Ivajlo Angelov
New Member
Много хора правят онлайн магазини, от които след година-две се отказват, просто защото не могат да ги поддържат.
1. Изберете име
Името е много важно за 1 проект. Ако изберете ниша, в която всички искат да правят магазини, името ще е трудна задача, но при всички обстоятелства ако направите име от сорта на: myfavouriteandbestonlineshop.com, няма да имате успех. Име от типа на shop.com би ви носило доста голям успех, но-уви, заето е...
Истината е една: колкото по-кратко и запомнящо се име, толкова по-добре
2. Изберете хостинг
Ако не изберете подходящ хостинг, рискувате да имате много проблеми завбъдеще. Всеки случай, не избирайте твърде привлекателният безплатен хостинг....работата ще стане като с hit.bg. Тук всеки има портмоне, изисквания и предпочитания, затова няма да дам съвети в тази област.
3. Намерете екип
Според мен екипа е нещо много важно, не само защото работата е много, а и защото няколко мозъка мислят по-добре от един.
4. Намерете графичен дизайнер
Логото е важно за един успешен сайт и горещо ви препоръчвам да не си правите безплатно лого от безплатен сайт, защото то не е професионално. За тази работа за графичните дизайнери, които могат да направят нещо уникално, само за вас.
5. Направете удобна система за потребителите
За онлайн магазините е важно да имате удобна система за потребителите си. Това включва и да позволите на потребителите си да плащат без регистрация, защото много от тях просто се притесняват да се регистрират. Не ги задължавайте да плащат само чрез наложен платеж или пък само по електронен път, хората имат различни предпочитания.
6. Внимавайте с цената на стоките
Българският потребител не обича да купува много скъпи нещо по принцип, какво остава по интернет от недоказал се интернет магазин. Ако ще пускате нещо над 500 лв и не сте emag.bg (това не е реклама, а нагледен пример), то задължително трябва да бъде нещо уникално, което не можете да си намерите другаде. Като изключим, че тук хората нямат тези пари, те и без друго нямат навика да купуват чрез интернет скъпи стоки....така че внимателно с цената
7. Създайте си FAQ секция
Клиентите искат да знаят кога ще получат поръчката си, при какви условия, имат ли право да я върнат, ако не им хареса и в какъв срок....и т.н.
8. Инсталирайте си чат с клиенти
Контакта с клиентите е важен, защото по този начин те могат да разберат подробности, относно поръчката си или пък бързо да зададат допълнителни въпроси към сайта или работата ви.
9. Направете си блог
Печеливша стратегия е да убедите клиентите си,че точно вашите продукти са най-добри. Това става чрез блог-статии, в които обяснявате ползата от стъклените мебели, например и дадете линк към вашия сайт, който се занимава с продажбата на стъклени мебели. Подобна стратегия използват и от SuperHosting. Отново пояснявам, че това не е реклама, просто се опитвам нагледно да поясня, че тази стратегия е печеливша. Моля това да не бъде считано за реклама.
10. Реклама
Регистрация в AdWords няма да ви навреди....даже напротив, задължително е да си направите такава. Uncle Google знае всичко, включително и как и къде да постави рекламата ви. Не се изхвърляйте в бюджета, защото не това е най-важното, в което да инвестирате.
Ето някои теми, които ще ви бъдат полезни при старта:
В тази тема колегата много добре е дал инструментите, които ще ви послужат.
Ето и тема със системи за създаване на онлайн магазини.
Относно логото, тази тема ми харесва изключително много
От тук можете да купувате сайтове и домейни.
Преди да започнете да работите с хора от форума, ви препоръчвам да погледнете тази тема.
Това е засега от мен. Ще се допълва!
1. Изберете име
Името е много важно за 1 проект. Ако изберете ниша, в която всички искат да правят магазини, името ще е трудна задача, но при всички обстоятелства ако направите име от сорта на: myfavouriteandbestonlineshop.com, няма да имате успех. Име от типа на shop.com би ви носило доста голям успех, но-уви, заето е...
Истината е една: колкото по-кратко и запомнящо се име, толкова по-добре
2. Изберете хостинг
Ако не изберете подходящ хостинг, рискувате да имате много проблеми завбъдеще. Всеки случай, не избирайте твърде привлекателният безплатен хостинг....работата ще стане като с hit.bg. Тук всеки има портмоне, изисквания и предпочитания, затова няма да дам съвети в тази област.
3. Намерете екип
Според мен екипа е нещо много важно, не само защото работата е много, а и защото няколко мозъка мислят по-добре от един.
4. Намерете графичен дизайнер
Логото е важно за един успешен сайт и горещо ви препоръчвам да не си правите безплатно лого от безплатен сайт, защото то не е професионално. За тази работа за графичните дизайнери, които могат да направят нещо уникално, само за вас.
5. Направете удобна система за потребителите
За онлайн магазините е важно да имате удобна система за потребителите си. Това включва и да позволите на потребителите си да плащат без регистрация, защото много от тях просто се притесняват да се регистрират. Не ги задължавайте да плащат само чрез наложен платеж или пък само по електронен път, хората имат различни предпочитания.
6. Внимавайте с цената на стоките
Българският потребител не обича да купува много скъпи нещо по принцип, какво остава по интернет от недоказал се интернет магазин. Ако ще пускате нещо над 500 лв и не сте emag.bg (това не е реклама, а нагледен пример), то задължително трябва да бъде нещо уникално, което не можете да си намерите другаде. Като изключим, че тук хората нямат тези пари, те и без друго нямат навика да купуват чрез интернет скъпи стоки....така че внимателно с цената
7. Създайте си FAQ секция
Клиентите искат да знаят кога ще получат поръчката си, при какви условия, имат ли право да я върнат, ако не им хареса и в какъв срок....и т.н.
8. Инсталирайте си чат с клиенти
Контакта с клиентите е важен, защото по този начин те могат да разберат подробности, относно поръчката си или пък бързо да зададат допълнителни въпроси към сайта или работата ви.
9. Направете си блог
Печеливша стратегия е да убедите клиентите си,че точно вашите продукти са най-добри. Това става чрез блог-статии, в които обяснявате ползата от стъклените мебели, например и дадете линк към вашия сайт, който се занимава с продажбата на стъклени мебели. Подобна стратегия използват и от SuperHosting. Отново пояснявам, че това не е реклама, просто се опитвам нагледно да поясня, че тази стратегия е печеливша. Моля това да не бъде считано за реклама.
10. Реклама
Регистрация в AdWords няма да ви навреди....даже напротив, задължително е да си направите такава. Uncle Google знае всичко, включително и как и къде да постави рекламата ви. Не се изхвърляйте в бюджета, защото не това е най-важното, в което да инвестирате.
Ето някои теми, които ще ви бъдат полезни при старта:
В тази тема колегата много добре е дал инструментите, които ще ви послужат.
Ето и тема със системи за създаване на онлайн магазини.
Относно логото, тази тема ми харесва изключително много
От тук можете да купувате сайтове и домейни.
Преди да започнете да работите с хора от форума, ви препоръчвам да погледнете тази тема.
Това е засега от мен. Ще се допълва!
Последно редактирано: