Как да работим на територията на Европейския съюз???

mezzanine

New Member
Момчета имам нужда от съвет,консултация. Черпя и съм готов да дам пари за консулт! :)))))

Искам да продавам стока Х чрез он лайн магазин на територията на страна У от ЕУ! Стоката има фактура от БГ но не искам да шипвам от тук,ами искам да съм физически на територията на самата държашва и да си приемам поръчките и да си пускам стоката на клиентите.

Въпроса ми е според вас мога ли да си работя с българската фирма или не?
А дали не е по добре да си направя,офшорка ,англииска или друга форма която да бъде по добра и по удобна от българската бюрокрация ,независимо от ниските данъци които уж плащаме!!

Ако някои има подходящи счетоводители или адвокати които са наясно с нещата съм готов да плащам за инфото като поп!! :))))

Благодаря предварително!!
 

veda

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Здравей,

Можеш да работиш с българска фирма и в общия случай това ще е най-изгодния вариант за теб. За да се даде точен отговор на въпроса ти, обаче, е необходимо да споделиш повече информация, като например:

1. Българската фирма - доставчик регистрирана ли е по ЗДДС;
2. Твоята фирма регистрирана ли е по ЗДДС;
3. Какъв тип са клиентите в "страна Y от EU" (физически или юридически лица, регистрирани или не за целите на ДДС в тяхната държава);
4. Какъв тип е самата стока;
5. По какъв начин ще се транспортира тя и за чия сметка.

Подозирам, че питането ти е свързано с това как да направиш така, че да не плащаш българското ДДС при покупката на стоката. За целта е необходимо твоята българска фирма да се регистрира за целите на ДДС в държавата - членка на ЕС, където ще се "установиш физически" и съответно тази стока да бъде транспортирана от България до въпросната държава - членка, придружена с необходимата документация, доказваща това движение. Тогава сделката (въпреки че твоята фирма също е българска) ще се третира от страна на доставчика като вътрешнообщностна доставка (ВОД) и той ще фактурира стоката към теб без да начислява ДДС.

А иначе за разни екзотични варианти като офшорни фирми и т. н. можеш да забравиш. ;)

И все пак темата е доста обширна и заобиколена от много особености, така че, ако наистина си заинтересован, можеш да ми пишеш на Skype. Ще се постарая да ти дам точни насоки, спрямо конкретните специфики на твоя случай.

Поздрави!
 

Scaramouche

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

"не искам да шипвам от тук,ами искам да съм физически на територията на самата държашва и да си приемам поръчките и да си пускам стоката на клиентите."



Може да работите с българска фирма, но трябва да си следите оборотите защото може да ви се наложи да се регистрирате за целите на ЗДДС в съответната държава, нищо че извършвате дейността с българска фирма. За това което искате (ако правилно съм ви разбрал), може би ще е по удачно да ползвате фирма регистрирана на територията която ще продавате стоките (след като физически искате да продавате от там и да не транспортирате стоката). В този случай ще трябва да се запознаете и със законодателството в дадената страна. Разбира се не пречи и офшорка.
 

mantaman

Well-Known Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Ако ще продаваш в ЕУ по добре си направи фирма в Бяла ЕУ държава - БГ не е в този списък с белите държави.

Не ти е необходима офшорка - Можеш да си регистрираш нормална УК фирма - Това че данъците в БГ са ниски са те излъгали - на няколко пъти съм писал тук във форума сравнение между българска и УК фирма - За да си на далавера с БГ фирма трябва Годишният ти оборот да е над 200 000лв
 

mezzanine

New Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Благодаря за отговорите на всички. Разбира се сега възникнаха 1 милион въпроса в главата ми. Е! "Няма лесно" както гласи наша модерна поговорка?

Но се радвам че тук има доста начетени люде и мотивацията ми расте.

Към Veda: Пуснал съм ти лично,но за да не оставя без коментар темата ....

