Как да обвържа 3 онлайн магазина - да купуват и от 3те?

webstil

Well-Known Member
Здравейте, имам 3 малки онлайн магазина, на отделни домейни, продават различни неща, но все са модни аксесоари. Сайтовете са развивани като отделни брандове, иска ми се някак да прехвърлям клиенти от единият на другите, някой виждал ли е нещо подобно в нета?

Идеята ми е, като човек поръча от 1-ия сайт, да знае че може да поръча и от другия и да получи нещата си едновременно с безплатна доставка примерно. Или някак си като направи поръчка директно да го прехвърля или да му излизат банери на другите 2 или нещо от сорта. Дали някой е правил такова нещо?

За сега това, което съм направил е, че при поръчка от кой да е от 3-те сайта, клиента получава ваучер с отстъпка и за 3те, и на ваучера си е написано, че може да го ползав в тези три сайта. Но ми се иска да направя нещо по самите сайтове и да ги вържа до някаква степен един с друг, сигурно вече е измислено някъде и не е нужно да откривам топлата вода...

Това, което съм виждал е, във футера или горе при хедъра - банери / линкове на другите магазини към групата, но ми се иска нещо по-сериозно и елегантно.

Попадали ли сте на такава група магазини? :)
 

zoomaniak

Well-Known Member
Да :) но това се прави преди правенето на сайтовете. Тоест избира се платформа, която работи с една количка от неограничено количество сайтове и цялата комуникация се вижда в количката. Сайтовете се рекламират помежду си или продукт в продукта се ротират реклами.

Магенто е такава платформа - примерно. Но е сложна схема и не върви за малки бизнеси - изисква много знания и инвестиции.
 

AMitrev

Well-Known Member
В магазина имаш ли опция "подобни продукти"? Може там да вместиш от другите магазини или пък нов отделен Widget да сложиш (както е модерно да се казва)
 

devilx

Well-Known Member
Приготвиси някакъв бюджет и съм сигурен че някой програмист ще ти напише код за вграждане на продуктите..

А сам ако искаш да си направиш, правиш си 10-15 банери с продуктите и ги слагаш да се въртят под продуктите, в кошницата и нявсакъде..
 

webstil

Well-Known Member
Знам, че се прави преди да се започнат, ама то ги почнах на шега и не беше сигурно дали изобщо ще стане нещо от тях. Правени са един след друг, а не заедно от раз.
Да имам опция подобни продукти, но как се вкарват подобни от другите сайтове като те са на други домейни? На OpenCart са ми магазините.
А по-интересни начини за реклама един към другите 2 някой срещал ли е? Нещо като идея да мога да взема? :)

П.П. Значи едното като идея вече май е ясно - подобни продукти, които да ротират и от другите магазини и като клиента цъкне го прехвърля на другия сайт?
 

Svetliooo

Well-Known Member
1. Направи регистрацията да важи за всички сайтове, а не да се прави във всеки сайт отделна.
2. Направи кошницата да е обща и в трите сайта.
3. В горната част на сайта сложи една лента, където да са изписани и другите сайтове. Така че като се кликне, да може да се отиде към другия сайт. Може и в долната част да го има същото.
4. Предполагам имаш някакви въртящи се банери в началната страница. Сложи единия по един слайд за другите сайтове
5. Както другите ти подсказаха - добави на подобни продукти, такива от другите сайтове.
6. Може да направиш сайтовете да изглеждат по същия начин, само цвета им да е променен.
7. Сложи ротиращи се банери на другите сайтове. Т.е. да се рекламират един друг.
8. Точкова система - когато купи от единия сайт, получава точки с отстъпка от другия.

Не съм запознат с opencart, но едва ли тези неща ги има вградени в платформата. Говори с някой програмист и разпитай колко пари ще ти излезе.
 

Илиян

Active Member
Цялата идея е глупава. За хората ще е много досадно и безсмислено да се лутат по различни сайтове за да си направят поръчката. Всеки иска всичко да му е на едно място.
 

zoomaniak

Well-Known Member
Цялата идея е глупава. За хората ще е много досадно и безсмислено да се лутат по различни сайтове за да си направят поръчката. Всеки иска всичко да му е на едно място.

Принципно то е на едно място - за ОКОТО на клиента. Домейна може да е само един - но магазините да са отделни - от тип МОЛ. Всеки магазин може да е свързан на АДМИН ниво с отделен склад и с един оператор в склада. Така ОКОТО предава мисълта към мозъка, че всичко е на едно място. Но физически не е на едно място. Логистически поръчката се събира по дадена схема.

Количката е една. Това е глобална схема за Онлайн търговия. Съответно всичко е на един як сървър или на отделни ако магазините са с отделни собственици.

Магазин = Категория. Зависи дизайна как е направен.

Но изисква поне 10 човека екип и оборот над 300 000 лв месечно. Иначе е невъзможно да се администрират всички операции между главният МАГАЗИН и Магазините на Доставчиците - Фактури - Плащания - Плащания от клиенти - Съпорт и връзка между Клиент и Склад / Магазин. Колцентъра е поне 3-5 човека.

Продават се над 50-100 000 стоки от складове с неограничено количество......... и Търговските агенти на проекта добавят все нови и нови Фирми - Складове и ги интегрират със системата.

Не съм сигурен, но поне 1-2 проекта май има в България под Магенто.
 

zoomaniak

Well-Known Member
Цялата идея е глупава. За хората ще е много досадно и безсмислено да се лутат по различни сайтове за да си направят поръчката. Всеки иска всичко да му е на едно място.

Ако при регистрация се изпраща опознавателен мейл на мейла на регистранта и е написан като хората и визуализиран на професионално око - това писмо ще даде възможност на всеки клиент / регистрант в някой от сайтовете - един от трите - да разбере и за трите и да разбере далаверата да посещава и трите.

Просто всичко трябва да е перфектно описано.

Принципно като натисне бутона КУПИ - бутона го препраща в отделна количка, която не е част от трите сайта - и може индивидуалните колички по сайтовете да се премахнат. Просто да се препращат в отделна количка - отделен проект, който обединява и пресмята вкараната заявка в количката.

Тя може дори да е на отделен адрес - въпроса е да са на един и същ сървър трите сайта и отделната количка. Когато клиент натисне бутона КУПИ - се прави запис в БД Базата от Данни на новата количка / сайт за пресмятане.

Или при натискане на бутона КУПИ се задейства операция ТЪРСИ и търси в БД - Базата от данни на Новата количка, която се синхронизира на 24 часа един път или се синхронизира при ненамиране на данни. Тука това, което пиша е за разговор с програмисти с богат опит в изграждането на Бази от данни и работата с тях.

Врътки колкото искате.................. ще струва от 5 000 лв до 15 000 лв в зависимост от сложността на изпълнение или 20-50 лв на час за програмиста.

Гледайте не сайта - а Базата му от данни. Грешка е да казвате "аз имам 3 сайта" - правилно е да казвате: "Аз искам да дам достъп до 3 БД, които са на един сървър и поръчките да се записват в нова база от данни - просто като Име - Разфасовка - Код на продукта - Цена - Правила на отстъпки и т н.....

Успех. :)
 

zoomaniak

Well-Known Member
И още една добавка на ниво ПРО към идеята. Самите клиенти генерират чрез изграждането на поръчката си допълнителни под операции - като:

1. Заявка към отделните складове / магазини и там почват да събират стоките на ниво ДОСТАВЧИК - фактурират както сте се разбрали - врътки много.
2. Фактура към счетоводството.

И не наемате допълнителен персонал :) на ниво АДМИНИСТРАЦИЯ или ако наемате си наемате най-минимален брой........

