Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажби!

jessy424

New Member
Здравейте колеги,
искам да поставя тази тема на дневен ред, в която можем да обсъдим конкретни предложения за подобряване на афилиейт програмите от български сайтове плащащи за директни продажби. Нека чуя и вашето мнение какво трябва да бъде различно, подобрено от наша гледна точка - на тези, които сме афилиати и се опитваме да спечелим някой лев допълнително от трафика, който генерираме.
За сега от тези с които аз работя открих 2 модела с малко по-различна философия. При едните потребителя влиза в афилиейт акаунта за в повечето случаи между 2 седмици и един месец. При една друга (за сега е само една такава), която ползвам потребителя влиза завинаги в акаунта на афилиата, който пръв го е довел и за всички следващи покупки от този потребител се отчислява процент. Искам да попитам вие кое смятате, че е по-справедливо или просто намирате дори и от чисто субективна гледна точка за по-добрия за вас вариант?
Всеки вариант си има и плюсове и минуси. Нека ги обсъдим. Питам ви и защото мои близки правят сайт, който също ще има такава програма и за тях е важно да знаят кой модел би бил предпочитан от хората, които работят с такива програми. Когато стана въпрос за една от темите разисквани в този форум те ме помолиха да задам този въпрос към хора, които реално ползват и работят с афилиейт програми. Те биха искали да го направят в предпочитания от евентуалните си бъдещи афилиати вариант.
 
От: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

Аз това не го харесвам, много по-добре е моментното състояние: влиза-харесва-купува-отчита се. Останалото ми прилича на робство и манипулация. Ами следващия момент: потребител влиза в сайт, вижда афилейт продукт, кликва на рекламата, но го подминава, решава, че не му трябва, забравя за него. Но се случва след 29 дни разглеждайки други сайтове, да види същия продукт, спомня си някакви разговори с колеги, приятели, разглежда продукта и решава да го вземе. Вследствие на това продукта е взет вследствие посещението във втория сайт, обаче процентът ще отиде в първия сайт, който няма абсолютно никаква заслуга за това. Къде е справедливостта?
 
Re: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

Съгласен съм със Странникът. Моделът трябва е този - Real Time Stats, това е. Всичко друго е глупост и непрофесионално. Ако не е станало продажба, има си модели, които се следват и тогава - пендинг с коментар. Защото никой няма да се кефи на това да чака....и хоп от нищото продажба. И какво, да живее случайността. Така не се прави и това няма бъдеще. Истинската програма трябва да има възможно повече статистики. Може и да няма, случва се, но поне да държи афилиейтите си информирани кое от къде идва. Иначе е леко объркващо и демотивиращо.

Продажбата трябва да отнема сайта, предизвикал продажбата. Това е закона на джунглата - печели по-добрия. Няма какво да си говорим. Аз лично винаги съм намирал за нередно това. Трудът заслужава възнаграждения, иначе ебаси и икономиката. ;) Тук справедливостта е на страната на логиката. ;)
 
От: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

Първо искам да благодаря и на двама ви за включването в тази дискусия! Мнението на хора като вас е изключително важно за мен, а и предполагам не само за мен.
Това, което мога да кажа е, че не ми беше лошо като получавах афилиейт процент и от следващите продажби на потребител от причислен към моя акаунт. Ако няма такова причисляване ще взимаме пари само, ако човека е направил покупка още с първото си влизане. Това би било прекалено изгодно за сайтовете чиято програма ползваме, но не и за нас. Това, което направих като сметка (там където ми предоставиха достатъчно данни в акаунта, за да мога) е, че около 30% от приходите ми са от последващи покупки на тези потребители. Те са си направили регистрация и чак след известно време, най-вероятно вследствие на нюзлетъра, който получават за закупили нещо. Тук обаче идва наистина големият въпрос, който засяга и Странникът. Къде е справедливоста, ако последващото посещение довело до покупката е направено през сайта на друг афилиат?
Тук искам да направя едно предложение как аз виждам нещата като справедливи:
Кукитата да със срок от най-малко 1 година. Те обаче да се заличават от кукитата на други афилиати. Какво имам предвид? Ако аз съм довел потребител и той е вече в моя акаунт той да остане там дори безсрочно (защо не), само в случай обаче, че няма последваща покупка последвала след посещение през някой друг, който също е афилиейт партньор. Да се отчита като най-голям приоритет разбира се посещението довело до директната продажба. Тоест едно куки да се деактивира само от куки на друг партньор. При всички други случаи потребителя да си остава в акаунта на този, който го е довел. Не ми харесва това с лимитирането на времето на активност на кукито на такива малки периоди както в момента е обичайно.
Иначе съм абсолютно съгласен с Blinky, че "Продажбата трябва да отнема сайта, предизвикал продажбата." Когато става въпрос за % от директни продажби това наистина е най-справедливия подход и според мен.
 