1. Нека БГ фирма да е регистрирана по ДДС
2. Нека и моята фирма да е регистрирана по ДДС ( ей това ДДС така и не го обичам от ВИНС-а)
3. Клиентите са физически лица ,крайни клиенти
4. Стоката е дрънкулки, внос от Китай, всичко което е малко като обем и малко като цена (2-5 долара),разбира се и да минава всички стандарти на ЕУ и тнт
5. Транспорта ,от БГ до територията на страната за сметка на моята да кажем БГ фирма , а от мен до крайния клиент отново за моя сметка


Сега тук има нещо което изобщо не може да ми влезе в тъпата глава : цитирам

"Подозирам, че питането ти е свързано с това как да направиш така, че да не плащаш българското ДДС при покупката на стоката. За целта е необходимо твоята българска фирма да се регистрира за целите на ДДС в държавата - членка на ЕС, където ще се "установиш физически" и съответно тази стока да бъде транспортирана от България до въпросната държава - членка, придружена с необходимата документация, доказваща това движение. Тогава сделката (въпреки че твоята фирма също е българска) ще се третира от страна на доставчика като вътрешнообщностна доставка (ВОД) и той ще фактурира стоката към теб без да начислява ДДС"

Добре де? ДДС то несе ли внася като отче наш на входа на страната в която е влязла стоката? Тоест доставчика е внесъл вече ДДС то и на мен ми дава фактура която реално съдържа и стойноста на ДДС? Аз как да направя така че да не плащам БГ ДДС??

Извинете ме за тъпите въпроси!?

Към Scaramouche : "фирма регистрирана на територията която ще продавате стоките?? "

Исками се ,но за сега даже не си го помислям . Много пари трябва да се изкарват за да се плащат техните осигуровки и данъци, поне като за начало изглежда абсурдно. Като смятам колко излиза фирма + счетоводство в държавите към които съм се насочил - Италия и Испания получавам силно главоболие!!!! За офшорките мненията са от едната до другата крайност. За сега незнам къде е истината за работата с тях!!

Към Mantaman: Мислил съм и по повод УК фирмите ,ще изровя инфо да видим какво ще изкопам!! Ще прегледам твойте постове също!!


Благодаря още веднъж за времето което сте отделили да ми върнете отговор!!
 

Linetta

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Не се лъжи да си отваряш фирма в Италия. :)
Не знам как е в УК, но в Италия определено няма сметка. Минималните разходи за поддържане на фирма, независимо от оборота са между 5 и 7 хиляди евро годишно, а бюрокрацията е нещо неописуемо. Бюрокращината в България е детска игра в сравнение с тази в Италия ( колкото и да не ви се вярва е така). Тукашните фирми масово затварят и се оттеглят към периферията на ЕС. :cry:
Наскоро имаше разни публикации и оплаквания от страна на италиански фирми, търгуващи в нета, които се бунтуваха срещу големите играчи на онлайн пазара, които до един не са регистрирани в Италия и съответно могат да си позволят да продават на конкурентни цени.
Иначе няма проблем да си продаваш в Италия с българска фирма, но няма вариант тази фирма да не бъде регистрирана по ДДС.

Понеже казваш, че си се насочил към Италия и Испания, ако те интересува друго за Италия - питай. :|
 

mezzanine

New Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Linetta ,голямо благодаря за поста ти!! Или както казват италианците Grazie mille :))))

"Минималните разходи за поддържане на фирма, независимо от оборота са между 5 и 7 хиляди евро годишно"

Имаш ли подробности от къде идват тези големи годишни разходи? Сигурно,осигуровки,здравни,счетоводство и тнт... Ама са доста сериона сума наистина!!

Четохме тук ,че уж Монти преди да падне, за да стимулира бизнеса ,за хора под 35 години регистрацията на фирма е 1 Евро ,а за другите - 3000 Евро ( такива като мен ) :))) И понеже аз съм щасливец ,половинката ми е под 35 ,можем да влезем в тази група??!!

Каквото и да кажеш за Италия ще ни е полезно. Черпим на италианска земя!!!

Скъпи ли са доставките? Искаме да работим за наша сметка,един вид безплатна доставка...

Благодарим отново!!!
 

