяват да говорим директно с последователите й и да създаваме дискусии! Facebook групите са тайно оръжие за нещо като кашер, което ги превръща в силно ангажирани фенове.
 

Горе