Как да намерим клиенти

Здравейте! Накратко, мой приятел се занимава със строителство, дълги години е работил (над 15г.) точно това, в София и чужбина към големи фирми. Наскоро се прибра в родния ни град, който е малък около 30 000 жители и иска да си стои тук и да работи същото за себе си. Помоли ме, да му помогна с маркетинга и намиране на клиенти. Но, не ми идват никакви идеи как да му помогна успешно, той наистина е страшно добър в работата си, но тук никой не го знае, все още. Как да променим това? Дайте вашите съвети, благодаря.
 

webmast367

Well-Known Member
Здравейте! Накратко, мой приятел се занимава със строителство, дълги години е работил (над 15г.) точно това, в София и чужбина към големи фирми. Наскоро се прибра в родния ни град, който е малък около 30 000 жители и иска да си стои тук и да работи същото за себе си. Помоли ме, да му помогна с маркетинга и намиране на клиенти. Но, не ми идват никакви идеи как да му помогна успешно, той наистина е страшно добър в работата си, но тук никой не го знае, все още. Как да променим това? Дайте вашите съвети, благодаря.
На първо време, може да стартирате със стандартните обяви които всеки без име и работа прави.
Например:
Обяви по весниците във Вашият град, флаери или по евтиния вариант обикновен листа а4 формат принтирани 2-3к бройки и разлепени по централни места, или по рекламните места по входовете на блокове и т.н.
После онлайн реклама: по сайтове за обяви и т.н, може да си направи фейсбук страница в която да вложи по едни 10$ дневно стартово с които да разраства име и т.н като там ще публикува бъдещи изпълнени работи и прочие. Рекламата разбира се ще я таргетирате в радиус от 20-30км около Вас.

Това е напълно достатъчно! 5-10 обекта са достатъчни за да докаже името си ако е добър колкото казваш, а след това от уста на уста ще го рекламират и без работа няма да остава.

Желая успех!
 

bgtifo

Well-Known Member
Това може би е основният въпрос пред всеки, който стартира бизнес или търси изява на нови територии. Клиенти се търсят, след като се докажеш, че си добър... Както каза колегата по-горе една от най-добрите реклами е от уста на уста. Разбира се, другият вариант е да се използват конвенционални методи от сорта на печатна реклама, интернет реклама, радио реклама, телевизионна реклама и така нататък. Намирането на клиенти е дълъг и сложен процес, но ако твоят човек е кадърен, то със сигурност ще има реализация в бизнеса. Пиша това, не защото съм го заучил, а защото имам лични впечатления.
 

Ivo_

Well-Known Member
При майсторите си е баш от уста на уста. Нямам си идея как хората избират такъв, но лично аз единствено с препоръка. Хич не гледам обяви и прочие.
 

Mat

Active Member
Правиш му уеб-сайт, пишете 4-5 статии на месец тип "Топ 10 Неща Които Да Занем Когато Правим Бля Бля" в блога на сайта му и бууствате постовете във ФБ с по 1 долар на ден. Слагате контактите на човека на видно място на сайта и тествате един-два месеца дали ще има интерес. Пускате ретаргетинг когато някой прочете едната статия - да прочете и другите след това.

ЕДИТ: Ако направите нещата правилно - би трябвало да си докарвате по 100-200-500 клика на ден за долар/евро. Ако са под това - нещо със статиите ви,изображенията които ползвате не е наред.
 
Последно редактирано:

Blinky

Owner
Здравейте! Накратко, мой приятел се занимава със строителство, дълги години е работил (над 15г.) точно това, в София и чужбина към големи фирми. Наскоро се прибра в родния ни град, който е малък около 30 000 жители и иска да си стои тук и да работи същото за себе си. Помоли ме, да му помогна с маркетинга и намиране на клиенти. Но, не ми идват никакви идеи как да му помогна успешно, той наистина е страшно добър в работата си, но тук никой не го знае, все още. Как да променим това? Дайте вашите съвети, благодаря.
Здравей. Маркетингът на такива места е най-ефективен чрез:

1. Местни медии - вестници, радиа, телевизии. Но да речем, че бюджета е лимитиран, то тогава както спомена колегата @webmast367 обяви в местната преса ще е добро начало.
2. Реклама от уста на уста. Така тръгна и моя роднина в не много голям регион на България. Няма никъде реклама, беше направил няколко сгради, вътре интериора, харесаха го много (нали, вече има сайт, фейсбук и т.н.) и за жалост стигна нивото, в което не може да поема работа, защото не може да си намери качествени хора. За разлика от повечето фирми, той много държи на качеството - все пак го знаят в района и името на фирмата е свързана силно с неговото.
3. Добавяне на бизнеса, дейността и портфолио в локални сайтове, директории (ако има), справочници и разбира се Google Local. Само да не си дава парите на някакви шити каталози, тук си ти с правилната преценка.
4. Където има познати с магазини, заведения и търговска дейност с помещение (ако трафик от хора) да остане по една добре дизайнната и креативно направена брошура. Да речем по 30-40 в някакъв държач, но на видно място. Никакъв спам по пощи, оставяне пред входове и прочие.
5. Задължително да има или страница в някоя социална мрежа или сайт. Хората ще искат да видят повече неща за работата му преди да го пуснат в дома си. Всичко може да се напише - че е с 15 години опит, че е специализирал в еди коя си държава в областта на вътрешните и довършителните ремонти и т.н. Какво ползва като материали, защо, ако има нужда де.