Linetta

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Ето подробности за минималните разходи:
- социалните осигуровки за доходи до приблизително 15 000 евра са около 3800 (цифрите са плюс - минус 100 до 200 евро); за печалба над тази цифра се започва от + 20%
- тука има еднин отвратителен данък печалба, прилаган на местно ниво, който варира от провинця в провинция и започва от около 1800 евро и расте в зависимост от печалбата. Става дума за така наречените IRPEF и IRAP; има провинции, в които този данък не се дължи или е редуциран, или зависи от вида дейност или от незнам си какво... никой не знае и зависи колко ти е добър счетоводителя; най-изгодно е да се регистрираш като занаятчия, но в твоя случай не става :)
- разходи за счетоводител - от 600 до 1000 евро за едностранно счетоводство - за ЕТ или подобни, които тук не са задължени да поддържат регистри; ако си ООД зависи от броя на обработваните фактури и изобщо от обема работа и цифрите започват от 1 500 на горе;
- годишно вписване в търговския регистър - от 200 евро и пак зависи в коя част на страната си;
- има и разни други такси и таксички, държавни марки и щуротии и безмислици от най-различен характер. Не дай Боже да имаш работници на трудов договор, защото ако не им плащаш осигуровките и другите неща, които се равняват на 90% от заплатата те осъждат и на теория могат и да те вкарат в затвора.

Монти въведе уж, едни улеснения, ама това за фирма за 1 евро май го има само в България. Тука ако решиш да си регистрираш сам нещо (имам предвид баз счетоводител) можеш да го направиш, ако отговаряш на определени условия или си на възраст до 35 години. Скоро мой познат го направи и му отне месец и половина време и му излезе близо 360 евро. Ако искаш обаче да търгуваш не попадаш в улеснителния режим, защото едно от условията е именно да не извършваш покупко-продажба. Ако стоката е собствено производство - може. И всичко това САМО ако общия годишен оборот не надхвърля 30 000 евро. Надхвърлиш ли го само с един цент изпадаш автоматично от режима и си плащаш всичко със задна дата.

Официално данъчната тежест в Италия е между 43 и 57% - няма единно становище по въпроса, защото казват че зависи от провинция до провинция и от дейността, но според мен, а и не само, на практика никой не може да каже с точност, защото твърде много неща могат да се интерпретират. Наскоро имаше предаване по телевизията, в което бизнеса се оплакваше че данъците са непоносими и в някои сектори надхвърлят 60% (ДДС отделно, което в момента е 21% с тенденция да стане от юли 22). Нямам думи, но е факт :(

Скъпи ли са доставките? Зависи от обема на месечните доставки. Ако сключиш договор и гарантираш, че ще извършваш на месец най-малко 100 доставки, цената им е от около 3 евро. За повече от сто, естествено има още отстъпки. Ако не направиш договор - можеш да си викаш куриер от врата до врата и струва 6,50. Ако доставките са за или от островите цените са обикновено + 2-3 евро.

Ако те интересува и разбираш италиански мога да кача тука една оферта за доставки от най-големият италиански куриер.

Ако имаш други въпроси и ако мога да отговоря - с удоволствие! :|
 

mezzanine

New Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Огромно мерси за поста на Linetta. Но само с мерси няма да се разминем. Сега остава да кажеш в кой град си и като минаваме покрай теб наистина да почерпим. Не се шегувам!!

Относно текста : Е ти направо ме срази! Олеле майко!!! Всички тези неща събрани на едно място звучат доста еднострано. Не знам как правят тези хора бизнес там? Но пък ако има вариант да се работи със БГ фирма там си е живо конкурентно предимство! Не че ще открием топлата вода,но .... Много въпроси изникват покрай четенето на това което си написала..... Ще го мислим,но първо да уточним дали наистина и как може да се работи из Европата.... Като за първо време утре ще търся колегата Veda.
 

mobilio

Well-Known Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

А няма ли да ти е по-удобно (и по-евтино!) да използваш БГ фирма за дейността си?

Понеже сме в един общ съюз - технически не представлява НИКАКЪВ проблем.

