НАП + Еконт = проблем

Blinky

Owner
По-лошо за теб. Не можеш да докажеш никакви разходи, което значи, че дължиш данък на цялата сума. За физическите лица 15%.
Защо да не може. Това закупуване на стоката от физически лица и издадена бележка или документ няма ли някакво значение. Как иначе тия части са налични, съществуват? Не могат да изскочат от нищото, нали? И НАП го знае това. Няма логика да не се води разход това, че купуваш части и ги препродаваш. Въпросът е как се води и се осчетоводява това като разход. Иначе това губи логика да е какъвто и да е тип търговия.
 

biaaro

Well-Known Member
Аз доколкото разбрах, не води нищо и няма никакви документи за покупка, което значи че някой му ги подарява, а той ги продава :)


Защо да не може. Това закупуване на стоката от физически лица и издадена бележка или документ няма ли някакво значение. Как иначе тия части са налични, съществуват? Не могат да изскочат от нищото, нали? И НАП го знае това. Няма логика да не се води разход това, че купуваш части и ги препродаваш. Въпросът е как се води и се осчетоводява това като разход. Иначе това губи логика да е какъвто и да е тип търговия.
 

Blinky

Owner
Аз доколкото разбрах, не води нищо и няма никакви документи за покупка, което значи че някой му ги подарява, а той ги продава :)
Аз разбрах, че ги изкупува и след това ги продава. Но ако е както казваш, то реално няма какво да се иска повече. Все пак ги взима на 0 стойност, ще си плати там данъка на всяко. :) Как е реално.
 

Stelit777

New Member
Като счетоводител ви казвам - няма колега, който може да ви направи задълженията 0%. Не може и само 10%, което ви се струва по приемливо.
Не съм казал че искам да плащам 0% просто питам как стоят нещата за да знам дали си струва изобщо да се занимавам с тази дейност за бъдеще. Ако ще е повече от 10% за колко говорим?
 

devilx

Well-Known Member
Не съм казал че искам да плащам 0% просто питам как стоят нещата за да знам дали си струва изобщо да се занимавам с тази дейност за бъдеще. Ако ще е повече от 10% за колко говорим?
Иди направо в НАП да питаш:)
 

One665

New Member
Има няколко основни закона и поне по 2-3-4 наредби към всеки от тях. Обществено достъпни са текстовете. Ако не можете сам да се справите на място при някой колега питате. Нали не очаквате да ви направи някой подобен анализ във форум?


П.с. Малко по напред ви бяха пуснати линкове, не изчетохте ли поне там какво е написано относно търговията като физ.лице
 
Последно редактирано:

susanst

Member
Купувайки от физически лица, можете да правите договор за покупко-продажба. Друг е въпросът хората от които купувате дали искат да плащат данък след това за реализираната печалба. - Има вариант да пишете в договора по-ниски цени от реалните да им спестите някой лев на хората, но това е отново за ваша сметка, тъй като вие си плащате данък печалба. И все пак с договор за покупко-продажба ще имате някой и друг разход, с което поне от части да оправдаете произхода на нещата.
При всички положения с оборотите, които сте посочили рано или късно ще Ви дойде вътрешно.
 

One665

New Member
Купувайки от физически лица, можете да правите договор за покупко-продажба. Друг е въпросът хората от които купувате дали искат да плащат данък след това за реализираната печалба. - Има вариант да пишете в договора по-ниски цени от реалните да им спестите някой лев на хората, но това е отново за ваша сметка, тъй като вие си плащате данък печалба. И все пак с договор за покупко-продажба ще имате някой и друг разход, с което поне от части да оправдаете произхода на нещата.
При всички положения с оборотите, които сте посочили рано или късно ще Ви дойде вътрешно.
Той купува и продава като физическо лице, не като фирма. И оборота дето го е направил вече го е формирал като ФЛ. И да при проверка няма да му признават разходите (дори и договори да покаже). НАП ще го обложи с минимум 10% на цялата сума и ще го и глоби.
Като фирма пак ще е така, но има разходи, които могат да му се признават - освен доставката на стоките, покупката им също има данък, транспортни разходи, заплата, ако полага личен труд.. И при 50 хил следва регистрация по ДДС, не че не могат и като ФЛ да го регистрират по ДДС. Не е толкова просто, че във форума да му се реши проблема, затова го насочваме всички към счетоводител. Особености за цяла дейност, колкото искаш. А вече не е толкова лесно заобикалянето и плащане на някакъв санитарен минимум, колкото да се каже че има.
 

