Митове и легенди в SEO

sixking

Well-Known Member
Здравейте.

Дано съм в правилният раздел, защото се чудя дали не съм за оптимизация за търсачки, но смятам че информацията тук ще е полезна за всяка страна.
Това което искам да направя, се породи от един линк, които колега ми сподели и в него са описани 200 точки за постигане на първо място в гугъл (може и да сте го чели, не знам).

Ще направим така - ще пиша по няколко точки и ще давам моите директни мисли по тях. Нека всеки отдолу да публикува неговото мнение по тези точки. Така да се направи една верига и да се дадат преки обяснения за някой техники в SEO.

1. Възраст на домейна.
Никога не съм виждал някакво значение в това от гледна точка на успешна реализация. Пък и не се знае какво е имало преди на домейна, дали не е наказан от някой и други. Може да има някаква сила, но прекалено минимална за да се усети. Ако някой има реални резултати от това, нека каже.

2. Ключова дума в домейна
Това смятам, че няма голям смисъл от обяснения - всички сме съгласни, че е така. Още повече ако думата е сама.

3. Плащане за няколко години.
Никога не съм плащал домейн за повече от година, а имам сайтове на първа страница. Вие за колко време ги плащате и има ли смисъл?

4. История на домейна
Също място, където мисля че е добре историята да е била хубава, а не минуси и наказания. Колкото по-хубава, толкова по-добре.

5. Публично срещу частно WhoIs
Не съм купувал частно, но бих взел ако сайтът е голям и търсенето е много и не искам някой да реши да прави някакви схеми. Не знам при вас как е.

Това мисля, че за начало е достатъчно. Кажете си мненията по точките, а не спамерските писания!
 
От: Митове и легенди в SEO

Относно .2 много хора смятат, че не е така, аз смятам, че е така, с оглед на опита ми досега. Относно първа точка, смятам, че има влияние, наскоро купих стар домейн и индексацията му с 20 продукта само за онлайн магазин е доста добра. Ако е бил наказван преди, лесно ще се разбере, като цяло е по-добре да ти е стар и тръстов домейна, отколкото нов.

Другите неща не съм ги следил, не мога да кажа със сигурност, но не би трябвало да имат съществено влияние. Минимално - да, но не и нещо фрапиращо.
 
От: Митове и легенди в SEO

Айде пак да ви вгорча спамерските наклонности.


6. Country code top-level domain (.bg, .co.uk, .de и други) - Че един нищо не разбрал, написал два поста.
Това определено помага, мисля че много хора са го виждали и едва ли има нещо, за което да се говори. Ако сайтът ви е с такова разширение, дръжте го за конкретната държава. Не се опитвайте да правите някакви комбинации със името, защото може да се получи нещо различно.

7. Места на ключовата дума.
От опит мога да кажа, че колкото по-често се среща ключовата за която оптимизирате в целият сайт, толкова по-добре. Тя трябва да е на първо място в домейна (ако има няколко ключови там), заглавия на публикации, страници, на линковете дори. Колкото повече я има, толкова по-добре за вас и класирането.
Старайте се да е в началото. В публикация, да я има в главните параграфи, ако са по-дълги - във всеки параграф.

8. Ключовата дума да е най-използваната дума в целият сайт.
Това е малко трудно да се получи, но е добре да опитате. Както вече казах, колкото повече пъти я има ключовата, толкова по-добре за класирането. Опитвайте се на първо място да я сложите на всички видими места, а след това да мислите, къде още може да се постави.

9. Дължина на текста.

Става дума за статия или информация, но не за 2 реда текст.
Магическото число би било 400-450. Някъде в този диапазон. 300 е минималният брой думи, но ако постоянно ходите около 300 (320, 301) може да се стори подозрително на търсачката.
За текстове по-големи от 700 думи, само и единствено, ако включват точки в тях и представляват някаква важна информация, която не може да бъде завършена без прочитане на целият материал. Всякакви статии над 1000 думи, може да са добре от гледна точка на търсачките, но не и на потребителите. Егати четенето е, когато текста е над 1000 думи.

10. Наситеност на ключовата дума в текста.

Тук е малко математика, малко сметки.
Текст от 300-350 думи = 5 пъти е нормално.
Текст 450-600 думи = 7-8 е добре.
Текст над 1000 думи = 9-10 пъти.
Всеки път ключовата ви дума трябва да има смисъл. На много сайтове съм виждал как ключовата дума трябва да е в едно лице, а тя е сложена просто като ключова и съвсем разваля смисъла на текста.
 
Последно редактирано:
От: Митове и легенди в SEO

Тоя downхеро още ли не сте го прИпарирали :D Нема такъв лют куц спамер като него...егати неосъществената мечта :D


Съгласен съм с подточките в тeмата - важното е кой, дали и колко плаща, за всичко друго има "mastercard" :twisted:
 
От: Митове и легенди в SEO

Само ще повторя, цитирам второто мнение:

Пълни глупости си написал.
 
От: От: Митове и легенди в SEO

Съгласен съм с някои неща, но с други опитът ми показва друго.

1. Възраст на домейна.
Никога не съм виждал някакво значение в това от гледна точка на успешна реализация. Пък и не се знае какво е имало преди на домейна, дали не е наказан от някой и други. Може да има някаква сила, но прекалено минимална за да се усети. Ако някой има реални резултати от това, нека каже.

