НАП - регистър на собствениците на е-магазини

jair

Active Member
А най-голямата простотия която четох скоро, но не мога да намеря линка. Искат да глсуват да се ползва специален софтуер за онлайн магазините, така че НАП-аджийте да могат да следят всяка поръчка която излиза на сайта, за да не могат търговците да крият от оборота....На мен ми звучи като - забравете за wordpress, opencart, prestashop и каквито и други платформи има, ще си сложат някоя българска фирмичка която да предлага онлайн магазини и всички ще си купуваме софтуера от тях.
Това беше за софтуера за търговските обекти (още има спорове до колко онлайн магазин е търговски обект), но ставаше въпрос за софтуерите в кафета и магазини, които ти издават бележка на външен вид много напомняща касов бон, но на практика не е такъв. Та идеята беше такива обекти да могат да използват само софтуер, в който няма такива "вратички". Хич не е ставало въпрос за opencart, prestashop и woocommerce. Не са чак толкова малоумни.
 

Blinky

Owner
Това е идея и като цяло звучи мега абсурдно. Никой не може да задължи такова нещо търговците, ако ще турско да стане. Бях чел, че ще има нещо като списък с позволени софтуери, които могат да се използват, като опен сорс системите, или поне най-популярните, по дефолт ще са в него. Както и е редно, но не съм го срещал, ако софтуера на е в листа, да има някакво API или нещо, което да прави комуникацията с така модерните системи на НАП. Според мен идеята им е не е узряла толкова много, но пък за сметка на това вече са с уж някакви решения. Отделно, ще сертифицират определени фирми да внедряват техните "решения", за да отговаря всеки онлайн магазин на изискванията им.
 

otspace

Active Member
Ама те от НАП утре могат да решат да отменът и земното притегляне и тогава кво правим? Какво ги бърка кои какъв софтуер ползва, всъщност защо чак сега започва да ги бърка това? Защо не отидеме по-далече и направо операционната система да ти задължът, доколкото си спомням ЕС ги уряза тия лобарски историй. НАП да не се правят на света вода не напита а да земат да си свършат работата, когато си свършат работата тогава няма да има проблеми с никви магазини било он или офф лайн.
 

VMiloykov

Well-Known Member
Ама те от НАП утре могат да решат да отменът и земното притегляне и тогава кво правим? Какво ги бърка кои какъв софтуер ползва, всъщност защо чак сега започва да ги бърка това? Защо не отидеме по-далече и направо операционната система да ти задължът, доколкото си спомням ЕС ги уряза тия лобарски историй. НАП да не се правят на света вода не напита а да земат да си свършат работата, когато си свършат работата тогава няма да има проблеми с никви магазини било он или офф лайн.
Защото сега е дошла правилната компания, която е инвестирала правилната сума пари. Уж ще следят за данъчни измами, но всичко си е лобистика.
 

Blinky

Owner
Ще кажа защо. И мисля, че горе долу се приближавам към истината, но може и леко да не съм прав. Първо защото в хазната не влизат явно достатъчно пари, или са изчислили, че на база икономически растеж, брой осъществени сделки и развъртени обороти, данъците постъпили към тях не отговарят на изчисленията от гореспоменатите начални стойности. Второ защото много малки, и не само малки, магазини си позволяват да "изпускат" да отчитат някои продажби, да не говорим, че има такива хубавци, които си напълнят мазето със стока от Китай и налазят я OLX, я Bazar.bg и какво, не плащането на данъци, осигуровки и други разходи им позволява да борят конкуренцията в нишата си с цени, а продуктите на практика са същите. Така, че този контрол няма да се учудя, ако е пожелан и от някой коректни фирми, изрядни към държавата. ;) Друг е въпроса получават ли от държавата това, което трябва за платените си данъци, но това е друга тема - грозна и милион пъти дъвкана.

