Как се калкулира стойността на онлайн магазин?

de7ox

Member
Здравейте, въпроса ми е такъв..
Имам онлайн магазин, който генерира доста добри доходи, но ако реша да се разделя с домейна и съдържанието в него (без стоката, която се предлага) как се калкулира стойността му?
Пример: Ако този сайт годишно прави 200к лева оборот, какви пари трябва да му искам само на сайта (пак казвам, без стоката)

Благодаря
 
Обикновено се смята печалбата за последната година и на тази база е цената, поне според това което съм видял тук като се продават онлайн магазини (може и да не съм прав, нека ме поправи някой ако греша)
 
Обикновено се смята печалбата за последната година и на тази база е цената, поне според това което съм видял тук като се продават онлайн магазини (може и да не съм прав, нека ме поправи някой ако греша)
Да, защото се гледа като бизнес. Това са най-верните показатели, защото други калкулират фейсбука си с не знам си колко последователя, отделно колко е набил в статии, и още куп такива инвестиции, които са си изцяло за създателя, купувача реално ги интересува дали ще може да си избие инвестицията и кога, както и дали има потенциал да се развие. Няма какво да се гледа друго. Поне по мои виждания.
 
Аз ще продължавам да си предлагам продукта. Идеята е да предложа разработен сайт със 6000 клиента и мейл адреси. Може примерно да се продължи в тази ниша с различни продукти.
 
Аз ще продължавам да си предлагам продукта. Идеята е да предложа разработен сайт със 6000 клиента и мейл адреси. Може примерно да се продължи в тази ниша с различни продукти.
Въпреки всичко, хората ще те питат за печалбата. Имай го предвид това. Иначе ресурса си е наличен, там спор няма. ;)
 
Въпреки всичко, хората ще те питат за печалбата. Имай го предвид това. Иначе ресурса си е наличен, там спор няма. ;)
Могат спокойно да видят статистиката от WoCommerce какво е постигнал сайта за година назад, че и повече. Вече поръчки по телефон и фейсбук са отделни, там няма нужда купувача да има интерес какво е натрупано за това време. Реално ще купува само уебсайт, но тук идва въпроса потенциалния купувач какво ще предлага и на каква цена. 6000 поръчки по 40лв са 240к - х60лв са 360к. За това не мога да определя каква цена да искам. Дори и да гледам годишен оборот, 200к за само уеб сайт и домейн е много.
 
Могат спокойно да видят статистиката от WoCommerce какво е постигнал сайта за година назад, че и повече. Вече поръчки по телефон и фейсбук са отделни, там няма нужда купувача да има интерес какво е натрупано за това време. Реално ще купува само уебсайт, но тук идва въпроса потенциалния купувач какво ще предлага и на каква цена. 6000 поръчки по 40лв са 240к - х60лв са 360к. За това не мога да определя каква цена да искам. Дори и да гледам годишен оборот, 200к за само уеб сайт и домейн е много.
Е ти нали се сещаш, че ако сайта ти примерно се казва evtinidini и продаваш дини в него, няма как новия собственик да продава чушки в сайта, така че самата ти идея ми се струва някак си безсмислена, ама все пак ти си знаеш. Искаш хем да продадеш сегашния сайт, щото сигурно си си направил нов по-хубав с по-добър домейн, тоест си изстискал най-доброто от този, но искаш и да продължиш да си продаваш.. е не знам кой ще се навие на това :D
 
Е ти нали се сещаш, че ако сайта ти примерно се казва evtinidini и продаваш дини в него, няма как новия собственик да продава чушки в сайта, така че самата ти идея ми се струва някак си безсмислена, ама все пак ти си знаеш. Искаш хем да продадеш сегашния сайт, щото сигурно си си направил нов по-хубав с по-добър домейн, тоест си изстискал най-доброто от този, но искаш и да продължиш да си продаваш.. е не знам кой ще се навие на това :D
Не нищо общо, не съм правил нов сайт. Нещата така се случиха, че стана нещо като бранд. Дори и нов сайт да имам, няма да ми е трудно да го развия отново. Когато предлагаш козметика няма как да изцедиш “динята” .
 
Могат спокойно да видят статистиката от WoCommerce какво е постигнал сайта за година назад, че и повече. Вече поръчки по телефон и фейсбук са отделни, там няма нужда купувача да има интерес какво е натрупано за това време. Реално ще купува само уебсайт, но тук идва въпроса потенциалния купувач какво ще предлага и на каква цена. 6000 поръчки по 40лв са 240к - х60лв са 360к. За това не мога да определя каква цена да искам. Дори и да гледам годишен оборот, 200к за само уеб сайт и домейн е много.
Да, супер, пак е добър ориентир. ;) Това е си е достатъчно според мен, вече ако споделиш и чиста печалба или на какъв търговски % оперираш и да си има пълните сметки потенциалния купувач.
 
Не нищо общо, не съм правил нов сайт. Нещата така се случиха, че стана нещо като бранд. Дори и нов сайт да имам, няма да ми е трудно да го развия отново. Когато предлагаш козметика няма как да изцедиш “динята” .
Дадох динята като пример, тъй като не си обяснил какво е, що е, така ми изглеждаше на мен. Успех иначе.
 
