Blinky
Owner
Днес, както обещах на колеги от форума, смятам да задълбая в една тема. А именно как да се продаваме успешно. Независимо дали става дума за интервю за работа или за продажба на ваш продукт или услуга, вие задължително минавате през процеса на "продавам себе си", независимо дали ще го забележите или не. Дори в повечето случаи (да не кажа всичките) първо продавате себе си и после това, което искате на вашия потенциален клиент, работодател, партньор и т.н.
Повдигам темата, не само защото е важно всеки да има представа от това, но все по-често забелязвам хора с добри идеи и ентусиазъм, които не могат да се продадат добре нито на потенциалните си клиенти, така и на аудиторията, а това с постоянно действие води до лоши резултати и стигане в задънена улица. Примери могат да се видят както в частта Пазар, така на вън, разхождайки се из останалия свят. Тук говорим за липсата на правилен подход и методика, а не за липсата на ентусиазъм амбиция, качествена, умения, опит и всичко, което сформира бек-една, така да се каже.
Един от най-успешните методи е т.нар. FAB, съкращение от feature, advantage, benefit. Или на прост език - твоята характеристика, какво преимущество е това за отсрещната страна и какви ползи ще му донесе. Просто и ясно.
[video=youtube;KLdboEjNSdM]https://www.youtube.com/watch?v=KLdboEjNSdM[/video]
В това видео примерът е даден с кола, но нека го направим в нашия случай с SEO или изграждане на сайт като тип услуга, която се предлага. Най-често това се вижда в пазара ни тук, във форума, и ми се ще да дам малко по продаващ характер на всичко това:
Това е пример: Разбирам от SEM (SEO, PPC) и се занимавам повече от 5 години с него.....(до тук добре)..., което за клиента означава, че вие ще му предложите повишаване на таргетирания трафик от Google, което като ползи е ясно какво означава, но е редно да му го кажете - увеличаване на продажбите с %. Много е важно когато говорите, да вмъквате цифри. Така ще сте напълно разбран и в главата на човека отсреща картинката ще стане напълно ясна и лесно разбираема. А ако той не е дисижън-мейкър, то тогава информацията, която е поел, ще може да бъде предадена с тези цифри, нещо което конвертира в пъти повече от правен текст, без яснота.
Ще отворя една скоба тук. Винаги съм се чудил на добре изградените лендинг пейджове, които се предполага да продават чрез текстовете си, а реално на тях няма точна последователност от цифри и информация. Просто едни добре завъртени локуми, които добре умайват клиента, но правейки извод от всичко стига до заключението, че всичко е прекрасно и чудесно но не е наясно какво ще спечели в числа. Защото се предполага, че после ще му се говори в числа (цена).
За това е важно при всяка среща, на която ще продавате нещо на някой, да го имате това на предвид. Ако срещу вас седи човек, който цени времето си и му се работи с професионалисти, ще иска да стигнете до момента с цифрите. Така ще разбере, че е дошъл и момента да вземе решението си и му го давате направо.
Ще се радвам на коментари и допълнения. Темата за това е тук - Успей с нас за да помогне на хората да успяват в продаването на "себе си".
Повдигам темата, не само защото е важно всеки да има представа от това, но все по-често забелязвам хора с добри идеи и ентусиазъм, които не могат да се продадат добре нито на потенциалните си клиенти, така и на аудиторията, а това с постоянно действие води до лоши резултати и стигане в задънена улица. Примери могат да се видят както в частта Пазар, така на вън, разхождайки се из останалия свят. Тук говорим за липсата на правилен подход и методика, а не за липсата на ентусиазъм амбиция, качествена, умения, опит и всичко, което сформира бек-една, така да се каже.
Един от най-успешните методи е т.нар. FAB, съкращение от feature, advantage, benefit. Или на прост език - твоята характеристика, какво преимущество е това за отсрещната страна и какви ползи ще му донесе. Просто и ясно.
[video=youtube;KLdboEjNSdM]https://www.youtube.com/watch?v=KLdboEjNSdM[/video]
В това видео примерът е даден с кола, но нека го направим в нашия случай с SEO или изграждане на сайт като тип услуга, която се предлага. Най-често това се вижда в пазара ни тук, във форума, и ми се ще да дам малко по продаващ характер на всичко това:
Това е пример: Разбирам от SEM (SEO, PPC) и се занимавам повече от 5 години с него.....(до тук добре)..., което за клиента означава, че вие ще му предложите повишаване на таргетирания трафик от Google, което като ползи е ясно какво означава, но е редно да му го кажете - увеличаване на продажбите с %. Много е важно когато говорите, да вмъквате цифри. Така ще сте напълно разбран и в главата на човека отсреща картинката ще стане напълно ясна и лесно разбираема. А ако той не е дисижън-мейкър, то тогава информацията, която е поел, ще може да бъде предадена с тези цифри, нещо което конвертира в пъти повече от правен текст, без яснота.
Ще отворя една скоба тук. Винаги съм се чудил на добре изградените лендинг пейджове, които се предполага да продават чрез текстовете си, а реално на тях няма точна последователност от цифри и информация. Просто едни добре завъртени локуми, които добре умайват клиента, но правейки извод от всичко стига до заключението, че всичко е прекрасно и чудесно но не е наясно какво ще спечели в числа. Защото се предполага, че после ще му се говори в числа (цена).
За това е важно при всяка среща, на която ще продавате нещо на някой, да го имате това на предвид. Ако срещу вас седи човек, който цени времето си и му се работи с професионалисти, ще иска да стигнете до момента с цифрите. Така ще разбере, че е дошъл и момента да вземе решението си и му го давате направо.
Ще се радвам на коментари и допълнения. Темата за това е тук - Успей с нас за да помогне на хората да успяват в продаването на "себе си".