НАП + Еконт = проблем

Stelit777

New Member
Здравейте!

Предвид че от известно време, куриерските фирми са вързани с НАП наложеният платеж стана проблем за доста от нас.
Занивамав се с внос на автомобилни части втора употреба от западна Европа.
Проблема е следния че частите се купуват от частни лица примерно в Испания, съответно никой не ми издава фактура. След като стигнат в България най често ги пращам през Еконт с наложен платеж пак на частни лица.
Месечно продавам части между 1000-5000 лева, работя с надценка около 20% а от НАП започнаха да пращат писма на хора които за годината имат оборот около 5000. Общо взето очаквам проблеми скоро и при мен. Имам дружество което печели около 3000 лева от комисионни, но не мисля че е добра идея да минават и частите от там.
Ако може да ме посъветвате кой е най рентабилният вариант в случая, за да нямам проблеми с НАП и да продължа да работя през Еконт.
 

Станимир И

Active Member
Привет, може да изискваш всичко преминало през ЕКОНТ и да си платиш нужното, най-добре си намери много добър счетоводител.

Поздрави,
Станимир
 

Stelit777

New Member
Ще направя запитване към няколко счетоводителя, но ми се иска и мнение на хора с опит тук. Последния казус който имах минах през 3 щетоводителя докато попадна на кадърен, за това ми се иска да чуя и мненията тук. Като цяло на какъв принцип се изчислява данъка предвид че нямам фактура за закупуването на частите? Четох във форума че има вариант за изчисление да се плаща 10% на 75% от общият оборот. Но дали е така не знам, също така ако се минат 50 000 лева годишен оборот как ще продължи изчисляването на данъка предвид че ще се наложи регистрация по ДДС?
 
Последно редактирано:

Kortes

Active Member
Защо не помолиш роднина или близък приятел да ползваш техния профил, ако нямат просто им регистрирайте един. След това правиш пълномощно (мисля че трябваше да е нотариално заверено) всмисъл уполномощават ъе да пращаш пратки от тяхно име и да получаваш средства.
Ако намериш двама, оборота за месеца на човек ще е макс 1500.
 

biaaro

Well-Known Member
5000 лв. на месец... Никакъв шанс да не те заклещят накрая! Ще е болезнено да знаеш. Щом имаш и фирма на твое име, може да ти обединят оборотите, ако е нещо свързано и ще стане грозно. ДДС и данък печалба на цялата сума, като за една голяма част не можеш да предложиш фактури... По добре влез в някакви нормални граници, защото ще изгърмиш яко.
 

Stelit777

New Member
Защо не помолиш роднина или близък приятел да ползваш техния профил, ако нямат просто им регистрирайте един. След това правиш пълномощно (мисля че трябваше да е нотариално заверено) всмисъл уполномощават ъе да пращаш пратки от тяхно име и да получаваш средства.
Ако намериш двама, оборота за месеца на човек ще е макс 1500.
Не може да правя толкова голям оборот без проблеми от нап, масово почнаха да правят проблеми на физически лица които имат годишен оборот под 10 000.
 

Stelit777

New Member
5000 лв. на месец... Никакъв шанс да не те заклещят накрая! Ще е болезнено да знаеш. Щом имаш и фирма на твое име, може да ти обединят оборотите, ако е нещо свързано и ще стане грозно. ДДС и данък печалба на цялата сума, като за една голяма част не можеш да предложиш фактури... По добре влез в някакви нормални граници, защото ще изгърмиш яко.
[/QUOTE
5000 лв. на месец... Никакъв шанс да не те заклещят накрая! Ще е болезнено да знаеш. Щом имаш и фирма на твое име, може да ти обединят оборотите, ако е нещо свързано и ще стане грозно. ДДС и данък печалба на цялата сума, като за една голяма част не можеш да предложиш фактури... По добре влез в някакви нормални граници, защото ще изгърмиш яко.
При дружеството всичко е както трябва, поне според счетоводителите. Годишният
оборот е под 50 000 и според тях е достатъчно да се самоосигурявам без да плащам нищо повече. Вече оборота на дружеството + оборота ми през Еконт надмине 50 000 годишен оборот тогава със сигурност ще стане проблем. За това търся начин как да осчетоводявам частите които са купени без фактура и се продават през Еконт.
 

hap23

Active Member
Ето повече инфо и едно допълнение:
50 хил. за регистрацията по ЗДДС се счита не календарна година, а 12 месеца /напр. период 09.2018 - 08.2019год./

 

Stelit777

New Member
Ясно благодаря, но в темата не видях да пише нещо в случай че продажбите са главно от стоки без фактура за покупка и какъвто и да е документ от банка за превод понеже всичко което купуваме се плаща на ръка...
 

biaaro

Well-Known Member
По-лошо за теб. Не можеш да докажеш никакви разходи, което значи, че дължиш данък на цялата сума. За физическите лица 15%.


