МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

apostol

New Member
МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

У нас съществуват множество комерсиални сайтове, по които няма почти никакво движение. Те, разбира се, не носят печалби на собствениците си. Тези сайтове никак не са малко- статистиците твърдят, че в такова окаяно състояние се намират около 98 % от всички комерсиални сайтове. Некадърните и глуповати собственици на тези сайтове си скубят косите и напразно се питат, защо това е така. Те така и не намират задоволително обяснение…

Не би могло да бъде и другояче, защото у нас крайно некомпетентни хорица се опитват да правят пари в Мрежата. Знайно е обаче, че неефикасността има една по- малка, но далеч по- грозна сестра, която се нарича некомпетентност.

Знам от собствен опит, че много комерсиални сайтове предлагат чудесни стоки и услуги. Въпреки това те не могат да осъществят значителни продажби. Много от тези сайтове изглеждат добре, доставят важна информация и я поднасят по един убедителен начин. И въпреки това до сделки не се стига.

Една от главните причини за това състояние на нещата е липсата на добри заглавия. Заглавия, които веднага грабват вниманието и създават неустоимо впечатление. Отдавна се знае, че човек има само една възможност да направи благоприятно първоначално впечатление.

Какво излиза?… Излиза, че дори при наличието на добра стока и професионално създаден сайт, продажбата не може да бъде реализирана поради липсата на подходящи заглавия.

Не искам да прозвучи нескромно, но ви препоръчвам да влезете в моите сайтове. Великият Конфуций е казал: “По- добре е един път да видиш, отколкото хиляда пъти да ти го обяснят.” Прочетете много, много внимателно заглавията!

Веднага ще забележите общото между тях- те мигновено приковават вашето внимание и ви тласкат към по- задълбочен прочит на текста във всеки отделен сайт.
Бързам да ви уверя, че тези привлекателни заглавия са създадени след месеци на размисъл, многократни експерименти и промени. Да, гениалните неща винаги са прости, но простите неща почти винаги са сложни! Макар че отстрани това не изглежда точно така…

Нека сега да разгледаме и обратната страна на медала. Имам позната, която продаваше ръчно изработени бижута. След като видях няколко от тях, аз веднага си поръчах пръстен и игла за вратовръзка при нея. Изработи ги, а след това не само аз, но и всички ми близки и познати останаха очаровани от тези превъзходни бижута.

Един ден тази моя позната ме попита дали може да продава бижутата си в Мрежата. Посъветвах я да опита, след което ми се наложи да замина зад граница. Когато се завърнах в България след месеци, срещнах тази талантлива жена съвсем случайно. Тя веднага ми се нахвърли и ме засипа с упреци. Оказа се, че нейният Интернет бизнес не се увенчал с успех и тя се видяла принудена да закрие сайта си.

Всичко това силно ме заинтригува и аз взех от нея закрития вече сайт на DVD. Прегледах го и веднага установих, че заглавията бяха силно подценени. Меко казано…
Моята позната беше поставила ударението върху цветните снимки на нейните бижута и това, както се казва, и бе “изяло главата”.
Ще повторя за пореден път- снимките, картинките, графиките и визията не могат да продадат НИЩО в Мрежата. Не надценявайте тези неща; не разчитайте единствено и само на уеб дизайна!

Трябва да виждате нещата по следния начин: представете си, че вашият комерсиален сайт е един виртуален магазин, който работи нон- стоп. В този магазин няма продавач, разбира се. Ролята на продавач играе текстът в сайта. Един от най- важните компоненти на този текст са заглавията.

На това място ми се иска за отворя скоба. Сигурен съм, че и вие сте преживявали подобни неща: влизате в някакъв магазин и продавачът веднага се спуска към вас с идиотския призив:
- Кажете!
Е, аз лично веднага напускам магазина, но неведнъж ми се е искало да цапардосам този пишман- търговец по празната кратуна.

Разбирате ли? Това “Кажете!” в конкретния случай представлява едно крайно глуповатото посрещане. Няма “Добър ден”, няма “Добре дошли”, няма “С какво мога да ви бъда полезен?” Е, ние не случайно сме прочути в цял свят с простотията и простащината си; с липсата на елементарно възпитание…

В един комерсиален сайт посрещането се осъществява от заглавието и подзаглавието. Когато те са занемарени и подценени, посетителите на сайта го напускат доста бързо. Така, както аз напускам онези магазини, в които ме посрещат с агресивното “Кажете!”

