Как се продава работещ онлайн магазин?

Всеки онлайн бизнес се представя пред общата аудитория като един нормално функциониращ бизнес с приходи и активи. Ако ги има. Най-грубите сметки са както казаха някои, и аз, едногодишната печалба, а може да се към това и активите към него, за да увеличи стойността си. В някой случаи може да се причисли, но в други се смята към. Това е моделът, който би гледал всеки инвеститор. Има и такъв, който би дал и поглед върху ресурсите, но това не ако се гледат единствено и само тях. Но тук този модел би ти дал много по-малка сума за бизнеса ти. Най-ценното за един бизнес сам знаеш, че е печалбата и активите. Нещо, което винаги се гледа от инвеститора. Онлайн магазините не правят голяма разлика, освен, че са уеб базирани и някои ресурси освен, че са изградени, зад тях има малко повече вложено като KnowHow. ;)
 
От: Как се продава работещ онлайн магазин?

Blinky, потенциала може да си го вижда само собственика, не значи че съществува за някой друг.
Бизнеса се изчислява въз основа на печалба и трайни активи.
Какви специалисти бе човек, да не продаваш НЕК? :)
Все повече се убеждавам че искаш да оцениш нещо което е само в твоята глава :)
 
Re: От: Как се продава работещ онлайн магазин?

Blinky, потенциала може да си го вижда само собственика, не значи че съществува за някой друг.
Бизнеса се изчислява въз основа на печалба и трайни активи.
Какви специалисти бе човек, да не продаваш НЕК? :)
Все повече се убеждавам че искаш да оцениш нещо което е само в твоята глава :)

Потенциалът реално се представя, а кой как го вижда вече тук идват дебатите. Обикновено продавача след представянето на потенциала защитава позицията си с факти, статистики, анализи и всякакви други доказателства, докато купувача пита за възможни проблеми. И тук се ражда истината в това що е то потенциал и дали наистина самият бизнес го има и какъв в плана за "разгъването" му.

И краткотрайни активи ги прибави. Клиентските договори подписани за кратък период от време също може да се вземат в предвид. ;)

Не продаваш НЕК, но аз и ти трудно ще продадем на някоя майка пюре за бебета, отколкото човек, продаващ всеки ден това. Това се има предвид под специалист. Най-обикновено става думи за специалист в областта. Нека някой от БГ мама се опита да продаде SEO пакет на някой от нас.... :) Няма да и се получи, ако не е няколко години в областта, нали? :)
 
От: Как се продава работещ онлайн магазин?

Blinky, ей това с ноу хауто ми е най-интересно и неговата оценка. Ама навремето в УНСС много малко се говореше за това, подозирам, че и днес е така :))) Ако масовата практика наистина е печалбата за година назад плюс някакъв процент за активите, то тогава за мен би било по-разумно да изчакам още година-две, в които да вдигна ръста й.
Стана ми интересно, защото по разни американски калкулатори цената обикновено възлиза на печалбата за 2-3 години назад, като с увеличаване на темпа на растеж на последната, коефициентът се увеличава. Ама да не забравяме къде живеем, явно :)))

Zarrini, вероятно имаш свръхестествени способности - врачуване през монитор :) Допускаш ли, че е възможно някои хора да мислят out of the box - и по отношение на бизнеса и по отношение на живота като цяло :)
 
От: Как се продава работещ онлайн магазин?

Не ми се задълбава! Но като гледаш как е в Америка, защо не си продадеш бизнеса там? :)
Би трябвало като си много напредничав, да знаеш че трябва да се съобразяваш с регионалните условия, поради редица причини :)
Нямам лоши чувства, успех ти желая!
 
От: Как се продава работещ онлайн магазин?

Точно задача на продавача е да убеди евентуалните купувачи, че потенциалът е реализуем, тоест може да бъде материализиран.
Това, че в този форум потенциал стана "мръсна" дума, не значи, че не е важен, и че не може да бъде оценен.
Бизнесът естествено не е само печалба и трайни?!?!? активи :)

Blinky, потенциала може да си го вижда само собственика, не значи че съществува за някой друг.
Бизнеса се изчислява въз основа на печалба и трайни активи.
 

Горе