А колкото за начина на контрол, не мисля, че са измислили нещо много умно, да не кажа, неприложимо. Според мен е по-редно да работят в направление, което не касае пряко собствениците на магазини, а именно - контрол върху търт парт сървисите, които тия магазини използват, за да си пратят пратките, за да си получат парите и прочие....изключвам тези, който имат собствена доставка, но те реално, ако имат собствен транспорт, не мисля, че ще "забравят" да си вписват поръчките официално. Да, ще скрият една-две, но вече и това не е сигурно. На държавата ще е и в пъти по-лесно да има контрол върху логистичните фирми, които не са много и банките, отколкото да се опита да сдъвче и изплюе всеки един търговец, за да го "пригоди" към новостите, позволяващи им да имат поглед какво се случва. Но мнението ми е на база личен опит. И пак не е изключен момента търт парт сървисите да имат някоя "специална" услуга, която да се предложи, за заобикалянето на това цялото фиаско на НАП.

Както се вика ще е гонене, резултата е ясен по нашите ширини - всеки ще се опита да е по-хитър от другия. А колко по-лесно е просто държавата да успее да създаде условия за всеки да развива дейността си без да укрива и не регламентира....но уви....играта на котка и мишка датира от така наречения наш си капитализъм и връзката му с държавния апарат.
 

WPNewbie

Active Member
@Blinky да споделя ли моята версия - актуалните фискални устройства в момента, изпращат информация за извършените продажби веднъж дневно - при приключване на дневния отчет.

Представи си сега най-оборотните дискотеки и заведения за хранене в к.к. Слънчев бряг - за цяла смяна работа са горките с 2000-3000 лева оборот.
Поставени под физическо наблюдение обаче се оказва, че оборота е х10 и нагоре.
Проверка на системата за издаване на бонове - оказва се, че работят с няколко системи, които позволяват манипулиране ...

Та сега "новите" фискални устройства най-вероятно ще се наложи да изпращат всяка една продажба към системата на НАП
 

Blinky

Owner
Еее, това е всеобща тайна. Не е нужно висше, както и много задълбочено анализиране, за да се види, че едно вървежно заведение в топ сезон и посещавано, няма как да прави едва само 2-3К оборот, като реално само една компания от 10 души би оставила 1К, а и се вижда спрямо другите. Виждали сме как едната водичка я чукват, особено като не са сигурни на кой я продават, и как друга не. Вече зависи съотношението между двете. :)

Дори не е нужно да има система, с която да замаскираш това, прости е достатъчно да се направиш на ударен. :) А това е по-лесния вариант. И все още попадам на магазинчета, на които на мен ми правят касов бон, но на човека преди мен, с който са на "здравей, здрасти" леко пропускат. Но и тия не ги обвинявам, на борсата като отидат по фактура са получили Х кг. зеленчуци, а са им дали отгоре, защото са редовни клиенти и си работят с години, които търговеца си продава на чиста печалба без да ги впише, и те на практика не съществуват. :)

Не знам как с новите ще изпащаш всяка продажба, като се знае, че при онлайн търговията си има 14дневен срок, в който може да върнеш без да се задават въпроси от ничия страна. Това ще създаде голям смут, освен ако не го направят да си ги реджектваш в последствие, ама познай дали няма да отвори опция за друго. :)
 

vassy

Active Member
...Не знам как с новите ще изпащаш всяка продажба, като се знае, че при онлайн търговията си има 14дневен срок, в който може да върнеш без да се задават въпроси от ничия страна. Това ще създаде голям смут, освен ако не го направят да си ги реджектваш в последствие, ама познай дали няма да отвори опция за друго. :)
В новия проект сторно операциите ще минават през касовия апарат/фискален принтер.