Проблема обаче се казва ДДС и трябва да прочетеш член 22 особенно важно за да разбереш как действа.
 

tpetrov

New Member
От: От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Наблегни на бизнеса, ако той върви няма да имаш проблеми. Ако си регистриран по ДДС или както и да се нарича в другите държави, означава че си на светло. Данъци....ами навсякъде се плащат. Моя съвет е счетоводна къща или нещо подобно, ама като изключиш България, те се грижат за всичко и те представляват пред необходимите институции. Когато системата за правене на пари ти заработи /УСПЕХ/, чак тогава ще разбереш за .......тънкостите на професията.
 

mantaman

Well-Known Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Регистрация на Фирма в УК от без пари ако си го направиш сам (10 минути в интернет) до 100 паунда ако ползваш фирма
Ако е ЛТД може въобще и да не плащаш осигуровки (и на всичкото отгоре ще си здравно осигурен) ако е ЕТ - 100 паунда на година в това число здраве и пенсия
Счетоводство ако си го правиш сам без пари ако е ЕТ около 100 паунда ако е ЛТД около 400 ако по ДДС още толкова

Ако си регнат в УК и оборота ти е под 75к паунда на година не си длъжен да се регваш по ДДС и не виждам кой може да те накара за това че продаваш в ЕУ на частни лица.

Да вкараш стока от Китай в УК без фирма е няколко хиляди пъти по лесно от това да го направиш в БГ

Да правиш бизнес в УК не означава да си престъпник - В БГ не можеш да правиш бизнес ако спазваш всички идиотщини дето са измислили - Тоест държавата умишлено те прави престъпник - когато знаеш че си нарушител си покорен гражданин дето не смее да си търси правата който могат да го щавят всякакви държавни институции.

Ако все още ви се седи в БГ значи сте мазохисти
 
Последно редактирано:
  • Like
Реакции: snux

veda

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Сега тук има нещо което изобщо не може да ми влезе в тъпата глава : цитирам

"Подозирам, че питането ти е свързано с това как да направиш така, че да не плащаш българското ДДС при покупката на стоката. За целта е необходимо твоята българска фирма да се регистрира за целите на ДДС в държавата - членка на ЕС, където ще се "установиш физически" и съответно тази стока да бъде транспортирана от България до въпросната държава - членка, придружена с необходимата документация, доказваща това движение. Тогава сделката (въпреки че твоята фирма също е българска) ще се третира от страна на доставчика като вътрешнообщностна доставка (ВОД) и той ще фактурира стоката към теб без да начислява ДДС"

Добре де? ДДС то несе ли внася като отче наш на входа на страната в която е влязла стоката? Тоест доставчика е внесъл вече ДДС то и на мен ми дава фактура която реално съдържа и стойноста на ДДС? Аз как да направя така че да не плащам БГ ДДС??

Ако българската фирма - доставчик е регистрирана по ЗДДС, в общия случай си приспада начисленото с митническата декларация ДДС от вноса и реално не би следвало да "натоварва" продажната цена на тези стоки с него, както би се случило, ако същата не е регистрирана по ЗДДС. И съответно, ако сделката между теб и въпросната фирма, отговаря на условията за ВОД, които ти споменах по-горе, то тя няма да ти начисли ДДС при продажбата на стоката. ДДС ще трябва да начислиш ти в страната, в която ще я продаваш (съответно с тамошната ставка - 21% за Италия и Испания, ако не ме лъже паметта. За Италия се говореше, че от 1 юли ще го вдигат на 22%, но не съм се интересувал от подробности).

Регистрация на Фирма в УК от без пари ако си го направиш сам (10 минути в интернет) до 100 паунда ако ползваш фирма
Ако е ЛТД може въобще и да не плащаш осигуровки (и на всичкото отгоре ще си здравно осигурен) ако е ЕТ - 100 паунда на година в това число здраве и пенсия
Счетоводство ако си го правиш сам без пари ако е ЕТ около 100 паунда ако е ЛТД около 400 ако по ДДС още толкова

Ако си регнат в УК и оборота ти е под 75к паунда на година не си длъжен да се регваш по ДДС и не виждам кой може да те накара за това че продаваш в ЕУ на частни лица.

...

