От: Малко помощ за покупка на 3 домейна - .co.uk, .uk и .com?
Не стават ясни market-ите на посочения сайт, както и езиците му, както и за какво изобщо ще служи или продава?
По стандарт .com домейните отговарят за market, насочен към US/NA. .ca за CA. .co.uk за UK/IE. .eu е някакъв „общ“ без ясен target. Ясно, че има сайтове „All-in-One“ с .com отзад за целия свят, но тук явно ще е по-различно, щом ще са няколко домейна.
За това трябва да са ясен market-а, доставката дали ще е възможна до съответния market и езикът му. В американски сайт да се използва британски английски е бъзик, както и обратното (гъбаркане). И друго нещо, че кажи-речи се „загробват“ цели големи пазари като .DE (.AT), .FR. .ES, .IT, които все пак са си в ЕС. Останалите по-малки .PL, .CH, .RU нищо за тях също.
Ако ще са множество сайтове, обслужващи множество markets на съответните им езици, то за всеки сайт кажи-речи ще трябва да е на своя си уникален език, без .CH, който ще си е на немски, това е ясно, с опция за превключване на FR задължително, а .CA ще е на NA + FR отново. .com.au + .co.nz също остават в небитието.
Общо взето, ако ще е ЕДИН сайт и целта на останалите домейни е ПРОСТО да пренасочват с redirect към основния сайт, и да бъдат закупени/заети, за да не ги закупи конкуренцията, е нещо като пощипване. Я конкуренцията ги купи някой ден и развие, я не. Ако обаче са множество различни сайтове за различни markets/countries, то ТРИ еднакви англоезични сайта с еднакъв интерфейс и всичко, само домейните различни, нещо ми се обезсмисля, поне на тоя етап, след като няма много думи и упомената информация.
Все едно да се създаде сайт за Балканите на руски, обаче и да обхваща и България, Сърбия, и Македония, и Албания, Мерна гора, и RU/UA/CIS, само щото езиците си били приличали… е, не става.
Легнали няма, бизнесът започва СЛЕД 00:00ч., когато е тихо, спокойно, без разсейвания и мисълта е целеустремена. Поне при някои… При други започва 08:00 (или 06:30 с пускането на LiveChat-а?) и свършва до лягане.
---
1. Не знам, само знам, че винаги се търси с опцията за „Guard“, ако това е възможно за даденият domain. За .eu май не беше възможно. Освен, ако не се иска умишлено whois-а да е public;
2. Не знам какво значение това има какъв funding source ще се използва предвид #2 пост;
3. Ако се търси принцип „не дръж всички яйца в една кошница“ (съответно всички пари в една и съща банка или в 2 банки), навярно има смисъл. Не е ясно дали някой ден даденият регистратор няма да бъде shutdowned или да задави с банан дадения акаунт поради една или др. причина.
Добре е в дългосрочен план колко пари ще излезнат, да няма
заробване, а и отделно не се отделя никакво значение, не знам защо, на
новите gTLDs (320+ вече), където има огромен избор от думи, словосъчетания и прочие, след като са НОВИ:
Кой нормален
все още пазари
.com?
Купища нови идват, а преди тях
~200 нови gTLDs са
на разположение за покупка
веднага. Замислете се
(който може). Грабете от новите, не от старите залежалки. Бих пропуснал и $0,01 .com/.net.
Хората купища причини ще намерят, само и само как да НЕ закупят от новите. Тези точки горе сигурно са 10% от тях.