Ето новия проект за изменение и допълнение на Наредба No Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства

http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=3653

Допълнението:

§ 29. Създава се глава седма „г“ с чл. 52л и чл. 52м:
„Глава седма „г“
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛИЦАТА, КОИТО ИЗВЪРШВАТ ПРОДАЖБИ ЧРЕЗ
ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН
Чл. 52л. (1) Лице, което извършва продажба на стоки или услуги чрез електронен
магазин, независимо дали използва собствен домейн, нает домейн или домейн на друго
лице, предоставящо платформа за извършване на продажби в интернет преди започване на
дейност по продажби на стоки/услуги чрез електронен магазин подава информация по
електронен път с квалифициран електронен подпис по реда на Данъчно-осигурителния
процесуален кодекс чрез електронна услуга в Портала за е-услуги на НАП, достъпен на
интернет страницата на НАП, съгласно приложение No 33.
(2) Информацията по ал. 1 се подава отделно за всеки електронен магазин, чрез
който извършват продажби.
(3) При промяна на данните по ал. 1 актуална информация се подава в 7-дневен
срок от настъпване на промяната.
(4) При прекратяване на дейността по продажби на стоки/услуги чрез електронен
магазин информация за това обстоятелство се подава по реда на ал. 1 в 7-дневен срок от
прекратяване на дейността.
(5) Националната агенция за приходите поддържа публичен списък на
електронните магазини, за които е подадена информация по реда на този член. Списъкът
съдържа данни съгласно приложение No 35.
(6) В случай, че бъде установено подаване на непълна или невярна информация по
реда на ал. 1 или ал. 3, НАП заличава електронния магазин от списъка по ал. 5 и
уведомява лицето по електронен път.
Чл. 52м. Лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин, са длъжни
14да съхраняват в сроковете по чл. 38, ал. 1 от ДОПК създаваната чрез софтуера на
електронния магазин информация (текуща база данни и архивни копия на базата данни) и
при поискване от органите по приходите да осигурят достъп до нея с възможност за
експорт и копиране на данни.“
и приложението:

§ 63. Създава се приложение No 33 към чл. 52л, ал. 1:
„Приложение No 33
към чл. 52л, ал. 1
Информация, подавана от лицата по чл. 52л, ал. 1,
извършващи продажби на стоки/услуги чрез електронен магазин
1.
2.
3.
Наименование на електронния магазин.
Наименование на домейна на електронния магазин.
Информация за лицето, извършващо продажби чрез електронния магазин:
а) За ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на
който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон
за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
б) За ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се
упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за
връзка; наличие на регистрация по ЗДДС.
724.
Продажбите се извършват чрез:
4.1. Ползване на услуга за продажба на стоки/услуги в интернет (маркетплейс-
платформа):
 Наименование на маркетплейс-платформата
 Уеб-адрес на маркетплейс-платформата
 Оператор
на
маркетплейс-платформата
-
наименование,
ЕИК/Идентификационен номер, държава на установяване, адрес,
електронен адрес.
4.2. Собствен/нает електронен магазин
4.2.1. Информация за собственика на домейна:
а) За лица, установени на територията на страната
 За ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на
управление; адрес, на който се упражнява дейността,
електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка;
наличие на регистрация по ЗДДС;
 За ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на
който се упражнява дейността; електронен адрес за
кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по
ЗДДС;
б) За чуждестранни лица: наименование, държава на установяване,
адрес, номер от търговски и/или данъчен регистър, електронен
адрес.
4.2.2. Къде е хостван уеб сайтът на електронния магазин
i. На собствена инфраструктура – местонахождение на
оборудването;
ii. Използва се външна хостинг-услуга
А/ Вид на използваната хостинг-услуга – описание;
Б/ Информация за доставчика на хостинг-услугата:
а) За лица, установени на територията на страната
 За ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на
управление; адрес, на който се упражнява дейността,
електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка;
наличие на регистрация по ЗДДС;
 За ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на
който се упражнява дейността; електронен адрес за
кореспонденция; телефон за връзка; наличие на
регистрация по ЗДДС;
б) За чуждестранни лица: наименование, държава на
установяване, адрес, номер от търговски и/или данъчен
регистър, електронен адрес.
4.2.3. Поддръжка на сайта на електронния магазин:
i. Поддръжката се осъществява от собственика на електронния
магазин;
ii. Поддръжката е възложена на друго лице – данни за лицето:
наименование/имена, ЕИК/ЕГН.
4.2.4. Наименование и версия на софтуера/ите на електронния магазин.
4.2.5. Къде се съхранява БД на софтуера на електронния магазин:
73на собствена инфраструктура – местонахождение на
оборудването;
ii. на наета инфраструктура - наименование /ЕИК, уеб адрес/ на
лицето, от което е наето оборудването;
iii. хостинг компания – наименование /ЕИК, уеб адрес/ на хостинг
компанията;
iv. ползване на „облачна услуга“ - наименование /ЕИК, уеб адрес/
на доставчика на услугата.
Вид на продаваните стоки/услуги: - по номенклатура.
Начало на работа на електронния магазин – Дата.
Прекратяване на работата на електронния магазин – Дата.
Дата на подаване на информация в НАП.“
 