Мисля, че разбирате какво имам предвид. Затова най- приятелски ви съветвам да се замислите над този така съществен детайл! Водещи експерти по Интернет маркетинг твърдят, че доброто заглавие извършва 90 % от работата по продажбата.

Две неща са от първостепенна важност тук. Заглавието трябва да е изградено преди всичко от така наречените “силови думи”. Те са 44 на брой и вие ще ги откриете в моя курс “Как да забогатеем от Интернет”. Всъщност нито един българин няма да може да спечели сериозни пари от Интернет, докато не запознае с този мой курс.

Не бива да забравяте също така, че клиентите са страшно себични. Те търсят преди всичко ползите и облагите, които могат да извлекат от вашия сайт. Точно затова тези ползи и облаги трябва да са дебело подчертани още в заглавието.

Това са главните две изисквания към едно добро заглавие. Не мислете, че тази работа е лесна. Пак ще повторя, аз лично експериментирах месеци наред, докато съставя подходящи заглавия за моите комерсиални сайтове.

Замислете се над този сериозен проблем. А след това ДЕЙСТВАЙТЕ! Експериментирайте, тестувайте и променяйте, докато намерите най- подходящото заглавие за вашия сайт.
Желая ви успех!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
 

Blinky

Owner
Полезна тема
Добре дошъл. Без лоши чувства, но ако така си правиш мненията, скоро някой ще ти улепи червена репутация и пак няма да можеш да пускаш теми, ако това целиш - бързо натрупване на постове, за да имаш възможността да пуснеш тема. Или да участваш в пазара. ;) Просто съвет. ;)
 

speedway

New Member
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Хванахте ме, събрах 6 мнения повече не ми трябват. :)

Искама да пускам лични съобщения понеже ме интересуват някои от офертите в сайта на които потребителите са писали например: Примем оферти на лично.


Избрах тема от 2007 защото едва ли някой го интересува, другия варант беше да пусна следната безмислена тема "Нов съм в сайта, събирам мнения" или "Здравейте, нов съм искам да правя пари"

Та така де, това успях да измисля и дано да не получа червена репутацуя :)


А и друго търсих от настройките как да получавам e-mail известяване, когато получа нови съобщения, ама всяка настройка е заключена.
 

warangel

Member
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Съгласен съм че заглавията са важни но не съм съгласен с това че снимките не са важни и дизайна на сайта. Моето лично мнение е че един сайт за да работи е необходимо абсолютно всичко да пипнато по него, като се започне със заглавия, добри снимки, добро описание, дизайн на сайта, лесна функционалност и още куп други. За жалост за да се спази всичко е необходимо наистина сериозен ресурс от хора и то хора които разбират от това което правят. Било копирайтъри, фотографи, дизайнери, оператори.
 

biaaro

Well-Known Member
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Хванахте ме, събрах 6 мнения повече не ми трябват. :)

Искама да пускам лични съобщения понеже ме интересуват някои от офертите в сайта на които потребителите са писали например: Примем оферти на лично.


Избрах тема от 2007 защото едва ли някой го интересува, другия варант беше да пусна следната безмислена тема "Нов съм в сайта, събирам мнения" или "Здравейте, нов съм искам да правя пари"

Та така де, това успях да измисля и дано да не получа червена репутацуя :)


А и друго търсих от настройките как да получавам e-mail известяване, когато получа нови съобщения, ама всяка настройка е заключена.


90% от хората тук ползват бутона "КАКВО НОВО":) Като вдигнеш такава стара тема се набиваш в очите на всички. Има си спам теми, пиши в тях, на никой няма да му направи впечатление.
 

Blinky

Owner
Има и по-смислен начини, като взимане на участие в:

Как открихте нашия форум?

Как Оптимизирате Времето Си?

Колко Сайта Притежавате?

На колко години сте.

Колко домейна имате?