Да правиш бизнес в УК не означава да си престъпник - В БГ не можеш да правиш бизнес ако спазваш всички идиотщини дето са измислили - Тоест държавата умишлено те прави престъпник - когато знаеш че си нарушител си покорен гражданин дето не смее да си търси правата който могат да го щавят всякакви държавни институции.

mantaman, уважавам много мненията ти, но като човек, който познава в детайли и по една или друга причина следи ежедневно икономическата ситуация в България и най-вече данъчната и страна, споделям мнението, че малко преувеличаваш в изказванията си за "плачевното състояние в България", що се отнася до правене на бизнес и бюрокрация. Определено не сме цъфнали и вързали, но в никакъв случай нещата не са и толкова зле, колкото внушават изказванията ти. Съгласен съм, че имаш по-добър поглед върху нещата и процедурите в Англия (въпреки че и аз имам някаква представа, тъй като жена ми наскоро взе изпита по UK Taxation към ACCA), но позволи ми да имам претенциите да съм по-компетентен относно настоящата ситуация в България. :)

Конкретно по написаното от теб по-горе:

Тук също регистрацията на фирмата може да бъде безплатна - аз например регистрирам безплатно фирмите на клиентите си и го правя именно по електронен път, дори за по-малко от 10 минути. ;)

За осигуровките не мога да споря, тъй като не съм запознат в детайли как стоят нещата в Обединеното кралство. Определено тук, в България, вариантите при които осигуряването може да се избегне, не са много. Но въпреки това, размерът на осигурителните вноски, ако не се лъжа, е най-ниския в рамките на ЕС. На практика месечната осигурителна вноска (здравна + социална) е в размер на малко над 55 евро.

Между другото, данъчните законодателства не само на България и Великобритания, но и на целия Европейски съюз в днешно време са толкова подобни, колкото никога досега не са били.

Относно регистрацията по ЗДДС в Англия - прагът от 75 000 лири съвсем не е единственото условие за задължителна регистрация по ЗДДС. Съвсем наскоро имах случай, при който британски контрагент, използвал услугите на мой клиент си заслужи проверка и служебна регистрация по ЗДДС, придружени с глоба от тамошните данъчни служби, защото не беше спазил разпоредбите на чл. 196 на Директива 2006/112/ЕО на Съвета. Оказа се, че е един от онези, които не са сметнали за нужно да ползват услугите на счетоводител и се осланяше на прочетеното в сайта на, ще ме извинявате, "Хър Маджести дрън - дрън", че трябва да се регистрира само и единствено, ако прехвърли прага от 75k паунда. Та в този ред на мисли, това да движиш фирма в рамките на ЕС без счетоводни познания и опит си е чиста проба авантюра от най-висока класа. Счетоводството отдавна не е една тетрадка с дебели корици, разделена на две, в която да си нахвърляш с молив приход и разход. Ако имаш желание, мога да ти изредя само една малка част от основните данъчни нормативни актове, а ти съответно да провериш какъв огромен обем от информация представляват. Просто в днешно време е несериозно да се говори по този начин за която и да била област, обвързана с толкова много "бумащина".

Не искам да оставаш с впечатление, че си придавам някаква тежест. Напротив, пиша всичко това със зрънцето надежда, че поне един - двама, прочитайки тези редове ще осъзнаят, че счетоводството не е кифла с мармалад и няма да се подлъжат по подобни приказки, че могат да си го водят и сами без да имат солидно количество знания и опит с материята. Точно сега, по време на кампанията по годишното счетоводно приключване, идват при мен немалко на брой дребни фирмички, нерегистрирани по ЗДДС, на които да подготвя необходимите отчети и декларации, и искам да ти кажа, че нямаш ни най-малка представа на какви еквилибристики ставам свидетел почти ежедневно. Именно повярвали си собственици на фирми, които цяла година са творили едни чудеса от храброст, та сега се чудя как да им замажа произведенията така, че поне да не личат от километри.

А относно "мазохизма" в България - съгласен съм и разбирам доводите ти. Аз, поради ред причини, имам близки наблюдения върху ситуацията в Холандия и определено мога да заявя, че тук, в България, си говорим за "война с прашки". Но причината не е конкретно в данъчната система, а по-скоро в цялата немотия и мизерия, в която сме се докарали. Просто сме бедна държава (и физически и чисто духовно) и сме влезли вече в затворения кръг, от който няма излизане. Или поне не му се вижда края.

Но въпреки всичко, има фирми, които си плащат всички данъци и играят строго по правилата и, повярвай ми, даянат. Аз, например, съм типичен пример. Богат не съм станал, вероятно няма и да стана, ама поне вечер заспивам с вътрешното удовлетворение, че съм направил каквото мога и за себе си, и за страната си, която е дала не малко на предците ми, а и на мен, въпреки всичкия бълвоч, който се изсипва отгоре ѝ ежедневно от който трябва и който не трябва. Но това вече е въпрос на лична философия, съответно разговор за съвсем друга тема.
 