Ясно благодаря, но в темата не видях да пише нещо в случай че продажбите са главно от стоки без фактура за покупка и какъвто и да е документ от банка за превод понеже всичко което купуваме се плаща на ръка...
 

Stelit777

New Member
По-лошо за теб. Не можеш да докажеш никакви разходи, което значи, че дължиш данък на цялата сума. За физическите лица 15%.
А ако мина 50 000 лева за 12 месеца и се наложи да регистрирам фирма по ДДС значи ли че ще дължа 30-35% на цялата сума?
 

One665

New Member
Ясно благодаря, но в темата не видях да пише нещо в случай че продажбите са главно от стоки без фактура за покупка и какъвто и да е документ от банка за превод понеже всичко което купуваме се плаща на ръка...
Какво очаквате да ви отговорят - счетоводител, или дори щетоводител. Развивате търговска дейност без оглед на каквито и да е правила. Данък 0,01ст, но то не само данък е проблем. Осигуровки също на 0.
За да получи един работещ 1000 лева чиста сума - удръжките му са 288 лева, работодателя му още 243. Т.е за 1000 лева доход държавата прибира 531 лева директно, отделно има 20% ДДС, 10% корпоративен данък и още косвено облагане за фирмата.
Апропо и като физическо лице могат да ви регистрират по ДДС и предвид, че няма да е по желание, а с административна санкция най-вероятно наистина ще е много много болезнено - освен данъка ще си платите и ДДС-то. Няма начин да не може да си вземете документ за покупките на частите, което не ви спестява извършването на търговкса дейност и по добре да я извършвате на ЮЛ, а не като физическо. По-малко болезнено финансово е.
 

Stelit777

New Member
Какво очаквате да ви отговорят - счетоводител, или дори щетоводител. Развивате търговска дейност без оглед на каквито и да е правила. Данък 0,01ст, но то не само данък е проблем. Осигуровки също на 0.
За да получи един работещ 1000 лева чиста сума - удръжките му са 288 лева, работодателя му още 243. Т.е за 1000 лева доход държавата прибира 531 лева директно, отделно има 20% ДДС, 10% корпоративен данък и още косвено облагане за фирмата.
Апропо и като физическо лице могат да ви регистрират по ДДС и предвид, че няма да е по желание, а с административна санкция най-вероятно наистина ще е много много болезнено - освен данъка ще си платите и ДДС-то. Няма начин да не може да си вземете документ за покупките на частите, което не ви спестява извършването на търговкса дейност и по добре да я извършвате на ЮЛ, а не като физическо. По-малко болезнено финансово е.
Аз в момента се самоосигурявам. Работници не ми трябват, проблема е че купуваме частите от частни лица или от фирми чийто отстъпки ползваме чрез тях и няма как да ни издадът фактура.
 

biaaro

Well-Known Member
Общо взето да. Първо ДДС на целия оборот, на останалото 15% данък печалба, щом нямаш никакви разходи, които да докажеш....

А ако мина 50 000 лева за 12 месеца и се наложи да регистрирам фирма по ДДС значи ли че ще дължа 30-35% на цялата сума?
 

Stelit777

New Member
Общо взето да. Първо ДДС на целия оборот, на останалото 15% данък печалба, щом нямаш никакви разходи, които да докажеш....
Май ще трябва да се закрива фирмата при достигане на 50 000 и откриване на нова
 

One665

New Member
Аз в момента се самоосигурявам. Работници не ми трябват, проблема е че купуваме частите от частни лица или от фирми чийто отстъпки ползваме чрез тях и няма как да ни издадът фактура.
Като счетоводител ви казвам - няма колега, който може да ви направи задълженията 0%. Не може и само 10%, което ви се струва по приемливо.
 

Горе