Вискяр Градинаров
Well-Known Member
Конкуренция или монопол? Кое е по-доброто на българския пазар?
*
Търговската теория учи и твърди, че е отличен бизнес да си единствен доставчик за хладилници на тропически остров.
Теорията за конкуренцията в бизнеса твърди, че за потребителя е най-добре да има повече от един доставчик за хладилници на този остров.
Как да се справи с тези взаимоизключващи се теории един начеващ предприемач?
Като чете пословици и поговорки. Фолклора е могъща сила и винаги има отговор на който и да е въпрос:
* Теоретични аспекти:
1. Не питай старило, а питай патило.
2. За един бит, двама небити дават.
* Аспекти от практиката:
При кандидатстването на инж. Ганев за търговски представител, едно от изпитанията е било да продаде хладилници на ескимосите в Гренландия. Не на тропически остров. И е продал!
* Собствен опит:
Не съм продавал на сергия в САЩ или Франция. Нито на Капалъ чарши.
Особеностите на българския пазар показват, че възможността за избор на българския купувач е успешната стратегия за добър бизнес. Най-добри продажби съм правил, когато край мен е имало конкуренция със същите артикули. И съм го правил на по-високи цени от конкуренцията. В момента, когато конкуренцията липсва, защото снощи е прекалила с удоволствията, главата го цепи, а жената гълчи, и решава да иде за риба, вместо да отвори сергията, продажбите ми винаги са спадали.
Виждал съм много хора, които минават, оглеждат, отиват при конкуренцията, връщат се и купуват от мен.
Можете да го припишете и на харизмата ми, но това няма да е бизнес анализ.
______________________
* Графиката е илюстративна и няма много общо с текста.
*
Търговската теория учи и твърди, че е отличен бизнес да си единствен доставчик за хладилници на тропически остров.
Теорията за конкуренцията в бизнеса твърди, че за потребителя е най-добре да има повече от един доставчик за хладилници на този остров.
Как да се справи с тези взаимоизключващи се теории един начеващ предприемач?
Като чете пословици и поговорки. Фолклора е могъща сила и винаги има отговор на който и да е въпрос:
* Теоретични аспекти:
1. Не питай старило, а питай патило.
2. За един бит, двама небити дават.
* Аспекти от практиката:
При кандидатстването на инж. Ганев за търговски представител, едно от изпитанията е било да продаде хладилници на ескимосите в Гренландия. Не на тропически остров. И е продал!
* Собствен опит:
Не съм продавал на сергия в САЩ или Франция. Нито на Капалъ чарши.
Особеностите на българския пазар показват, че възможността за избор на българския купувач е успешната стратегия за добър бизнес. Най-добри продажби съм правил, когато край мен е имало конкуренция със същите артикули. И съм го правил на по-високи цени от конкуренцията. В момента, когато конкуренцията липсва, защото снощи е прекалила с удоволствията, главата го цепи, а жената гълчи, и решава да иде за риба, вместо да отвори сергията, продажбите ми винаги са спадали.
Виждал съм много хора, които минават, оглеждат, отиват при конкуренцията, връщат се и купуват от мен.
Можете да го припишете и на харизмата ми, но това няма да е бизнес анализ.
______________________
* Графиката е илюстративна и няма много общо с текста.