Последно редактирано:

mantaman

Well-Known Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Веда вече съм малко далече от счетоводството в БГ защото не го практикувам отдавна (все пак зад гърба си имам над 10 години като главен счетоводител и счетоводна къща)

Понеже искаш да сравняваме условията и мазохизма ще дам няколко примера

Осигуровка пенсия здраве в УК 120 Паунда на ГОДИНА в БГ 55 евро на МЕСЕЦ

Задължителна Регистрация по ДДС в УК над 75 000 паунда в БГ - над 50 000лв

Счетоводство в УК за ЕТ и вноски може да си направи всеки средно грамотен онлайн - ако си плаща ще му е от около 75 до 200 паунда на ГОДИНА - в БГ почти никой счетоводител не се занимава с ЕТ под 50лв на МЕСЕЦ

В УК можеш да прибираш кеш като издаваш фактури без касов апарат - В БГ е задължително освен това са задължителни договорът за поддръжката му и таксата на мобилният оператор

В УК малките фирми не са чували за трудова медицина и други подобни щуротии - В БГ ги гърбят за каквото се сетят

В УК има необлагаем доход от над 7000 паунда на година в БГ няма

В УК ти се признават всички разходи от всякакви хвърчащи лисчета включително и 1/3 от наема на жилището ти ако нямаш офис включително и бележките за гориво без да пишеш пътни листа и тн. тн. В българия не ти признават почти нищо.

В УК глобата за неподадена годишна декларация е 100 паунда в БГ до колкото си спомням май е над 500лв

Разходи за поддръжка на неработеща фирма - В УК може да е 0 паунда в БГ май под 2000лв няма как да е като платиш осигуровките и счетоводството.

В УК незнам къде е нито едно учреждение абсолютно всичко се прави онлайн и по пощата в БГ съм скъсал 10 чифта обувки да ги обикалям

В УК можеш за почти всяка дейност да наемеш друг ЕТ и той да си се грижи за осигуровките си и да можеш да прекратиш отношенията си по всяко време - В БГ това е възможно само за много малко дейности за всичко друго трябва да наемаш хора на договор

Така сигурно мога да продължавам до утре сутрин - от теб искам да ми кажеш едно едничко нещо за което БГ бизнеса е в по добра ситуация от в УК

Само не ми казвай че това са ниските данъци щото много ще се смея - Това е най голямата заблуда която може да съществува - Както и по нагоре писах - Ако например аз съм счетоводител в УК а ти в БГ трябва оборота ни да е над 180 000 лв на година за да ти да си по на далавера че работиш в БГ
 
  • Like
Реакции: veda

Linetta

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Мисля че, да сравняваме България и УК е като да сравняваме Лада и Мерцедес. :|
Според мен никъде не се прави лесно бизнес. Звучи ми съвсем логично в Англия предприемачите да са по-улеснени отколкото в България. Казвам логично, защото ако погледнем дереджето на двете страни е повече от очевадно, че там нещата вървят значително по-добре. Каква е точно причината е трудно да се каже, а и понеже никога не съм имала бизнес дела с УК не мога да кажа друго, освен да констатирам явен факт. :)

По темата: имала съм фирма в БГ, но я затворих, за което съжалявам. Сега имам фирма в Италия и се надявам до края на годината да я затворя. Както казва по-горе mezzanine - в стеклата се ситуация на криза е абсурдно да се работи при тези условия. И аз като Веда искам да спя спокойно. Не случайно Италия е сред страните, които са най-зле в момента. Уверявм ви, че тука има толкова абсурдни неща, които не сме виждали у нас дори и по времето на Живков. И най-лошото е, че като цяло манталитета на обществото е провинциален. Скоро в Милано отвориха първият и единствен денонощен магазин за хранителни стоки! Беше представено в централните новини като супер събитие. Изводите си ги правете сами.
В Италия например, не можеш да решиш да си отвориш магазин или кафене, ей така. Трябва да имаш нещо като лиценз. Този леценз струва пари и при това доста. Но дори и да ги имаш и да искаш да си платиш, нещата са до толкова регулирани, че е възможно в зоната, където искаш да отвориш нещо, лицензите да са изчерпани, защото видите ли на едиколко си живущи, трябвало да има едиколко си кафенете и едиколко си магазина. И така ... връзки, познати, роднини знаете как е. :)

Така че не се оплаквайте и не хулете толкова България. Има места в Европа, където да се прави бизнес е още по-трудно. Мога да се обзаложа, че не е само Италия. Тези информации обаче не стигат до БГ, а и ние нали сме си свикнали да мислим, че чуждото непременно е по-добро.