И ето ти 5 мнения. Кажи ми, че и по тях нямаш какво да кажеш и ще те призная. :) Няма на получиш, но те предупреждавам, защото получих 3 рипорта за това. ;)

А и да ти кажа честно, хората биха били по-спокойни, ако знаят, че търгуват с човек, който има добри мнения във форума, респективно - репутация. :) Малки съвети, за да ти помогна да търгуваш успешно тук. Дано съм ти бил полезен. ;)
 

Websupport

Active Member
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Темата си е заслужила ЪП-а, що я "криете" :twisted:

Със заглавията всеки злоупотребява, особено големите медии. В над 50% от случаите те са или напълно неверни (несъвпадащи с контента) или подвеждащи. Идеята естествено е привличане на калабалък. Точно това е обяснил тоз апостол дет уж е бил яко мразен във форума, и като гледам "експериментирането" е влязло в полза на много хора :wink:
 

Blinky

Owner
Ще се съглася с теб, има една много готина група във Facebook, която доста добре усмива тези т.нар. журналистически напъни за добро и грабващо заглавие.

Ето я страницата: https://www.facebook.com/JebemTiJ - там да седиш и да се смееш с глас. :) Но все пак търсят ефекта на грабващото заглавие. :)
 

Websupport

Active Member
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Това върви само за големи сайтове/медии, където калабалъка е производен точно от тази "максима" на "магнетичното" заглавие. За сериозни сайтове, комерсиални, тези за услуги и тн, това според мен си е чист автогол. Колкото по-клиар заглавие, толкова по-добре за нас и това което предлагаме
 

Blinky

Owner
Да, но стилът на медия и определя какви глупости ще четем не само в заглавията, но и в съдържанието. В интерес на истината, в момента всеки втори го виждам с жълт вестник в ръка. Едно време бяха ежедневниците, които всеки знае като брандове, сега Шок, Шоу, Уикенд, Галерия и други такива издания, които хващат потребителя със скандални първи страници и още по-скандални материали по натам, след разлистването им. :)

Имам едно приятелче, копирайтър, и потребител тук, който си направи един експеримент. Беше сложил заглавие (съвсем обикновено) от рода на: Пайнер преговарят с Азис за привличането му. Беше добре като посещения (влизания от социални мрежи предимно), но със заглавието Пайнера и Азис ще се вземат. Тук вече трафика скочи с едно 200%+. Никак не е зле. Малко игра с думите и слагане на "подходящи" и нещата придобиват друг облик. :)
 

Websupport

Active Member
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Е да точно :) То само ако включиш някоя известна и захаросана фигура в заглавието и си готов :D
Аз при един бивш сайт само за включването на "къци" и "гангнам" получих поне 10 пъти повече посещения в сравнение със "стандартните" статии, без да е споделяно където и да е :wink:
 

Blinky

Owner
Явно това се харчи нещо. Скандални и противоречиви личности в заглавието. Но примерно Асен Едикой си взе медал от олимпиадата по информатика. Кой го бръсне. Най-добре кълве народа на заглавия, в които се споменава за нещастието на някоя звезда. Примерно Николета Лозанова сложи рога на Валери.....направо гледай за какъв трафик става дума. :)

Или онази работа на Азис се спука.....не знам какво им става на хората, но това им е по-интересно от това да прочетат Как направих един какви си пари чрез писане на статии. :) То за това и си седят така - зациклили. :)
 

Krumov

Well-Known Member
От: МАГНЕТИЧНАТА СИЛА НА ЗАГЛАВИЕТО

Съгласен съм че заглавията са важни но не съм съгласен с това че снимките не са важни и дизайна на сайта. Моето лично мнение е че един сайт за да работи е необходимо абсолютно всичко да пипнато по него, като се започне със заглавия, добри снимки, добро описание, дизайн на сайта, лесна функционалност и още куп други. За жалост за да се спази всичко е необходимо наистина сериозен ресурс от хора и то хора които разбират от това което правят. Било копирайтъри, фотографи, дизайнери, оператори.


Дизайна е последнтот нещо кеот гледа булгаристанския потребител. Давам ти гаранция 100%. Интересува го:

1. цена (възможно най-ниска)
2. цена на доставка (същото като 1)
3. време за доставка (ако може вчера)
4. ако може админстратора да отгатне какво иска и колко да поръча клинета (бързите форми за поръчки са адски трудни за употреба от българина)
5. евентуално след това може и да погледне дизайна

Не пиша за текста и заглавията защото те са ясни. Довели са и задържали клиента в дадения сайт
 

Горе