E.Ivanov

Active Member
Минималният данък, който може да платите е 10% върху оборота, като приспаднете от общият оборот още 10% нормативно признати разходи.
Тоест, направили сте оборот 5000 лева, махате 10% нормативно признати разходи и на сумата от 4500 лева плащате 10% , тоест 450 лева.
Това е практиката и това правят обикновено хората.
При достигане на 50 000 лева на годишна база, трябва да се регистрирате по ддс, дори и да сте частно лице.
Схемата на данъка е същата при частно лице по ддс. Има 10% нормативно признати разходи , но 20 % данък.
 

velev

Member
5000 лв. на месец... Никакъв шанс да не те заклещят накрая! Ще е болезнено да знаеш. Щом имаш и фирма на твое име, може да ти обединят оборотите, ако е нещо свързано и ще стане грозно. ДДС и данък печалба на цялата сума, като за една голяма част не можеш да предложиш фактури... По добре влез в някакви нормални граници, защото ще изгърмиш яко.
Здравей колега,
Направи ми впечатление казаното от теб .... "ДДС и данък печалба на цялата сума, като за една голяма част не можеш да предложиш фактури"
Означава ли това, че ако има 10 фирми нерегистрирани по ДДС и искат да ги обединят, но имам фактури за абсолютно всичко няма да могат? Фактурите не са от бг, а от страна отЕС. Имам ги и всичко е осчетоводено.
 

biaaro

Well-Known Member
Вероятно съм имал предвид, че ще му обединят оборотите и ще излезе по ДДС, а като не може да докаже разходи, ще му го сложат на почти цялата сума. Имането и нямането на фактури няма общо, има общо с размера на ддс.

10 фирми със сходна дейност, на името на един човек... не знам ... питай Мегз.

Здравей колега,
Направи ми впечатление казаното от теб .... "ДДС и данък печалба на цялата сума, като за една голяма част не можеш да предложиш фактури"
Означава ли това, че ако има 10 фирми нерегистрирани по ДДС и искат да ги обединят, но имам фактури за абсолютно всичко няма да могат? Фактурите не са от бг, а от страна отЕС. Имам ги и всичко е осчетоводено.
 

Dafa Web

Active Member
Офтопик: 5 000 на черно........ А има хора, които гледат да са изрядни с фирими, данъци, фактури от къде дошло и къде ошло, па такси и за 1 500 месечно..... Еваси държава...... Направо ми става лошо...
 

Blinky

Owner
Офтопик: 5 000 на черно........ А има хора, които гледат да са изрядни с фирими, данъци, фактури от къде дошло и къде ошло, па такси и за 1 500 месечно..... Еваси държава...... Направо ми става лошо...
Абе има два типа фирми, които съкращават данъците - едните са с умни счетоводители, които четат, пробват и прилагат всичко нужно, за да намалят данъците и разходите на фирмата, а другите - крият, леко са в сивия сектор. Има и трети - хибрид от двете - кофти гледка и често може да се научи много от тях. :) И четвъртите - честни и едвам едвам добутващи до някъде. :)
 

John Galt

Well-Known Member
Знам за случай за ревизия от НАП където си напечатаха на Word-а фактура на китайски за 80 бона за някакви "стоки", казаха, че китаецът от Илиянци така им я дал, и ревизьорката я прие. :)
Така че не го мисли. Не е и тук мястото да искаш съвети. Обърни се към счетоводител-далавераджия. Щото има и честни. :)
 

psl

New Member
Като счетоводител ви казвам - няма колега, който може да ви направи задълженията 0%. Не може и само 10%, което ви се струва по приемливо.
Като счетоводител ви казвам - няма колега, който може да ви направи задълженията 0%. Не може и само 10%, което ви се струва по приемливо.
Май ще трябва да се закрива фирмата при достигане на 50 000 и откриване на нова
0т 2020 вече ако има фирми със свързани лица минават всички по ддс
 

Горе