От: Re: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни про

Имам и още един много важен въпрос. Какво смятате, че ние като афилиати трябва задължително да виждаме в нашите акаунти като данни отнасящи се до покупките и потребителите причислени към нашия акаунт?
 
От: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

Да разбутам малко една стара тема, вместо да пускам нова. Правя афилиейт програма на linx, че се чудя за някои неща, но основно ми е любопитно какво мислите за следният вариант :

Леко въведение :
Два вида продажби -> Пасивни и директни.
Поръча не може да се направи без потребителя да е регистриран
Кукитата са на модела последното печели.

Ситуацията : Потребителя идва през линк на партньор -> слага му се куки за примерно 2 месеца -> ако се регистрира той се закача за съответния партньор за постоянно -> при всяка продажба на този потребител се взема някакъв процент ( по-нисък от следващия ) -> това е пасивната продажба

При осъществяването на самата продажба се проверява кукито и според това на кой партньор е, му се записва като директна продажба и се взема някакъв процент ( по-висок от горния )

Ако при регистрацията и поръчката кукито си остане едно и също партньора взема и двата процента.

По този начин има възможност за пасивни доходи от афилиейт програмата, като не се ограничава до това че ако някой вече е клиент, не може да се печели от него, както и че намалява вероятността да изпращаш трафик, а да не вземаш абсолютно нищо.
 
От: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

Скоро ще стартираме 2 или 3 кампании за наши сайтове ( За групово пазаруване, За сайт за заведение и поръчка на храна от вкъщи и за онлайн магазин) проекти като за целта смятаме да ползваме софтуер който дава възможност за т.нар Split Commissions т.е. ще се предоставя възможност за всички реферали участвали в продажбата да припечелят по нещо :

Пример:
Пещо слага банер на сайта си и Иван кликва , стои 5 минутки и изчезва
След 2 седмици Иван вижда същата реклама другаде , като този път кликва и завършва покупката

Комисионната се разпределя като проценти като смятаме да направим следното 60% отиват към реферала който все пак е направил продажбата , а другите 40 се разпределят между рефералите (може да са няколко) , които са препращали този потребител въм сайта в съответния период на отчитане , който може да е между 2 седмици и 30 дни.

Тук ще помоля за малко коментари относно това какво разпределени на процентите бихте сметнали за справедливо при такава кампания и какъв период според вас би бил справедлив дасе "помни" назад.


Поздрави
 
От: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

А какво мислите за опцията потребител регистриран от твой линк или банер каквото и да е да ти носи постоянна печалба. Все пак ти си го довел. Той е научил за сайта от теб. Както един рекламен агент който си получава за това че е довел клиент. А иначе той е довел клиент после друг е хванал същия клиент и го е довел пак и вече процента е при новия...
 
От: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

Това го има като опция в т.нар. афилиейт софтуери и мисля, че поддържат доста хора. Но колко е справедливо, тук - не знам. Аз лично след 3-ти, 4-ти вече губя нишката кой какви %-ти да вземе. Защо просто не го ограничиш до макс 2-ма или 3-ма. Нататък става малко трудно за който и да е да го изчисли.
 
От: Колеги, дайте предложения за подобряване на афилиейт програми за директни продажб

Всичко е крайно и всеки гледа как да печели. Хората които могат да влязат в сайта са крайно число, и тук примерно аз питам: аз и моят сайт с какво е по-лош от другите, ако успявам да докарвам в съответния сайт примерно 1 000 посетители, но разбира се, не всички си купуват стоки от сайта (тук вече отговорността е на собственика на сайта, до колко е компетентен и успява така да представи своите стоки, че посетителите да купят стока)?
Ами в този ред на мисли дали е възможно да се плаща на трафик, примерно твърда сума за посетител, пратен от моя сайт? Разбира се и + процентът на продажби отчисляван за моя сайт.
 

Горе