Разбира се не продаваш бизнеса. Може би продаваш ноу хоу или нещо подобно.
Според мен няма как да вземеш сумата от оборота за последната година, по скоро може да вземеш чистата печалба, евентуално от 20 до 50к.
При продажбата на нещо, независимо какво, важен фактор са и съпътстващите неща. Примерно, ако продаваш автомобил и той е сниман във филм, цената му се вдига. Ако продаваш нещо с някаква история е по вероятно да се оцени по-високо.
В твоя случай, предполагам репутацията на домейна и като цяло бизнеса ще са от значение при оформяне на крайната цена. Също е важно, ако ти е спешно да го продаваш. Ако не бързаш, може да имаш повече време да оцениш различни оферти.
Важен фактор също е и на какъв клиент ще попаднеш, ако е надъхан и на всяка цена иска да го вземе, може да го продаде 5-10% по-скъпо. Реално, понякога на човек му идва на момента какво може да извлече от продажбата.
Без да задълбавам повече, според мен сумата би била между 20 и 50к в зависимост от факторите.

Успех с продажбата.
 
Така, първо оборот и печалба са две коренно различни неща. Може да имаш 200к оборот и 150к печалба, но може да имаш и само 10% печалба, т.е от тия 200к да са само 20к печалбата.
Второ - трафика от къде е? Колко ти струва да докараш трафик в уеб сайта и тн и тн. Казваш че продаваш даден продукт, но следващият собственик на сайта ще може ли да продава продукта на същите условия? има много субективизъм, всеки сайт общо всето си се оценява индивидуално.
 
Така, първо оборот и печалба са две коренно различни неща. Може да имаш 200к оборот и 150к печалба, но може да имаш и само 10% печалба, т.е от тия 200к да са само 20к печалбата.
Второ - трафика от къде е? Колко ти струва да докараш трафик в уеб сайта и тн и тн. Казваш че продаваш даден продукт, но следващият собственик на сайта ще може ли да продава продукта на същите условия? има много субективизъм, всеки сайт общо всето си се оценява индивидуално.
Доста добро мнение. И много точно. ;)

Наистина това са доста важни неща, и реално трябва да предадеш бизнес. Мой познат продаваше сайтове и като ги направи, развие малко, но нямаха печалби, реално ги продаваше за много малко отгоре, защото поне е хванал някакви кл. думи. Определено не можеше да иска много, защото имаше нулева стойност. Нямаше бизнес зад сайта, а само планове как да монетеризира. Ако бизнес модела не може да се поеме от новия собственик, то реално е равносилно на нямаш такъв.

И само да кажа, пак да се повторя, сега наистина е подходящо време за инвестиции при такова обезценяване на парите. Да не говорим че догодина ни готвят и едно евро. :) Демек тотално да не държиш кеш. :)
 
Здравей, ние правим оценка на магазини като услуга и ще споделя малко за процедурата и тя е изпипана от експерти с доказан опит в цял свят. Искам да подчертая, че само сайт никой не продава, ако говорим за магазин това е многообхватно.

Ето няколко фактори:
- Магазина се продава с фирмата и персонала;
- Фирмата/магазина има стока и недвижимо имущество;
- Преглежда се счетоводството за 3 - 5 години назад, разходи, печалби;
- Репутацията на магазина като състояние, жалби, лошо обслужване, качество на артикулите и др...;
- Договори с доставчици и сигурност дали няма да напуснат след смяната на собственика, общо взето гаранция за спокойствие;
- Задължения на фирмата към доставчици.

Това са част от нещата за един сериозен онлайн магазин, знам, че в България масово продават сайта само, защото повечето "бизнеси" са на това състояние, реално сериозен онлайн магазин се продава в рамките на 6 - 12 месеца с много преговори и разчуване и процедурата е тромава, но това са сложни процедури за сериозни бизнеси. Иначе гледам тук показват оборота и продават сайта с името, стока няма защото е дропшипинг или някакви китайски, турски стоки.

Поздрави,
Станимир И
 
ако реша да се разделя с домейна и съдържанието в него (без стоката, която се предлага) как се калкулира стойността му?
На база на каква перспектива може да има за новия собственик. Зависи към какъв клиент е насочено без значение от печалбата понеже ти задържаш стоката, което може да спъне или спре човек от инвестиция. Както сам казваш се е превърнала в бранд. Ако трябва да смени целия продуктов каталог, няма никакво значение какъв трафик или оборот генерира или е генерирал.

Например имаш магазин на Найк и решаваш да го продадеш със все стилажи и рекламни материали, обаче задържиш стоката. То новия собственик какво ще го интересуват оборотите или трафика като те се променят драстично ?
Може и аз да не съм разбрал въпроса..
 
На база годишени печалби, средно за да речем 3 години, но най-вече се взима последната. Всичко това подкрепено със стабилни доказателства за трафик, статистики, и др. ресурси. Разбира се и договорите и всичко платено към бизнеса и какви разходи има. Не знам какво друго трябва да влиза в сметките. Вс епак говорим преди всичко за бизнес, а не са един домейн, и инсталиран скрипт на него с контент.
 

Горе