Julia_drehi

Member
Добре, а какви са сроковете за подаване на тези Приложения за вече съществуващи онл. магазини? Или то това е още проект и срокове не са посочени....
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Ако НАП и останалите български инстанции продължават да натискат агресивно бедния български народ, скоро ще има революция под формата на бойкот. Както румънците и гърците почнаха да си регистрират фирмите и колите в България, скоро българите очаквам да почнеме да се местим на офшорки и да си отваряме тук само representative offices.
 

vassy

Active Member
Какво против имаш регистрацията на онлайн магазините? По повод регистрацията една част от магазините в черния сектор (не сивия) просто ще изчезнат. Ти в кой бизнес си - черния, сивия или белия?

Във връзка с тази наредба мен повече ме вълнува регистрацията на софтуера за управление на фискални устройства, в частност ERP системите. Изискванията за регистрация на онлайн магазините са нищо в сравнение с регистрацията на софтуера. Явно не си чел проекта.

п.п. Щом румънците и гърците правят това, явно в България нещата не са толкова зле!
 
Последно редактирано:

Wllb

Active Member
А как би се осъществил контрола върху магазините, които са извън регистъра. Ще закриват домейни, хостинг акаунти, facebook и OLX профили? Колкото удариха големите в черния сектор с проверките по куриерите. Те пак са си черни и са по-черни от всякога с по един Асен за МОЛ и нов Асен всяка година.
Нито съм чул за изпаднали търговци, нито за намалял обем пратки при куриерите. Вдигна се много шум, стреснаха се дребните риби и запушиха едни пукнатини, но пробойните останаха.
Ще се затегне още контрола над тези, които и сега са на светло и се опитват да играят по правилата, попадайки в един доброволен списък за постоянен мониторинг от институциите.
Ако целта са рестриктивни мерки, не виждам причина те да се упражняват и в момента чрез мониторинг в реално време на паричните потоци - куриери и платежни системи. Не да си търсят парите със задна дата, пращайки ги в графа несъбираеми, а да ловят и налагат санкциите си на момента. Всичко им е на тепсия, не е като висят в засада по сергиите на морето.
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Какво против имаш регистрацията на онлайн магазините? По повод регистрацията една част от магазините в черния сектор (не сивия) просто ще изчезнат. Ти в кой бизнес си - черния, сивия или белия?

Във връзка с тази наредба мен повече ме вълнува регистрацията на софтуера за управление на фискални устройства, в частност ERP системите. Изискванията за регистрация на онлайн магазините са нищо в сравнение с регистрацията на софтуера. Явно не си чел проекта.

п.п. Щом румънците и гърците правят това, явно в България нещата не са толкова зле!
Не желая да се приравнявам на сектори, тъй като както вече казах, отдавна нямам онлайн магазин и не искам да имам никога повече. Но не познавам лично човек, който да е в "белия сектор". Ако искаш наистина да печелиш пари, няма начин да си "напълно чист". Знаеш ли как се натрупват Мита, ДДС-та, транспортни разходи и изгубени/откраднати пратки върху джоба ти? Толкова натежава, че цялата ти печалба бива изядена за отрицателно време. Не те знам какво продаваш, но моята стока беше от САЩ и беше високо-рискова (често я крадяха по Митниците и по Летищата).