Но както казах и преди трябва да имате опит в структурирането на БАЗА ОТ ДАННИ в един проект / бизнес и т н..............

Аз примерно имам отделни сайтове на една платформа с една БАЗА ОТ ДАННИ и като правя НОВ сайт просто наливат старата база в новият сайт - сменяваме визията и оправяме козметични проблеми и за 30 дни подкарвам сайт с 10 000 продукта. Това си има и минуси и плюсове. Зависи от много неща.

После имам на сървъра отделна БД - централна и там променям цените - щом там направя промяна - тя се синхронизира с команда с всички сайтове :) не е скъпо - но зависи от нишата, брой продукти и още куп неща.
 

Nightgale

Active Member
За клиентите ще е тотално объркващо да ги прехвърляш от един на друг магазин, и без това вече са объркани като са влезли в магазина- много често нямат идея как са попаднали там, остава и да ги кръстосваш и в другите магазини и тъкмо харесат нещо от единия магазин, виждат рекламата на другия отиват в него и... не поръчват нищо. :)
Защо просто не направиш импорт на всички продукти във всички магазини?
 

slavchev

Well-Known Member
Правило №1: Когато нещо работи не го пипаш!

Така че всякакви гимнастики за обединяване и улесняване на потребителите са излишни. Поръчват ли - поръчват, какво те бърка останалото :)
 

Svetliooo

Well-Known Member
Правило №1: Когато нещо работи не го пипаш!

Така че всякакви гимнастики за обединяване и улесняване на потребителите са излишни. Поръчват ли - поръчват, какво те бърка останалото :)
Че може да поръчва повече ?
Предприемач не се става с такъв манталитет.
 

jair

Active Member
Правило №1: Когато нещо работи не го пипаш!

Така че всякакви гимнастики за обединяване и улесняване на потребителите са излишни. Поръчват ли - поръчват, какво те бърка останалото :)

Какво означава да работи? Ако прави 5 поръчки, а има потенциал за 50 работене ли е?

И аз бих обединил трите магазина. Домейните на два от тях да пренасочват към най-вървежния, в който да вкараш всички продукти. Може би да видиш и редиректи за страниците на продуктите да си направиш, ако е нужно. Шибваш един банер тип "Еди кои си магазини се обединиха за вашето удобство - един магазин, една доставка, три пъти повече продукти" и т.н. Разделението по магазини има смисъл само ако можеш много ясно да разграничиш продуктите. Ето пример на различни магазини от една верига: https://www.trekkinn.com/ До колкото разбирам при теб не е така.
 

slavchev

Well-Known Member
Дълго е за обяснение, но като цяло човек Х си харесва магазин Х, обаче ти му предлагаш магазин У, магазин Ц и разни други, които не го кефят. Следователно може да го загубиш и като клиент. Аз да кажем пазарувам от ЛИДЛ и не стъпвам в Кауфланд, ако двата магазина се обединят също няма да стъпя там. Та така, може и моята логика да е крива ;)
 

Octavian

New Member
Според мен може да направиш следните 3 неща:
- горе над хедъра и долу във футъра да си сложиш препратки към другите сайтове по модела на penshop.bg
- при чекаут, мейл и.т.н. пак да има препратки към тези сайтове и евентуално купони за тях, както и да се комуникира, че ако се поръча от 3те сайта по едно и също време ( може да си направиш отметка към всеки чекаут да отмятат ако са пазарували в рамките на някакъв часови диапазон или възнамеряват да пазаруват от другите сайтове ) ще им е на една или на безплатна доставка над определена сума.

Не си омешвай сайтовете повече, ако някой придобие лош имидж или му се случи нещо друго ще повлече и другите, а така можеш в един момент да продадеш някой от тях.
 

Илиян

Active Member
Аз бих сложил всички продукти и в трите магазина и да си функционират отделно. Даже може и да са на различни цени с различни промоции.
 

Горе