НАП - регистър на собствениците на е-магазини

stuklen

Well-Known Member
Четох по темата доста, но никъде не видях определение за "електронен магазин" Кога една онлайн платформа може да се нарече "електронен магазин" и да попадне в тази прословута наредба за регистрация на ЕМ.
 

tuger

Well-Known Member
Четох по темата доста, но никъде не видях определение за "електронен магазин" Кога една онлайн платформа може да се нарече "електронен магазин" и да попадне в тази прословута наредба за регистрация на ЕМ.
ЗАКОН ЗА ДАНЪК ВЪРХУ ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТ

Допълнителни разпоредби
87. (нова - ДВ, бр. 24 от 2018 г.) "Електронен магазин" е интернет-сайт, чрез който се извършва продажба на стоки/услуги чрез сключване на договор от разстояние по чл. 45 от Закона за защита на потребителите и който има вградена функционалност за избор, включване и изключване на стоки/услуги в потребителска кошница, за въвеждане на информация за купувача, адреса на доставка и за избор на метод за плащане.
 

stuklen

Well-Known Member
Да да, благодаря. изчетох пак темата и го намерих. Питано е и на 13 страница в темата. Но много нелепо звучи.
 

Wllb

Active Member
Явно не се разбра ироничният ми тон, насочен към изискванията на наредбата, извинявам се. Естествено, когато всяка транзакция се обработва за Х време не може да се говори въобще за ръчно пускане на фискални бонове. В крайна сметка остава въпросът до края на септември търговците, които използват Shopify, WooCommerce и тези които продават през платформи като eBay, Amazon, Etsy, какви варианти ще дадат на чуждестранни потребители за плащане. Както и одобрените от НАП софтуери ще се сдобият ли с интеграции и инструменти за отчитане на продажби през тези канали. (След още доста четене си самоотговорих на въпросите от по-горе, разрешение на казусите в момента няма, трябва СУПТО интегрирано с платформа Х - опит за гилотиниране на бизнеси, които вкарват пари от вън в икономиката ни).
Временни решения или поне вратички да се извършва тази дейност може да очакваш на първо време от силно заинтересованите страни с по-сериозен ресурс, каквито са cloudcart например.
Вероятно в техните блогове и FB има дискусии по въпроса.
 

$INeed$

Well-Known Member
Да да, благодаря. изчетох пак темата и го намерих. Питано е и на 13 страница в темата. Но много нелепо звучи.
Ето още нещо полезно за самата символика на логото, което все се чудех какво означава. Но добре, че има хора с абстрактно мислене. :)

53110912_1169177223249179_6928587958542925824_n.jpg
 
Каква информация ще съдържа публичния регистър на НАП за електронните магазини

В публикувания по-рано днес от министерство на финансите проект за изменения на Наредба Н-18 (http://www.minfin.bg/bg/legislation1/230) се предвижда, че регистърът на електронните магазини ще съдържа следната информация:

Съдържание на списъка на електронните магазини, за които е подадена информация по реда на чл. 52м, ал. 1


1. Наименование на електронния магазин;
2. Наименование на домейна на електронния магазин;
3. Когато се използва онлайн платформа: уеб-адрес на онлайн платформата; уеб-адрес (линк), водещ към магазин на лицето в платформата или към страница с всички предлагани чрез платформата стоки/услуги; име/псевдоним/идентификатор, под които се предлагат стоките/услугите в платформата.
4. Вид на продаваните стоки/услуги;
5. Информация за лицето, извършващо продажби чрез електронния магазин:
- За ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
- За ФЛ: имена по документи за самоличност; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
6. Дата на подаване на информацията за електронния магазин в НАП.
7. Дата на акта на НАП за заличаване на електронния магазин от публичния списък.
8. Дата на подаване на информация в НАП за прекратяване на дейността на електронния магазин.
 

rth

Member
Нека да коментираме следната точна от съобщението на НАП от 27.02.19:

" Важни крайни срокове по Наредба Н-18 (след предстоящите промени)

29.03.2019 г.

Собствениците на електронни магазини, стартирали дейност преди 29 декември 2018 г. и получаващи плащания в брой или с банкови карти, подават информация в НАП чрез портала за електронни услуги на агенцията. "

Означава ли, че процедурата която повечето колеги ще следват е спиране на плащанията чрез дебитни/кредитни карти, ePAY, PayPay и т.н., като опция за електронните магазини, преминаване към ППП, а чрез тези две процедури нуждата за регистрация в НАП за нашите електронни магазини отпада и за сега си решаваме проблемите?
 

tuger

Well-Known Member
Означава ли, че процедурата която повечето колеги ще следват е спиране на плащанията чрез дебитни/кредитни карти, ePAY, PayPay и т.н., като опция за електронните магазини, преминаване към ППП, а чрез тези две процедури нуждата за регистрация в НАП за нашите електронни магазини отпада и за сега си решаваме проблемите?
Ако приемаш плащания САМО с ППП и банкови преводи, няма нужда да се регистрираш.
 
Нека да коментираме следната точна от съобщението на НАП от 27.02.19:

" Важни крайни срокове по Наредба Н-18 (след предстоящите промени)

29.03.2019 г.