Сега, когато БГ е в ЕУ няма теоретично проблем да се работи с чужбина. Колкото и бюрокрация да има все някак ще се справите, докато навън ще ви пързалят много, само защото сте чужденци.
 

veda

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Веда вече съм малко далече от счетоводството в БГ защото не го практикувам отдавна (все пак зад гърба си имам над 10 години като главен счетоводител и счетоводна къща)

Понеже искаш да сравняваме условията и мазохизма ще дам няколко примера

Осигуровка пенсия здраве в УК 120 Паунда на ГОДИНА в БГ 55 евро на МЕСЕЦ

Задължителна Регистрация по ДДС в УК над 75 000 паунда в БГ - над 50 000лв

Счетоводство в УК за ЕТ и вноски може да си направи всеки средно грамотен онлайн - ако си плаща ще му е от около 75 до 200 паунда на ГОДИНА - в БГ почти никой счетоводител не се занимава с ЕТ под 50лв на МЕСЕЦ

В УК можеш да прибираш кеш като издаваш фактури без касов апарат - В БГ е задължително освен това са задължителни договорът за поддръжката му и таксата на мобилният оператор

В УК малките фирми не са чували за трудова медицина и други подобни щуротии - В БГ ги гърбят за каквото се сетят

В УК има необлагаем доход от над 7000 паунда на година в БГ няма

В УК ти се признават всички разходи от всякакви хвърчащи лисчета включително и 1/3 от наема на жилището ти ако нямаш офис включително и бележките за гориво без да пишеш пътни листа и тн. тн. В българия не ти признават почти нищо.

В УК глобата за неподадена годишна декларация е 100 паунда в БГ до колкото си спомням май е над 500лв

Разходи за поддръжка на неработеща фирма - В УК може да е 0 паунда в БГ май под 2000лв няма как да е като платиш осигуровките и счетоводството.

В УК незнам къде е нито едно учреждение абсолютно всичко се прави онлайн и по пощата в БГ съм скъсал 10 чифта обувки да ги обикалям

В УК можеш за почти всяка дейност да наемеш друг ЕТ и той да си се грижи за осигуровките си и да можеш да прекратиш отношенията си по всяко време - В БГ това е възможно само за много малко дейности за всичко друго трябва да наемаш хора на договор

Така сигурно мога да продължавам до утре сутрин - от теб искам да ми кажеш едно едничко нещо за което БГ бизнеса е в по добра ситуация от в УК

Само не ми казвай че това са ниските данъци щото много ще се смея - Това е най голямата заблуда която може да съществува - Както и по нагоре писах - Ако например аз съм счетоводител в УК а ти в БГ трябва оборота ни да е над 180 000 лв на година за да ти да си по на далавера че работиш в БГ

Благодаря за съпоставката, надявам се, че ще е полезна и на други. Не знам как е във Великобритания (след два месеца ще ходя за пръв път там, но слава богу само като турист), но на първо четене две от нещата, които си изброил, не са верни. А именно:

- Няма задължение за плащане на осигуровки, ако фирмата е икономически неактивна. Тоест и в България е 0лв. Единствената задължителна такса, която ще се наложи да се плати веднъж годишно е тази за вписване на годишния финансов отчет (ГФО) в Търговския регистър, която е 25лв, ако се подаде по електронен път и 50лв, ако се подаде на място (ЕТ са освободени от публикуване, ако не са извършвали дейност през годината);

- В България, ако сключиш договор по Закона за задълженията и договорите (ЗЗД) със самоосигуряващо се лице (т. нар. self employed), задължението за внасяне на осигуровките е в неговите ръце и да, отношенията с него могат да се прекратят по всяко време.

