Митака
New Member
Тъй като става въпрос за реклама, тоест връзки с обществеността, ще публикувам тази статия в този раздел.
Забелязали ли сте как постепенно и българските реклами почнаха да се подобряват малко-по-малко? Вероятно за пръв път в България имаме хубави реклами по телевизията. Не говоря за Бонукс, или поредната паста за зъби. Говоря за истинска реклама. Такава, каквато тя трябва да бъде.
Нека дам пример - изгледайте трите рекламни клипа тук > http://www.yvox.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3698
Та какво прави тази реклама толкова добра, че да се хареса на всички* (почти)? Някак българските маркетинг спецове живеят с фикс идеята, че една реклама трябва да промива мозъци. Но явно не и тези от Леки.
Една реклама трябва да има добро чувство за хумор, да представя добре продукта (което ще рече по оригинален начин) и да се запомни лесно у всеки, който я е видял.
В случая идеята със заглуването на гласа от Балкана е страхотна. Но една друга идея прави реклама уникална - това, че трите подправки са разпръснати в трите реклами. Един добър маркетьор умее да разбуди любопиството на публиката си. Точно това са направили пичовете от Леки.
Следвайки техния пример, какво можем да кажем за добрата реклама?
Дано да съм ви бил от полза, пък ако не - все пак едно приятно петъчно четиво няма да ви дойде в лошо. Поздрави!
Забелязали ли сте как постепенно и българските реклами почнаха да се подобряват малко-по-малко? Вероятно за пръв път в България имаме хубави реклами по телевизията. Не говоря за Бонукс, или поредната паста за зъби. Говоря за истинска реклама. Такава, каквато тя трябва да бъде.
Нека дам пример - изгледайте трите рекламни клипа тук > http://www.yvox.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3698
Та какво прави тази реклама толкова добра, че да се хареса на всички* (почти)? Някак българските маркетинг спецове живеят с фикс идеята, че една реклама трябва да промива мозъци. Но явно не и тези от Леки.
Една реклама трябва да има добро чувство за хумор, да представя добре продукта (което ще рече по оригинален начин) и да се запомни лесно у всеки, който я е видял.
В случая идеята със заглуването на гласа от Балкана е страхотна. Но една друга идея прави реклама уникална - това, че трите подправки са разпръснати в трите реклами. Един добър маркетьор умее да разбуди любопиството на публиката си. Точно това са направили пичовете от Леки.
Следвайки техния пример, какво можем да кажем за добрата реклама?
- Една реклама трябва да има хумор, стига да не е на твърде сериозна тема.
- Тя трябва да буди любопиство у гледащите я за продукта, който представя.
- Избягването на натрапчиви мнения и слогани като "бързо, чисто и лесно" е приоритет - това са абсолютни клишета.
- И най-важното, тя трябва да представя сърцето, произхода, същността на продукта. Но не с песнички от типа "хем по чисто, хем по лесно...". А с малко думи и повече визуална представа. Все пак гледаме телевизия, а не слушаме радио.
Дано да съм ви бил от полза, пък ако не - все пак едно приятно петъчно четиво няма да ви дойде в лошо. Поздрави!