Не желая да ми се ограничават свободите, на мен и на моите сънародници, не желая да ставам политически-коректен джендър, Държавата да ми води регистър на всичко и на всеки, да ми броят и кътните зъби и да ми броят и ДНК нишките. Дори и аз да не се занимавам с търговия -- съм силно съпричастен защото знам какво е да живееш в България и да вадиш пари в България. Сивият сектор при малките търговци е комичен в сравнение със направо кърваво червения сектор при големите шарани, дето пилят гумите на чисто нови Панамери по Тракия. Иди им направи регистър на тях, това предлагам.

А ако искаш да станем втора Германия, много жестоко се лъжеш, че няма да има съпротива.

Без по-нататъчен коментар.
 

Krumov

Well-Known Member
Какво против имаш регистрацията на онлайн магазините? По повод регистрацията една част от магазините в черния сектор (не сивия) просто ще изчезнат. Ти в кой бизнес си - черния, сивия или белия?

Във връзка с тази наредба мен повече ме вълнува регистрацията на софтуера за управление на фискални устройства, в частност ERP системите. Изискванията за регистрация на онлайн магазините са нищо в сравнение с регистрацията на софтуера. Явно не си чел проекта.

п.п. Щом румънците и гърците правят това, явно в България нещата не са толкова зле!

Този проект е точно в полза на сивия сектор. Мониторинга и натиска от страна на държавата ще доведе до повишаване на цените при изрядните търговци и бесен наплив на клиенти към нелегалните търговци.
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Точно така, @Krumov

Чета отскоро материалите (книгите, есетата) на Уалдо Емерсън. Емерсън е имал много интересно виждане за света, а книгите си ги е писал 1840–50 г. и около тези години на Американската Гражданска Война.

Запомних нещо писано от него.

Емерсън твърди, че навсякъде в природата, винаги, в цялата вселена, има dualism, и никой не може да избяга от него:
  • добро и зло
  • ден и нощ
  • гравитация и безтегловност
  • огън и вода (дъжд и пожар)
  • движение и покой
  • смърт и раждане
  • мъж и жена
  • бързо и бавно
  • ниско и високо
  • севера и юга като география
  • севера и юга като магнетизъм
  • топло и студено
  • шум и тишина
И много други.

И в този ред на мисли, Емерсън твърди, че всичко това е около нас, и е в живота ни, и в бизнеса ни.
  • Ако законите са прекалено строги, журито няма да наказва.
  • Ако законите са прекалено леки, хората ще вземат властта в ръце (ще въстанат).

Това може да се приложи и в днешни времена, 150 години по-късно, в България:
  • Ако всички работят упорито, честно, за стотинки, но държавата само краде по много -- никой няма да иска да плаща такси.
  • Ако държавата работи упорито и има добро здравеопазване, полиция, съдебна система, чисти улици, градинки, нов градски транспорт, сигурност и още много -- хората ще искат да плащат данъци за да се развиваме повече и по-бързо и да настигнем другите страни, пък после да се хвалим, а други да се върнат обратно в България.

И също:
  • Ако Полицията не си върши работата и е корумпирана -- всеки ще прибягва до саморазправа.
  • Ако Полицията е прекалено брутална и бие и троши ръце на хората -- хората ще емигрират.
 
Последно редактирано:

vassy

Active Member
Измененията на наредба Н-18 вече са факт (извадка, касаеща електронните магазини):
Промените са обнародвани вчера, 28.09.2018 г., ето линк към всички изменения - http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=130338


§ 29. Създава се глава седма „г“ с чл.52м и 52н:

„Глава седма „г“
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛИЦАТА, КОИТО ИЗВЪРШВАТ ПРОДАЖБИ ЧРЕЗ ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН
Чл. 52м. (1) Лице по чл.3, което извършва продажба на стоки или услуги чрез електронен магазин, независимо дали използва собствен домейн, нает домейн или домейн на друго лице, предоставящо платформа за извършване на продажби в интернет, преди започване на дейност по продажби на стоки/услуги чрез електронен магазин подава информация по електронен път с квалифициран електронен подпис по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс чрез електронна услуга в Портала за е-услуги на НАП, достъпен на интернет страницата на НАП, съгласно приложение № 33.
(2) Информацията по ал. 1 се подава отделно за всеки електронен магазин, чрез който се извършват продажби.
(3) При промяна на данните по ал. 1 актуална информация се подава в 7-дневен срок от настъпване на промяната.
(4) При прекратяване на дейността по продажби на стоки/услуги чрез електронен магазин информация за това обстоятелство се подава по реда на ал. 1 в 7-дневен срок от прекратяване на дейността.
Чл. 52н. Лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин, са длъжни да съхраняват в сроковете по чл.38, ал. 1 от ДОПК създаваната чрез софтуера на електронния магазин информация (текуща база данни и архивни копия на базата данни) и при поискване от органите по приходите да осигурят достъп до нея с възможност за експорт и копиране на данни.“




Приложение № 33 към чл. 52м, ал. 1​

Информация, подавана от лицата по чл. 52м, ал. 1, извършващи продажби на стоки/услуги чрез електронен магазин
1. Наименование на електронния магазин.
2. Наименование на домейна на електронния магазин.
3. Информация за лицето, извършващо продажби чрез електронния магазин:
а) за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
б) за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС.
4. Продажбите се извършват чрез:
4.1. Ползване на услуга за продажба на стоки/услуги в интернет (онлайн платформа):
- наименование на онлайн платформата;
- уеб адрес на онлайн платформата;
- оператор на онлайн платформата – наименование, ЕИК/идентификационен номер, държава на установяване, адрес, електронен адрес.
4.2. Собствен/нает електронен магазин:
4.2.1. Информация за собственика на домейна:
а) за лица, установени на територията на страната:
- за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
- за ФЛ: име, фамилия; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
4.2.2. Къде е хостван уеб сайтът на електронния магазин:
i. на собствена инфраструктура – местонахождение на оборудването;
ii. използва се външна хостинг услуга:
А) вид на използваната хостинг услуга – описание;
Б) информация за доставчика на хостинг услугата:
а) за лица, установени на територията на страната:
- за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
- за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
4.2.3. Поддръжка на сайта на електронния магазин:
i. поддръжката се осъществява от собственика на електронния магазин;
ii. поддръжката е възложена на друго лице – данни за лицето: наименование/имена, ЕИК/ЕГН.
4.2.4. Наименование и версия на софтуера/ите на електронния магазин.
4.2.5. Къде се съхранява БД на софтуера на електронния магазин:
i. на собствена инфраструктура – местонахождение на оборудването;
ii. на наета инфраструктура – наименование (ЕИК, уеб адрес) на лицето, от което е наето оборудването;
iii. хостинг компания – наименование (ЕИК, уеб адрес) на хостинг компанията;
iv. ползване на „облачна услуга“ – наименование (ЕИК, уеб адрес) на доставчика на услугата.
5. Вид на продаваните стоки/услуги – по номенклатура.
6. Начало на работа на електронния магазин – дата.
7. Прекратяване на работата на електронния магазин – дата.
8. Дата на подаване на информация в НАП.“



§ 76. (1) Параграф 29 влиза в сила 3 месеца след обнародването на наредбата в „Държавен вестник“.
(2) Лицата, които осъществяват търговска дейност чрез електронен магазин към датата на влизане в сила на § 29, подават информацията в тримесечен срок от влизане в сила на § 29.
 
Последно редактирано:

vassy

Active Member
Имате 3 месеца да се подготвите и ако вече имате електронен магазин, още 3 месеца да подадете информация за него в НАП. Ако започнете след 3 месеца, първо информирате НАП и тогава отваряте магазина. Ако затворите магазина, пазете архив 5 или 10 години според зависи какво има в базата. Архив трябва да имате и за действащ магазин и същите срокове по чл.38, ал. 1 от ДОПК.

Честито!
 

d_presta

Member
Благодаря vassy - много полезна информация. Какво според теб трябва да включва подготовката преди да се подаде информацията в НАП?
 

Горе