Но съгласи се с Linetta, че да сравняваме страна в топ 3 по БВП от ЕС с тази от дъното на същата класация не е съвсем логически издържано. Вероятно, ако това беше английски форум и някой беше задал подобен въпрос, щеше да се намери друг, който да му каже: Не се занимавай с фирма в UK, регистрирай си в Швейцария.

Това, което исках да кажа с горните с постове е, че положението тук, в България, не е чак толкова плачевно и в никакъв случай не е онзи маймунарник, който беше през 1992 година. Имам доста клиенти - български фирми, които едва връзват двата края, но имам и такива, които вървят уверено нагоре с всяка изминала година. Или иначе казано - има начин. Въпросът е да го намери човек. :)
 

mantaman

Well-Known Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Линета подобна е ситуацията и в Гърция там за да станеш такси трябва да имаш чичо владика - Същото е и лицензите на товарните превози и с каквото се сетиш - Резулатата е видим с просто око - Гърция е Фалирала - Италия също само дето още не е обявено официално и тн.

В тази връзка защо трябва да се успокояваме че има и по зле неща да се опитваме да бъдем като тези са по добре.

Винаги съм се чудил - Ясно няма пари за увеличение на заплати и пенсии - Обаче мамкаму какво няма за да направим така че да е лесно на бизнеса да работи - За да се приложат добрите практики от УК в БГ се изсисква само политическа воля и нито една стотинка - Ама трябва акъл.

Веда говоря за поддържане на работеща фирма която не работи - без да се занимаваш с бюрокрация.
 

Linetta

Active Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

Линета подобна е ситуацията и в Гърция там за да станеш такси трябва да имаш чичо владика - Същото е и лицензите на товарните превози и с каквото се сетиш - Резулатата е видим с просто око - Гърция е Фалирала - Италия също само дето още не е обявено официално и тн.

В тази връзка защо трябва да се успокояваме че има и по зле неща да се опитваме да бъдем като тези са по добре.

Винаги съм се чудил - Ясно няма пари за увеличение на заплати и пенсии - Обаче мамкаму какво няма за да направим така че да е лесно на бизнеса да работи - За да се приложат добрите практики от УК в БГ се изсисква само политическа воля и нито една стотинка - Ама трябва акъл.



Съгласна съм с теб, но смятам, че не е толкова въпрос на акъл (това не всеки го има), а по-скоро е въпрос на манталитет, а това го имаме всички независимо от акъла :cry:
Пример: всички южни страни в ЕС имат проблеми, значително по-големи от тези на север. Гърция, Испания, Италия, България. При това проблемите им са сходни от гледна точка на улеснения за бизнеса, бюрокрация, високи данъци, тромаво законодателство, корупция и т.н. включително организирана престъпност и лобизъм. Не че на север тия неща ги няма - действат по същата схема - демек със същия акъл, но прилаган чрез друг манталитет - печелиш конкурса по добре познатия ни начин и почваш да правиш, примерно магистрали, обаче си свършваш работата като хората и това, което си направил си го направил добре и носи облаги на всички.

В БГ се взимат едни пари и после се замазва работата, колкото да не е без хич. Това е най-дразнещото и за това се гледа всячески да се пречи на простосмъртния бизнес и се прави така че, да ти се отще живота да се занимаваш.
 

mantaman

Well-Known Member
От: Как да работим на територията на Европейския съюз???

За манталитета си много права - Такива реформи могат да се направят от хора с визия - Не случайно правителството на НДСВ и проведе единствените реформи в подкрепа на дребният бизнес - Ама Милен Велчев колкото и да го плюят е с друг манталитет - Той е осъзнал че икономиката се крепи на лесното правене на бизнес.

За тази работа човек трябва да е прочел малко повече от Винету - ама то какъвто народа такъв и вожда.

И в една друга тема говорехме и се чудех защо хората които живеят по на север и е необходимо да отделят повече пари за отопление - (това са безвъзвратно загубени пари без възвращаемост) живеят по добре от тези които живеят по на юг и реално тези пари вместо да ги дават за отопление могат да ги инвестират и да им носят приходи - тоест имат сравнително предимство а всъщност излиза че е недостатък защото ги прави явно по лениви - Италия мисля че е много нагледен пример за разликата между севера и юга.
 

Горе