Собствениците на електронни магазини, стартирали дейност преди 29 декември 2018 г. и получаващи плащания в брой или с банкови карти, подават информация в НАП чрез портала за електронни услуги на агенцията. "

Означава ли, че процедурата която повечето колеги ще следват е спиране на плащанията чрез дебитни/кредитни карти, ePAY, PayPay и т.н., като опция за електронните магазини, преминаване към ППП, а чрез тези две процедури нуждата за регистрация в НАП за нашите електронни магазини отпада и за сега си решаваме проблемите?
Здравейте!

Според НАП ако онлайн магазин получава плащания само по банков път и/или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски паричен преводи по смисъла на ЗПУ, не е налице задължение за въвеждане в експлоатация на фискално устройство и отчитане на извършваните продажби чрез издаване на фискални касови бележки по реда определен в Наредба Н-18/2006 г. на МФ. Ако за лицето няма задължение за издаване на фискални касови бележки, т.е. не е задължено лице по чл. 3 от Наредба Н-18, няма и задължение за такъв онлайн магазин да се регистрира в НАП (може по желание). Това мнение е изразено от НАП официално в единственото засега публикувано становище по въпроса в системата "Въпроси и отговори" на интернет страницата на НАП. Становището е издадено на 20 февруари 2019 г. и можете да го видите на линка по-долу като конкретните текстове са на страница 4 от становището.

http://nraapp03.nra.bg/cms5/apps/wqreg/get/15316
 

rth

Member
Здравейте,

Добре, а някой има ли опит какво се случва, ако се продава в други държави / например електронен магазин в Румъния / ? Ако имате сайт в Румъния, който работи с наложен платеж / понеже ППП не се предлага за международни пратки /, следва ли този сайт да се регистрира в НАП ?
 

Kill-op

Member
Здравейте!

Според НАП ако онлайн магазин получава плащания само по банков път и/или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски паричен преводи по смисъла на ЗПУ, не е налице задължение за въвеждане в ......

http://nraapp03.nra.bg/cms5/apps/wqreg/get/15316
А, когато клиента иска фактура какво правим без касов апарат?
 

danisti

New Member
А, когато клиента иска фактура какво правим без касов апарат?
Клиентът към фактурата ще си прикрепи разписката за пощенски паричен превод от куриера, която е законен документ, заместващ касовата бележка.

Или ще си прикрепи към фактурата документа/извлечението/ за превод на парите по пряк банков път.

Аз пък се чудя дали да си регистрирам сайтовете по желание, че вече си купих електронен подпис, който по принцип не ми е нужен.
Всички плащания по сайтовете ми ще бъдат вече само с ППП.
 
Последно редактирано:

ccss3

New Member
Клиентът към фактурата ще си прикрепи разписката за пощенски паричен превод от куриера, която е законен документ, заместващ касовата бележка.

Или ще си прикрепи към фактурата документа/извлечението/ за превод на парите по пряк банков път.

Аз пък се чудя дали да си регистрирам сайтовете по желание, че вече си купих електронен подпис, който по принцип не ми е нужен.
Всички плащания по сайтовете ми ще бъдат вече само с ППП.

Като се регистрираш доброволно си даваш информацията ,за да могат да те проверяват .Как иначе ще разберат кой ти е домейна,сървъра ?Ако сам не си дадеш данните ? А и не знам някъде по света да има такава система.Хората си бачкат,печелят си,никой не ги тормози.Всичко се прави,за да се чувства всеки гражданин престъпник и така истинските престъпници да си живеят живота.Всеки трябва да се чувства притеснен,нарушител на закона по презумция,за да не търси сметка на големите играчи...
 

D.D.

Active Member
А някой има ли представа от процесите и евентуално от възможните причини за тези сривове?
По спомен, не би трябвало да е толкова сложно техническото решение, и е еволюция на нещо съществуващо от години а не някаква нова приумица.
Предполагам, отделянето в нова тема ще помогне да не разводняваме тази. Ще оставя да прецени някой опитен колега дали би било интересно на аудиторията да споделим мнения относно детайли и причини.
 
Някой знае ли коя марка касови апарати е бъглясала ?
Тремол. Поради тази причина от средата на миналата седмица, който си купил Тремол каса от новите или доработена, трябва да ходи в сервиз за смяна на фърмуер.
Изумен съм, че има колеги със сервизи за КА, които още не знаят за промяната, но за съжаление е факт.

BTW, това не значи, че Тремол са ненадеждни каси, тъй като те са съобразени с изискванията на наредбата и са регистрирани в БИМ!
Проблемът е, че едните се измиват ръцете с другите, защото така им е по-угодно.

А някой има ли представа от процесите и евентуално от възможните причини за тези сривове?
По спомен, не би трябвало да е толкова сложно техническото решение, и е еволюция на нещо съществуващо от години а не някаква нова приумица.
Предполагам, отделянето в нова тема ще помогне да не разводняваме тази. Ще оставя да прецени някой опитен колега дали би било интересно на аудиторията да споделим мнения относно детайли и причини.
Може би от тук ще стане малко по-ясно: https://www.ssts.bg/нап-с-неизправен-сървър
В статията има и видео запис на Брифинга на НАП, по темата за "затрудненията" със сървъра.

И нещо важно за онлайн търговията. От срещата на БАИТ с НАП на 07.03.19 става ясно, че НАП има намерение (не е факт все още), и съгласие електронните магазини с платформа Амазон, eBay и подобни да бъдат изключени от Н-18!
 

Горе