За момента това ми идва на ум, но не е никак малко. Ще продължим с идеите. Може нещо по-криейтив да се измисли, за да привлече вниманието по-рязко, но без селения - като оня билборд на дебелото момиче, което пиело боза. Да, вайръл е, ама ходи сега си вземи боза. :)
 

cross

Well-Known Member
Здрасти,
Твоят приятел има ли сайт? Ако не, задължително ще му трябва такъв. Това е най-евтиният, ефективен и определено по-лесен от останалите начини да се сдобие с клиенти. Както казаха и колегите по-горе - след като се направи хубав сайт с описания на услугите, качени снимки на негови работи и ценоразписи се оптимизира за локално търсене. Ако имате бюджет за реклама моят съвет е да не ги хвърляте за флаери, вестници и подобни неща. Една реклама в google ads ще бъде много по-изгодна и ефективна. Там може да се таргетират нещата много тясно и рекламата да достигне точно до хората, които имат нужда от това в съответния район. И ефект има веднага.
@Blinky - точка 4 ми напомня на това с ключарските услуги. Пълно с такива брошури, които в добрия случая са залепени и не хвърчат. В другия се разхождат като свободни електрони по улиците. Мисля, че времето на тези неща отмина

Ако ти трябва изработка на уебсайт - можеш да ми пишеш на лични. Ще измислим нещо много добро и същевременно за вашия бюджет :)
 

zoomaniak

Well-Known Member
Проста визитка със сайт - но хубав сайт с много проекти, които майстоа е правел за клиентите си и ги е снимал естествено...

Без снимки и хистори назад във времето - трудно ще му се доверим....
 

Matey Hristov

Active Member
Споделям мнението на администратора. Не му трябва сайт ако града е с 30 000 жители - това е набутвация.
Офлайн реклама :
1.Брошури - Пуска една заявка в този форум, някой тигър да му направи много хубава брошура. След това да извади копия (колкото са ви нужни) на брошурата и заплаща на няколко доверени момчета/момичета да разнесат брошурите по пощите на къщи и блокове. Разделя града, на квартали или улици, няма значение и се разнасят.
2.Визитки - Пуска една заявка в този форум, някой тигър да ви направи една много хубава визитка. Визитката се издава в копия (колкото са ви нужни) и се раздават на приятели, познати и роднини да раздават когато се сетят. Също така дава визитка след свършена работа на доволен клиент.
3.Брокери - Намира брокери, които продават недвижими имущества и им предлага съвместна работа. Когато продадът нещо, което определено според тях ще има нужда от ремонт - пускат визитката на майстора. Майстора си заплаща за тази работа.
4.Приятели с магазини или бизнес помещения. Раздават се визитки и брошури, оставят ги на бюрата и който иска си взима.
5.От уста на уста - това се случва автоматично, но може и да подхвърли някоя друга дума, ако клиентите са доволни да споделят.
Онлайн реклама :
Фейсбук. Създава страница в фейсбук и се качват снимки след всяка една свършена работа. Най-добре е снимките да са от типа "Преди/Сега". Всички тези публикации се спонсорират с реклама. Таргета на рекламата : Само за дадения град + хора, които използват фейсбук само от мобилни приложения. Мисля, че месечно по 100-200 лева за реклама ще му свършат работа, когато говорим за локален бизнес. Да избягва да качва в страницата каквито и да било линкове, картинки и всякакви мизерии извън тематиката на бизнеса. Да се фокусира само около обяви и снимки от свършена работа.

Местни сайтове за обяви - Да извади всички сайтове за обяви, който са на локална почва и да пусне обяви. Обявите се обновяват максимум на 15 дни.

Сайтове за обяви - Да извади всички видове сайтове в които се пускат обяви (може и сайтове от типа на продавалниците) и да пуска обяви. Обявите да ги обновява на 15 дни.

Предполагам, че ако прави всичко това в продължение на 1 година, ще стане по-известен от кмета на града.
 

bgtifo

Well-Known Member
Сайтът се прави за реноме и самочувствие. Той е нещо от сорта на слънчевите очила през зимата. Те се слагат като аксесоар, а не защото е много слънчево. Сайт трябва да има, пък макар и тип визитка. Ако човекът няма необходимите умения да си направи сам сайта, то някой може да му го направи за 150 - 200 лева, като включи услуги, снимки, тарифи и тем подобни. Отделно от това идват и класическите (печатни) рекламни материали. Без инвестиция трудно ще намериш клиенти, освен ако някой не те предложи. Пак казвам от уста на уста е най-добрата реклама за майсторите.
 

zoomaniak

Well-Known Member
Абе тук визитки никой ли не раздава…
 

Blinky

Owner
Абе тук визитки никой ли не раздава…
Бате, преди визитката се иска да се запознаеш с някой, за да му се даде. Няма как да оставиш една визитка ей така...без нищо, данни и това е. :)
 
  • Like
Реакции: DJO

zoomaniak

Well-Known Member
Бате, преди визитката се иска да се запознаеш с някой, за да му се даде. Няма как да оставиш една визитка ей така...без нищо, данни и това е. :)
Зависи от сайта на нея и каналите на комуникация на нея.

Но е дълга тема.

Ако не покаже даден майстор какво е правил чрез снимки и обяснения... ако разчита само на предване на информация от уста на уста... не знам - отживелица е според мен.

Моят майстор купува всичко. Идва и го монтира. Показва ми фактурата, която е платил в строителния склад. Плащам фактурата. Плащам и отделно за труда му. И това е... ползвам неговите отстъпки към складовете.

Разбира от програми и чертежи...
Разбира от канали за комуникация... изпраща на пощата ми всичко предварително.

Доколкото знам от него графика му е с 1-2 месеца напред пълен.

Има фирма и за по-сериозни дейности знае да наема и организира всичко с под-изпълнители.

Удобен ми е.
 

Горе