Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

От: Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

Ако ще живея в село, то ще стане когато се приеме закон за право на оръжие и право на самозащита и защита на частна собственост - до тогава села йок за мен.

Много е просто решението, изкарваш курс за ловец. Втора стъпка, записваш се в дружинката на селото и си купуваш пушка. Следствие - млад човек и въоръжен, никой тъмнозелен не би посмял да припари в двора, 99% гаранция!
 
От: Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

Много е просто решението, изкарваш курс за ловец. Втора стъпка, записваш се в дружинката на селото и си купуваш пушка. Следствие - млад човек и въоръжен, никой тъмнозелен не би посмял да припари в двора, 99% гаранция!

Да прав си, но мен ми е проблемно после - онзи 1%.

По-малоумна политика от тази няма в нашата държава нямаш право на самозащита и на собственост, ако случайно те нападнат и ако ти още по случайно имаш нужното и вземеш, че го вкараш в болницата, да не дава Господ у моргата директно влизаш в дранголника ...
 
От: Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

За какво въобще намесихте САЩ?
сравнявате две несравними неща.

като добавим и това:

В грешка си колега.

1-во...

колегата започна да изрежда и стигна чак до... ЕДНО :D

На повече от 100% съм съгласен с @TheVengefulOne и вече съм убеден, че това което мисля е правилно. (не че няма да се докаже само ако вдигнем тази тема след 5-10-20 г. но нали трябва да се опитаме да мислим в перспектива)
 
От: Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

Ако разглеждаме икономическото (и не само) развитие в два аспекта - еволюция (бавно и славно, плавно развитие) и революция (радикална промяна във вижданията и системата, като цяло) - за да се опитаме, дори малко да се доближим до САЩ ще ни трябва революция.
1- В САЩ горивото е без пари, докато Европа по някаква причина е решила да си издържа (дали раздут, дали не, всеки сам да си прецени) бюджет с акацизи. Акциза за горивата е един от основните потоци на пари за България, другия е ДДС-то, което пак го начисляваме върху бензинеца и ситуацита става ужас. Не можем със сегашните цени на горивото да мислим за 1час къмют до работа и още 1 час -обратно.
2. В САЩ градовете и самата им инфраструктура е тотално различна от нашата (европейската). Българските градове, в частност - не могат да поемат допълнителен трафик на коли, в тоя си вид. В София ситуцията е ужас, във Видин дори е кофти в събота, когато всеки е излязал с кола, дошли са хора от околните селии и т.н. Във Варна, като бях, покрай коледа - паркирането беше кофти, доста кофти (вечерта), а на другата сутрин - на един светофар - наляво чаках 6-7 светофара, почти 10 минути. Със сегашната инфраструктура - немислимо е да правим "американски" модел. (тук американски го слагам в кавички, понеже чикаго е град от "европейски" тип - там всичко е централизирано и урбанизирано и т.н, там "селата" също са умрели.

В тоя ред на мисли - не смятам, че има разумен човек, който може да си помисли, че бихме могли да спрем урбанизацията (или даже да започнем де-урбанизация), без да има революция в начина на мислене, в управлението и така нататък. А за революция е нужна критична маса от хора с обща цел и визия + харизматичен лидер (и не един). Нито едното, нито другото го виждаме в момента.
Просто няма начин, с някакви дребни стимули - силно се съмнявам, че ще съживим селото. Дори да има данъчни облекчения от сорта на - никакви данъци върху доходите и т.н. Тогава просто, по-български - всички ще са с адресна регистрацията горно-долно, а ще живеят в софия/варна/пловдив/бургас.
Трябва чудовищна промяна да се случи, за да има дори минимален шанс урбанизацията да бъде спряна.

офф: дори вижте за какво коментираме - как да си гарантираш сигурността - пушка. Въпреки, че съм фен на огнестрелните оръжия, да си държа едно до леглото, заредено и в бойна готовност, за да предпазвам мен и собствеността си от други човешки индивиди в 2016-та година - айде стига бе!
 
От: Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

Ето две интересни статии:

@blackout8 говорехме за икономическите зони. Десет компании инвестират над 55 млн. лв. в Икономическа зона Божурище. През последните няколко години индустриалните зони стават все по-привлекателни за бизнеса

Говорехме и за инфраструктурата. Ти много я омаловажи и искаше инвеститорите с камиони за стотици хиляди да карат из дупките по селата, не само да си чупят камионите, а и да губят време със скорост около 20 км/в час. Състоянието на инфраструктурата е ключов фактор за развитие на бизнеса
 
От: Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

Статиите са много интересни и има какво да се научи от тях, въпреки че има и малко бла-бла, но без това не може. Най-удачно, според мен, ще е да насочим поглед към бъдещето. Мисля, свидетели сме на процес на субурбанизация, и създабане на предградия, чедесни за живто и икономическо развитие. Там си мисля, че е медмата пита.
Странджа-сакар- айде бе, никой трезвен не би си помислил дори, че има шанс там да се създава БВП, стойност и т.н. Може някакви бутикови аграрни стоки и някакви месни деликатеси, ама до там. Агрикултурата е 2% от бвп на развитите страни, тоя аргумент стига, за да се откаже човек от странджа-сакар.
 
От: Моделът „Странджа -Сакар“ не успя при соца, дали ще проработи сега?

Относно предградията - според мен повече от това което е в момента няма как. Да вземем за пример софия - има много квартали които са си типични села. Дори има места на няколко километра от идеалния център където ако попаднеш ще се чудиш в столицата ли си или в някое циганско гето. Така, че София има още много хляб да изяде докато дойде нуждата от предградия. Най-големия плюс разбира се може да са цените на имотите. Но аз лично не съм фен на ежедневното дълго пътуване, защото е прахосване на време.
 

Горе