Конкуренция срещу монопол българския пазар?

Конкуренция или монопол? Кое е по-доброто на българския пазар?

50.png *

Търговската теория учи и твърди, че е отличен бизнес да си единствен доставчик за хладилници на тропически остров.
Теорията за конкуренцията в бизнеса твърди, че за потребителя е най-добре да има повече от един доставчик за хладилници на този остров.
Как да се справи с тези взаимоизключващи се теории един начеващ предприемач?
Като чете пословици и поговорки. Фолклора е могъща сила и винаги има отговор на който и да е въпрос:
* Теоретични аспекти:
1. Не питай старило, а питай патило.
2. За един бит, двама небити дават.
* Аспекти от практиката:
При кандидатстването на инж. Ганев за търговски представител, едно от изпитанията е било да продаде хладилници на ескимосите в Гренландия. Не на тропически остров. И е продал!
* Собствен опит:
Не съм продавал на сергия в САЩ или Франция. Нито на Капалъ чарши.
Особеностите на българския пазар показват, че възможността за избор на българския купувач е успешната стратегия за добър бизнес. Най-добри продажби съм правил, когато край мен е имало конкуренция със същите артикули. И съм го правил на по-високи цени от конкуренцията. В момента, когато конкуренцията липсва, защото снощи е прекалила с удоволствията, главата го цепи, а жената гълчи, и решава да иде за риба, вместо да отвори сергията, продажбите ми винаги са спадали.
Виждал съм много хора, които минават, оглеждат, отиват при конкуренцията, връщат се и купуват от мен.
Можете да го припишете и на харизмата ми, но това няма да е бизнес анализ.

______________________
* Графиката е илюстративна и няма много общо с текста.
 
На какво обясняваш това, че като си нямал конкуренция си имал по-малко продажби.
Какво спира хората да си купят, ако е само една сергията
 
@Вискяр Градинаров истината е в монополистическата конкуренция (диференцията на продукти) и тогава ще имаш пълен монопол на произвежданите от теб хладилници и ако са по-добри от другите ще доминираш нишата си.
Принципно монопола винаги унищожава стойност в икономиката, така че сещаш, кое е по-добрият вариант.
 
Пишеш "БЪЛГАРСКИ БИО ДОМАТИ" слагаш им цена 5.99 лв. на килограм, после я задраскваш и пишеш "ПРОМОЦИЯ" само за 2.99 и жънеш :D
 
На какво обясняваш това, че като си нямал конкуренция си имал по-малко продажби.
Какво спира хората да си купят, ако е само една сергията
Не знам, въпреки че ми се въртят в главата разни обяснения.
В преките продажби има общовалидни неща, но и доста национални особености. Пряката продажба - лице в лице, е преди всичко общуване.
Не съм силен в икономическите и финансови теории. Може би защото на всяка една такава теория винаги с лекота може да се противопостави също тъй добра контратеория.
Аз съм по по-простите неща. Като E=mc[sup]2[/sup] - тук няма никакъв шанс да се яви смислена контратеория.
Може би някой математик може да даде обяснение по въпроса, но Теорията на масивите, статистическата математика и матриците не са ми сила.

@Вискяр Градинаров истината е в монополистическата конкуренция
Е, това е висш пилотаж в бизнеса. ;)
 
Не знам, въпреки че ми се въртят в главата разни обяснения.
В преките продажби има общовалидни неща, но и доста национални особености. Пряката продажба - лице в лице, е преди всичко общуване.
Не съм силен в икономическите и финансови теории. Може би защото на всяка една такава теория винаги с лекота може да се противопостави също тъй добра контратеория.
Аз съм по по-простите неща. Като E=mc[sup]2[/sup] - тук няма никакъв шанс да се яви смислена контратеория.
Може би някой математик може да даде обяснение по въпроса, но Теорията на масивите, статистическата математика и матриците не са ми сила.


Е, това е висш пилотаж в бизнеса. ;)
Здравей , продаваш повече когато имаш конкуренция , защото българинът обича да сравнява и задължително трябва да е взел нещо по - ефтино отколкото струва реално и на "промоция".Отделно ако имаш специфичен продукт той изпъква на фона на конкурентите ти и дори да е по - скъпо хората пак ще го купуват от теб.
Изграждал същ щанд до конкуренти с китайски и индииски стоки доста по ефтини от моите но с много по - лошо качество и продажбите ми са били много по -големи отколкото но самостоятелен щанд.
 
В последно време доста по-често се срещат хора, които предпочитат да платят повече за по-добро.
 

Горе