Всъщност, има по-голямо значение, отколкото ни се иска. Правих тестове съвсем скоро с 10 годишен и едногодишен домейн с цел оптимизация за google(dot)co(dot)uk за думи/фрази с доста висока конкуренция (всичките в една ниша). Резултатът клони в полза за по-стария домейн, като:
- индексацията му е по-бърза, въпреки че домейнът преди това не е имал никакъв сайт на него. Пуснах сайта и в рамките на няколко часа бяха индексирани всичките 24 страници. За сравнение, на по-новия домейн му отне около 2 дни.
- класира се доста по-бързо и изискваше доста по-малко работа за целта. За сравнение - стария домейн се класира на първа страница в рамките на 2 месеца, а на по-новия му отне около 5 месеца и 2.5 пъти повече офсайт, за да се нареди до другия.

2. Ключова дума в домейна
Това смятам, че няма голям смисъл от обяснения - всички сме съгласни, че е така. Още повече ако думата е сама.

3. Плащане за няколко години.
Никога не съм плащал домейн за повече от година, а имам сайтове на първа страница. Вие за колко време ги плащате и има ли смисъл?

4. История на домейна
Също място, където мисля че е добре историята да е била хубава, а не минуси и наказания. Колкото по-хубава, толкова по-добре.

Тук съм съгласен. Относно т. 3 сме тествали преди доста време, дали ще има някакъв ефект, но сякаш не усетихме такъв. Разбира се, не мога да го твърдя със сигурност, тъй като имаше и странични фактори, които повлияха на резултатите тогава.

5. Публично срещу частно WhoIs
Не съм купувал частно, но бих взел ако сайтът е голям и търсенето е много и не искам някой да реши да прави някакви схеми. Не знам при вас как е.

Това би имало значение, ако има милион домейна в близки ниши на един и същи регистрар. Каквото и да си говорим, публичното WhoIs се вижда от всеки и създава футпринтове, които могат много лесно да се проследят от потребителите, какво си говорим за търсачките от ранга на Google.

6. Country code top-level domain (.bg, .co.uk, .de и други) - Че един нищо не разбрал, написал два поста.
Това определено помага, мисля че много хора са го виждали и едва ли има нещо, за което да се говори. Ако сайтът ви е с такова разширение, дръжте го за конкретната държава. Не се опитвайте да правите някакви комбинации със името, защото може да се получи нещо различно.

Абсолютно съгласен. Но пък ако става въпрос за мултинационален сайт, не трябва да се подценява и силата на подпапките (т.е. различните версии да са на подпапки, вместо на различни ccTLD-та). Все още не съм открил кое е по-добро, но тествам :)

7. Места на ключовата дума.
От опит мога да кажа, че колкото по-често се среща ключовата за която оптимизирате в целият сайт, толкова по-добре. Тя трябва да е на първо място в домейна (ако има няколко ключови там), заглавия на публикации, страници, на линковете дори. Колкото повече я има, толкова по-добре за вас и класирането.
Старайте се да е в началото. В публикация, да я има в главните параграфи, ако са по-дълги - във всеки параграф.

8. Ключовата дума да е най-използваната дума в целият сайт.
Това е малко трудно да се получи, но е добре да опитате. Както вече казах, колкото повече пъти я има ключовата, толкова по-добре за класирането. Опитвайте се на първо място да я сложите на всички видими места, а след това да мислите, къде още може да се постави.

Не съм особено съгласен. Особено с частта за "колкото повече, толкова повече". Тук се губи смисъла от Колибрито и семантичното търсене. Да, добре е кл. дума да е още в началото, в H-таговете, img атрибутите и т.н., но не и да се прекалява с нея тъй като се стига до Manual Action - Thin Content :) наказанието го премахнахме, като ъпдейтнахме само съдържанието и включихме синоними на кл. думи и фрази. Те тогава направих и първата си клъстеризация на кл. думи за даден бизнес. Беше си добър урок.

Също така, какво правим, ако бизнесът например е автомивка, предлагаща и пране на килими? Реално, иска да продава и двете услуги. Това води до оптимизация на 2 кл. думи. Не върви целия сайт да бъде обсипан само с едната или само с другата. И тук се включва Колибрито със създаването на връзката между автомивката и прането на килими, но трябва да му бъде показано по някакъв начин. Затова в някои случаи е по-добре да се оптимизира на ниво страница в зависимост от типа бизнес.

***сега се сетих и за онлайн магазините :) Малко е нелогично да обсипем целия онлайн магазин с кл. думи за определен продукт, за който оптимизираме, нали?



9. Дължина на текста.

Става дума за статия или информация, но не за 2 реда текст.
Магическото число би било 400-450. Някъде в този диапазон. 300 е минималният брой думи, но ако постоянно ходите около 300 (320, 301) може да се стори подозрително на търсачката.
За текстове по-големи от 700 думи, само и единствено, ако включват точки в тях и представляват някаква важна информация, която не може да бъде завършена без прочитане на целият материал. Всякакви статии над 1000 думи, може да са добре от гледна точка на търсачките, но не и на потребителите. Егати четенето е, когато текста е над 1000 думи.

10. Наситеност на ключовата дума в текста.

Тук е малко математика, малко сметки.
Текст от 300-350 думи = 5 пъти е нормално.
Текст 450-600 думи = 7-8 е добре.
Текст над 1000 думи = 9-10 пъти.
Всеки път ключовата ви дума трябва да има смисъл. На много сайтове съм виждал как ключовата дума трябва да е в едно лице, а тя е сложена просто като ключова и съвсем разваля смисъла на текста.

Абсолютно съгласен. Само частта с 1000та думи - аз, като човек, който не понася дъъъъъългите статии, съм се зачитал в такива с над 2000 думи. Защо? Ами бяха представени доста добре чисто визуално. Четенето беше лесно, т.е. буквите бяха достатъчно големи, паузите бяха на място, имаше включени картинки, графики, цитати и т.н. Та, тук съм на мнение, че нещата по-скоро зависят от това как е представена дадена статия чисто визуално.
 

Горе