Blinky
Owner

Дан Браун, знаменитостта, която стои зад видеото за подреждането на кубчето на Рубик и видео блога "Delicious Steak”, обяснява как можете да създадете ваше успешно видео в YouTube.
YouTube вече не е само място, където се правят видеоклипове. Сайтът се превърна в революция, която отново дефинира звездния статус и кой може да го постигне. Днес всеки може да стане известен, а звездите на YouTube обикновено притежават многостранни таланти
Вземете за пример Дан Браун. Браун става много известен още като тийнейджър, когато прави кратък клип за това как се подрежда купчето на Рубик. Но тази информация не е единствената съставка в успеха на Браун. Той предава информацията с особена енергия и остроумие, към които публиката се оказва пристрастена.
Видеото за кубчето на Рубик е качено в YouTube през юни 2007 г. и в деня на публикуването е гледано над 22 милиона пъти. Браун обсъжда успеха му във видео блог, наречен “Delicious Steak”. Каква е идеята, която стои зад всичко това? Браун просто говори за неща, които мисли, че ще са интересни на публиката. Той качва ново видео няколко пъти седмично, а постоянно нарастващата му библиотека има над 50,000 гледания дневно.
eHow разговаря с Браун за успеха му и за стъпките, които начинаещите трябва да следват, за да се сдобият със слава в YouTube.
eHow: Какви инструменти са нужни за създаването на видео в YouTube?
Дан Браун: Трябва ви концепция, видео и нещо, с което да редактирате. Най-общо, това е всичко. Може да имате нужда и от други неща в зависимост от това, което правите. В моя случай, винаги казвам, че аудиото е много по-важно от видеото.
eHow: Качеството на видеото важно ли е колкото концепцията му? Може ли да се направи YouTube видео с iPhone?
ДБ: Определено може. Единственото нещо, което ме безпокои при iPhone видеото, е че няма стабилизация на изображението. Проблемът е, ако качеството е толкова лошо, че те разсейва от идеята на видеото. Моето най-известно видео, това за кубчето на Рубик, не е снимано с нещо скъпо или качествено. Нямах осветление. Имах просто един фотоапарат, който можеше да снима и видео. Общо взето, всеки апарат ще свърши работа.
eHow: Какви са универсалните качества на успешните YouTube видео клипове?
ДБ: Това е по-лична среда, така че публиката може да разбере, ако не сте искрени. Затова най-важното е да правите нещо, от което наистина се интересувате, а не само да правите нещо, защото мислите, че ще бъде гледано. Когато наистина ви пука и влагате кръвта, потта и сълзите си в клипа, публиката ще го разбере и ще прояви уважение. Най-големият капан, в който хората попадат, е че виждат клип в YouTube с 20 милиона гледания и си казват „О, точно такова нещо трябва да направя”. Те си мислят, че ако не предизвикат интерес, значи не са успешни, а това наистина е лошо мислене. Понякога получавам имейли, в които ме питат „Имам само 300 гледания на видео. Къде греша?” Луди ли сте? Има 300 човека, които ви гледат и се интересуват от това, което казвате. Продължавайте по същия начин и гледанията ще се увеличават, ако наистина се интересувате от нещата, които правите.
Важно е да поддържате постоянна и последователна марка. Аз имам лъскаво интро и заключителна част. Имам редовно рубрики, които публиката харесва. Когато гледат епизод на "Delicious Steak", хората знаят какво да очакват.
eHow: Нужно ли е публиката да се фокусира върху една личност?
ДБ: Това помага. Изхождайки от моя личен опит...по-голямата част от хората, които ме гледат, са гимназисти от мъжки пол. Те ме приемат като приятел, модел за подражание. Вероятно е от полза да имаш някаква индивидуалност, с която зрителите се свързват и изграждат взаимоотношения...Най-забавното е, че когато присъствам на среща или сбирка и се появи човек, който гледа клиповете, той започва да разговаря с мен свободно, сякаш ме познава.
eHow: Има ли начин да се увеличи до максимум общуването с публиката и доколко това е важно при записването на продължение?
ДБ: Различно е. Ако правиш клипове със скечове, общуването вероятно не е толкова важно. Но ако се занимаваш с видео блог, общуването е всичко. Аз споделям моите идеи и мисли за нещата, които се случват по света, а след това просто ги обсъждаме. Но в същото време, дори и ако правите комедийни клипове, ще накарате всеки зрител да се чувства специален, ако отговорите на коментара му. Това ваше действие може да го превърне от случаен зрител в доживотен фен, защото сте успели да го докоснете по някакъв начин. Това е много важно, но тук няма строги правила как да го постигнете.
eHow: Какво трябва да се избягва?
ДБ: Дългото протакване, което не води никъде. Няма проблем видеото да е дълго, ако успявате да поддържате интереса на публиката. Според мен твърдението, че YouTube видео клиповете трябва да дълги две минути, е преувеличено. В същото време, ако видеото ви е 10 минути, но можете да запълните само две минути с важни неща, ще изгубите публиката някъде около третата минута. Най-важното нещо е да говориш по същество.
eHow: Полезно ли е да определяш публика си предварително?
ДБ: Зависи как участваш в цялата работа. Аз започнах с мои връстници и нещата се разраснаха. Но все повече традиционни и установени медийни мрежи ще се опитват да проумеят цялото това нещо. Те наистина знаят каква публика ги гледа...Не мисля, че непременно е лошо да знаеш кой иска да те гледа. Но пък от друга страна, ако хората, които те гледат, са различни от очакванията ти, няма нищо лошо да се приспособиш към това.
Има нови канали, които са насочени специално към майки и домакини. Тяхната публика е момичета на възраст между 13 и 17 години. Това ми беше много забавно. Любопитно ми е дали ще се възползват от това или ще го игнорират. Защото именно такива хора са в YouTube – тийнейджъри и деца. Определено има празнина в поколенията.
Ресурс: eHow