Класация на хостинг компаниите за изминалото ДЕСЕТИЛЕТИЕ! :D

@rutera , не, че не знаеш кое как, но според мен цифрата за хостбългария е малко над това, което спомена. Не ги познавам хората, знам що годе няколко имена, но цифрата там е може би по 2 или 3. ;) Да, вярно е, че в домейните бяха по-силни, ама то покрай тях добре позиционираха хостинг услугата си. ;)

И ако не е тайна, не че ще влизам в този бизнес, защото ми изглежда адски неблагодарен бизнес, но да речем един хостинг взима 10 лева средно на план (клиент), колко клиента, по дяволите, трябва да имаш, за да си струва да въртиш такъв бизнес? Да речем чисти 10 000 лева на месец за собственика. ;) Така де, който е врял и кипял в тази сфера знае след кой клиент си заслужава бизнеса. ;)
 
Повярвай хич не съм далеч от реалните цифри. Минал съм и през изброените и зная за какво иде реч.
Не си, не ме карай да ти вадя цялото CV и къде колко работа си свършил, че ще стане скучно във форума.
 
рутера, разбира се, че е относително. За това помолих да изкажеш предположение. Иначе, ако се позовем на данните, които си предоставил, и приемем, че клиентите на суперите са станали вече 70 000, и според диаграмата притежават 43,3% от пазара, следва, че нс1 със своите 4.1 процента имат маалко над 6000 клиента. Съпоставено с 4500 като реални според теб, излиза, че диаграмата е с около 70% точност, което за подобен тип "проучване" си е направо top-notch!! ;) Няма совалки да стреляме с тия диаграми

Иначе icn са си в графиката.
 
Не си, не ме карай да ти вадя цялото CV и къде колко работа си свършил, че ще стане скучно във форума.
Моля, ако искаш мога да ти пратя и копие от трудовата книжка :))))) Единственото нещо което ще се различава от това което имаш ти е, че няма да е актуално.

@s1yf0x имаш ЛС.
@white_pawn имаш ЛС.
 
Последно редактирано:
@rutera , не, че не знаеш кое как, но според мен цифрата за хостбългария е малко над това, което спомена. Не ги познавам хората, знам що годе няколко имена, но цифрата там е може би по 2 или 3. ;) Да, вярно е, че в домейните бяха по-силни, ама то покрай тях добре позиционираха хостинг услугата си. ;)

И ако не е тайна, не че ще влизам в този бизнес, защото ми изглежда адски неблагодарен бизнес, но да речем един хостинг взима 10 лева средно на план (клиент), колко клиента, по дяволите, трябва да имаш, за да си струва да въртиш такъв бизнес? Да речем чисти 10 000 лева на месец за собственика. ;) Така де, който е врял и кипял в тази сфера знае след кой клиент си заслужава бизнеса. ;)

Иначе бизнеса си е много благодарен, принципа е следния. Взимаш си сървъри дори и един цената му е около 1000лв. втора ръка разбира се ама той си бачка още поне 5 години, техниката е направена да бачка, слагаш му едни 128г рам още и просто го колокейтваш я в телепойнт я някаде другаде. Купиваш си един лиценз за cpanel за 10-15$ на месец и си ти. (малко сега се промениха цените на лицензите за cpanel)
Проблема е в намирането на клиенти, другото как се казва се прави за 5-7 мин.
 
Последно редактирано:
Иначе бизнеса си е много благодарен, принципа е следния. Взимаш си сървъри дори и един цената му е около 1000лв. втора ръка разбира се ама той си бачка още поне 5 години, техниката е направена да бачка, слагаш му едни 128г рам още и просто го колокейтваш я в телепойнт я някаде другаде. Купиваш си един лиценз за cpanel за 10-15$ на месец и си ти. (малко сега се промениха цените на лицензите за cpanel)
Проблема е в намирането на клиенти, другото как се казва се прави за 5-7 мин.
Да бе, ама ме интересуваше вече цифрите като за собственик на бизнес. Разбивките са за административния персонал. По-глобални цифри. Не говорим за Siteground - там са космически нещата, но да речем компания от ранга на ICN, или някаква от този калибър. Дори защо не и Суперхостинг.
 
някой има ли предположение какви пари правят сайтграунд
 
някой има ли предположение какви пари правят сайтграунд
Според мен са няколко десетки милиона годишно, но само гадая. Те, Hostgator, Blusehost и подобни са в един ранг, погледнато през моите очи. Знам, че в момента са рилийзнали техен собствен контролен панел, който разработваха последните май 1-2 години. Всичко си пишат те, рядкост е да използват нещо платено или опенсорс (ако имат от второто - то вече е префасонирано така, че да не си личи, че е опенсорс). За това и искат да се измъкнат от тежките лицензи на cpanel, там сигурно са голям кръводарител. Абе фирмата си е на световно ниво. А да - и маркетинга им е доста адекватен, почти във всяка WP конференция гледат да се набутат. Вече доколкото знам, ще трябва там в Панама да им се гледа счетоводния баланс за обороти.
 
Мен лично ме интересуват два параметъра за всеки от големите и не чак толкова големите: Оборот (печалба) и маса клиенти. Говорим за хостнги като Суперхостинг, ICN, Siteground.
 
Според мен са няколко десетки милиона годишно, но само гадая. Те, Hostgator, Blusehost и подобни са в един ранг, погледнато през моите очи. Знам, че в момента са рилийзнали техен собствен контролен панел, който разработваха последните май 1-2 години. Всичко си пишат те, рядкост е да използват нещо платено или опенсорс (ако имат от второто - то вече е префасонирано така, че да не си личи, че е опенсорс). За това и искат да се измъкнат от тежките лицензи на cpanel, там сигурно са голям кръводарител. Абе фирмата си е на световно ниво. А да - и маркетинга им е доста адекватен, почти във всяка WP конференция гледат да се набутат. Вече доколкото знам, ще трябва там в Панама да им се гледа счетоводния баланс за обороти.
Маркетинга им е най-слабото място с тоя афилейт и милионите фейк и скамерски сайт чета създадени заради него.
Кой нормален се доверява на фирма която разчита на лапни шаран похвати?!
 
Явно много, гледайки обема им. :) Не мисли, че правят глупави стратегии. Успявам от време на време да хвърлям по един поглед върху това, което правят. Добре се справят. По принцип в меркетинга, може би Хостгатор, Liquidweb и може би Godaddy се справят най-добре по мои скромни наблюдения. ;) Но масивните кампании са някакъв мерител и за мащабност на бизнеса, все пак. А вече услугата е нещото, което се разбира в последствие. В повечето случаи е добра, защото иначе се обезсмислят големите бюджети за маркетинг. ;)
 

Горе